شبح شب چگونه دستگیر شد؟/ پایان یک‌دهه دلهره

جیمز مارشال قاتل سریالی که به “شبح شب” معروف شده بعد از یک دهه بالاخره دستگیر شد.
کد خبر: ۱۲۵۷۲۰۵
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۸ 02 September 2024
|
3744 بازدید
قاتل سریالی “شبح شب” چگونه دستگیر شد+جزئیات
به گزارش تابناک به نقل از منیبان، جیمز مارشال اوایل در منزلش در حومه شیکاگو دستگیر شد و تحقیقات نشان می‌دهد او از سال ۲۰۱۴ تاکنون قربانیانش را که اغلب زنان و مردان تنها بودند، هدف قرار داده و با روش‌های پیچیده و وحشیانه‌ای آنها را به قتل رسانده است.
 
پرونده جیمز مارشال در سال ۲۰۱۴ با اولین قتل او، که در آن زمان به طور نامشخص به نظر می‌رسید، آغاز شد اما پس از وقوع چندین قتل مشابه با الگوی مشابه، محققان شروع به شناسایی ارتباط میان قتل‌ها کردند. بررسی‌ها نشان داد که مارشال در تمامی جنایات از یک الگوی مشابه استفاده کرده و غالباً به دنبال طعمه‌هایش در شب می‌گشته است.
 
از شواهد تا دستگیری
 
دستگیری مارشال به‌دنبال هفته‌ها تحقیقات فشرده و همکاری نزدیک بین پلیس شیکاگو و اف‌بی‌آی انجام شد. پلیس به سرنخ‌های جدیدی دست یافت که شامل نمونه‌های DNA از مکان‌های جرم و شهادت‌های غیرمستقیم بود. این شواهد به مقامات کمک کرد تا مارشال را شناسایی و به منزلی که در آن پنهان شده بود، راهی شوند. یکی از مهم‌ترین شواهدی که منجر به دستگیری او شد، کشف یک دستگاه ضبط ویدیویی در محل زندگی مارشال بود که تصاویر و اعترافات مربوط به قتل‌ها را ثبت کرده بود. این کشف به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد و توجه عمومی را به خود جلب کرد.
 
ترس و دلهره خانواده‌ی قربانیان!
 
دستگیری شبح شب به سرعت در رسانه‌های محلی و ملی خبرساز شد. خانواده‌های قربانیان و جامعه محلی که برای سال‌ها در ترس و دلهره زندگی می‌کردند به شدت از این خبر ابراز رضایت کردند. یکی از نزدیکان قربانیان به خبرنگاران گفت: حالا که او دستگیر شده ما می‌توانیم آرامش پیدا کنیم و یاد عزیزانمان را با احترام برگزار کنیم.
 
پلیس شیکاگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به دنبال عدالت برای قربانیان و خانواده‌هایشان هستیم. دستگیری جیمز مارشال نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه و همکاری گسترده تیم‌های تحقیقاتی بود. ما متعهد به ادامه تحقیق و شفاف‌سازی بیشتر درباره این پرونده هستیم. ”
 
شبح شب در انتظار محاکمه
 
با وجود دستگیری مارشال، تحقیقات در حال ادامه است تا اطلاعات بیشتری درباره انگیزه‌ها و فعالیت‌های او به دست آید. پلیس و کارشناسان روانشناسی در حال بررسی عواملی هستند که ممکن است به این رفتار‌های جنایتکارانه منجر شده باشد. قاتل سریالی شبح شب اکنون در انتظار محاکمه است و احتمالاً به‌زودی در دادگاه حضور خواهد یافت. این پرونده که به یکی از پیچیده‌ترین و شوکه‌کننده‌ترین پرونده‌های جنایی دهه اخیر تبدیل شده، همچنان توجه رسانه‌ها و عموم را به خود جلب کرده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...