بازدید 2778
یورو ۲۰۲۴؛ مدافع پرسپولیس برای گرجستان به میدان رفت

شیاطین وارد بهشت شدند/ نمایش از خودگذشتگی رونالدو در آکادمی‌های پرتغال!

در روز نهم مسابقات یورو ۲۰۲۴ شاهد اتفاق قابل توجهی بودیم و یکی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران، برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.
کد خبر: ۱۲۴۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱ 23 June 2024

شیاطین وارد بهشت شدند/ نمایش از خودگذشتگی رونالدو در آکادمی‌های پرتغال!

به گزارش تابناک ورزشی، در اولین دیدار این روز تیم‌های ملی فوتبال گرجستان و جمهوری چک در دومین بازی خود از گروه F در ورزشگاه فولکس پارک شهر هامبورگ به مصاف هم رفتند. در این دیدار که با تساوی یک - یک به پایان رسید، میکائوتادزه (۴+۴۵) از روی نقطه پنالتی برای گرجستان و پاتریک شیک (۵۹) برای جمهوری چک گلزنی کردند. با ثبت این نتیجه جمهوری چک و گرجستان یک امتیازی شدند و هر دو تیم امیدهای‌شان برای صعود به مرحله حذفی را زنده نگه داشتند.

نکته قابل توجه اینکه گئورگی گولسیانی مدافع پرسپولیسی تیم ملی گرجستان در دقیقه ۸۲ به جای سولومون کورکولیا به بازی آمد و به خاطر زود وارد شدن به زمین در هنگام تعویض شدنش با کارت زرد داور جریمه شد! گولسیانی که اولین دقایق خود در یورو را پشت سرگذاشت، در طول ۱۰ دقیقه حضورش نمایش قابل قبول و خوبی داشت.

گفتنی است گئورگی مامارداشویلی، دروازه‌بان گرجستان با ثبت ۱۱ مهار به عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار مقابل چک انتخاب شد. در تاریخ یورو فقط الکساندرز کولینکو، دروازه‌بان لتونی توانسته در دور گروهی تعداد مهارهای بیش‌تری را ثبت کند (مقابل هلند، یورو ۲۰۰۴). از سویی بر اساس کیفیت شوت‌های چک که سنگربان والنسیا با آنها مواجه شد، انتظار می‌رفت میانگین ۴.۱۹ گل وارد دروازه گرجستان شود، اما مامارداشویلی فقط یک گل خورد. دروازه‌بان ۲۳ ساله تیم ملی فوتبال گرجستان در رده باشگاهی عضو تیم والنسیا است و شاید برای فصل آینده تیم‌های بزرگ‌تری را خواهان خود ببیند.

صعود پرتغال با برد قاطع مقابل ترکیه
روز نهم رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ با پیروزی پرگل پرتغال مقابل ترکیه ادامه یافت. سلسائوی اروپا با نتیجه ۳ بر صفر و با گل‌های برناردو سیلوا (۲۱)، سامت آکایدین (۲۸ - گل‌به‌خودی) و برونو فرناندز (۵۶)، ترکیه را شکست داد و ضمن کسب دومین برد پیاپی در گروه F، صعودش را به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی کرد.

پرتغال که در بازی قبلی به سخت از سد جمهوری چک گذشته بود، در این دیدار عملکرد به مراتب بهتری به نمایش گذاشت و مزد برتری‌اش را نیز گرفت. در سمت مقابل تیم ترکیه که با چند تغییر نسبت به بازی اول پا به میدان گذاشته بود و آردا گولر را در ترکیب اصلی نداشت، اشتباهات زیادی مرتکب و به سختی هم مجازات شد. وینچنزو مونتلا ایتالیایی در نیمه دوم دست به تغییرات زیادی زد اما هیچ‌کدام از آنها موثر واقع نشد. مونتلا در پایان بازی درباره دلیل نیمکت‌نشینی برخی از بازیکنان تأثیرگذار تیمش از جمله آردا گولر، گفت:«آردا آمادگی بیش از ۳۰ دقیقه حضور در میدان را نداشت و اگر بیشتر بازی می‌کرد خطر مصدومیتش وجود داشت. البته در پایان من او را به زمین فرستادم. وقتی هر چهار روز یک بازی دارید، در فوتبال که ورزشی متفاوت است، نیاز به جابجا کردن بازیکنان احساس می‌شود.»

گفتنی است در پایان این دیدار، برناردو سیلوا به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. وینگر ‌تکنیکی تیم پرتغال علاوه بر به ثمر رساندن گل نخست تیمش، ۶۹ لمس توپ، ۴ پاس کلیدی و ۹۲ درصد پاس صحیح را به ثبت رساند. سیلوا ۱۱.۶ کیلومتر هم دوندگی داشت.

شیاطین وارد بهشت شدند/ نمایش از خودگذشتگی رونالدو در آکادمی‌های پرتغال!

رکوردی دیگر برای رونالدو و تمجید جالب مارتینز
با پاس گلی که رونالدو در موقعیت تک‌به‌تک به فرناندز داد، CR7 با ثبت 8 پاس گل طی 27 بازی به آقای پاس گل تاریخ یورو تبدیل شد. رونالدو با ۱۴ گل زده آقای گل تاریخ مسابقات هم به شمار می‌رود.

روبرتو مارتینز سرمربی پرتغال با تمجید از کریستیانو رونالدو گفت: «فکر می‌کنم امروز چیزهای خاصی از او در زمین دیدیم؛ یک مهاجم بزرگ که با دروازه‌بان تک به تک می‌شود و به دنبال پاس گل می‌رود. باید این از خودگذشتگی در آکادمی‌های سراسر پرتغال نشان داده شود». او درباره عملکرد پپه مدافع تیمش هم اظهارداشت: «اگر به عنوان یک بی‌طرف بازی را نگاه کنید، باورتان نمی‌شود که او ۴۱ ساله است. او یک نمونه عالی از فوتبال پرتغال است. پپه خوب تمرین می‌کند و خوب می‌خوابد و تمرکزش روی بازی کردن است. عشق به بازی هر سال در او دیده می‌شود و شما نمی‌تواند آن را بخرید».

بلژیک برد، وضعیت گروه پیچیده شد
در آخرین بازی روز نهم رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴، تیم‌های بلژیک و رومانی در ورزشگاه کلن مقابل هم صف‌آرایی کردند که تیم بلژیک ۲ بر صفر حریفش را مغلوب کرد و اولین برد خود در این رقابت‌ها را جشن گرفت. یوری تیلمانس (۲) و کوین دی‌بروینه (۸۰) گل‌های بلژیک را به ثمر رساندند.

با توجه به نتایجی که دو تیم در دیدار نخست گرفته بودند (برد ۳ بر صفر رومانی مقابل اوکراین و شکست یک بر صفر بلژیک برابر اسلواکی) شیاطین سرخ اروپا نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این دیدار داشتند که با ارائه یک بازی درخشان و هجومی به آن رسیدند. شاگردان تدسکو با درخشش دی‌بروینه و حضور لوکاکو و جرمی دوکو در خط حمله، فرصت‌هایی زیادی را به دست آوردند و لوکاکو در دقیقه ۶۳ نیز یک بار موفق به گلزنی شد اما این گل به دلیل آفساید میلیمتری با تصمیم VAR مردود شد.

رومانی با وجود این شکست ۳ امتیازی باقی ماند و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر ایستاد. بلژیک نیز با ۳ امتیاز به رده دوم رفت و امیدهایش برای صعود زنده ماند. تیم‌های اوکراین و اسلواکی نیز با ۳ امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب وضعیتی پیچیده بر این گروه حاکم شده که بازی‌های دور آخر مرحله گروهی را بسیار حساس می‌کند.

شیاطین وارد بهشت شدند/ نمایش از خودگذشتگی رونالدو در آکادمی‌های پرتغال!

گفتنی است در پایان این بازی، کوین دی‌بروینه به عنوان بهترین بازیکن میدان لقب گرفت. کاپیتان بلژیک که در دیدار با اسلواکی کم‌فروغ ظاهر شده بود، در بازی دیشب عملکرد خوبی داشت و گل دوم تیمش را در دقیقه ۸۰ به ثمر رساند. دی‌بروینه علاوه بر اینکه ۱۱.۷۴ کیلومتر دوندگی داشت، ۶۸ لمس توپ، ۷۸ درصد دقت پاس، ۳ دریبل موفق، ۳ خلق موقعیت و ۱۲ دوئل‌ موفق را به ثبت رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری