بازدید 7931

به روزهای پنهان شدن درویش در ماشین نزدیک می‌شویم/ راه نجات پرسپولیس واگذاری نبود

لیگ برتر فوتبال بیش از سه هفته است که به پایان رسیده، اما هنوز نشانه‌ای از برآورده شدن توقعات و انتظارات هواداران پرسپولیس وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ 23 June 2024

درویش به روزهای پنهان شدن در ماشین نزدیک می شود/ راه نجات پرسپولیس واگذاری نبود!

به گزارش تابناک ورزشی، لیگ برتر بیست‌وسوم در شرایطی با قهرمانی پرسپولیس به اتمام رسید که انتظار می‌رفت مسئولان این باشگاه و در رأس آنها رضا درویش از مدت ها قبل فکری برای فصل آتی کنند. به خصوص اینکه پیش از پایان لیگ اوسمار ویرا اعلام کرده بود قصد جدایی دارد و مدیران باشگاه باید به فکر انتخاب مربی می‌بودند. همچنین قرارداد تعداد قابل توجهی از بازیکنان این تیم به اتمام می‌رسید و باشگاه باید برای تمدید قرارداد آنها اقدام می‌کرد.

هیچیک از این اتفاقات تا به این لحظه رخ نداده و به نظر می‌رسد حتی پروسه به ظاهر خصوصی‌سازی پرسپولیس (واگذاری به کنسرسیوم بانکی) هم نتوانسته باشگاه را به شرایط حرفه‌ای نزدیک کند. چه بسا اگر اینگونه بود با گذشت بیش از سه هفته از اتمام لیگ برتر، تیمی که عنوان قهرمانی را یدک می کشد در بلاتکلیفی محض قرار نداشت، اما قهرمان لیگ بازهم روی ریل سالیان گذشته حرکت می‌کند. با این تفاوت که انتظار می‌رفت امسال اوضاع خیلی بهتر باشد چون مثلاً باشگاه خصوصی شده و هواداران معتقدند نباید از لحاظ مالی با وضعیت دشواری مواجه باشد. با این حال کیست که نداند، فوتبال ایران معمولاً تابع قاعده و فرمول استانداردی نیست.

واقعیت این است که وقتی علیرضا بیرانوند دو روز پس از پایان لیگ با اطمینان می‌گوید اوسمار به ایران بازنمی‌گردد، یا اطلاعات دقیقی داشته یا شواهدی که او را به این یقین رسانده بود. بنابراین چطور مدیریت باشگاه چنین استنباطی از اوضاع نداشته و بیش از یک هفته در انتظار پاسخ این مربی برزیلی سپری شد و پس از آن هم که روال معمول و بعضاً آزار دهنده بازی با اسامی و خبرهای منتفی شدن توافق با گزینه‌ها، از راه رسید.

در حال حاضر نه وضعیت نفر اول نیمکت سرخپوشان پایتخت برای فصل بعد مشخص است و نه عملیات تمدید ستاره‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. تا همین امروز خبرها حکایت از جدایی علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی دارد و شاید در روزهای آینده اخبار جدایی چند بازیکن دیگر هم منتشر شود. در این بین بدیهی است که وقتی سرمربی مشخص نیست، اقدام برای هر نوع نقل‌وانتقالی ممکن است با مشکل مواجه شود. مگر لیست خرید و مازاد تیم نباید با نظر سرمربی جدید باشد؟ اینکه گفته می‌شود فرشاد احمدزاده به پرسپولیس بازگشته، با نظر چه کسی بوده؟

با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد به روزهایی که رضا درویش در صندلی عقب ماشین پنهان شود و نزدیک می‌شویم. روزهایی که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای اینکه شناخته نشود و بتواند از دست هواداران ناراضی و خبرنگاران پرسشگر خلاص شود، پشت ماشین دراز کشید و کتش را روی سرو صورتش انداخت. درست یکسال پیش و در روزهای ابتدایی تیرماه ۱۴۰۲ چنین ویدیویی از شاهکار مدیریتی در فوتبال ایران منتشر و در فضای مجازی وایرال شد.

درویش به روزهای پنهان شدن در ماشین نزدیک می شود/ راه نجات پرسپولیس واگذاری نبود!

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، ۱۵ خرداد ماه در حکمی رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس را به مدت ۲۰ روز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. به دلیل صحبت‌های ناشایستی که او در یک برنامه تلویزیونی داشت. حالا روزهای پایانی محرومیت درویش است، اما خبرهای خوب و امیدوار‌ کننده‌ای از اردوگاه سرخ‌ها منتشر نمی‌شود؛ نه خبری از سرمربی نامدار جدید است و نه جذب ستاره و نه تمدید با بازیکنانی که اسکواد اصلی تیم را تشکیل می‌دهند.

شاید لیگ برتر بعدی طبق گفته مسئولان فدراسیون فوتبال با تأخیر آغاز شود، اما قطعاً لیگ نخبگان آسیا در موعد مقرر و طبق برنامه برگزار خواهد شد. مطمئناً مسئولان AFC به دلیل انتخاب دیرهنگام سرمربی برای پرسپولیس و احتمالاً تأخیر در آغاز تمرینات، مسابقات باشگاهی آسیا را به تعویق نمی‌اندازند...

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶
تو این اوضاع و شرایط اقتصادی، کی به فکر اینجور بحثها و موضوعات است.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
این تیم هایی که به هیچ دردی نمی‌خورند منحل شوند بهتر است
متاسفانه درویش هم مدیری مناسب برای هدایت تیم به قهرمانی آسیا نیست.
سال گذشته دست یحیی برای بازیهای آسیایی خالی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
قهرمانی آسیا؟؟؟!!! پرسپولیس ؟؟؟ !!!
علیرغم واگذاری پرسپولیس هنوز فدراسیون و دیگران تصمیم میگیرندکه پرسپولیس باید مبلغ کمی برای خرید و یا تمدید با بازیکنان هزینه کنددر حالیکه رقبا بخصوص سپاهان بودجه تامحدود دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
پول بیت المال برای چی باید خرج اینها شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
سقف قراردادها برای همه تیم ها یکسان است. حالا کاری به درست و غلط بودن اصل ماجرا نداریم.
آفسایدپولیس
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
اب رو برقز اونجا که میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
کیسه با بنیادی فر و کاظمی دهم هم نمیشد امسال
چرت نگو
داداش دل نگران نباشیم. پرسپولیس حتی اگه با تیم نونهالانش هم توی لیگ ایران بازی کنه قهرمان میشه. ما حتی بدون تمرین هم قهرمانیم. هر سال همین استرس ها هست اما آخر فصل دوباره قهرمان میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
داور هست، گل آفساید هست، پنالتی تقدیمی فراوان و البته کلی سارق بیت المال مردم. و ما هم میبینیم و خوشحالیم...
وضعیت اشفته ای که الان در پرسپولیس شاهدش هستیم چیزی جز سو مدیریت نیست
اقای درویش بجای جلوگیری از جداشدن ستاره های تیم در تلویزیون ان صحبت های جنجالی را کرد و محروم شد و۲۰ روز طلایی را در اوج فصل نقل وانتقالات از دست داد
درویش داره اشتباه می کند اولآ حضورش تو برنامه میثاقی یک اشتباه بزرگ بود دوم باید با بازیکنان رفیق و آنها را نگه دارد نه آنها را فراری دهد باید یک جوری آنها را قانع کند سوم بیرانوند عامل تفرقه و شرارت است اون و از تیم بنداز بیرون چون تیم خراب کن هست چهارم شروع به گرفتن بازیکنان با کیفیت لاش پنجم جریان مربی تیم و زود جمعش کن اگه کالدرون یا مافیای یا فن دیک هر کدام را بیاری خوبند وصاحب سبک فقط عجله کن
باز پیزوری و ماله کش های داخلی برای حیف کردن بیت المال!
بابا تمام نشد؟ همه مردم میدانند که تو دورهمی ساختگی تون، پیزوری قهرمان میشه. نقل و انتقال و حیف و میل بودجه نمیخواد بکنید. این همه کارمند بیچاره تو خرج زندگی ماندند اونوقت یه پهلوون پنبه را هر سال بادش می کنند تا مبادا قهرمان نشه!!
بهترین راه حل این دو تیم ننر و لوس انحلال است و کمک بزرگی به اصلاح فوتبال فاسد کشور میکند
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری