بازدید 7850
اختصاصی تابناک|

فعالان اقتصادی به کدام کاندیدا رای می‌دهند؟

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی گفت: کاندیدا‌ها به یک‌باره و بدون برنامه‌ریزی قبلی برای انتخابات اعلام آمادگی کردند و نباید انتظار داشت ریز مشکلات فعالان اقتصادی را بدانند، اما لازم است نگاهی دقیق به تحریم داشته باشند تا رای بخش خصوصی را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ 24 June 2024

به گزارش تابناک اقتصادی، کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری طی این مدت از برنامه‌های دولت آینده‌شان برای اقتصاد سخن گفتند. این سخنان واکنش‌های متفاوتی در پی داشت و برخی از منتقدان نسبت به کلی‌گویی اقتصادی در مناظره‌ها نقد داشتند.

فعالان اقتصادی به کدام کاندیدا رای می‌دهند؟

کامران وکیل، نایب رئيس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی معتقد است، هیچ یک از کاندیداها، آمادگی کامل حضور در اين رويداد بزرگ را نداشتند و بنا بر شرایط خاص ایجاد شده، اعلام کاندیداتوری کردند.

به گفته وي همچنين مناظره‌هایی که تا این لحظه انجام شده کلی‌گویی داشت كه دلیل اصلی آن کمبود زمان براي آماده شدن بود.

وي با تاکید بر این که کاندیدا‌های ریاست جمهوری تا یک ماه پیش اصلا قرار نبوده نامزد شوند، ادامه داد: در کشور ایران معمولا دولت‌ها، دو دوره‌ای هستند و حتی دولت محمود احمدی‌نژاد هم حضور دو دوره اي داشت.

وکیل یادآوری کرد: از آن جایی که کسی تصور نمی‌کرد چنین حادثه‌ای رخ دهد، فکر می‌کنم کاندیداها هیچ کدام آمادگی لازم برای کاندیداتوری را کسب نکردند که کاملا طبیعی است. به همین دلیل، نمی‌توان انتظار داشت برنامه‌ای جامع برای تمام بخش‌های اقتصادی در مناظره ارائه دهند

مدل رفتاري اين رئيس جمهور ما را منزوي كرد

وی که کلی‌گویی و نپرداختن به جزئیات اقتصاد را از رویه‌های همیشگی مناظره می‌دانست، تصریح کرد: قاعدتا، برخی کلی‌گویی‌ها مطرح شد، اما این که ما حس کنیم نامزدها، درد یک صنف اقتصادی را به خوبی می‌شناسند ، غلط است. چراکه هیچ یک از آن‌ها به شکل خاص و به طور مستقیم، جزو مسئولان اقتصادی کشور نبودند که به ایراد‌های جزيی اشاره کنند.

بنا بر گفته‌های وکیل، رویکرد حل مشکلات کاندیدا‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا فعالان اقتصادی بتوانند تصمیم بگیرند که قرار است به کدام فرد رای دهند.

این فعال اقتصادی، همچنین معتقد است: عقب‌ماندگی‌ها از برنامه توسعه، ناترازی انرژی، نرخ ارز، تورم و حتی اجرا نشدن سند چشم انداز ۲۰ ساله  یک علت اصلی دارند و آن هم، به نظرم، شیوه رفتار دولت  در جامعه جهانی است. مخصوصا مدل رفتاری دوران احمدی‌نژاد، منجر به انزوای ایران در این جامعه شد.

این جاهلان اقتصادي 

نایب رئيس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی تصریح کرد: افرادی که در مناظره‌ها می‌گویند تحریم هیچ اثری در اقتصاد ندارد، جاهلان اقتصادی هستند و کساني که معتقدند رفع تحریم، منجر به گشایش اقتصادی می‌شود، کاندیدا‌های اصلح بخش خصوصی حساب می‌شوند که باید از میان آنان کاندیدای مورد نظر را انتخاب کرد.

وزير صمت هم اشراف كافي به بخش صنعت ندارند

وي سنگ محک توانمندی در حوزه اقتصاد را موضع نامزدها در برابر تحریم دانست و توضیح داد: باید تنها به همین اصل توجه کرد؛ وگرنه هر حوزه گرفتاری‌های خاص خود را دارد. نباید انتظار داشت که کاندیدا‌ها به همه حوزه‌ها اشراف داشته باشند. چرا كه اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت یا حتی معاون معدنی این وزیر هم اشراف کامل به این حوزه‌ها ندارند؛ بنابراین بخش خصوصی باید کاندیدایی را انتخاب کند که موضع‌گیری صحیحی در برابر تحریم دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲
بدون برنامه ریزی قبلی و شناخت؟؟؟ این بنده های خدا که کاندید ریاست جمهوری هستند از سیر تا پیاز همه مشکلات و مسایل این مملکت آگاه هستند و خودشان سالهای سال است که دخیل در امورات کشور هستند. و همه چیز را می دانند.
فعالان اقتصادی به کدام کاندیدا رای می‌دهند؟((((((((((( با این سیاست گذاری انجام شده در مقامات بالا دستی کشوری و لشگری و دولت در سایه !!!!!!!!!!!!!!! هیچکس نمیتواند کاری کند !!!!!!!!!!!! نعوذبالله حتی خدا )))))))))))))))))
برجام احتمالا باعث شده ساخت خانه در کشور کم بشه. چون خیلیها نگران بودند ممکنه ناگهان تحریمها برگرده و قیمت دلار به شدت رشد کنه.
کاندیدای اصولگرا بعد از مناظرات یک جلسه تشکیل داده و رقابت یک نفر را نهایی میکنند
پورمحمدی تعدادی از رای های پزشکیان را میشکند
پزشکیان به میزان قابل توجهی رای میاورد اما نه به اندازه کافی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
ایشالا پزشکیان به اندازه کافی میاره
معلوم جلیلی چون دولت سوم روحانی دلارو دوباره ۱۰ برابر میکنه با یه اخم ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
عجب تو یه سال دلار ۲۵ تومنی رو کردن ۶۵ تومن طلبکارام هستند
به هرکی خواستید رای بدید فقط فراموش نکنید جنبش کمپین خرید دلار و بیرون کشیدن پول از بانکها زده بود و دلار از ۳۳ به ۶۰ رسوند
عاقلانه آنستکه فعالان اقتصادی به کاندیدی رای دهند که نیتش تعامل بیشتربادنیاباشد بخصوص کشورهای ثروتمند ونظرش کنارکشیدن دولت ازامورات اقتصادی آزادباشد ونیتش ثبات سیاسی واقتصادی کشورباشد چون بی ثباتی ارزش پول وبی برنامگی باعث فرار سرمایه ها ازکارهای تولیدی میشود مثل چندسال اخیر
به نظرم در اسرع وقت قوه قضاییه باید مردم رو بابت اینکه مملکت رو به این وضع انداختن،محاکمه کنه
مسئولین که همه شون میگن کی بود کی بود من نبودم
بسیار حرف درستی بود
برجام جوری تدوین و اجرا شد که به سرمایه گذاری آسیب بزنه:
1- چون لغو تحریمها باید هر شش ماه یکبار تمدید میشد سرمایه گذاران خارجی حاضر نبودند در عمل سرمایه گذاری کنند و سرمایه گذاران داخلی هم باید دایم نگران برگشت تحریم و حذف دسترسیشون به مواد اولیه بودند. بنابراین سرمایه گذاری آسیب میدید.
2- با برگشت تحریمها یک شوک شدید وارد میشد و کلی باعث فساد و بی ثباتی در اقتصاد میشد و بازهم به سرمایه گذاری ضربه میزد.
3- سرمایه گذاران در شرایط تحریم هم باید نگران باشند که هر لحظه ممکنه توافق بشه و دلارهای نفتی سرازیر بشه و قیمت کالاهای خارجی بیاد پایین و ورشکسته بشن.

در واقع با تکرار این فرآیند و برداشتن و گذاشتن تحریم، آمریکا داره مانع سرمایه گذاری در ایران میشه. سرمایه گذاران نه میتونن روی شرایط تحریم حساب باز کنند نه رفع تحریم.
با این مالیاتهای گوناگون و عجیب
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
پس بنشین تا اوضاع خوب بشه
در مناظره مدام می گفتند دلار 3000 تومانی شد 3000 تومان. یک پاسخ محکم داشت این حرف آقای جلیلی: از زمان نهایی شدن توافق برجام تا زمانی که آمریکا یک تنه از ان خارج شد یعنی از سال 92 تا اوایل سال 97 دلار 3000 تومانی به 3700 تومان رسید. در دولت قبلی دلار 25 هزار تومانی در عرض چند ماه به 60 هزار تومان رسید. بعد در 50 هزار تومان ثابت ماند و دوباره در زمان دی ماه پارسال با مناقشات اسراییل وحماس به 60 هزار تومان و تا فروردین امسال به 66 هزار تومان رسید. یعنی در طی یک سال و شش ماه دلار بیش از دو برابر شد. در دولت قبلی که نه برجامی بود و نه ترامپ و نه چیز دیگری. پس چرا دولت قبلی نتوانست حتی برای دو سال ارزش پول ملی را تثبیت کند؟
محوریت وستون فقرات بخش خصوصی ،اصلاح طلبان هستند،این پاسخ مبهمی که این آقاداده به این خاطره که واقعا روش نشده بگه ما از پزشکیان حمابت می کنیم،جالبه با توضیحاتی که داده وطافچه بالایی که گذاشته،موندم که بعدا چجوری می خواد حمایت بخش خصوصی از برنامه های!دقیق! وکارشناسی ! پزشکانیان را توجیه کنه.
همه با هم به کاندیدای اصلح جناب آقای پزشکیان رای میدهیم
فقط پزشکیان پاکدشت ، کار ساز و چاره کاره.
علت کنارکشیدن جلیلی ازریاست جمهوری چی بود
ان شاء الله آقای جلیلی و قاضی زاده این سوال رو پاسخ بدهند.
به پزشکیان
ناتوان ترین کاندیدها که فاقد پستهای اجرای قوی و سابقه درخشان حل مشکل حامعه ایست آقای حلیلی است . تمام مشکلات و بدبختی جامعه از عملکرد بد ایشان در روابط خارجی است و ایشان از همه پستها باید خذف شود. رئیس جمهور هم شود راه به جایی نخواهد برد. حلیلی در حد رئیس اداره راهبردی و عمق نگری است.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات