حواشی ایران-فرانسه ادامه دارد؛

هم هو شدن، هم شکایت کردند/ فوتسال اینجا شکست خورد!

حواشی جدال ایران و فرانسه در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی فوتسال همچنان ادامه دارد و حتی برخی بزرگان فوتسال خواهان ورود فیفا به این موضوع و تنبیه دو تیم شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۱۳۳۰
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 23 September 2024
|
3278 بازدید
|
۴

وقتی فوتسال شکست خورد!

به گزارش تابناک، روز پایانی مرحله گروهی جام جهانی فوتسال کهبه میزبانی ازبکستان در حال برگزاری است عصر دیروز از گروه F تیم‌های ملی ایران و فرانسه درحالی به مصاف هم رفتند که هر دو تیم صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطعی کرده بودند و هر دو تیم علاقه‌ای به صدرنشینی در این گروه نداشتند تا در مرحله بعد به زعم خود مسیر ساده‌تری را دنبال کنند.

وقتی فوتسال شکست خورد!

نیمه نخست این دیدار و عملکرد ضعیف و بی تفاوت دو تیم در زمین مسابقه موجی از اعتراض را بین اهالی فوتسال به راه انداخته و سرمربیان دو تیم در این بازی مورد انتقادات شدید پیشکسوتان و رسانه‌های جهان قرار گرفت. این دو تیم که از قبل برای صدرنشینی به مصاف هم رفتند، اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد هر دو تیم با احتیاط و به دنبال راهی بودند که در مسیر آسانتری از صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها قرار بگیرند و در گروه خود به عنوان تیم دوم صعود کنند تا با یکی از تیم‌های مراکش و یا پرتغال در یک شانزدهم و در صورت صعود به مرحله یک چهارم با برزیل روبرو نشوند.

وقتی فوتسال شکست خورد!

هو شدن دو تیم!

البته این یک امر طعبیی در ورزش است که هر مربی دوست دارد مسیر آسان‌تری برای صعود به مراحل بالاتر را داشته باشد، اما بازی روز گذشته به گونه‌ای بود که هر دو تیم هیچ میلی به بازی کردن نداشتند و از همان ابتدای با حرکات نمایشی و به صورت نزدیک و در زمین یکدیگر شروع به پاس‌های چرخشی کردند. این حرکات تا انتهای نیمه دوم ادامه داشت تا جایی که مورد اعتراض تماشاگران رسانه‌ها و…قرار گرفت و اعتراض خود را با فریاد‌های (هو، سوت و..) نشان دادند و همین روند تا پایان نیمه اول ادامه داشت.

وقتی فوتسال شکست خورد!

بازی نمایشی غیر حرفه‌ای

با شروع نیمه دوم این بازی باز هم شاهد همان بازی نمایشی در نیمه اول بودیم تا اینکه سالار آقاپور در یک ضربه آزاد و حرکت غیر حرفه‌ای و عمدی دروازبان فرانسه توپ وارد دروازه فرانسه شد. اما این پایان کار بازی نبود، بعد از گل هم تا اواسط نیمه دوم همان روند نیمه اول ادامه داشت و نه فرانسه و نه ایران میلی به بازی و گلزنی نداشتند. البته در این بازی ایران چند بازیکن خود را را به دلیل محرومیت و ابتلا به آنفولانزا در اختیار نداشت، اما در نهایت شاگردان شمسایی در دقایق پایانی نیمه دوم رو به بازی هجومی آوردند و توانستند ۴ بر یک فرانسه را شکست دهند.

وقتی فوتسال شکست خورد!

یک بازی بی‌مزه و طولانی

بعد از این دیدار موج انتقادات از سوی بعضی از رسانه‌ها کارشناسان و پیشکسوتان فوتسال دنیا در فضای مجازی منتشر شد و مربیان هر دو تیم را نسبت به بازی کنسل کننده و نمایشی و ترس از حریفان دیگر در مراحل بالاتر مورد انتقاد شدید خود قرار دادند. اکیپ روزنامه مطرح فرانسوی هم در گزارشی به مسابقه پر سروصدا دو تیم پرداخت و نوشت: در پایان یک بازی بی‌مزه و طولانی که هر دو تیم ایران و فرانسه از قبل به یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال راه یافته بودند، در این مسابقه تقریباً هیچ کاری انجام ندادند و اشتباه بزرگی از دروازه‌بان فرانسوی‌ها باعث شد ایرانی‌ها در وقت دوم برتری پیدا کنند. در لحظات پایانی بازی که فرانسه به راحتی شکست خورد، مامادو سیراگاسی توره یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا نتیجه چهار بر یک شود. فرانسوی‌ها در اولین جام جهانی خود به سختی توانستند با تیم چهارم جهان مقابله کنند. خروس‌ها در یک‌هشتم نهایی به مصاف تایلند می‌روند و ایران مقابل مراکش به میدان می‌رود. فرانسوی‌ها شاید نباید از عدم رویارویی با مراکشی‌ها که در رده ششم رده‌بندی فیفا حضور دارد، چندان ناراضی باشند و به نظر می‌رسد این دلیلی است آبی‌ها علاقه‌ای به پیروزی مقابل ایران نداشته‌اند.

وقتی فوتسال شکست خورد!

سایت فوتسال پلنت که هر ساله برترین‌های جهان در این رشته را معرفی می‌کند در واکنش به این بازی گزارشی را در سایت خود منتشر کرد. «در حالیکه نیمه اول دیدار ایران و فرانسه به‌دلیل امتناع هر دو تیم از گل زدن و تمایل آشکار به گل خوردن، بازی را برای میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شبیه به نمایشی مضحک و متضاد با روح ورزش کرده بود. واقعا متاسفیم، اما مجبوریم بگوییم که «بی‌بازی» در بخارا به پایان رسید. فوتسال در این بازی شکست خورد. گل‌های نیمه دوم نمی‌تواند نمای کلی به جای مانده از این مسابقه را پاک کند. ما این انتظار را نداشتیم، ما برای ورزش خود لیاقت بیشتری قائلیم.

وقتی فوتسال شکست خورد!

فوتسال را بی‌حرمت کردند!

میگل رودریکو مربی مطرح اسپانیایی تیم ملی تایلند که حالا حریف فرانسه در مرحله یک شانزدهم است نسبت به اتفاقات دیدار ایران فرانسه واکنش بسیار تندی را نشان داد و با انتشار پستی جنجالی در اینستاگرام چنین نوشت: «بدون توجه هر اتفاقی که روز بیست و هفتم (سپتامبر) رخ دهد و با پذیرش اینکه ما ضعیف‌ترین سمت داستان هستیم، این را می‌گویم: فرانسه، با آغوش باز پذیرای شما هستیم! همه مسئولان فدراسیون‌های ایران و فرانسه که امروز در مقابل من در جایگاه بودند و بازیکنان هر دو تیم که در زمین بودند، ورزش من را بی‌حرمت کردند. در طول عمرتان دیگر نباید پای‌تان را در سالن فوتسال بگذارید. شما نماینده همه چیز‌هایی هستید که برخلاف بازی جوانمردانه و ارزش‌های یک ورزشکار سطح جهانی است. وقتی دوباره سرود ملی کشورتان را می‌شنوید صورت‌تان باید از شرم سرخ شود! شما نفرت انگیز هستید و احترام من را به عنوان همکار و ورزشکار از دست دادید.

 

وقتی فوتسال شکست خورد!

اعتراض اسطوره فوتسال جهان

فالکائو اسطوره تاریخ فوتسال جهان نیز با انتشار چند استوری از بازی ایران و فرانسه، به سالار آقاپور و تیم ملی ایران نیش و کنایه زد. فالکائو در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «تیم ملی فرانسه به راحتی اجازه داد ایران دروازه‌اش را باز کند. از این بدتر نمی‌شود.» فالکائو همچنین ضربه ایستگاهی سالار آقاپور را اتوبان بازکردن خطاب داد. شنیده با توجه به موج انتقادات از اتفاقات بازی ایران و فرانسه سازمان جهانی FIF نسبت به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی است.

از رسوایی تا شکایت رسمی!

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی این دیدار را برای فوتسال «شرم‌آور» توصیف کردند. اما برخی هم پا را از این فراتر گذاشتند و معتقدند فیفا باید در این دیدار مداخله کند و تحقیقات لازم را به عمل بیاورد. زیرا آنچه در این دیدار مشاهده شد به دور از روح ورزش و روح فوتسال بود. برخی هم معتقدند این دو تیم مستحق تحریم از سوی فیفا هستند. در این میان برخی کشورها هم شکایت خود را نسبت به این دیدار به فیفا اعلام کردند و به نظر می‌رسد در ساعات و روزهای آینده شاهد ورود دیگر کشورها به این مساله باشیم. پایگاه خبری «zerozero» اعلام کرد که لیبی به شکل رسمی به فیفا شکایت کرده و خواستار انجام تحقیقات درباره بازی شده و از این بازی با عنوان «رسوایی» یاد کرده است. رسانه «todavida» هم در واکنش به این دیدار نوشته که آنچه در این بازی دیدیم مانع از آن می‌شود که فوتسال را در میان رشته‌های المپیکی ببینیم.

وقتی فوتسال شکست خورد!

یقه مقصران را بگیرند!

واکنش سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان به اتفاقات این بازی جالب بود. وحید شمسایی می‌گوید که «اتفاقی نیفتاده و دوست نداشتیم خودمان را به آب و آتش بزنیم. آنها باید ما را می‌بردند. چندین بازیکن ما آنفولانزا گرفته بودند و شرایط خوبی نداشتند. دو بازیکن محروم و یک بازیکن مصدوم داشتیم. خودم هم حال خوبی نداشتم. سه روز بعد این بازی هم باید بازی می‌کردیم؛ حالا با هر تیمی. من این موضوعات را اتفاق نمی‌دانم. هرکسی می‌تواند هر تصمیمی برای خودش بگیرد. وی در مورد واکنش‌های منفی اهالی فوتسال گفت: واکنش منفی؟ باید یقه کسی که دنبال این کار بوده را بگیرند. ما که بازی را بردیم و اگر مساوی هم می‌کردیم، به عنوان تیم اول صعود می‌کردیم. بالاخره جام جهانی است. برای بازی کردن آمدیم، نه خوشگذرانی. قرعه هم بخشی از شانس آدم‌هاست بخصوص در مرحله حذفی. مراکش تیم بسیار خوبی است. دو- سه سال گذشته نتایج قابل قبولی داشته‌اند. بازیکنان بسیار تکنیکی و تاکتیکی دارد. این تیم سال گذشته بهترین تیم دنیا شده و مربی آنها نیز به عنوان بهترین مربی انتخاب شده است. با تمام وجود به این بازی می‌رویم. ما ایران هستیم و مشکل خاصی در تیم وجود ندارد.

وقتی فوتسال شکست خورد!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
اخراج هر دو تیم از جام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
فرانسه بود که گل عمدی خورد
بازیکنان ایران آنفولانزا گرفته بودند
ای چه مسخره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
بازی را بردیم توضیحات اقا وحید را بخون بعدشم نمک نشناسی نکن نمیگم وطن فروشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
منطقیه وقتی دوتا تیم صعود کردن خوشون رو به آب و آتیش نزنند
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟