هدایای عجیب به داوران فوتبال؛ از گریس تا کلینر انژکتور/ «تاج کجاست؟»

درست در روزهایی که مهدی تاج از احترام به جامعه داوری صحبت کرده، هدایای عجیبی از سوی اسپانسر این بخش از جامعه فوتبال داده شده است؛ گریس و کلینر انژکتور.
کد خبر: ۱۲۵۳۷۸۴
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹ 14 August 2024
|
6940 بازدید
|
۳

هدایای عجیب به داوران فوتبال؛ از گریس تا کلینر انژکتور/ «تاج کجاست؟»

به گزارش تابناک ورزشی، در آستانه آغاز فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، کلاس توجیهی داوران برگزار شد و در این کلاس‌ها از سوی اسپانسر داوران هدایایی هم به این قشر داده شده است. داوران بسته‌هایی را از اسپانسر خود دریافت کرده‌اند که پس از باز کردن آن متحیر و متعجب مانده‌اند.

درست در روزهایی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم پرحاشیه رونمایی لباس داوران استان تهران از احترام به جامعه داوری صحبت کرد و این صحبت‌های او با اعتراض یاسر همرنگ، داور فوتبال همراه شد یک اتفاق عجیب دیگر برای داوران لیگ برتری رخ داد. این بار اما اتفاق به یک کمدی تلخ هم شباهت دارد که البته پیش از این هم رخ داده بود و برای اولین بار نیست که جامعه داوری با این توهین‌ها مواجه می‌شود.

ابتدا بخشی از انتقادات یاسر همرنگ خطاب به مهدی تاج را یادآوری کنیم تا به موضوع اصلی برسیم: «شما می‌گویید دو چیز در فدراسیون اهمیت دارد که یکی تیم ملی و یکی داوران است. برای تیم ملی چه لباسی به تن‌شان می‌کنید و اگر لباس بد بپوشند، آنها چه کار می‌کنند؟ برای داوران چه لباسی می‌گیرید و اگر برای داوران لباس بد بگیرید، کجا می‌توانند اعتراض کنند؟ اگر داور حرف بزند، چه کارش می‌کنند؟ وقتی یک داور صحبت می‌کند، می‌گویید نباید صحبت کند و مصاحبه‌ای داشته باشد. داوران بین‌المللی ما هم حق صحبت کردن ندارند. مجموعه‌ای که اجازه صحبت کردن به داورانش را نمی‌دهد، کجا دنبال صداقت و پاکی می‌گردد؟»

انتقادهای تند یک داور به مهدی تاج: مجموعه شما دنبال صداقت و پاکی نیست

مهدی تاج که پس از این صحبت‌ها سعی کرد چهره فردی دلسوز و انتقادپذیر به خود بگیرد، به عنوان متولی فوتبال هنوز انگار با معنای احترام بیگانه است که اگر نبود این بار افتضاحی به مراتب بدتر رقم نمی‌خورد. داوران لیگ برتر در کلاس توجیهی خود با هدایایی از اسپانسر مواجه شده‌اند که بسیار متحیر کننده است. هرچند شاید هیچیک از این داوران انتظار هدیه نداشته باشند، اما وقتی با چنین واژه‌ای مواجه می‌شوند حداقل انتظارشان حفظ شدن شأنیت آنها و نام هدیه است. در بسته‌های ویژه‌ای که به داوران داده شده، گریس، کلینر انژکتور و ساعت دیواری با نام و لوگوی اسپانسر لباس داوران وجود دارد که مناسب استفاده در تعمیرگاه‌های سرویس خودرو و تعویض روغنی است.

هدایای عجیب به داوران فوتبال؛ از گریس تا کلینر انژکتور/ «تاج کجاست؟»

جالب اینکه سال‌ها پیش هم که یک شرکت مواد غذایی اسپانسر لباس داوران بود، هدایایی که به داوران داد شامل ۱۵۰ عدد سس تک نفره مسافرتی بود که همان زمان حسابی بحث برانگیز شد. اینکه پس از یک دهه و درست در روزهایی که رئیس فدراسیون فوتبال از احترام به داوران صحبت کرده و خود را انتقادپذیر نشان داده، بار دیگر هدایای این چنینی به آنها داده می‌شود، جای تأسف دارد. اینجاست که باید پرسید «تاج کجاست؟»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
مهدی تاج بدترین رئیس فدراسیون تاریخ بوده بلاشک. برای داوری هم که قدمی برنداشته هیچ، بدترین روزهای داوری رو شاهد هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
تاج دنبال قهرمانی جعلی پرسپولیس و عذرخواهی بی فایده از استقلال است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
تاج مگه سر قرارداد مشکل قلبی نداشت چرا دوباره برگشت....چه کسی از اون حمایت می‌کنه که نمیتونن عوضش کنم...چکاری انجام داده برا فوتبال...چرا فوتبال نباید مثل تکواندو با ریاست هادی ساعی شخصی فوتبالی سکاندار اون باشه...
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟