سیستم‌ رتبه‌بندی دانشگاه‌ها باید تغییر کنند

کد خبر: ۸۷۸۷۰۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵ 16 February 2019
|
2006 بازدید

سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و معیارهای تحقیقاتی جهانی برای پیشروی با سیستم‌ آموزش عالی چین باید بازبینی و بازسازی شوند.

به گزارش آنا، از تایمز هایر اجوکیشن، یک کارشناس ارزیابی پکنی معتقد است که نحوه کارکرد سیستم‌های رتبه‌بندی جهانی و معیارهای ارزیابی تحقیقاتی باید بازسازی شوند تا از سیستم آموزش عالی چین عقب نیفتند.

به گفته هامیش کوتز یکی از استادان مؤسسه آموزشی دانشگاه چینهوا، معیارهای ارزیابی غرب برای پیشروی با سیستم آموزش عالی پیچیده چین با مشکل مواجه شده است. چشم‌انداز آموزش عالی چین برای دانشگاه‌های این کشور چنان منحصربه‌فرد است که سیستم رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی فعلی نمی‌تواند دستاوردهای آنها در سطح جهانی ارزیابی کند.

کوتز که پیش از این در دانشگاه ملبورن تدریس می‌کرده است، گفت: دانشگاه‌های چین ظرفیت این را دارند که در سطح هاروارد قرار گیرند. رویکرد یک‌بعدی در دانشگاه‌های چین از مدت‌ها پیش تغییر کرده است، رویکرد دوبعدی جدید نه‌تنها شامل نتایج تحقیقاتی می‌شود بلکه در زمینه‌های مختلف دیگر نیز کاربرد دارد.

وی افزود: معیارهای ارزیابی نظام‌های رتبه‌بندی جهانی ۲۰ سال پیش تنظیم شده است و هیچ مزیتی ندارد. بنابراین چنین سیستمی نمی‌تواند ارزش‌های سیستم آموزش عالی چین را بسنجد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟