بی‌برنامگی و بی‌خبری محض از دیداری مهم و جذاب/ سوپرجام برای مسئولان فوتبال ایران «سوپر دردسر» است!

دیدار سوپر جام فوتبال باشگاهی دو کشور پرتغال و ترکیه جذاب، مهیج و پرگل از آب در آمد و همه چیز با برنامه و منظم پیش رفت اما در فوتبال ایران حتی خبری از اعلام زمان مصاف سپاهان و پرسپولیس هم نیست.
کد خبر: ۱۲۵۱۷۵۸
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ 05 August 2024
|
4823 بازدید

بی‌برنامگی و بی‌خبری محض از دیداری مهم و جذاب/ سوپرجام برای مسئولان فوتبال ایران «سوپر دردسر» است!

به گزارش تابناک ورزشی، تک بازی سوپرجام فوتبال ایران تبدیل به دغدغه‌ای بزرگ برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شده است. واقعیت این است که دیدار سوپرجام میان قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی، چیزی شبیه بار اضافه برای مسئولان فوتبال کشورمان است. چرا که اگر جز این بود، شاهد اتفاقات بهتری بودیم نه اینکه هر سال وضعیت برگزاری این دیدار، بدتر از سال قبل شود.

دقیقا ۴۵ روز از قهرمانی سپاهان در جام حذفی می‌گذرد؛ روزی که مشخص شد تیم اصفهانی برای نخستین بار دیدار سوپرجام را تجربه خواهد کرد. از سویی به دلیل مصاف با پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر و با توجه به سوابق رویارویی‌های معمولاً جذاب و حساس دو تیم، هواداران در انتظار روز موعود و دوئل قهرمان‌های فصل گذشته فوتبال‌مان هستند. البته فعلاً که روز موعودی در کار نیست! چون نه زمان دقیق برگزاری آن مشخص است و نه شهر یا ورزشگاه میزبان این دیدار. آنچه تا امروز درباره این بازی از سوی مسئولان اعلام شده این است که «سوپرجام فوتبال ایران پیش از شروع لیگ برگزار خواهد شد.»

در شرایطی که قرار بود سوپرجام فوتبال ایران آغازی باشکوه برای هر فصل باشد، اما تقریباً هیچگاه چنین نبوده و معمولاً به مسابقه‌ای پرحاشیه‌، بی‌برنامه و آزاردهنده برای هواداران فوتبال تبدیل شده است. اولین دوره سوپرجام در فوتبال ایران در سال ۱۳۸۴ برگزار و پس از آن، این مسابقه با وقفه عجیب یک دهه‌ای مواجه شد. در سال‌های گذشته هم یا خبری از برگزاری سوپرجام نبوده و مسئولان با تصمیمی که شکل و شمایل رفع تکلیف داشته، جام را به تیمی داده‌اند که هم قهرمان لیگ شده و هم حذفی یا در صورت برگزاری، سرشار از ناهماهنگی بوده و تصمیماتی که بیش از پیش ارزش سوپرجام را پایین آورده است.

مسابقه‌ای که ایده آن با الگوبرداری از لیگ‌های معتبر دنیا شکل گرفت، حالا برگزاری آن هیچ شباهتی به هیچ جای دنیا ندارد. در شرایطی که تعدادی از کشورهای مطرح فوتبال دنیا همچون اسپانیا توانسته‌اند سوپرجام را به تورنمنتی جذاب، پرطرفدار و البته درآمدزا تبدیل کنند، در فوتبال ایران این دیدار همچنان اسیر بی برنامگی و ناتوانی مسئولان در اجرای آن است؛ نگاهی به نحوه برگزاری این دیدار در دیگر کشورها مؤید این مهم است.

شنبه شب گذشته دیدار سوپرجام در دو کشور پرتغال و ترکیه برگزار شد تا یکبار دیگر حسرت فوتبالدوستان ایرانی، جان تازه‌ای بگیرد! در ترکیه، گالاتاسرای (قهرمان سوپرلیگ) و بشیکتاش (قهرمان جام حذفی) بازی سوپرجام ترکیه را برگزار کردند. در این بازی که در ورزشگاه المپیک آتاتورک برگزار شد، بشیکتاش موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر مقابل گالاتاسرای به پیروزی دست یابد. از سویی در همین شب، بازی سوپرجام فوتبال پرتغال هم برگزار و پورتو در دیداری دراماتیک موفق به پیروزی ۴ بر ۳ مقابل اسپورتینگ لیسبون شد. پورتو در شرایطی قهرمانی در سوپرجام را جشن گرفت که تا دقیقه ۲۸ با سه گل از حریف خود عقب افتاد و در ادامه موفق شد کامبکی رویایی بزند. نکته حائز اهمیت اینکه فصل جدید مسابقات فوتبال در هر دو کشور، طبق اعلام پیشین قرار است از ۱۹ مرداد آغاز شود. بدین ترتیب همه چیز طبق برنامه منظم و مشخص انجام می‌شود و خبری از بلاتکلیفی نیست. چقدر شبیه به فوتبال ایران!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...