بازدید 132709

دفاع از نظام اسلامي به هر وسیله؟!!

محمد مطهري
کد خبر: ۵۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸ 29 July 2009
به جرأت مي‌توان گفت که قاطبه افراد غيرمغرضي که در سي سال گذشته با انقلاب قهر کرده‌اند، به دليل يک واژه سه حرفي بوده است: «ظلم». اين افراد، يا ظلمي بر خودشان رفته و فريادرسي نديده‌اند، و يا ظلمي آشکار در حق يک فرد ـ مانند آنچه در جريان بازجويي وحشتناک بر همسر سعيد امامي رفت ـ شاهد بوده‌اند، ولي هر چه به انتظار نشسته‌اند آب از آب تکان نخورده است. درد و سخن در اين زمينه بسيار است؛ تنها به ذکر چند نکته بسنده مي‌کنم.

1. دفاع از يک نظام اسلامي با توسل به شيوه‌هاي غيراسلامي و بلکه غيرانساني، همان قدر موفقيت آميز است که کسي بخواهد با شرابخواري از سنت نبوي پاسداري کند. برخي رفتارها مخصوصا با بازداشت شدگان وقايع اخير و خانواده هايشان گواهي مي‌دهد که گروهي پرنفوذ ـ که حفظ آبرويشان تضمين شده است ـ براي اينکه به خيال خودشان چشم فتنه را در بياورند مجاز به هر نوع ظلمي هستند حتي اگر چيزي از آبروي انقلاب و امام باقي نگذارند.

2. به نظر مي‌رسد که در کشور ما همه مسائل، جز يک مسأله، قابل چشم پوشي و يا اهمال است حتي آنجا که پاي يک حکم اسلامي و يا روحانيت در ميان باشد. آن استثنا آنجاست که مساله، نام «امنيتي» به خود بگيرد، به طوري که تقاضاي اجراي عدالت در مورد يک مساله امنيتي از سوي هر کس، مساوي است با همسو خوانده شدن با اسرائيل.

به همين دليل است که براي آزرده نشدن برادران اروپايي حکم قطع دست سارق (در شرايط خاص) که در قرآن هم آمده اجرا نمي‌شود و حتي در مورد اعدام شروران متجاوز به عنف به کودکان و نواميس مردم به خاطر اعتراض کشورهاي غربي کوتاهي صورت مي‌گيرد (چون اين مسائل «امنيتي» نيست و بنابراين مي‌توان کوتاه آمد)، اما در مورد مرگ افرادی چون زهرا بني يعقوب در زندان اگر تمام آبروي اسلام و نظام و انقلاب هم فدا شود مسأله‌اي نيست چون پاي دردانه‌هاي امنيتي در ميان است. باز از همين روست که فيلم «مارمولک» با اينکه شائبه به ملعبه درآمدن روحانيت را داشت از سوي کارشناسان امنيتي بي اشکال اعلام شد اما فيلم «به رنگ ارغوان» که در مورد يک مأمور امنيتي است به خاطر ممانعت آنان جواز نمايش نمي‌گيرد.

3. هنوز پس از سي سال معلوم نيست که وظيفه نخبگان و مردم در قبال ظلمهاي مشهود در نظام اسلامي چيست؟ من نمي‌دانم که چرا بايد درباره رابطه ميان جمهوريت و اسلاميت صدها کتاب و مقاله نوشته شود اما موضوع مهمي مانند وظيفه مسئولان، علما و مردم در قبال ظلمها در يک نظام اسلامي، مورد توجه قرار نگيرد؟ حضرت امام (ره) در وصيتنامه خويش در مورد ترويج فساد چنين هشدار دادند که «مردم به دستگاه‌هاي مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهي نمودند، خودشان مکلف به جلوگيري هستند». البته به مخيله امام هم خطور نمي‌کرد که بتوان برخي افراد بازداشتي در جمهوري اسلامي را به بهانه شرايط امنيتي، بدون محاکمه مستقيما از اتاق بازجويي روانه قبرستان کرد و الاّ چه بسا امام در وصيت نامه خود راه حلهايي در اين مورد ارائه مي‌داد.

4. افراد بازداشت شده حتي اگر مرتد و منافق و محارب هم بودند نبايد با خانواده هايشان چنين رفتار مي‌شد. اين ديگر چه صيغه‌اي است که وقتي کسي بازداشت مي‌شود افراد خانواده اش بايد گاهي تا چند هفته سراسيمه در بيمارستانها و پزشکي قانوني سرگردان باشند و يا در اطراف زندانها تنها براي گرفتن کوچکترين اطلاعي از محل نگهداري آنان ضجه زده و التماس کنند و کسي پاسخگو نباشد و نهايتا منتظر تماس يک فرد ناشناس بمانند؟ (مگر آنکه قصدي در تکثير مخالفان نظام در ميان باشد).

در مقابل، وقتي گروهي از نمايندگان مجلس، در سايت خود از خانواده‌هاي بازداشت شدگان مي‌خواهند به آنان مراجعه کرده شايد بتوانند آنها را در پيداکردن عزيزانشان ياري کنند بلافاصله آن سايت فيلتر مي‌شود! آيا اين همان "آزادي تقريبا مطلق" در ايران است که چندي پيش رئيس جمهور در جواب خبرنگار خارجي از آن سخن مي‌گفت؟ داستان مکرر چگونگي رفتار با خانواده‌هاي جان باختگان و تعهدات اجباري هنگام تحويل جنازه از جمله اينکه «هيچ شکايتي نداريم»، خود حکايت جانسوز ديگري است.

5. عمل به قانون هم مثل خيلي چيزهاي ديگر جناحي شده است. خلاف قانون، فقط اين نيست که کانديدايي به حکم شوراي نگهبان تمکين نکند. نمي‌شود در اين مورد فرياد را به عرش رساند اما در قبال هرگونه رفتار غيرقانوني با مردم معترض ـ که با اندک محبتي مي‌توانستند قاطبه آنان را جذب کنند ـ سکوت کرد. چنانکه پيش از اين نيز گفته ام اگر نظام ما با برخي از آنچه تحت لواي «حفظ نظام» صورت مي‌گيرد سقوط نکند بسيار بعيد است که با عامل ديگري، حتي حمله نظامي از پا درآيد.

6. ميان «جمع کردن» يک بحران با «حل کردن» آن تفاوت بسيار است. اولي از کساني برمي آيد که به هر مساله تنها به ديد امنيتي مي‌نگرند و دومي کار افراد بصير و دلسوزي است که ديدي جامع به مسائل داشته و راه حلهاي امنيتي را آنهم بدون وقوع هيچ ظلمي آخرين گزينه مي‌دانند نه اولين گزينه. با ظلم مي‌توان يک مسأله را جمع کرد اما نمي‌توان آن را حل کرد. در يک نظام مردمي هميشه راه حل غير امنيتي مقدم و بسيار کارساز است.

روشن نيست افرادي که خود را «دشمن شناس» مي‌دانند چگونه درباره اين کارخانه‌هاي بزرگ ضد انقلاب سازي که حتي از به کام مرگ فرستادن فرزند يک مقام مسئول در بازداشتگاه هم ابايي ندارند، از رد پاي دشمن در بازداشتگاهها سخن به ميان نمي‌آورند؟ به راستي کساني که با فرزند يک مقام مسئول اين مي‌کنند با جوانان بي نام و نشان چه مي‌کنند؟

اين را هم بايد اضافه کرد که ما امروز «دشمن شناس» خودخوانده زياد داريم. عده‌اي توجه ندارند که به ويژه در هنگام بحران‌ها، دشمن‌شناسي تنها از معدود افراد بصير، عالم و متقي بر مي‌آيد و نبايد اجازه داد يکي با دسترسي به شنود، ديگري با خواندن چند بولتن محرمانه، سومي براي تسويه حساب‌هاي شخصي، چهارمي با تفسيرهاي سودجويانه تحليل‌هاي بيگانگان و پنجمي براي خودشيريني يا شهوت پست و مقام، خود را «دشمن شناس» جا بزنند.

 اين به اصطلاح دشمن شناسان، که اخيرا آيت الله استادي گروهي از آنان را به نقد کشيد، به دليل قضاوت بر اساس جناح بازي ـ که به عقيده من نوعي شرک است ـ عملا بسياري از طرفداران واقعي انقلاب اسلامي، از مردم عادي گرفته تا ديگران را نه تنها از انقلاب که گاهي از اسلام هم بيزار کرده و مي‌کنند و در عمل ولو با نيت خير، خيانتي را انجام مي‌دهند که از هيچ دشمني بر نمي‌آيد.

7. کسي نمي‌تواند خود را پيرو ولايت فقيه بداند و در عين حال در مورد ظلمهايي که نهايتا کل نظام اسلامي را به نابودي خواهد کشاند بي تفاوت بماند، مگر آنکه پيامبر (ص) را ـ نعوذ بالله ـ دروغگو بپندارد. به فرموده پيامبر (ص)، ظلم يک حکومت را نابود مي‌کند و حتي کفر چنين اثري ندارد. بنابراين هر کس نسبت به رهبر انقلاب ارادت بيشتري دارد بايد نسبت به ظلم به مردم که در واقع، خطري است که رهبري و کل نظام را تهديد مي‌کند بيشتر فرياد بزند. کسي که در شرايط فعلي تنها دم از اطاعت از رهبري مي‌زند و در عين حال بر اين ظلم‌ها چشم مي‌بندد چاپلوس رهبري است نه مطيع و مريد او.

چه اتفاقي بايد بيفتد که قاطبه علما که خود نيز براي استقرار و دوام نظام زحمتها کشيده‌اند فارغ از جناح بنديها و دعواهاي انتخاباتي در مقابل اين ظلمها واکنش جدي نشان دهند؟ آيا براي مردم قابل قبول است که براي فوت يک عالم دست چندم ـ که البته تکريمشان واجب است ـ چندين اطلاعيه از سوي علما در کمتر از 24 ساعت صادر شود ولي براي مرگ چند جوان در بازداشتگاه‌هايي که هيچ کس مسؤوليت آن را نمي‌پذيرد سکوت پيشه شود؟ نقش روحانيت در نظام اسلامي تملق گويي نسبت به نظام نيست، بلکه همان طور که شهيد مطهري تاکيد داشت ـ و البته تا حد زيادي مغفول ماند ـ رويکردي نظارتي و منتقدانه با تکيه بر عدالت است.

در اينجا ذکر دو مطلب لازم است. اول آنکه آنچه گفته شد، نه به معناي ناديده گرفتن خدمات قاطبه دست اندرکاران امنيت کشور است که بدون توسل به ظلم، خدمات زيادي براي مردم انجام داده و مي‌دهند و نه به معناي عدم لزوم مجازات سنگين براي آشوبگران واقعي که بسيار هم اندک بوده‌اند. ديگر آنکه راه حلهايي از قبيل تشکيل چند کميته رسيدگي ـ که متاسفانه تا قبل از کشته شدن فرزند يکي از مسئولان صورت نگرفت ـ اگر قرار است نهايتا به تهيه چند گزارش «خيلي محرمانه» و ارسال آن براي مسئولان بينجامد، هيچ کمکي به باور مردم به مقابله جدي با اين فجايع نخواهد کرد و شايد تشکيل ندادنش مفيدتر باشد زيرا براي مردم اميد واهي ايجاد مي‌کند.

روشن است که مرحوم محسن روح الاميني تنها مقتول مظلوم نبود گر چه اکثر صداها تنها پس از مرگ او درآمد. ما به جز چند نام ديگر مانند سهراب و اشکان نشنيده‌ايم، اما آنچه مسلم است هر کس به ظلم کشته شده باشد در قيامت کبري با کفن خونين راه را بر مسببان و نيز سکوت کنندگاني مانند نويسنده خواهد بست. به سبب سياست خبري موجود، کسي نمي‌داند آيا مثلا آنچه در مورد افراد بي‌کسي مانند «ترانه موسوي» دهان به دهان مي‌گردد راست است؟ خانواده وي که ظاهرا در اطراف مسجد قبا دستگير شده به کجا بايد مراجعه کنند؟ متأسفانه سياست خبري رسانه ملي هر خبري را باورپذير کرده است.

آيا رسانه ملي در مورد آنچه بر او گذشته است خبر موثقي خواهد داد و در صورت اثبات جرم، مجرمين را معرفي خواهد کرد؟ اگر چنين باشد اميدي به عدم تکرار اينگونه فجايع هست اما به نظر مي‌رسد اين رسانه، فعلا موظف به رصد کردن ظلم در جهان به جز ايران است آنهم در مورد کشورهايي که با ايران مشکل سياسي دارند.

شربيني که توسط يک «شهروند» آلماني در يک کشور سکولار کشته شد و در بيش از 200 بخش خبري در کشورمان از او ياد شد بسيار مظلوم بود، اما آيا يک جوان ايراني که در يک اعتراض آرام خياباني دستگير شده و بعد جنازه اش در سانسور کامل خبري ـ آن هم در کشوري که خود را پرچمدار استقرار عدالت در جهان مي‌داند ـ از بازداشتگاه بيرون مي‌آيد صدها بار مظلومتر از شربيني نيست؟

اينکه بيگانگان در حوادث اخير دست داشتند يا نداشتند، نقشه قبلي يا انقلاب مخملي در کار بود يا نبود، نظام در خطر بود يا نبود، مسبب اوليه و ثانويه اين بود يا آن، اينها بر فرض صحت، هيچ‌کدام مجوز سر سوزني ظلم به کسي نمي‌شود. در اسلام رعايت عدالت نسبت به قاتل امير المؤمنين (ع) هم واجب است.

muhammadmotahari@gmail.com
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۰
عالی بود.
خیلی عالی بود. متشکرم
احسنت . احسنت .
خدا شاهد است درد دل ما هم همین است
ماهایی که پدرمان روحانی قبل از انقلاب است و می بینم عزت و احترام ایشان قبل از انقلاب بیشتر بود تا حالا
چرا باید اینطور بشود؟ از روحانی که لباس پیامبر گرامی بر تن دارد مهربانتر و دلسوزتر بر مردم کیست؟
چه نظامی بهتر از حکومت اسلامی؟ انهم جمهوری اسلامی ؟
پس چرا به خاطر ندانم کاری بعضی دنیا پرستان و بخاطر کوته بینی یک عده همینطورکه جناب مطهری فرمودند ؛ این حکومت و نظام زیر سوال برود؟
واقعا تحت تاثير كلام شيواي ايشان قرار گرفتم.
روح پدر بزرگوارشان شاد كه نه تنها در چهره كه به واقع در كلام نيز تداعي كننده بزرگواري و علم و تدبير ايشان هستند.
خداوند ايشان را سلامت بدارد
احسنت
فقط يك كلام
براي شادي روح استاد شهيد مطهري پدر اين آقازاده عزيز و شجاع صلوات.
درود بر تو درود بر جمهوری اسلامی درود بر همه حق طلبان ظلم ستیز
احسنت و بارک الله این شیر پاک خورده ای است که مطهری پدرش می باشد.
احسنت
احسنت
بسیار متشکر از اقای مطهری

اگر بقیه مسئولان هم همینطور تفکر داشته باشند چقدر دل امام راحل شاد میشود

واقعا پس از این سخنان کاری اگر شود وجوانان برگردند به اغوش انقلاب

یا علی
مرسی از انصافت .....روح شهید مطهری شاد
طيب الله.به نظر مي رسد متحجراني به نام دفاع از ولايت مي كوشند تا وفاداران واقعي ولايت را بتدريج از صحنه خارج كنند و سر فرصت ريشه ي ولايت را نيز بخشكانند.بايد بسيار مواظب بود تا به نحوي به اين اصل اساسي وحتي به نام دفاع ار آن آسيبي وارد نشود.
درود بر روح بلند نظريه پرداز انقلاب كه چنين فرزندي به ملت ايران داد.
بسيار خوب بود. برلبت مژده ي آزادي ما ميگذرد/جان صد مرغ گرفتار فداي دهنت
با سلام مردم عادی که جرات اعتراض ندارند شما علما به پاخیزید و لکه ننگ بر جمهوری اسلامی را پاک کنید زیا مسولیت شما بیشتر است
درود خداوند بر شما فرزند خلف حضرت استاد به خدا دلم خنک شد با این مقاله ،امیدوارم شدم که کسانی هستند که پیرو خط روح الله هستند و حاضرند جانفشانی کنند،خدایا این مقاله می نویسد حسن آقا هم مقاله می نویسد، واقعا میترسم بخاطر ظلمهایی که این روزها می شود خداوند ما را مستوجب مجازات بداند .
سلام
احسنت بر اين تحليل .
این حرفها همون حرفهای خس و خاشاک هایی است که روز به روز به جمع آنان افزوده می شود !!!
درود بر شهید مطهری و فرزندان برومند و پاک، صادق و مردمیشان.
ای کاش الان شهید مطهری زنده بود. شهید بهشتی زنده بود.
الان وقتی مردم دوستی و صداقت افراد پاکی چون نوه های حضرت امام همچون سید حسن خمینی و فرزندان شهید مطهری را می بینیم حسرت می خوریم که چرا آنها جزو مسئولین ما نیستند. و چرا کسانی بر ما حکومت می کنند که ذره ای به مردم اعتقاد ندارند و فقط می توانند با ظلم و ستم مردم را سرکوب کنند.
درود بر علی و محمد مطهری
جدآ خیلی وقت بود یه مقاله به این قشنگی نخونده بودم
ظالمین افراد کوچکی هستند که به واسطه زور و شمشیر سعی در بزرگ بودن دارند
درود خدابر تو و پدر بزرگوارتان و مادر بس عظیمه تان حق است که مخصوصا مراجع تقلید مابر این حریت و دانائی اسلامی که به سن و مقدار بارشده بر مغز نیست بلکه به گفتن حق است در برابر ظلم غبطه بخورند وانشائ الله این سخنان مورد عمل خالصانه مسئولان عالیرتبه نظام وحوزه قرار گیرد تا بخشی از آبروی صدمه دیده روحانیت و انقلاب ومخصوصااسلام بازسازی گردد. والعاقبه فقط للمتقین است فاعتبروا یا اولی الباب.
آقا محمد جان،
صدای عدالتخواهی از گلوی مطهری بزرگ بگوش ما رسید و یاد مرحوم پدر همراه با درود و رحمت بر روان پاکش بر زبانم جاری بود. خواهش میکنم نگذارید چهره اسلام را مخدوش و وارونه و طالبانی نمایش دهند. همچنان چشم انتظار مقالات تلخ ،اما شیرین چو عسل شما هستیم.عزت شما را خواهانم.
یا علی.
احسنت بر فرزند صالح با ایمان و صادق شهیدمطهری . انشاء الله در پناه امام عصر محفوظ باشید.
ا سلام . از مطلب بسیار جالب و ارزنده شما سپاسگزارم . از نسب شما با شهید مطهری نیز با اطلاع نیستم ولی بیان این مطلب جسارت و شهامتی زیادی می خواهد که خوشحالم که فردی باکسوت روحانی این مطالب را بیان کرده است .
فدت شم آقا از ذوق زدگی نمی دونم چی بگم آقا ما که کم کم داشت باورمون می شد که اسلام اینجوریه ومیخواستیم یه تجدید نظر هایی تو بعضی چیزهابکنیم ازوجود چنین روحانیون حق طلبی دلگرم شدیم
رحمت به شيري كه خورده ايدكه هنوز از حق گويي نمي هراسيد.
عالی بود....استفاده کردم...خدا تو را حفظ کند و پدر بزرگوارت را غریق رحمت واسعه خویش فرماید.
درود بر ایشان و تمامی کسانی که از گفتن حق ابایی ندارند و حقیقت را قربانی مصلحتهای دروغین نمی کنند.
احسنت احسنت
ولد العالم نصف العالم

حاج محمد آقا شما به دلیل این که در کسوت روحانیت هستید و دارای قلم نسبتا خوب و صریحی هستید میتوانید بیش از این تاثیرگذار باشید .. قلم بیشتر به دست بگیرید
با سلام
مقاله زیبا و تاثیر گذاری بود ای کاش برادر ایشان نیز با تاسی به این روند بر اساس عدالت و حقیقت سخن می گفت نه بر اساس مصالح یک جناح و سیاسی بازی .
دیر اومدی اما بازم کار خوبی کردی
اجركم عندا...خداوند ايشان را حفظ و امثالش را زياد بگرداند انشاا...
واقعا" حرفهاي دل ملت مظلوم را زديدکه صدايشان به گوش کسي نمي رسد . خدابه شما خير دهد .
علماي معزز اسلام،شمارا به ولاي علي،در مقابل اين ظلمها سكوت را كنار بگذاريد،اميدمان به شجاعت شماست كه هميشه در تاريخ در كنار مردم بوده ايد،اسلام ،نظام و شرف مردم در خطر بزرگي است.
با اين مدعيان اسلاميت و چنين رفتارهايي بايد گفت: و علي الاسلام السلام!!
سلام بر روح شهید مطهری و سلام بر خانواده آن بزرگوار.
بهترین و دردمندانه ترین واصولی ترین مقاله ای بود که در این روز ها خوانده ام.
عالی بود و شفاف .از تابناک ممنونم و از این برادربزرگوار نیز .امیدوارم مسئولین عزیز این حرفه را بگوش جان بشنوند و طوری عمل کنند که روز به روز به علاقمندان نظام اسلامی افزوده شود.
وهمانطور که گفته اند وقتی مسائل امنیتی میشود .حتی نمایندگان و وزرا هم احتیاط میکنند ومیترسند وارد عمل شوند .چرا؟؟
هر کس بنده ای را به نا حق بکشد مانند ان است که کل مردم را کشته است
آفرین ، آفرین ، آفرین ... فقط همین !
درود بر تو و شير مادرت حلالت باد.
خدا پدرت را رحمت كند. اسلام واقعي اين حرفها را دارد نه ادعاهاي مدعيان دروغين اسلام.
احسنت به اين قلم و اين تفكر و آزاد انديشي

تنها پس از مرگ محسن بود كه بقيه يادشان افتاد كه ديگراني هم بودند كه ناجوانمردانه در بازداشتگاهها كشته شدند
چقدر جای خالی عالمان آگاه و باجراتی مثل ایشون در جامعه احساس میشه
برادر عزیز واقعا درست گفتی ولی متاسفانه گوش مسئولان بدهکارنیست
عالی بود. درود بر این روحانی آزادی خواه. واقعا از سکوت اکثر روحانی ها ناراحت بودم ولی این سخنان تا حد زیادی از ناراحتیم کم کرد.
درودبه شرف ات
احسنت و آفرين بر اين روحاني آزاده كه الحق فرزند آن شيرمرد آزاده است و ايكاش دادستان جوان تهران كه سالهاست بر وفق مراد امنيتي ها مي تازد و هيچكس جلودارش نيست اين متن را بخواند و بخود بگيرد!
ظلم به كسي كه جز خداوند دادرسي ندارد عرش كبريائي را ميلرزاند خدايا تو خود شاهدي كه اين ملت مظلوم جز تو دادرسي ندارد
درود بر تو ای مرد آزاده و بر شرف تو
من نمی دانم آیا نویسنده این مطلب فرزند شهید مطهری است یا صرفاً تشابه نام فامیلی با ایشان دارد ولی هر که هست معلوم است دلسوز واقعی اسلام و نظام و مردم است و گویی حرف دل مردم را می زند برای همین سخن ایشان بسیار بر دل می نشیند چون از دل برخاسته است. خداوند به چنین روحانیتی توفیق روزافزون عنایت بفرماید ، انشاالله
سلام
مطلب بسيار خوبي است انشالله بيشتر در اين مورد بنويسيد تا مفهوم عدالت اسلامي بيشتر تشريح وتبيين گردد.
cyrus
خداوند شاهد است که بعد از انتخابات بارها گریه کرده ام ایا این بود الگویی که قرار بود به مردم ایران و جهان نشان بدهیم ،افسوس بر شما مسیولین
فوق العاده بودوکاش اخوی محترم تان هم یاد بگیرند
باسلام . آفرین براین قلم شیوا وآفرین بر این ضمیر آزاداندیش وظلم ستیز. نمی دانم نگارنده نسبتی باشهید والامقام مطهری عزیز دارد یاخیر ؟ ولی اگر نسبت نسبی هم نداشته باشد نسبت اعتقادی دارد . من که کم کم داشتم به عقل خود شک می کردم که آیا اینهمه ظلم را فقط من می بینم وعوام الناس ؟
آیا واقعا" اینهمه ظلم وجور مشهود از دید علمای قوم پنهان مانده است که هیچکس
از ترس متهم شدن به خیانت به نظام دم بر نمی آورد ؟ آیا کشتن پسر 18 ساله (اعرابی ) آنهم قبل از محاکمه و در حین بازجویی برای حفظ نظام است ویا برای ایجاد رعب ووحشت در دل مردم معترض ؟ آیا اینهاست نشانه های اسلام ناب محمدی ؟ آیا با انتشار این اخبار می خواهیم انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم ؟
درود بر تو مطهري
حقا که همه چیز را از پدر به ارث بردی (ظلم ستیزی و فریاد عدالت خواهی)خدا پدرت را رحمت کند و تورا حفظ
روح پدرت شاد
اگر امر به معروف را ترک کنید، بدترین‌ها بر شما مسلط خواهند شد و دعاهایتان هم مستجاب نخواهد شد. علی (ع)

سالهاست که شما چشمان و گوشهایتان را بسته اید. حال که بدترین ها بر شما مسلط شده اند به فکر افتاده اید.
شما خيلي حالت خوشه اما باز خوبه حداقل سكوت نكردي و به احترام درس قراني كه مي خوانيد عمل كرديد و را ه خدا را رفتيد
حقيقتا شما فرزند مطهري عزيز هستيد. سوالات اساسي كرده ايد كه اميدوارم مسئولين با عملشان جوابگو باشند . ان شاالله هميشه آزاده باشيد
دمت گرم!حال كردم واقعا شير پاك خورده اي .اي كاش اي كاش ......
واقعا با این صراحت بیانی که این جوان دارد لیاقت فرزندی استاد مطهری دارد درود خداوند بر شما جوان ازاد اندیش حسینی ناب نه قدرت طلب جهت شادی روح استاد شهیدو همه شهدا صلوات
خدا خیرتان بدهد حرف دل ما را زدید
(البته من به احمدی نژاد رای دادم و از این رای هم نسبتا راضی ام ولی از این ظلم که به درستی معلوم نیست از کجا صادر میشود به هیچ وجه راضی نیستم)
اما یک امر دیگری که از همه ی اینها بدتر است این است که عده ای به این ظلم رضایت میدهند و فکر میکنند چون این کار در نظام اسلامی صورت گرفته حتما درست است و میخواهند توجیه کنند در صورتی که خودشان به واقع توجیه نیستند به عنوان مثال بنده خود دوستانی بسیار خوبی دارم که با همین استدلال ها هر گونه اشتباه و ظلمی را منتفی میدانند ولی اگر به درستی به آنها توضیح داده شود خواهند پذیرفت.
البته ناگفته پیداست که دشمن و رسانه های دشمن ( bbc , voa) هرگز خیرخواه ما نبوده و نیستند و مردم نباید فریب آنها را بخورند ای کاش رسانه ی ملی همان رویه ای را که قبل از انتخابات داشت بعد از انتخابات هم طی می کرد به هر حال ماهی را هروق از آب بگیرن تازه است ...
اللهم عجل لولیک الفرج
در کمال نا امیدی بالاخره فردی پیدا شد و حرف دل بسیاری از مردم را زد. آفرین بر این فرزند خلف
در کمال نا امیدی بالاخره فردی پیدا شد و حرف دل بسیاری از مردم را زد. آفرین بر این فرزند خلف
واقعا مقاله خوبی بود..........
دستتون درد نکنه اقای مطهری.....
شما پسر شهید مطری هستید؟؟؟
چقدر جای ایشان و امثال ایشان در این مملکت خالی است! روحشان شاد.....
مردم مظلوم ایران رو تنها نگذارید!
می شود باور کرد هنوز هم کسانی هستند که حق می گویند و درمقابل ظلم ها ایستاده اند، درود بر شما آقای مطهری
از شجاعت شما در این روزهای وانفسا متشکریم
احسنت احسنت احسنت حقا که پسر آن بزرگ مرد هستی
مرسی عالی بود
صلوات بر روح مبارک پدر گرامی و الحق که از چنان پدری ،پسری غیر شما مورد انتظار نیست.
دست مريزاد الحق كه خون شهيد بزرگوار مطهري در رگ شما جريان دارد
كم كم داشتم از علما نا اميد مي شدم
این مطهری شایسته نام مطهری است نه دیگر مطهریها
اين عزیز مثل اینکه مطهری تر از داداشش در اومده!، زنده باشی برادر
آفرين بر فرزند برومند شهيد مطهري مطهِر انديشه‌ها و مدافع اسلام واقعي
نمی دانم آیا ایشان پسر شهید مطهری هستند یا نه ولی اگر باشند واقعا روح شهید مطهری را در وجودش دیدم.
خدایش او را رحمت کناد و ایشان را از گزند تهمت زنانی که بزودی آغاز تهمت می کنند مصون نگاه دارد.
ممنون - الحق که فرزند شهید مطهری باید اینچنین آزادمنش باشد- همه به خداوند متعال پناه می بریم
آنهایی که رفتند کاری حسینی کردند آنها که ماندند باید کاری زینبی بکنند وگرنه یزیدی اند... علی شریعتی
حقا که خون آن مجاهد فرزانه، یگانه و پیروی واقعی امام در رگ های حق جو و حق گوی شما جاری است.
آفرین ؛ فوق العاده بود ؛ من به عنوان طرفدار موسوی انتظار نداشتم این گونه کسی از جناح راست و مدرسین موسسه آیت الله مصباح این گونه به ظلمی که در کشور رواج دارد اعتراض کند.گرچه این مقاله بسیار دیر و دیر نوشته شد اما نشان داد که کمی از شجاعت پدر نصیب فرزند شده است. مسئولین نگاه نکنید که جامعه ساکت شده است اینها بغض فرو کشیده است که روزی سونامی اعتراض را پدید خواهد آورد. من نیز به عنوان طلبه حوزه علمیه قم هشدار میدهم که بترسید و بلرزید که تاریخ بد جور از ظلم انتقام می گیرد. و بدانید که کمک به رهبری فریاد ذوب شدن در ولایت نیست که فریاد عقل گرایی و عمل گرایی است. که آنجا که اشکالی دیدی نخندی و نگذری که بایستی و فریاد زنی. اشکال ندارد مرا به هر عنوانی از قطار انقلاب خارج کنید اما به صدای مظلومان برسید.
گرچه نظراتم چاپ نمیشه ولی میخوام از جناب آقای مطهری تشکر کنم که مردم را درک می کنند. والا با این اوضاع پیش آمده دیگه مردم به دولت و پلیس و صدا و سیما اعتماد ندارند.
باید قلمت را طلا بگیرند. کجا بودی تا حالا!!!
خداوند مطهری بزرگ را بیامرزد که چنین اولادی دارد.برادر بزرگوار بالاخره ما از کتب پدر شما وازه های اسلامی را یکجور آموختیم والان در جمهوری اسلامی در عمل اینجوری میبینیم .خدا همه را ختم به خیر کند.وشما را طول عمر تا با نوستن روشنگری کنید.وقتی برای حوزه دولت بودجه تامین میکند انتظار شما خیلی جایگاهی ندارد تا استمداد شود.
خیلی وقت بود منتظر چنین مقاله ای از شما بودیم .
تابناک جان لطفاً این مطلب را در ستون وسط با عنوان حتماً بخوانید بزن.
ايول اقاي مطهري واقعا دمت گرم وخدا جزاي خير دهد انشائالله. البته بايد منتظر بود تا ببينيم سردمداران باصطلاح ازادي مطلق با اين مقاله ونويسنده بزرگوارش چه بر خواهند تافت . كثرالله امثاله .
با عرض سلام
من واقعا از شما به خاطر شجاعتتون تشکر میکنم.واقعا پسرشهید مطهری هستی،خدا بیامرز پدرتان را که همچین پسری به این جامعه تحویل داده،باز نمیدانم به چه زبانی ازشماتشکرکنم.چون در این زمانه کم افراد شجاع پیدا میشود که واقعیتها را بازگو کند.

با درود به شهید مطهری و مقاله خوبتان.ولی چند سئوال1:اقایان علماء و مراجع وافراد سرشناس به چه علت سکوت کرده اند ظلم راندیده اند یا خدای نکرده از ترس است ویا علت دیگری است. یک عمر حسین حسین گفتن و راه کوفیان رفتن دردنیای مواخذه نمی شویم.
2 :آیا مطهری و امام خمینی غفا ری وسعیدی و اندرزگو و... برای استقرار چنین وضعیتی قیام کردند.
روح پدر بزرگوارت شاد. حقا که فرزند خلف آن بزرگواری.
احسن به این روحانی واقعی.
منا که می دانیم,به حاکمان بگویید.
دمت گرم برادر!

یاددشت ارایه شده توسط جناب آقای مطهری از معدود نظراتی بود که در این آشفته بازار عوام زدگی به دل بسیاری از انسانها نشست و حرف دل خیلی از انسانهای مؤمن معتقد به نظام بوذ. اگر چه با بعضی از نظرات ایشان موافق نیستم خواندن آن را به همه خصوصا مسؤلین نظام قویا پیشنهاد می کنم اجرک الله اقای مطهری
dorood bar shoma besyar ali bood ajr shoma ba khoda
آقا احسنت
ولی کو گوش شنوا؟
احسنت بر فرزند رشید شهید مطهری
آقا بیشتر از این بنویسید شاید مرحمی بر زخمهای این ملت مظلوم باشد
با درود به روان پاك پدر بزرگوارت كه هيچگاه در مقابل ظلم كوتاه نيامد و سلام برتو كه راه او را برگزيدي. خدا را شاهدمي گيرم كه در اين 40 روز مدام ياد جمله سيد الشهدا در روز عاشورا مي افتادم" هل من ناصر ينصرني" و "فباي ذنب قتلت".مار را چه شده است . چرا قلبهايمان مانند سنگ شده است. هر هفته زيارت عاشورا و دعاي كميل علي ابن ابيطالب را مي خوانيم و براي آنها گريه مي كنيم غافل از اينكه بايد به حال خود بگرييم كه در برابر ظلم چشمهاي خود را بسته ايم .آيا واقعا در بين مسوؤلين هيچ كس اين جنايات را نمي بيند. خدا به همه ما رحم كند، خدا به همه ما رحم كند، خدا به همه ما رحم كند
کاش چند نفر مرد مثل شما پیدا میشد
افسوس
خدا بيامرزد آن پدرت را كه جايش حسابي خالي است.
واقعا عالي بود.اينكه يك روحاني همچين ديدگاهي داشته باشه انسان را اميدوار ميكند
خدایا جز تو به کجا می توان شکایت برد؟
خداوند مهربان روح معظم پدر بزرگوار ايشان را رحمت فرمايد انشاالله با اين نوع نگاهها و طرح غير خصمانه و مومنانه اين عزيز ارجمندفاصله قهر كردگان مومن با انقلاب به دليل ظلم وغيره كم و در نهايت محو گردد . انشاالله
Salam
Ta be emroz yeki az behtarin magalei bod ke khande bodam
khoda omretan bedahad .
سلام آقای مطهری خدا پدر عزیز شما را رحمت کند مگر شماها یک حرفی بزنید والا مردم عادی اگر حرفی بزنند محکوم به ضد ولی فقیه یا انقلاب و درنهایت مرتد هستند شما را به خدا به داد این مردم مظلوم برسید
درود بر روح شهید مطهری که چنین فرزندی به جامعه روحانیت تحویل داده است، درود بر شجاعت شما محمد جان ، شما ولایت پذیر واقعی هستید
ممنون
اميدوارشديم كه مدرس ها و مطهري ها ومفتح ها باز هم ميرويند .
بسيار عالي. خدا قوت. به نظرم حرف دل قاطبه ملت را بدرستي بيان كرديد. متشكرم. اميدوارم جزو سكوت كنندگان نباشيم كه در قيامت پاسخگوي بسياري از مظلومين باشيم.
باسلام
الحق که صدای شما هم بعد از مرگ پسر آقای روح الامینی بلند شد باز هم صد رحمت
انقلاب را نگه دلرید که هرجی داری از انقلاب است
تبارك الله احسن الخالقين
درود بر سلاله پاك شهيد انديشه مرتضي مطهري كه همچون پدر بزرگوارش قلم و زباني درفشان دارد.
از اين نافذتر و زيباتر نمي شد از حق و حقيقت گفت اما افسوس كه وجدانهاي زنگارگرفته و افكار فريب خورده از پشت ديوارهاي تعصب قادر به شنيدن اين سخنان جانسوز نيستند.
احسنت، ما را به یاد مرحوم شهید مطهری انداختی. درود بر همه مطهری هایی که اسلام واقعی را تبیین می کنند.
ممنون. زیبا، تاثیرگذار و منطقی بود. خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند
یعنی من عاشقتم حاجی!.
خداییش کفم برید از این صراحت و شیوایی بیان.
خدا رحمت کنه همه درگذشتگان و رحمت خواهد کرد همه بازداشتی های فعلی راا.
lمرگ بر ظالمان و مرگ بر دروغ گويان
بسمه تعالی
با سلام و احترام
نوشته دردمندانه و مملو از دلسوزی و دینداری توام با شجاعت و دلیری جناب آقای دکتر مطهری که به حق فرزند آن پدر فراموش ناشدنی است ، آنقدر شفاف و واقعی است که برای هر خواننده غیرتمندی چیزی جز تایید و تحسین باقی نمی گذارد.

خدایا به همه ما توفیق پیروی از حق و دفاع از مظلوم کرامت فرما.
جانا سخن از زبان ما ميگويي. لطفا بيوگرافي آقاي محمد مطهري را جهت اطلاع بنده و ساير كاربران منتشر نماييد.
< حسین اخترزند>توی گوگل ایمیج این عبارت رو سرچ بزنید ببینید که سر این بنده خدا چه آورده اند!
با سلام وتحیت
مطالب دلسوزانه و دقیق جنابعالی از ضمیری پاک و تعهدی بالا نسبت به سلامت و دوام این نظام مظلوم حکایت داشت به راستی تا کی باید عواملی به عنوان دفاع از این نظام به هر کاری که خود صلاح میدانند دست بزنند . نبود آموزشهای لازم و عدم استاندارد سازی رفتار با مجرمین در محاکم و بازداشتگاهها آینده ای مبهم را پیش روی نظام ما قرار داده است ، امیدوارم قدر یادداشت دلسوزانه جنابعالی شناخته شود و برای برون رفت از این وضعیت خطرناک چاره ای بیاندیشند .
با تقدیم احترام
اين يكي از بهترين مقالاتي بود كه تو اين سايت چاپ شده بود. من براي شما به عنوان يك روحاني احترام زيادي قائلم. ايكاش همه انسانهاي اين سرزمين تفكر شما رو داشتن.خون من براي انديشه افرادي مانند شما هميشه آماده ريخته شدن هستش.خدا همه ما رو هدايت كنه.
سلام
خداوند متعال درجات روح بلند مرتبه پدر عالم بینظیر وبزرگوارت را متعالی تر واو را با پیامبراکرم(ص) وائمه طاهرین (ع)محشور فرماید. گمان میکنم روح پدرتان از ابن اقدام شجاعانه شما مسرور باشد.باید کاری کرد و از امثال شما که از خانواده انقلاب هستید ،انتظار بیشتری است .در همین راه خدائی پشتیبان شما هستیم .خداوند عاقبت همه مارا بحیر کند.
درودبرتواي ذهن سيال وپويا.الحق كه فرزندراستين آن پدر،بعنوان رستم فكري آن انقلاب هستي.شنيده ام كه اصالت شهيدمطهري،سيستاني ميباشد ولي بزرگ شده فريمان. تو و پدر نازنينت به چندنسل يادآور شديد كه رستم بودن فقط به زوربازو نيست،بلكه درست انديشيدن متكي بربراهين عقلي رئال وحق طلبي هاي دور از مصلحت انديشي هاي عافيت طلبانه درهرزمان هم ميباشد!(آنچه كه امسال دررفتار فرزندان شهيدمظلوم بهشتي نيز شاهد بوديم)
اگر روحانیت ما چنین دیدگاهی داشتند کار ما به اینجا نمی رسید به نظر من این جمله را باید با آب طلا نوشت ::((کسي که در شرايط فعلي تنها دم از اطاعت از رهبري مي‌زند و در عين حال بر اين ظلم‌ها چشم مي‌بندد چاپلوس رهبري است نه مطيع و مريد او.
))
با سلام .هیچ صفتی چون شجاعت چنین پسندیده نیست.سلام خدا بر شما باد
جناب اقای مطهری، ممنون از نوشته تون . تجربه نشون داده که با حرف خالی کاری بر نمیاد متاسفانه. شما که در نهاد روحانیت هستید بایستی تلاش کنید که هملباسان شما هم به طور گروهی در مورد این مسایل با مردم صحبت کنن. با مراجع باید رفت و شخصا صحبت کرد و اونها رو تشویق به بیان نظر کرد.
afarin AALi bood!afarin
الحق و النصاف نگاه دین به مردم و حق را بسیار زیبا تفسیر کرده اند علی الخصوص در قسمت فرق بین ولایتمداری و چاپلوسی بسیار زیبا تفاوت را مشخص نموده اند.
درود بر شهيد مطهري شما بغض فروخورده حزب الله كه متحير از حوادث و استخوان در گلو مانده بود به زيبايي بيان كرده ايد !
Dear Mr. Motahari,

I would like to thank you very much for your note which is mentioned in tabnak on 29 Jul.
Please let me know more about your literatures on cultural and Islamic activities.
I am so interested to study the new Islamic concepts on social and economic issues as I used to follow up your late father Mr. Professor Ayatollah Morteza Motahari.
Awaiting your kind reply.
With kindest regards,
Ali Esalat

شمارا نمی شناسم...ولی خوشحالم که هنوز کسانی هستند که در دفاع از اسلام قلم بزنند.و ایکاش نوشته هایتان را برای روزنامه ها هم بفرستید.
اکنون زمان امر به معروف و نهی از منکراست.
درورد به شرفت.الحق که گل گفتی.با بند بند مقالت موافقم
الحق که فرزند شهید بزرگوار مطهری هستی.
بزرگترين جهاد سخن حق نزد زورمدار جائر است. سلام به تو اي مجاهد
خدا انشالله پدر جناب آقای مطهری را رحمت کند که از آن بزرگوار چنین فرزند برومندی بر جای مانده است.
عمرشان پر برکت و با عزت باد
من ازآقای مطهری خواهش میکنم ازاین حرفهازیاد نزنند چون آدم وقتی میبینه اینهمه ظلم درحق مردم میشه بیشترعصبانی و عصبانی ترمیشه
اشکمان را در آوردید. چرا انقلابمان به اینجا رسید. خدا رحمت کند شهید مطهری.
متاسفانه علماي ما اكثرا درباري مباشندواستقلال راي ندارند
صدای آزاده ایی را شنیدم . دنیا هنوز خالی نیست.
ضمن تشكر از حقگوئي فرزندخلف شهيدمطهري ؛ازايشان درخواست مي كنم تحقيقي هم در خصوص جواناني كه دراثر اين ظلمها وبي عدالتي هاگرايش به گروهكها معاند واديان ديگر پيدا كرده اند داشته باشند كه مشاهده كنند مسئله صدور انقلاب برعكس شده است.
با سلام

آخر سرنوشت این شهید مظلوم ترانه موسوی چه شد. کسی اگر می داند و می تواند گامی فرا بیش نهد تا خون او ضایع نشود.
حقا كه نام پدرت را زنده كردي.
با سلام وآرزوي تبريك ايام شعبانيه بر محضر آزاد مرد انديشمند جناب آقاي مطهري
مطمئنا انديشه تابناك شهيد مطهري عزيز دوباره با اين سياق ظهور خواهد كرد و اسلام علي را درخشان تر خواهد نمود تبريك به اين واقع بيني و شهامت و شهانت شما .
خيلي خيلي عالي بود
متشكرم
فرزند و برادر شهيد
خيلي خوب است احسن.
با خواندن اين مقاله به آينده بسيار خوب روحانيت اسلام اميدوار شدم.
هنوز هم میتوان به روحانیت باور داشت تا شیر پاک خوردگانی چون شما وجود دارند
درود خدا و رسول و امامان بر تو و بر روح پدرت باد
very very very very very very very very gooooooooooooooood !!!!!!!!!!!!!!!!!! ضمنا قابل توجه خیلی ها مخصوصا صداو سیما و روزنامه کیهان و همدستانشان
صداي شما را شنيدم ، كو گوش شنوا ! كو قدرتي كه رسا باشد ، و كو ........ هيچ اين صدا هم جواب ندارد ....
درود بر روح پرفتوح استاد مطهري و درود بر محمد بزرگوار كه ثابت كرد فرزند خلف آن آزادمرد شهيد است
سلام. من شما را قبلاً نمی شناختم. نوشته ی شما را صداقت محض می دانم و به قلب همه می نشیند چون حرف دل همه ی انسانهای شریف و آزاده است. امیدوارم همواره آزادگی خود را حفظ کنید و وارد بازیهای جناحی نشوید.
این برای اولین بار که چنین مقاله ای را چاپ می کنید که هیچ مخالفی ندارد. حیف که امثال ایشان باید کنار باشند و امثال آقای روانبخش و .... بیایند برای ما تئوریسین جمهوری اسلامی (ببخشید حکومت اسلامی) شوند.
احسنت بر این شهامت شما که حقاً روح مرحوم پدرت را شاد کردی .
خلف صدق پدر هستید. خدا شما رو برای نظام حفظ کند.
سلام. برادر خوبم و ممنون. درود بر شرفت و ازادگيت
دمت گرم حاجی
درود به شرف و مردانگی شما برادر بزرگوار
حق گفتي اما افسوس كه آنهايي كه بايد بشنوند ديري كه چشم و گوششان بسته شده و فقط خود را مي بينند.
درود بر شما اي روحاني راستين.حقا كه همانند پدرت پاك ومطهري.
اين مطالب مهم در روزنامه جمهوري نيز به چاپ رسيده است ضمن تشكر از غيرت ورشادت فرزند عليقدر انيشوند انقلاب ، اميدوارم آن دسته از مريدان ولايت كه چشم بسته طبعيت ميكنند ؛ خردمندانه عمل نمايند ودر برابر ظلم اقدام نمايند.
اجرت با امام حسین
انصافا آدم احساس میکند شهید مطهری زنده است
حقا که از معلمي چنان فرزندي چنين بايد.
هنوز هم جای امید هست
سلام
واقعاً به شما و نظریه خوب شما تبریک میگم و امیدوارم در این راه پر خطر موقف باشید.
درود برشهید مطهری.حقا که فرزند اندیشمندی چون شهید مطهری باید صاحب اینچنین عقاید وتفکرات ازادمنشانه ای باشد.
به خدا ما هم همین را میگوییم. ما میگوییم مسئله را اینقدر بزرگ نکنید. هی پروبالش ندهید. سریعتر آرامش را به خانواده ها برگردانید. چقدر جگرمان بسوزد که ببینیم بچه های کوچک جلو در زندان بابا بابا میکنند، اخر بخاطر چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تحلیل خوبی بود متشکرم
احسنت به شرافت شما احسنت احسنت
امروز فهمیدم که مطهری زنده است انقدر لذت بردم از این حر ف های خوب از زبان کسی که خوب حرف می زند خداوندا روح مطهری را شاد کن اقای مطهری خیلی ممنون ما نیز مانند تو دلمان برایاسلام وانقلاب میسوزد باز هم ممنون خداوندامحمد مطهری را درپناه لطف خود حفظ و حمایت بفرما
خيلي خوب و عالي بود. اما حيف كه در اين مملكت به اين حقايق و اين شخصيتها كسي اهميت نمي دهد!!
سلام
دست مریزاد استاد و استادزاده.
رحمت به شیر مادر ت.همین.
الان برای این سخنوریها خیلی دیر است . این 50 روزه کجا بودی؟؟؟
ضمن تشكر از حقگوئي فرزندخلف شهيدمطهری آیا اگر آن فرزند مسئول نظام (محسن)جزو شهدا نبود این مقاله نوشته میشد؟پس باید از شهید محسن بیشتر تشکر کردتا...!
سلام خیالمان راحت شد که هنوز روحانیونی هستند که وطیفه اصلی خود را فراموش نکرده اند:نقد...نقد...نقد!!!!
کاش همه علماء اقدام می کردند تا مردم بدانند انها حامی مردم مستضعف هستند
درود بر مسلمان واقعي
مقاله بسیار خوبی بود.
تحلیل های بسیار بجایی ارائه کرده اند.
اینکه بتوان با مفاهیم اسلام که هر روز از زبان هر مسئولی در روزهای اخیر شنیده می شود، پاسخ مناسبی به این عوام فریبی دینی داده شود جای بسیار تقدیر و تشکر دارد.
مقاله بسیار خوبی بود.
تحلیل های بسیار بجایی ارائه کرده اند.
اینکه بتوان با مفاهیم اسلام که هر روز از زبان هر مسئولی در روزهای اخیر شنیده می شود، پاسخ مناسبی به این عوام فریبی دینی داده شود جای بسیار تقدیر و تشکر دارد.
با خواندن مقاله اشک در چشمانم حلقه زد. احسنت به آزادگی و شرافت و شجاعت تو
جالب اینست که همه خوانندگان از نویسنده مقاله تشکر کردند! این نشون میده که ما ایرانیها چقدر آدمهای حق طلبی هستیم.
از تابناک هم بخاطر انتشار این مقاله در سایت واقعا باید تشکر کرد
ما معترضین از این رنج می بریم که با چه هدف مقدسی انقلاب کردیم و حالا کسانی که تازه از راه رسیده اند برای رسیدن به اهداف خود مسیر انقلاب و نظام را به سمتی می برند که زبان دشمنان بر ما دراز شده است. مگر سکانی مثل شما آقای مطهری به به داد این مردم مظلوم و آگاه برسید.
علی یارت
خيلي خوب بود. بنظر من باز با ملاحظه نوشتي
ای کاش این سخنان {علی وار} در رسانه ها چاپ می شد تا جلو اینهمه ظلم و استبداد بگیرد.
درور بر پسر مطهري
واقعا جای تقدیر و تشکر دارد. بسیار شجاعانه و اندیشمندانه سخن گفتن
ان شاء الله در موقف مرصاد در قیامت سربلند باشید
با سلام جالبست وقتي يكي دوكلمه حرف حساب مي زنه كسي از آقايوني كه مردم ارازل و اغتشاشگر مي نامند واحتمالاريختن خونشان را هم مباح يا حتي ثواب مي دانند كامنتي در رد اين سخنان حكيمانه ومنطقي نميزارن!!!واين خود نشانه ضعف وانحرافشان از دين راستين اسلام است.
نثار ارواح طیبه شهداء بویژه روح بزرگ شهید مطهری صلوات
به نظرم روحانيت بايد در شرايط کنوني به وظيفه شرعي و سنت تاريخي خود عمل کند که دفاع از مظلوم است.اين نوشته نشان داد که بخشي از روحانيت به حفظ استقلال خود از قدرت پاي بند است.ما که نمي توانيم در اين اشفته بازار سياست بنوسيم اما انتظار داريم که روحانيت بنويسد و فرياد برآورد.اگر ما فرياد کنيم متهم به سکولاريسم و بي ديني و عناد با اسلام مي شويم.
خیلی ممنون
واقعا که مرد بزرگی هستی همچون پدرت
ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون واقعا روحم از بیان حقایق شاد شد
درود بر شما وپدرت که حقیقتا اسلام شناس وطن پرستی بود
من تا حالا نمی دانستم که شهید مطهری فرزند دیگری به جز علی آقا دارد حال چون فهمیدم و با مقاله تان شما را شناختم ارادتم به شهید بزرگوار دوچندان شد.
به خدا ما هم انقلاب را دوست داریم و نمی خواهیم با این ظلم ها به آن لطمه ای وارد شود.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات