هشدار به خبرنگاران خارجي در ترکيه

خبرنگار تبعه جمهوري آذربايجان روزنامه تودي زمان که از پنج سال پيش در آنکارا اقامت داشت، هفته گذشته به دليل انتقاد از سياست هاي دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اخراج شد.
کد خبر: ۳۷۷۷۴۰
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴ 11 February 2014
|
3487 بازدید
در پي اخراج خبرنگار تبعه جمهوري آذربايجان از آنکارا، به علت انتقاد از دولت آنکارا، روزنامه تودي زمان چاپ ترکيه به خبرنگاران خارجي هشدار داد نام خود را در خبرهايشان ذکر نکنند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از واحد برونمرزي، ماهر زينل اف، خبرنگار تبعه جمهوري آذربايجان روزنامه تودي زمان که از پنج سال پيش در آنکارا اقامت داشت، هفته گذشته به دليل انتقاد از سياست هاي دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اخراج شد.

روزنامه زمان نوشت: خبرنگاران خارجي فعال در انکارا اين اقدام وزارت کشور ترکيه را مغاير با آزادي بيان دانستند.

روزنامه تودي زمان وابسته به جماعت نور به رهبري فتح الله گولن است که مقامات دولتي اجراي عمليات مبارزه با ارتشا و فساد مالي در ترکيه را به اين جماعت منتنسب کرده اند.

در پي عمليات مبارزه با ارتشا و فساد مالي از سوي پليس و دادستان استانبول شماري از منتسبان به دولت ترکيه ، دو نفر از فرزندان وزراي کابينه سابق و برخي از فعالان اقتصادي به اتهام اخذ رشوه و فساد مالي دستگير شدند.

زينل اف در صفحه شخصي خود در يکي از شبکه هاي اجتماعي نوشته بود که دادستان هاي ترکيه دستور دستگيري افراد وابسته به سازمان تروريستي القاعده را صادر کردند اما روساي پليس منتسب از سوي نخست وزير ترکيه اين حکم را اجرا نکردند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟