بازدید 41671

سایه ایران دست از سر ولاسکو بر‌نمی‌دارد

«مردان والیبال آمریکا در دو ست نخست خوب نشان ندادند و تلاش می‌کردند، خوب سرویس بزنند و برابر سرویس‌های محکم ایران واکنش نشان دهند. نتیجه سرویس‌های عالی ایران برتری ۶ بر یک در امتیاز سرویس در دو ست اول بود. با وجود اینکه دو تیم چند بازی تدارکاتی انجام داده بودند، دفاع آمریکا نتوانست از پس حمله سریع ایران برآید».
کد خبر: ۴۳۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱ 03 September 2014
سایه ایران دست از سر ولاسکو بر‌نمی‌داردروز چهارم رقابت‌های جام‌جهانی والیبال با پیشتازی ایران و لهستان در گروه‌های D و A پیگیری شد که در این میان پیروزی ایران برابر ایالات متحده امریکا، قهرمان لیگ جهانی مهم‌ترین اتفاق روز بود. پیروزی که در کنار پیروزی ایران برابر ایتالیا در روز دوم تیم کشورمان را به صدر جدول گروه D رقابت‌های جام‌جهانی رساند.

به گزارش «تابناک»، تیم ملی کشورمان در حالی پا به رقابت‌های جام‌جهانی لهستان گذاشته بود که حضور در اردو‌ آمریکا و برگزاری چهار دیدار تدارکاتی در این کشور، ملی‌پوشان ایرانی را حسابی خسته کرده بود و حتی سید محمد موسوی ـ که در دور مقدماتی و تا اینجای کار بهترین مدافع جام شده ـ می‌خواست به دلیل خستگی تیم ملی را همراهی نکند. با این حال؛ تیم ملی کشورمان شروع رؤیایی در جام‌جهانی والیبال داشت و با دو پیروزی بزرگ برابر ایتالیا و امریکا، حسابی رقیبان خود را تحت تأثیر قرار داد تا ایران را در جمع مدعیان جام قرار دهد.

بنا بر این گزارش، والیبال ایران در چند سال اخیر، مدیون خولیو ولاسکو بوده و آغاز جهش جهانی والیبال ایران هم در دوران حضور ولاسکو در ایران رقم خورده است؛ اما جدایی ایران و ولاسکو از هم در سال گذشته، هر دو طرف را تحت تأثیر قرار داده است؛ از یک سو کواچ جوان با حضور روی نیمکت تیم ملی ایران، همواره با ترازو‌ کواچ در افکار عمومی سنجیده می‌شد و نتایجش با ولاسکو مقایسه می‌شد و در سوی دیگر هم سایه والیبال در حال پیشرفت ایران، هیچ گاه دست از سر ولاسکو در یک سال اخیر برنداشته و به ‌رغم اینکه ایران و آرژانتین در یک سال گذشته با هم هیچ دیداری نداشتند، با ربط و بی‌ربط، خبرنگاران با سؤال‌ از ایران می‌خواهند میزان رضایت ولاسکو را از ترک ایران و حضور در آرژانتین بدانند.
 
شب گذشته هم وقتی آرژانتین با نتیجه ۳-۱ بازی را به صربستان واگذار کرد، خبرنگاران از خولیو ولاسکو علاوه بر بازی در خصوص ایران پرسیدند. ولاسکو در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره ‌دوران حضورش در ایران پرسیده بود، گفت: «هرگز از اینکه ایران را ترک کردم، پشیمان نیستم؛ هرچند می‌دانم ‌آن‌ها به نتایج خوبی می‌رسند و به مراحل بالای این تورنمنت هم صعود می‌کنند. هزار بار گفته‌ام که می‌خواهم با تیم کشور خودم کار کنم. پس الان که با آرژانتین هستم، در جای درستی ایستاده‌ام‌‌».
 
البته در لحن ولاسکو در پاسخ‌ به این پرسش خبرنگار کلافگی هم موج می‌زند. به هر حال خولیو ولاسکو شش ماه است ‌ایران را ترک کرده و سرمربی آرژانتین شده، ولی هنوز هر جا پا می‌گذارد، خستین پرسشی که باید به آن پاسخ بدهد، درباره ایران است. فرقی نمی‌کند آرژانتین با کدام تیم بازی داشته یا اصلا ولاسکو برای چه به کنفرانس خبری آمده. به هر حال او باید از ایران بشنود و جواب بدهد.

این ماجرا اما سوی دیگری هم دارد و آن اینکه رقابت‌های جهانی لهستان فرصت خوبی است تا عیار کواچ به‌ عنوان جانشین ولاسکو‌ بزرگ برای والیبال دوستان ایرانی مشخص شود. هرچند کواچ در نخستین حضورش روی نیمکت تیم ملی، ایران را به سکو‌ چهارم لیگ جهانی رساند، بسیاری نتیجه لیگ جهانی را در ادامه عملکرد ولاسکو می‌دانستند و برخی هم با نارضایتی از عملکرد کواچ انتقاد می‌کردند، ولی اکنون که کواچ برای مدتی با تیم تمرین منظم کرده و به شناخت خوبی از تیم رسیده، فرصت مناسبی است تا مربی جوان تیم ملی را محک بزنیم.

اما بازتاب‌های پیروزی دلیرانه ملی‌پوشان والیبال کشورمان همچنان ادامه دارد. پس از ستایش وب‌سایت جهانی فدراسیون والیبال، این ‌بار وب سایت فدراسیون ایالات متحده امریکا نیز در گزارشی از بازی روز گذشته ایران و امریکا، این بازی را بازی پیروزی سرویس‌های ایران نامید.

این وب‌سایت در گزارش خود از بازی ایران و امریکا می‌نویسد: «مردان والیبال آمریکا در دو ست نخست خوب نشان ندادند و تلاش می‌کردند، خوب سرویس بزنند و برابر سرویس‌های محکم ایران واکنش نشان دهند. نتیجه سرویس‌های عالی ایران برتری ۶ بر یک در امتیاز سرویس در دو ست اول بود. با وجود اینکه دو تیم چند بازی تدارکاتی انجام داده بودند، دفاع آمریکا نتوانست از پس حمله سریع ایران برآید»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
کواچ به مراتب بروزتر و با انگیزه تر از ولاسکوست ما با ولاسکو به المپیکم نتونستیم صعود کنیم اینقدر ولاسکو ولاسکو نکنید
آقای ولاسکو خدمت بزرگی به والیبال ایران کرد
نمی دونم این مقاله رو کی نوشته اما دوست عزیز سیر صعودی ایران 10 سال پیش وقتی یزدانی خرم بزرگ رئیس فدراسیون بود شروع شدوقطعا این دوست عزیز یادش نمیاد بهترین عنوانی که تیم های ملی ایران در جهان گرفته بود توسط نوجوانان والیبال ما بود که سومی جهان رو بدست آوردن فکر می کنم مربی اون سال تیم جوانان آقای کارخانه بود . پس بدون ولاسکو فقط زمان این پیروزی هارو کمی به جلو انداخت و خودش نقش کوچکی در بدست آورن این پیروزی ها داشت چرا که این کار از 10 سال پیش شروع شده بود
کواچ مربی خوبی هست , این مسائل باعث شده هم کواچ توی مربی گری بهتر بشه و هم بچه ها نتیجه های بهتری بگیرن
با اینکه ولاسکو رو دوست دارم اما الان کواچ سرمربی ایران هست و تنها کواچ رو تشویق میکنم
کواچ , مچکریم !
به نظر من بچه های با غیرت والیبال دلیل اصلی پیشرفت والیبال هستند، هر تیمی که با غیرت بازی کنه برنده می شود.
البته تمرین و تلاش خود بازیکنان و مربی هم شرط است.
ولی در بازی والیبال ایران و امریکا غیرت ایرانی بر امریکا می چربید.
ولاسکو مربی قابل احترامی بود و برای تیم ملی ما زحمت کشید و مثل خیلی از مربیای دیگه به خاطر پول ایران ترک نکرد و به خاطر کشورش رفت هر جا هست مثل تیم ملی ما موفق باشه
درسته ایران با ولاسکو نتایج خوبی گرفت ولی ولاسکو هم به لطف تیم ایران به قرارداد میلیاردیش با ارژانتین رسید
کواچ مربی بسیار خوبی است...ممنون هستیم..خسته نباشید می گوییم..اما بنظر م(نظر کاملا شخصی) ولاسکو چیز دیگریست...و حق بزرگی به گردن والیبال ایران دارد...
جون مادرتون تیم رو تو حاشیه نبرید
کواچ و ولاسکو هر دوتاشون به والیبال ایران کمک بزرگی کردن...ولاسکو ایران رو از تیم گوشه نشین در دنیا به جام جهانی رسوند و ولاسکو هم ایران رو به جمع چند تیم برتر جهان برد
به نظر من از همان بازی اول که کواچ مربی ایران شده بود تغییرات ایجاد شده قابل ملاحظه بود و در این بازی ها این تغییرات در بازی بازیکنان جا افتاده البته ولاسکو بسیار برای ایران زحمت کشیده بود اما به نهایت کار خود رسیده بود و شاید خودش هم این را فهمیده بود که رفت و ان شاءالله که روند موفقیت ها با کواچ ادامه پیدا کند
I love you guys, proud of you
اگه ایران و آرژانتین از گروهشون صعود کنن که احتمالش خیلی زیاده باید با هم بازی کنن که میتونه بازی خیلی جذابی از آب در بیاد.
ایول ایول
واقعا همش زحمات ولاسکو هستش کواچ هم زحمت میکشه ولی تیم ملی مثل لقمه جویده شدس که کواچ فقط باید اونو قورت بده
من که میگم کواچ عالیه.ایرادی بهش وارد نیست.
باید به این مربی فرصت داد. مطمئناً بازیکنان ایران آنقدر با استعداد هستند که ایرانیان را نا امید نکنند. تغییر مداوم مربی به تیم آسیب می زند.
ولاسکو از این ورزش رفته برای همیشه به احترام ولاسکو کلاهمون رو از سر برمیداریم حتی اگه در همین بازیها بوسیله تیم ولاسکو حذف بشیم اما الان وقت حرف زدن از داشته هاست تیم ما خوب بازی مینه بی ولاسکو
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی