تابناک گزارش می دهد

حزب‌الله برای اولین بار موشک «فادی۳» شلیک کرد/ بیانیه معنادار حزب الله/ تلاش برای ترور فرمانده برجسته موشکی حزب الله/ افزایش شمار شهدا به 558 نفر

با آغاز دور جدید درگیری حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، شهر حیفا در اراضی اشغالی مورد هدف موشکهای حزب الله قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۴۰
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳ 24 September 2024
|
4436 بازدید

بین الملل تابناک: رسانه‌های اسرائیلی از شلیک دست‌کم ۲۰ راکت و موشک از لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین و اصابت یکی از موشک‌ها به جاده شماره ۷۰ در شرق حیفا خبر دادند.  

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها این خیابان را مسدود کردند و از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در حیفا خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیلی از اصابت یک موشک به ساختمانی در شهر طمره در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند و مرکز پزشکی عیمک اسرائیل، انتقال ۵ صهیونیست زخمی به این مرکز را تأیید کرد.

رونمایی حزب‌الله از موشک‌ «فادی۳» در مقابله با رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۷:۳۸


حزب‌الله لبنان برای اولین بار موشک‌های «فادی۳» را در مقابله با رژیم اشغالگر به کار گرفت. 

 مقاومت لبنان امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین و نیز در دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت پایگاه شمشون رژیم صهیونیستی را با موشک فادی۳ هدف قرار دادند.

پایگاه شمسون مرکز تجهیز فرماندهی و واحد تجهیز منطقه‌ای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

صابرین نیوز گزارش کرد، پس از رونمایی حزب‌الله از موشک‌ فادی۳ در میدان نبرد، مقامات رژیم صهیونیستی از ترس حملات موشکی فشرده در آن واحد، در شمال فلسطین اشغالی آماده‌باش اعلام کردند.

مقاومت لبنان همچنین امروز شهرک صهیونیستی «روش بینا» را در شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی با چندین موشک هدف قرار داد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد پس از حمله این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت، ۱۰۵ موشک از لبنان شلیک شده است.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی گزارش کرد بر اثر حملات اخیر حزب‌الله لبنان، ۹ صهیونیست زخمی شدند.

دبیرکل سازمان ملل: لبنان نباید تبدیل به غزه ای دیگر شود
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۷:۲۹

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی این سازمان گفت: اکنون زمان صلح است و بر اساس منشور سازمان ملل اکنون نیازمند حل و فصل اوضاع هستیم و این تبدیل به کابوسی بی پایان برای همه ما شده است.

وی افزود: لبنان نباید تبدیل به غزه ای دیگر شود ما شاهد تنبیه جمعی افراد هستیم و باید صلح برقرار شود.

یونیسف: تعداد زیادی کودک هنوز در لبنان زیر آوارها مفقود هستند
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۷:۱۸

آژانس کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به مرگبارترین روز لبنان از سال 2006 که 50 کودک در یک روز زیر بمباران اسرائیل جان باختند، هشدار داد که هنوز کودکان زیادی هستند که زیر آوارها و حین فرار در جاده‌ها گرفتار شده‌اند.

«تعداد کودکانی که در روز دوشنبه در لبنان کشته شدند، بیشتر از کل سال گذشته است» این اظهارات را معاون نماینده یونیسف در امور لبنان اتی هیگینز امروز در یک نشست سازمان ملل و در اشاره به حملات هوایی دیروز رژیم صهیونیستی به ده‌ها منطقه مسکونی در جنوب لبنان بیان کرد.

او هشدار داد که «بعد از حملات هوایی اسرائیل به لبنان کودکان زیادی همچنان مفقود هستند» و افزود یونیسف گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر این که بسیاری از کودکان لبنانی دوشنبه‌شب بعد از آواره‌شدن هزاران خانواده از خانه‌های خود در جنوب لبنان، در خودروها و کنار جاده‌ها خوابیدند و صدها کودک در طول مسیر، در جاده‌های خطرناک در سراسر این کشور گرفتار شده‌اند.

ده‌ها انفجار در اطراف «صفد» در شمال اراضی اشغالی
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۷:۰۸

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای ده‌ها انفجار در اطراف «صفد» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

کفرمندا در شمال فلسطین اشغالی نیز هدف اصابت موشکهای حزب الله قرار گرفت.

حمله حزب‌الله به ۲ پادگان و یک شهرک صهیونیست نشین
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۷:۰۳

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حملات موشکی جدید خود به ۲ پادگان ارتش رژیم صهیونیستی و یک شهرک صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آنان و در راستای دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در روز سه‌شنبه بیست‌چهارم سپتامبر ۲۰۲۴ پادگان الیاکیم وابسته به فرماندهی منطقه شمالی در جنوب حیفا را با چندین موشک فادی ۲ هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آنان و در راستای دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در روز سه‌شنبه بیست‌چهارم سپتامبر ۲۰۲۴ انبارهای اصلی منطقه شمالی در پایگاه نیمرا را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان اعلام کرد که شهرک صهیونیست‌نشین «روش بینا» را هدف حملات موشکی قرار داده است.

افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۵۵۸ نفر
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۷:۰۲

«فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان در کنفرانسی خبری درباره آخرین آمار تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور اعلام کرد که از صبح روز گذشته تا بدین لحظه ۵۵۸ لبنانی به شهادت رسیده‌اند.

طبق گزارش وزیر بهداشت لبنان ۵۴ تن از شهدا کودک و ۹۴ نفر از آنها نیز زن هستند.

نیویورک‌تایمز: اختلافات بایدن و نتانیاهو پس از حملات به لبنان بیشتر شد
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۷:۰۱

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به آخرین تحولات جنگ غزه و مذاکرات آتش‌بس نوشت: حمله شدید اسرائیل به حزب‌الله که خشونت‌بارترین تبادل آتش میان آن و این گروه از سال ۲۰۰۶ بوده است، تنها گسترش شدید جنگ نیست، بلکه گسترش قابل توجهی در شکاف میان رئیس‌جمهور بایدن و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل است.

پکن: از لبنان در دفاع از حاکمیتش دفاع می‌کنیم
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۶:۵۹

وزیر خارجه چین در واکنش به تحولات اخیر در لبنان بر حمایت قاطعانه پکن از حق لبنان برای دفاع از حاکمیت و عزت ملی خود تاکید کرد.

وزیر امور خارجه چین وانگ یی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با وزیر امور خارجه لبنان عبدالله بوحبیب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد که پکن قاطعانه از لبنان در محافظت از حاکمیت، امنیت و عزت ملی این کشور حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد «فرقی نمی کند اوضاع چه طور تغییر کند، به هرحال ما همواره طرفدار عدالت و برادران عرب خود از جمله لبنان هستیم».

وانگ یی در ادامه افزود که چین توجه زیادی به تحولات منطقه غرب آسیا بخصوص انفجارهای اخیر ابزارآلات ارتباطی در لبنان دارد و قاطعانه مخالف حملات بی‌رویه به غیرنظامیان است.


طبق گفته وانگ یی، «قانون زور وحشیانه تنها صلح را تخریب می‌کند و اصل «خشونت برای مهار خشونت» نه تنها نمی‌تواند درگیری‌های غرب آسیا را رفع کند بلکه تنها به فاجعه انسانی بزرگتر منجر می‌شود.»

وی در ادامه افزود که اوضاع فعلی منطقه غرب آسیا، مظهر گسترش درگیری در غزه است و خواستار اجرای طرح «دو کشور برای دو ملت» شد.

وزیر امور خارجه چین همچنین ابراز امیدواری کرد که بیروت اقدامات مؤثری برای محافظت از ایمنی و صحت شهروندان چین در لبنان انجام دهد.

روسیه حملات اسرائیل به لبنان را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۶:۵۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز گفت که کشورش «حملات نظامی گسترده اسرائیل علیه لبنان را محکوم می‌کند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، تأکید کرد که توقف تشدید خشونت ضروری است و افزود مسکو آمادگی دارد برای جلوگیری از درگیری تمام‌عیار با شرکای خود هماهنگ شود.

امروز همچنین سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف گفت که تنش در لبنان، نگرانی‌های روسیه را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث بی‌ثباتی در کل خاورمیانه شود.

شبکه 14 تلویزیون اسرائیل: هدف حمله به بیروت فرمانده سامانه موشکی حزب الله است
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۶:۴۰

خبرنگار الجزیره گفت که در بمباران منطقه الغبیری در ضاحیه جنوبی بیروت شماری از شهروندان لبنانی زخمی شدند.

خبرنگار المیادین نیز گفت که 3 طبقه از یک ساختمان شش طبقه مسکونی منهدم شدند.

این خبرنگار افزود که این تجاوز هوایی تا کنون منجر به شهادت 5 نفر و زخمی شدن 11 نفر دیگر شد و امدادگران تلاش می کنند به شهروندان موجود در ساختمان مورد حمله قرار گرفته شده برسند.

شبکه 14 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که هدف حمله به بیروت فرمانده سامانه موشکی حزب الله است.

رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که بمبار ان بیروت توسط جنگنده های اف35 صورت گرفته است.

بیانیه کوتاه حزب الله با ذکر آیه قرآن کریم با مضمون دفاع در برابر تجاوز دشمنان
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۶:۲۶

حزب الله در بیانیه کوتاهی که با آیه ۳۹ سوره مبارکه حج «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَٰتَلُونَ بِأَنَّهُمۡ ظُلِمُواْۚ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَىٰ نَصۡرِهِمۡ لَقَدِيرٌ» : به كسانيكه جنگ بر آنها تحميل مى‌گردد، اجازۀ جهاد داده شده است؛ زيرا آنهامورد ستم واقع شده اند و بى ترديد خدا بر يارى آنها كاملاً تواناست.

آورده است: دفاع از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شریف و دفاع از لبنان و مردم آن.

این بیانیه کوتاه با بخشی از آیه ۱۲۶ آل  عمران پایان یافته است:  وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ: و (بدانيد كه) هيچ پيروزيى نيست مگر از جانب خداوند عزيز و حكيم.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: ما به حزب‌الله آتش‌بس نخواهیم داد
۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۱۶:۱۷


«هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این رجزخوانی گفت: ما به حزب‌الله آتش‌بس نخواهیم داد و باید با قدرت کامل ادامه دهیم.

طبق گزارش شبکه المیادین، وی افزود: امروز ما سرعت عملیات تهاجمی خود را تسریع و تقویت خواهیم کرد؛ چراکه شرایط فعلی مستلزم ادامه روند فزاینده در همه جبهه‌ها است.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی امروز ۲ موج حمله را به لبنان انجام داده و موج جدید را آغاز کرده است.

ارتش رژیم اشغالگر مدعی شد که در این حملات مواضع مرتبط با حزب‌الله را بمباران کرده است.

رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات به لبنان مناطق «برعشیت»، «صدیقین» و «المنصوری» را هدف قرار داد. همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیل البازوریه، القلیله، بیت لیف و مرکبا در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. حارث، شهابیه و دیبین در جنوب لبنان نیز از مناطقی بودند که در موج جدید حملات هدف قرار گرفتند.

همچنین یک منزل در اطراف مرجعیون هدف بمباران قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی درحالی مدعی هدف قرار دادن مواضع نظامی حزب الله در این حملات است که در نتیجه تجاوزات به جنوب و شرق لبنان و نقاط دیگر لبنان تا بدین لحظه ۵۵۸ تن ازجمله ۵۴ کودک و ۹۴ زن شهید و هزار و ۸۳۵ نفر نیز زخمی شدند و موج عظیمی از آوارگی در شهرها و روستاهای جنوب به دلیل بمباران بی‌سابقه از هشتم اکتبر گذشته به ثبت رسید.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد و شهر اشغالی «حیفا» را به تعطیلی کشاند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟