سرخپوشان پایتخت وارد باشگاه هزارتایی‌ها شدند/ اینجا هم مثلث استقلال، پرسپولیس و سپاهان وجود دارد!

نخستین بازی فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، برای پرسپولیس و هوادارانش آنطور که انتظار داشتند پیش نرفت. پرسپولیس در اولین گام، بازی خانگی خود را دور از خانه برگزار کرد و دو امتیاز از دست داد.
کد خبر: ۱۲۵۳۹۷۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۰ 16 August 2024
|
5153 بازدید

سرخپوشان پایتخت وارد باشگاه هزارتایی‌ها شدند/ اینجا هم مثلث استقلال، پرسپولیس و سپاهان وجود دارد!

به گزارش تابناک ورزشی، نخستین دیدار از فصل بیست‌و‌چهارم لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه بین تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار شد. این دیدار با تساوی یک - یک خاتمه یافت تا مدافع عنوان قهرمانی کار خود را در فصل بیست‌و‌چهارم با یک امتیاز آغاز کند.

پرسپولیس که به دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی مجبور شد دور از تهران این بازی خانگی را برگزار کند، نتوانست مطابق انتظار هوادارانش با کسب سه امتیاز از زمین خارج شود و حتی گاریدو سرمربی این تیم، تساوی را نتیجه ای منفی دانست. البته جبران گل خورده و کسب تساوی، باعث شد رکورد خاص پرسپولیس ادامه یابد.

پرسپولیس در 23 دوره برگزار شده لیگ برتر خلیج فارس، تنها دو بار در هفته نخست بازی‌ها طعم شکست را چشیده که هر دو باخت نیز خارج از خانه اتفاق افتاده است. فولادخوزستان در هفته نخست لیگ چهارم و ابومسلم در افتتاحیه لیگ ششم، موفق شدند پرسپولیس را شکست دهند و حالا در آغاز بیست و چهارمین دوره لیگ برتر، ذوب آهن نتوانست به این مهم دست یابد تا رکورد سرخپوشان پایتخت از این حیث بهبود یابد.

از سوی دیگر، اتفاق ویژه با گل سعید صادقی رقم خورد. صادقی در دقایق پایانی نیمه اول موفق شد دروازه ذوب آهن را باز کند تا پرسپولیسی ها بازنده به رختکن نروند و البته با این گل، پرسپولیس وارد باشگاه هزارتایی‌ها شد. هافبک سرخ ها زننده هزارمین گل پرسپولیس در تمام ادوار لیگ برتر است و بدین ترتیب نام او در تاریخ این باشگاه ماندگار شد.

در سال های گذشته بارها شاهد رقابت استقلال، پرسپولیس و سپاهان در بالای جدول برای کسب جام بوده ایم و معمولا این سه تیم مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستند. حالا در باشگاه هزارتایی ها هم تنها این سه تیم حضور دارند. استقلال و سپاهان فصل گذشته به آمار ۱۰۰۰ گل در لیگ برتر رسیدند و پرسپولیس در شروع فصل جدید رقابت ها (لیگ برتر بیست و چهارم) به این آمار دست یافت. استقلال تا پایان لیگ بیست‌وسوم با ۱۰۳۲ گل عنوان بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارد و پس از آن سپاهان با ۱۰۲۳ گل در رده دوم جای دارد. ذوب‌آهن هم با ۸۱۸ گل بعد از این ۳ تیم قرار دارد و بعید است تا چند فصل دیگر تیمی به جمع تیم‌هایی با گل زده چهار رقمی اضافه شود.

گفتنی است، سایت رسمی باشگاه پرسپولیس با تیتر «هزارمین گل پرسپولیس در لیگ برتر» ورود به باشگاه هزارتایی ها را اعلام کرد و نوشت:«سرخپوشان از نظر آمار گل‌های زده ثبت شده در رقابت‌های لیگ برتر فصل گذشته به هزار گل رسیدند که مربوط به گل اوستون اورونف در بازی با استقلال خوزستان بود ولی اگر بخواهیم معیار را توپ‌هایی قرار بدهیم که از خط دروازه گذشته‌اند (بدون احتساب گل‌های ثبت شده در بردهای انضباطی)، گل شماره ۱۰۰۰، امشب در روز نخست بیست و چهارمین دوره بازی‌ها توسط سعید صادقی به ثمر رسید.»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...