آستان قدس ورزشگاه امام رضای مشهد را تعیین تکلیف کند

فروردین: استادیوم امام رضا (ع) حق فوتبال است/ ۳ وزیر برای مبارزه با فساد در فوتبال قول دادند

یک نماینده مجلس معتقد است تا زمانی که خراسان تیمی در سطح اول فوتبال کشور داشته باشد، می‌توان این استادیوم را به فدراسیون فوتبال واگذار کرد تا برای بازی‌ها و اردوهای تیم ملی استفاده شود.
کد خبر: ۱۲۵۵۹۸۳
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵ 27 August 2024
|
6305 بازدید
|
۵

آستان قدس ورزشگاه امام رضا مشهد را تعیین تکلیف کند/ فروردین: این استادیوم حق فوتبال است

به گزارش تابناک ورزشی، در روزهای اخیر ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مشهد مقدس به یکی از کلیدواژه‌های مهم و قابل بحث فوتبال ایران تبدیل شده است. در شرایطی که لیگ برتر دوره بیست‌وچهارم به دلیل آماده نبودن چند ورزشگاه در شهرهای مختلف از جمله ورزشگاه‌های آزادی و تختی تهران، با معضلی بزرگ آغاز شده و بسیاری از تیم‌های لیگ با مشکل میزبانی مواجه هستند، امکان استفاده از یکی از بهترین و مجهزترین استادیوم‌های کشور وجود ندارد یا با شرط و شروط خاصی این مهم قابل اجرا می‌شود.

خلاصه ماجرا این است که امکان استفاده از ورزشگاه مدرن مشهد به‌دلیل قوانینی خاص، وجود ندارد! این موضوع حتی صدای مهدی تاج و امیر قلعه‌نویی را هم درآورد و آنها که تصمیم داشتند بازی تیم ملی مقابل قرقیزستان در مرحله مقدماتی جام جهانی را در مشهد برگزار کنند، با پاسخ منفی مواجه شدند.

با تمام این اوصاف آنچه باعث تعجب بسیاری از مردم و اهالی فوتبال شده، تصویری است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در این عکس بازیکنان تیمی که گفته می‌شود نامش اتک انرژی افغانستان است در زمین چمن ورزشگاه امام رضا مشهد تمرین می‌کنند. گفته می‌شود این تیم افغانستانی چند روزی است در مشهد اردو زده و ورزشگاه امام رضا در اختیار آنهاست.

در شرایطی که به نظر می‌رسد حل این مشکل نیازمند همراهی و هماهنگی بین مسئولان و نهادهایی بالاتر از فدراسیون فوتبال است، محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با تابناک تأکید کرد که استفاده از این ورزشگاه حق فوتبال است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: در دیدارهایی که با احمد دنیامالی پیش از مراسم رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت داشتیم، یکی از خواسته‌هایم این بود که به عنوان وزیر حمایت کاملی از ورزش داشته باشد. بارها درباره ورزش قوی برای داشتن کشور قوی صحبت شده و طبیعتاً زیرساخت‌ها از جمله استادیوم‌ها یکی از نکات مهم در این مسئله است.

آستان قدس ورزشگاه امام رضا مشهد را تعیین تکلیف کند/ فروردین: این استادیوم حق فوتبال است

رئیس فراکسیون ورزش در مجلس یازدهم که احتمالاً در مجلس دوازدهم هم در همین فراکسیون به کار خود ادامه خواهد داد، در خصوص ورزشگاه امام رضا مشهد و مسائلی که پیرامون آن به وجود آمده، گفت: متولی ورزشگاه امام رضا، آستان قدس است و شرایط خاصی دارد. با این حال نباید چنین استادیومی بلااستفاده بماند و به نظرم با هماهنگی شورای اداری استان، مدیرکل ورزش و جوانان و وزارت ورزش، تعیین تکلیف شود تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

محمدمهدی فروردین افزود: ورزشگاه امام رضا، حق فوتبال است و راهکار تعیین تکلیف توسط متولی آن هم وجود دارد و موضوع فعلی قابل حل است. مزایده برای واگذاری به بخش خصوصی یکی از این راه‌هاست. از سویی معتقدم تا زمانی که خراسان تیمی در سطح اول فوتبال کشور داشته باشد، می‌توان این استادیوم را به فدراسیون فوتبال واگذار کرد تا برای بازی‌ها و اردوهای تیم ملی استفاده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید خبر تابناک مبنی بر تشکیل کارگروه متشکل از ۳ وزارتخانه برای مقابله با فساد در فوتبال، اظهارداشت: موضوع فساد در فوتبال دغدغه جامعه ورزش و مردم است. در دیدارهایی که با وزرای پیشنهادی برگزار کردیم، قرار شد با محوریت وزارت ورزش و جوانان و همکاری وزرای صمت و نفت که در ورزش قهرمانی و سطح اول فوتبال نقش دارند، کارگروهی برای مبارزه با فساد در فوتبال تشکیل شود. در این خصوص فراکسیون ورزش مجلس هم همکاری لازم را خواهد داشت.

محمدمهدی فروردین تأکید کرد: هر سه وزیر قول دادند که پس از مستقر شدن در وزارتخانه‌های مربوطه، این موضوع را پیگری کنند. به خصوص که مثلاً در بحث تیمداری باشگاه‌های صنعتی شاهد رهاشدگی هستیم و بعضاً خبرهای نگران کننده‌ای منتشر می‌شود. نکته مهم این است که شخص رئیس جمهور، فردی عملگرا با پیشینه مثبت است و نگاه مثبتی به مقوله ورزش دارد. آقای پزشکیان حتی در دورانی که نماینده مجلس بود هم نسبت به امر ورزش بسیار دغدغه‌مند بود و مطمئناً از موضوع ورزش غافل نخواهد شد و به دنبال اصلاح ساختار ورزش است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
ارزش ها عوض شده تیم ملی ما نباید تمرین کنه یه تیم خارجی میتونه اونجا تمرین کنه ما در فرهنگ و هنرم همینطوریم معین نمیتونه تو کشورش فعالیت کنه ولی خواننده های که نه اخلاق دارن نه هنر آزادانه دارن فعالیت میکنن. قبلا در باطن بود ولی الان در ظاهر هم ارزش ها بی ارزش شدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
صلاح ندونستند
حرفی ه!!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
اگر اجازه ندادند ، زمین چمن آن را خراب کرده و در آن بازارچه خیره درست کنید تا حداقل اسم استادیوم فوتبا بر روی سردر آن نباشد
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
فسادفوتبال؟
اینها هرجور شده خودشون رو نجات میدن
چون هرکدوم به یه کله گنده وصلن
دقیقا مثل همین مجری برنامه ورزشی که دیشب شبکه۳بود
بنده خدا چقدرم ریلکس و دلسوز خودشو نشون میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
با پول مردم استادیوم می سازند ولی اختیارش دست مردم نیست یک تناقض خنده دار و
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...