انتقادهای تند یک داور به مهدی تاج: مجموعه شما دنبال صداقت و پاکی نیست

یاسر همرنگ، داور فوتبال نسبت به صحبت‌های مهدی تاج واکنش نشان داد و با اشاره به تصمیمات فدراسیون فوتبال گفت: مجموعه‌ای که اجازه صحبت کردن به داورانش را نمی‌دهد، کجا دنبال صداقت و پاکی می‌گردد؟
کد خبر: ۱۲۵۱۹۸۳
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱ 05 August 2024
|
4208 بازدید

انتقادهای تند یک داور به مهدی تاج: مجموعه شما دنبال صداقت و پاکی نیست

به گزارش تابناک ورزشی، مهدی تاج در مراسم رونمایی از لباس داوران استان تهران در حال سخنرانی بود و در بخشی از صحبت‌های خود به پرداخت منظم دستمزد داوران و نگاه مثبت فدراسیون فوتبال به داوری اشاره کرد که یاسر همرنگ، داور فوتبال نسبت به این صحبت‌ها معترض شد و حسابی از خجالت مهدی تاج و مجموعه مدیریتی فوتبال درآمد.

همرنگ خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در لیگ برتر ما مجموعاً ۲۴۰ بازی برگزار می‌شود که میانگین برای هر بازی ۲۰ میلیون تومان به داوران پرداخت می‌شود که جمع این مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. این رقم دستمزد یک بازیکن درجه سه لیگ برتری هم نیست.

وی افزود: شما می‌گویید دیدتان نسبت به داوری مثبت است؟ کجای دید شما مثبت است؟ داوران را ممنوع المصاحبه کردید و حق صحبت کردن ندارند. کمیته داورانی را انتخاب کردید که سه نفر از آنها در زندگی‌شان حتی لیگ دسته دوم را هم ندیده‌اند. دید شما دقیقاً به چه چیزی مثبت است؟ شما می‌گویید دو چیز در فدراسیون اهمیت دارد که یکی تیم ملی و یکی داوران است. برای تیم ملی چه لباسی به تن‌شان می‌کنید و اگر لباس بد بپوشند، آنها چه کار می‌کنند؟ برای داوران چه لباسی می‌گیرید و اگر برای داوران لباس بد بگیرید، کجا می‌توانند اعتراض کنند؟ اگر داور حرف بزند، چه کارش می‌کنند؟

داور فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی یک داور صحبت می‌کند، می‌گویید نباید صحبت کند و مصاحبه‌ای داشته باشد. داوران بین‌المللی ما هم حق صحبت کردن ندارند. مجموعه‌ای که اجازه صحبت کردن به داورانش را نمی‌دهد، کجا دنبال صداقت و پاکی می‌گردد؟ اگر یک داور نتواند صحبت کند چه کسی باید حرف بزند؟

همرنگ که پس از این صحبت‌ها توسط داوران حاضر در مراسم مورد تشویق قرار گرفت با اعتراض برخی از اعضای فدراسیون فوتبال و هیئت فوتبال مواجه شد که اعلام کرد من از داوری رفته‌ام و از اینجا هم می‌روم، اما تاج از او خواست تا صحبت‌هایش را ادامه دهد.

سپس همرنگ ادامه داد: متأسفانه زیر مجموعه شما در امور داوری گزارش درستی به شما نمی‌دهند، اما شما باهوش هستید و متوجه می‌شوید که حال داوری خوب نیست و داوران ما از نظر ذهنی فرسوده شده‌اند. آنقدر در سر ما زده‌اند و خواسته‌اند ساکت باشیم، اگر در خانه به ما بگویند «تو» به او می‌پریم، برای اینکه همه در سرمان زده‌اند و اینجا هم می‌خواهیم صحبت کنیم، اجازه نمی‌دهند.

داور فوتبال کشورمان تصریح کرد: من ۲۵ سال داوری کردم و از نونهالان قضاوت کردم و به لیگ برتر رسیدم و هیچکس از من طلبکار نیست. من از همه طلبکارم از این جهت که سالم کار کردم و در این ۲۵ سال ۵۰۰ میلیون هم نگرفتم و الان در ۴۳ سالگی این وضعیت زندگی من است. آیا در این فوتبال با این گردش مالی حق داور این است؟

همرنگ گفت: من معلم باید پدرم در بیاید تا از مدیرم مرخصی بگیرم، در حالی که چهارشنبه ظهر نمی‌دانم که جمعه باید قضاوت کنم یا نه، این حق داوری است؟ داوران زن ما ۶ بازی قضاوت کرده‌اند و ۴ میلیون و ۸۰۰ دریافتی داشته‌اند. حق داوری این است؟ شما می‌گویید خواستید که پرداخت‌ها مرتب شود، اما مگر پرداختی وجود دارد که بخواهد مرتب باشد؟ ۲۴۰ بازی در لیگ برتر می‌شود ۴ میلیارد و ۸۰۰ و بیژن حیدری که بیشتری قضاوت را داشته، ۱۰۰ میلیون تومان هم نگرفته است. ناظر لیگ برتر ما یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حق نظارت می‌گیرد و اینها توهین به داوری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...