المپیک ۲۰۲۴ پاریس| ۴۵ دقیقه روی تردمیل؛ «غول هاوانا» در آستانه پنجمین طلای المپیک؟

غول هاوانا برای صید پنجمین طلای المپیکش و جاودانه کردن خود در تاریخ المپیک‌ها به پاریس خواهد آمد و آنچه از شواهد پیداست او با همان آمادگی المپیک توکیو در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۴۸۵۶۱
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ 21 July 2024
|
21049 بازدید
|
۱

المپیک ۲۰۲۴ پاریس| ۴۵ دقیقه روی تردمیل؛ «غول هاوانا» در آستانه پنجمین طلای المپیک؟

به گزارش تابناک ورزشی، میخائین لوپز کوبایی هرچند در هر سه مسابقه جهانیِ بعد از المپیک توکیو غایب بود، اما همانطور که قبلاً هم خودش گفته بود، با سهمیه‌ای که هموطنش اسکارپینو هیندز با سومی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد گرفته بود، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس کشتی خواهد گرفت.

او که در المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو، مدال طلای سنگین وزن را از آن خود کرده، تا پیش از المپیک ریو، به صورت متوالی در مسابقات جهانی هم کشتی می‌گرفت که چند باری که فینالش با شکست همراه شد، باتوجه به سابقه کشتی‌گیران کوبایی در مسابقات کشتی، برخی بر این باور بودند که او طلایش را فروخته است. لبخندی که او پس از شکست مقابل رضا کایالپ از کشور ترکیه، در هنگام نشستن در خاک زد، استناد بسیاری به همین ادعا بود، کشتی‌گیری که حریفانش مقابل او، از پیش بازنده بوده‌اند.

غول هاناوا، از المپیک ریو به این طرف، صرفاُ برای المپیک به میدان بازگشته است. مردی که سال گذشته همراه با فرانک اشتبلر آلمانی سفیر اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بود و بعد از آن نیز کشور کرواسی را برای آغاز تمرینات المپیکی خود انتخاب کرد. لوپز هرچند به دعوت مجارها پیش از المپیک، در تورنمنت رنک‌دار بوداپست حضور پیدا کرد، اما آنجا هم کشتی نگرفت تا یک‌راست برای المپیک خودش را آماده کند.

بنابراین همه منتظر شروع المپیک و تماشای نمایش لوپز، رکورددار طلای المپیک در ۴۲ سالگی هستند؛ در حالیکه باید چیزی در حدود ۱۰ کیلوگرم از وزن بدنش را برای رسیدن سر وزن قانونی (۱۳۰ کیلوگرم) کم کند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس| ۴۵ دقیقه روی تردمیل؛ «غول هاوانا» در آستانه پنجمین طلای المپیک؟

هرچند برخی کارشناسان بر این باورند که لوپزی که وزن زیادی در ۴۲ سالگی باید کم کند، دیگر آن لوپزی نخواهد بود که در فینال چهار المپیک قبلی، با شکست حریفانش طلا را به خود اختصاص داد، اما آنهایی که در تورنمنت بوداپست او را از نزدیک دیدند، خلاف این نظر را دارند.

۴۵ دقیقه دویدن روی تردمیل با سرعت ۱۱، چیزی است که کشتی‌گیران شرکت‌کننده در دومین و آخرین تورنمنت رنک‎دار اتحادیه جهانی، از غول کوبایی در سالن گرم دیده‌اند، آن هم در حالیکه در بوداپست قصد کشتی گرفتن نداشت و کشتی‌گیر کوبایی دیگری در این رقابت‌ها حضور داشت.

۴۵ دقیقه دویدن روی تردمیل با سرعت ۱۱، نشان از استقامت بالای او و سیستم قلب و عروقی‌اش در ۴۲ سالگی دارد، قطعاُ این کشتی‌گیر قرار نیست در المپیک در دوی استقامت شرکت کند و کسی که تمرین استقامتی به این شکل برگزار می‌کند، نمی‌تواند تمرین کشتی به اندازه کافی نداشته باشد.

به همین دلیل به نظر می‌رسد او با همان آمادگی توکیو، در پاریس به مصاف حریفان خواهد رفت و طبیعتاً هم دوست ندارد آخرین المپیک زندگی قهرمانی‌اش با باخت همراه باشد و اگر از آمادگی خوبی برخوردار نبود، به استقبال پنجمین طلایش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نمی‌رفت.

به نظر می‌رسد اگر لوپز به هدفش که رکوردشکنی است، در پاریس نرسد، کشتی‌گیری آماده‌تر و بهتر از او در مقطع کنونی، شکستش خواهد داد. باید منتظر شروع مسابقات بود و دید آیا کسی می‌تواند پایان تلخی را برای غول هاوانا در پنجمین المپیک متوالی‌اش رقم زده و توالی طلاهایش را بشکند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
بهترین صیاد طلا حالا تپش قلبش طوری اذیتش میکنه که فقط خودش میدونه اینبار فرق داره صیاد قرار خودش با طلاهای صید بشه امین مثل شیر غران بیشه های ایران باستان ، منتظرشه نباید برمی‌گشت
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟