تابناک گزارش می دهد

حمله زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/اسرائیل: حمله محدود خواهد بود/ حمله جنگنده‌های اسرائیلی به ضاحیه جنوبی بیروت

منابع خبری از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر می دهند.
کد خبر: ۱۲۶۲۸۶۷
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ 30 September 2024
|
6208 بازدید

بین الملل تابناک: در حالی برخی منابع خبری از مهیا شدن رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به جنوب لبنان خبر می دهد، حزب الله لبنان حمله ای پهپادی به میدان گازی «کاریش» در شمال اراضی اشغالی انجام داده است.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که حزب‌الله لبنان حمله‌ای را با استفاده از پهپاد به میدان گازی کاریش انجام داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با تایید این خبر مدعی شد: حزب‌الله یک پهپاد را به سمت میدان گازی کاریش در مجاورت «نهاریا» به پرواز درآورد و این پهپاد با موفقیت رهگیری و منهدم شد.

جزئیات بیشتری از این حمله گزارش نشده است.

میدان نفتی و گاز طبیعی کاریش که میان لبنان و رژیم صهیونیستی مورد مناقشه است، در ۱۰۰ کیلومتری سواحل فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و حدود ۷۵ کیلومتری ساحل حیفا قرار دارد.

همزمان منابع رسانه‌ای صهیونیستی گزارش دادند که آژیرهای خطر در شهر «صفد» و شهرک‌های مجاور آن در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

تدارک رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به جنوب لبنان

از سوی دیگر رسانه NBC به نقل از مقام صهیونیست گزارش داد: اسرائیل عملیات کوچکی را توسط نیروهای ویژه خود در جنوب لبنان آغاز کرده تا برای حمله زمینی احتمالی آماده شود.

همچنین وبگاه صهیونیستی والا به نقل از مسئولان امنیتی رژیم اعلام کرد که اجماع سطوح سیاسی و نظامی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی این است که اشغال زمینی لبنان به زمان نیاز دارد.

در این پایگاه خبری به نقل از یک منبع اطلاعاتی نوشته شده است که تل آویو اطلاعات جاسوسی در خصوص آمادگی‌های حزب الله و به ویژه یگان ویژه رضوان را قبل از ورود زمینی جمع آوری کرده است.

این منبع مدعی شده است که ارتش رژیم صهیونیستی برنامه‌های عملیاتی جدیدی را برای انجام تغییرات در جنوب لبنان و منطقه آماده کرده است.

این منبع عبری زبان مدعی است که نیروهای ارتش در جبهه شمالی مستقر هستند و برای ورود زمینی به لبنان آمادگی دارند.
این پایگاه عبری زبان با طرح این ادعا که ارتش عملیات مهمی را در چهارچوب آمادگی‌ها برای حمله زمینی به لبنان انجام داده، تاکید کرد که حمله زمینی به لبنان با هدف ابراز قدرت ارتش اسرائیل در منطقه خاورمیانه انجام خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی گرچه طی دو هفته اخیر آسیب‌هایی را در بخش فرماندهی به حزب الله لبنان وارد کرده، اما بدنه این نیروها و انبارهای تسلیحاتی آن کاملاً آماده است و آنها از انگیزه بیشتری برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در صورت آغاز حمله زمینی برخوردار هستند.

بمباران شدید و پیاپی ضاحیه جنوبی بیروت
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۰:۳۱

خبرگزاری یونیوز لبنان دقایقی پیش از دو حمله پیاپی جنگنده‌های اشغالگران به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

در خبری مرتبط، گزارش‌ها حاکیست که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حال هدف قرار دادن شهرک‌های الخیام و کفرکلا در جنوب لبنان هستند.

در آستانه آغاز حملات زمینی ارتش رژیم اشغالگر به لبنان، ارتش لبنان مراکز ایست‌بازرسی و دیده‌بانی خط مقدم جنوب در مرز با فلسطین اشغالی را برای پیوستن به تیپ‌های مستقر در مناطق مرزی تخلیه کرده است.

خبرنگار المنار گزارش داد حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به مناطق «الوزانی» و «سهل الخیام» به مدت دو ساعت ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، آنچه اکنون در حال رخ دادن است، بمباران جنون‌آمیز توپخانه رژیم صهیونیستی است که مناطق مرزی لبنان را از سهل الخیام گرفته تا الوازانی و ارتفاعات کفرشوبا، هدف قرار می دهد.

خبرنگار المنار در ادامه گفت: هواپیماهای جاسوسی اسرائیلی بر فراز مناطق جنوبی لبنان و بالگردهای دشمن در تعداد بالا در حال پرواز در منطقه قطاع شرقی در حال پرواز هستند. برخی منابع هم از عقب‌نشینی نیروهای یونیفل از مقرهای خود در نقاط مرزی خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از حمله توپخانه‌ای شدید از سمت المطله به سهل الخیام در جنوب لبنان خبر داده است.

یک منبع نظامی لبنانی در گفت‌وگو با شبکه العربی گفت تجمع جنگ‌افزارها و تانک‌های اسرائیلی در آن سوی مرز مقابل منطقه الوزانی بی‌سابقه است.

سی ان ان هم گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای تجمع حدود ۱۰۰ خودروی نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز با لبنان را نشان می‌دهد.

در همین زمینه، شبکه خبری ان بی سی به نقل از یک مسئول بلندپایه آمریکایی خبر داد عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در لبنان احتمالا امشب آغاز شود و تا چند روز و نه چند هفته ادامه یابد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد پس از برآورد اوضاع امنیتی، قرار شد مناطقی در شهرک المطله، مسگاف عام و کفار گلعادی به عنوان منطقه بسته نظامی اعلام شود.

روزنامه عبری زبان معاریو گزارش کرد که این اقدام در راستای زمینه‌سازی برای عملیات زمینی در داخل خاک لبنان انجام گرفته است.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و پس از جنایات اخیر این رژیم در لبنان، مدعی شد مرحله دوم جنگ علیه حزب‌الله به‌زودی آغاز می‌شود.

پایگاه خبری عبری والا گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی «در حال انجام عملیات‌های مهم در چارچوب آمادگی برای عملیات زمینی در خاک لبنان است.»

این منبع مدعی است: هدف از عملیات زمینی در خاک لبنان نمایش قدرت ارتش اسرائیل در خاورمیانه است.

موافقت رسمی کابینه اسرائیل برای تجاوز محدود زمینی به لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۰:۲۵

وزیران کابینه جنگ اسرائیل با آغاز حمله زمینی محدود اسرائیل به لبنان در قالب «عملیات زمینی محدود» موافقت کرد.

از سوی دیگر، برخی گزارش‌های خبری حاکیست که تجاوز نظامی ارتش اشغالگران در نقاط مرزی لبنان با حمایت بالگردها و بمباران نقاطی از جنوب لبنان از سوی تانک‌های ارتش اسرائیل شروع شده است.

بر پایه این گزارش، وبگاه سعودی العربیه لحظاتی پیش از یورش تانک‌های این رژیم به شهرک رمیش در جنوب لبنان خبر داد.

به ادعای این وبگاه سعودی، برق این منطقه قطع شده است.

موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب الله
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حملات جدید خود به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع رسانی حزب الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۳۵ روز دوشنبه سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن در بیت سیدا را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی روز دوشنبه سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن در شهرک یفتاح را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی حاضر در استحکامات توپخانه‌ای الزاعوره را موشک‌باران کرده است.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که منطقه اشغالی «حیفا» با چندین موشک میان‌برد از سمت لبنان هدف قرار گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در حیفا، الجلیل علیا، الجلیل سفلی و مرکز الجلیل خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که ۱۰ فروند موشک از سمت لبنان به سوی مرکز الجلیل اشغالی و حیفا شلیک شده و اذعان نمود که تنها برخی از این موشک‌ها را رهگیری کرده است.

گزارش‌های ضد و نقیض از تجاوز زمینی اسرائیل به خاک لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۴۷

همزمان با انتشار اخبار ضد و نقیض در رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره آغاز تجاوز محدود ارتش اشغالگران به بخش‌هایی از خاک لبنان، یک رسانه عبری واکنش نشان داد.

شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که برخلاف گزارش‌ها مبنی بر آغاز تجاوز زمینی به خاک لبنان، ارتش تا اکنون حمله زمینی به جنوب لبنان انجام نداده است.

این درحالی است که پیشتر وبگاه عبری روترنت در ادعایی از آغاز ورود نیروهای زمینی ارتش اشغالگران به همراه تانک‌ها به خاک لبنان خبر داده بود.

در خبری مرتبط، یدیعوت آحارانوت گزارش داد: در حال حاضر توپخانه ارتش اسرائیل در حال بمباران شدید مناطق مرزی است.

بر پایه این گزارش، توپخانه‌ها و جنگنده‌های این رژیم به آتش حملات خود به شهرک‌ها و مناطق مرزی افزوده‌اند.

شبکه خبری الجزیره دوشنبه شب گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هم اکنون بخش‌هایی از مناطق مرزی با لبنان را مورد هدف قرار داده‌اند.

بر پایه این گزارش، گلوله باران مستمر توپخانه و تانک به سمت الوزانی، الخیام، کفرکلا و العدیسه در جنوب لبنان از سوی اشغالگران شدت گرفته است.

از سوی دیگر، شبکه سعودی العربیه مدعی شد که تانک‌های ارتش اسرائیل به شهرک «رمیش» در جنوب لبنان یورش برده‌اند.

در خبری مرتبط، یک منبع در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) به الجزیره گفت: ما اطلاعاتی در مورد حمله زمینی اسرائیل دریافت نکرده‌ایم، اما نگران احتمال وقوع آن هستیم.

خبرگزاری شهاب فلسطین گزارش داد که هم اکنون بالگردهای ارتش اشغالگر در حال پرتاب بالون‌های حرارتی در فضای ضاحیه جنوبی بیروت و مناطقی دیگری از جنوب این کشور هستند.

نفوذ محدود تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۲۶

یک مسئول آمریکایی از نفوذ محدود تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد.

برخی منابع مدعی شدند که این تجاوز در راستای آماده‌سازی شرایط برای حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان صورت گرفته است.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های «المطله»، «مسکاف عام» و «کفر گلعادی» در اطراف مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

معاریو مدعی شد که این اقدام نیز می‌تواند در راستای آماده‌سازی برای حمله زمینی به لبنان انجام شده باشد.

آکسیوس به نقل از برخی مسئولان صهیونیست گزارش داد که مسئله حمله زمینی به لبنان در جلسه جاری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بررسی می‌شود.

از سوی دیگر پس از انتشار اخباری در زمینه عقب‌نشینی ارتش لبنان از نقاط مرزی، خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای ارتش لبنان به مواضع خود بازگشته‌اند.

حمله موشکی حزب‌الله به حیفا
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۱۱

شهر اشغالی حیفا و مناطق مجاور بار دیگر هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی لبنان قرار گرفت.

دوشنبه شب، شهر اشغالی حیفا و مناطق مجاور آن از سمت لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

شاهدان عینی گزارش دادند سامانه گنبد آهنین نتوانسته تعدادی از موشک‌های شلیک شده به سمت حیفا را رهگیری کند.

اولین حمله حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی با موشک بالستیک «نور»
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۱۱

مقاومت اسلامی لبنان از هدف قرار دادن فلسطین اشغالی با موشک بالستیک نور خبر داد. 

حزب الله در بیانیه‌ای امروز-دوشنبه- اعلام کرد برای اولین بار از موشک بالستیک نور برای هدف قرار دادن فلسطین اشغالی استفاده کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد امروز با شلیک این موشک که برای نخستین بار استفاده کرده است، شهرک «کفر جلعادی» را هدف قرار داد.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد امروز ۳۵ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

حزب الله لبنان امروز همچنین به ۲ شهرک صهیونیست‌نشین «گیشر هزیو» و «کاپری» در شمال فلسطین اشغالی حمله موشکی کرده است.

ایجاد «منطقه بسته نظامی» اسرائیل در مناطق مرزی لبنان
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۰۸

ارتش رژیم صهیونیستی از ایجاد «منطقه بسته نظامی» در مناطق مرزی با لبنان خبر داد.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه از ایجاد «منطقه بسته نظامی» در مناطق «متولا، مسگاو عام و کفر گیلعادی» بر اساس ارزیابی وضعیت خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای توضیح داد که «ورود به این مناطق با دستور ارتش اسرائیل ممنوع است».

روزنامه معاریو اشاره کرد این بیانیه ممکن است مقدمه‌ای برای آغاز عملیات زمینی اسرائیل در جنگ با لبنان باشد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و پس از جنایات اخیر این رژیم در لبنان، مدعی شد مرحله دوم جنگ علیه حزب‌الله به‌زودی آغاز می‌شود.

پایگاه خبری عبری والا گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی «در حال انجام عملیات‌های مهم در چارچوب آمادگی برای عملیات زمینی در خاک لبنان است.»

این منبع آگاه مدعی است «هدف از عملیات زمینی در خاک لبنان نمایش قدرت ارتش اسرائیل در خاورمیانه است.»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟