حسین الله کرم در گفتگو با تابناک:

خطبه رهبری حکم جهاد بود/ پاسخ اسرائیل "حمله نمادین" است/تکرار شکست جنگ ۳۳ روزه در انتظار نتانیاهو؛ اسرائیل به سراغ یمن خواهد رفت

دکتر حسین الله کرم با بیان اینکه چون عملیات وعده‌ی صادق ۲ موازنه‌ی قوا را تجدید کرد؛ گفت: بر همین اساس بنظر می‌رسد که ما فقط با یک حمله‌ی نمادین از سوی رژیم اشغالگر قدس  به ایران  مواجه شویم تا رژیم صهیونیستی تلاش خود را معطوف به غزه و لبنان و نهایتا یمن بنماید.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۷۶
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ 07 October 2024
|
3268 بازدید
|

حسین الله کرم، از فرماندهان دفاع مقدس و استاد فعلی علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک در پاسخ به سئوالی درباره خطبه سیزدهم مهر رهبرانقلاب گفت:نکات مهمی در خطبه‌ها مطرح شد از جمله مشروعیت عملیات فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی براساس دفاع از سرزمین؛مشروع بودن کمک لبنانی‌ها به دفاع فلسطینی‌ها، مشروعیت وعده‌ی صادق بر اساس قوانین بین المللی.

وی افزود: اما مهمترین بخش خطبه در دو موضع بود، موضوع نه تعلل و نه شتابزدگی درصورت نیاز به تکرارگسترده‌تر عملیات وعده‌ی صادق ۲ و همچنین حکم جهاد درضربه زدن به رژیم صهیونیستی بود.

خطبه رهبری حکم جهاد بود/ پاسخ اسرائیل

الله کرم با اشاره به حضور بی نظیر مردم در نماز جمعه اخیر گفت: حضور گسترده‌ی مردم در بیعت مجدد با رهبر شجاع و باتدبیر انقلاب اسلامی در نماز جمعه‌ی دیروز مهمتر از عناصری بود که در دو خطبه خدمت شما عرض شد، زیرا نتانیاهو اعلام کرده بود که دستش به همه جای ایران میرسد، اما جرات هیچگونه تحرکی در روز جمعه  نداشت. زیرا با انهدام حیفا و تل آویو روبرو می‌شد.


این کارشناس مسائل نظامی در پاسخ به این سئوال که تحلیل شما از عملیات وعده‌ی صادق دو چیست گفت: شلیک موثر ۲۰۰ موشک به مراکز نظامی و عملیاتی علاوه بر شرافتمندانه بودن عملیات، موازنه‌ی قدرت را برقرار وتجدید کرد؛ و همچنین تهدید ایران به تکرار گسترده‌تر این حمله در صورت لزوم موجبات بازدارندگی را فراهم کرد. بطوریه رژیم صهیونیستی  جرات تعرض در روز جمعه به نماز جمعه‌ی تهران به امامت رهیر معظم انقلاب را نکرد. -

وی افزود: عنصرغافلگیری در وعده‌ی صادق ۲ بارزترین عنصر بود، زیرا در وعده‌ی صادق ۱ با اعلام رسمی زمان حمله‌ی آن عملیات به طرف مقابل امکان دفاع بیشتر واستفاده از همکاری دیگران از جمله آمریکا وقدرت‌های دیگر داده شده بود. علاوه بر آن تاکتیک استفاده از موشک و عدم استفاده از پهبادنیز قابل توجه بود.

 الله کرم در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شما از پاسخ احتمالی رژیم اسرائیل چیست؟ اظهار داشت: از آنجا که راهبرد رژیم صهیونیستی با راهبرد لبه‌ی پرتگاه، دنبال ایجاد رعب و وحشت بود لذا تمام مراحلی که هلوکاست رو بر اساس اون برقرار کرده بودند عبور کرده و با انهدام  بیمارستان، مناطق مسکونی، مدارس، تحقیر و هتک حرمت اسرا و ... را انجام داد. این کار در لبنان هم با ترور دسته جمعی توسط پیچر‌ها و بی سیم‌ها همچنین استفاده از بمب‌های سنگ شکن، بمباران وجشتناک ۸۵ تنی به راهبرد لبه پرتگاه دامن زد.

وی افزود: اما هرگز فردی در زندان دو میلیون نفری سرباز یعنی غزه، علیه حماس  و هیچ فرد لبنانی در جنوب لبنان وضاحیه در جنوب بیروت علیه حزب الله شعار ومخالفت نکرد بلکه پیروی از هنیه و پیروی از سید حسن نصرالله شعار این مردم اواره و تحت ظلم و ستم بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: علاوه بر این‌ها چون عملیات وعده‌ی صادق ۲ موازنه‌ی قوا را تجدید کرد و قدرت بازدارندگی ایران را تشدید نمود. بر همین اساس بنظر می‌رسد که ما فقط با یک حمله‌ی نمادین از سوی رژیم اشغالگر قدس  به ایران  مواجه شویم تا رژیم صهیونیستی تلاش خود را معطوف به غزه و لبنان و نهایتا یمن بنماید.

الله کرم، راهبرد جدایی غزه از لبنان را استراتژی فعلی رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت:تلاش اصلی رژیم صهیونیستی همچنان معطوف به جدایی غزه و لبنان خواهد بود تا موشک‌های کوتاه برد لبنان به منطقه‌ی شمال اسرائیل نرسد و در نتیجه ده‌ها هزار نفری که در شمال فلسطین اشغالی به تل آویو و شهر‌های دیگر، فرار کرده اند به شمال فلسطین اشغالی برگردند.

وی در پایان تصریح کرد: در این وضعیت رژیم صهیونیستی دوباره برای پاکسازی نژادی به غزه باز خواهدگشت گرچه بنظر می‌رسد این هدف نهایی و راهبردی رژیم اشغالگر قدس باشد، اما از آنجا که برای تحقق آن باید با نیروی زمینی وارد جنوب لبنان گردد بدون شک ومانند جنگ ۳۳ روزه شکست خواهد خورد.

حسین الله کرم  فرمانده تیپ مسلم‌بن‌عقیل، تیپ ۳۱۳ لشکر الزهرا، و فرمانده مستقیم عملیات مطلع‌الفجر را برعهده داشت، او همجنین از موسسین انصار حزب الله در دهه هفتاد شمسی است. حسین الله کرم در در سال ۱۳۸۶ به عنوان وابسته نظامی ایران عازم کرواسی و بوسنی شده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
کار به کجا رسیده که ایشون شده تحلیلگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
بیشترین ضربه به رهبری را مفسرین به کلام ایشان میزنند
ایشان صراحتا فرمودند نه تعلل و نه شتاب - نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
چندان معلوم نیست که ضربه رژیم صهیونسیتی نمادین باشد !
یادآوری می‌گردد که ضربات رژیم صهیونسیتی با ترورهای ؛ شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشاان و ... اصلا نمادین نبوده است
علیرضا زیگلری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
ما در عرصه نظامی موازنه ایجاد کردیم اما جنگ جنگ ترکیبی است حتما باید زیرساخت های اقتصادی قوی را نیز ایجاد کنیم! من خودم سرطان خون از نوع ALL دارم و برای درمان بیماری های ناشی از سرطانم مجبورم از ناصرخسرو دارو تهیه کنم؛ تلاطم بازار ارز زندگی را برای امثال من سیاه و تباه کرده است! اگر برای اقتصاد بموازات مسائل دیگر چاره اندیشی شود؛ به معنای واقعی کلمه بازدارنده گی صورت گرفته است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
کارشناس مسائل استراتژیک؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
کارشناس مسائل استراتژیک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
فرزندان مسئولین چه اونهایی که در خارج هستند و چه اونهایی که داخل هستند به لحاظ شرعی مکلف هستند در این جهاد شرکت کنند .
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
کارشناس مسائل استراتژیک نه؛
با توجه به سوابق، به نظرم ایشان بیشتر کارشناس مسائل تاکتیکی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
بسم الله حاج حسین

بفرمایید جلو ما هم پست سر شما هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
جامعه ما باید بصیرت و اینده نگری را از ایشان یاد بگیرد سردار همیشه در غبار فتنه ها به حقیقت بصیرت پیدا می کرد و حقا که عمار زمانه است
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟