چرا وانت بار‌ها کرایه حمل را افزایش دادند؟

کد خبر: ۹۳۸۵۶۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 20 November 2019
|
10874 بازدید
|
رانندگان وانت بار، کرایه‌های حمل و نقل را افزایش دادند؛ آن‌ها معتقدد شرایط صدور بارنامه به گونه‌ای نیست که ملاک سنجش پیمایش واقعی آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا بعد از سهمیه‌بندی بنزین، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد که سهیمه سوخت وانت‌بار‌های عمومی بین‌شهری به میزان ۳۰۰ لیتر برای ناوگان تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز تعیین شده است.

با این حال و از آنجایی که ممکن است ناوگان فعال برای حمل بار به بنزین بیشتری نیاز داشته باشند این امکان وجود دارد تا ظرف ۲ ماه آینده بر اساس میزان صدور بارنامه و پیمایش انجام شده، سهمیه وانت بار‌ها افزایش یابد.

بر اساس تصمیم جدید سازمان راهداری، عملکرد ناوگان وانت بار بر اساس بارنامه اخذ شده مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و نتیجه این بررسی مبنایی برای تعیین پیمایش این ناوگان است؛ بر اساس این طرح، اگر سهمیه‌های سوخت تعیین شده، کفایت نکند، مازاد سوخت مورد نیاز تخصیص پیدا می‌کند.

با این حال گزارش‌ها از میادین تره بار و پایانه‌های وانت بار حاکی از افزایش قیمت باربری از سوی وانت بار‌ها به بهانه سهمیه‌بندی بنزین است.

ضمن اینکه وانت بار‌های زیادی هستند که در طول روز برای جابجایی بار هیچ باربرگی دریافت نمی‌کنند و بر اساس روش سنتی حمل بار با تفاهمی شفاهی بین صاحب بار و راننده، حمل کالا انجام می‌شود.

این روش سنتی حمل کالا بار‌ها با افزایش نظارت سازمان راهداری و بخشنامه‌های مختلف از جمله الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه توسط ناوگان وانت‌بار از سال ۹۴ مورد مخالفت قرار گرفته است، اما هنوز بار‌های زیادی از سوی وانت بار‌ها بدون بارنامه جابجا می‌شود.

یک شهروند اصفهانی در تماس تلفنی با خبرگزاری ایرنا گزارش داد که روز گذشته مسیر اصفهان تا شهرضا که کرایه وانت‌بار در این مسیر ۱۰۰ هزار تومان است به ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی توضیح داد که برای انتقال موتور ماشین خود از اصفهان به شهرضا مجبور به کرایه یک وانت‌بار بوده است و راننده وانت‌بار ضمن افزایش مبلغ از او خواسته است تا تنها پول بنزین این مسیر را به او بدهد و توضیح داده است که هیچ سودی از باربری در این مسیر ۸۰ کیلومتری نبرده است.

در همین راستا یک فعال حمل و نقلی و راننده وانت بار روز چهارشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: رانندگان وانت بار نگران خلف وعده سازمان راهداری برای تخصیص سهمیه اعلام شده هستند، ضمن اینکه باربرگ‌ها در شرایط عادلانه صادر نمی‌شود و اصلا معلوم نیست نتیجه تعیین سهمیه بر اساس تعداد باربرگ نهایتا منجر به افزایش درآمد ما شود یا خیر.

وی توضیح داد: اینکه سازمان راهداری می‌خواهد بر اساس میزان صدور بارنامه سهمیه بنزین ما را افزایش دهد به سود ما نخواهد بود چرا که روی تمام بارنامه‌ها که برای وانت بار‌ها عنوان باربرگ به خود می‌گیرد مجبور به پرداخت نرخ عوارض و مالیات هستیم؛ همین موضع باعث می‌شود که اصلا سراغ دریافت باربرگ برای حمل بار نرویم.

این فعال حمل‌و نقلی گفت: پرداخت عوارض و مالیات و حق کمیسیون روی باربرگ‌ها عملا به معنای آن است که در جیب راننده پولی نمی‌ماند، اکنون فقط توقع داریم هزینه بنزین برای جابجایی کالا و بار را از صاحب کالا دریافت کنیم.

وی تقاضا کرد که سازمان راهداری قبل از تعیین سهمیه بر اساس صدور بارنامه، از دلالی و شرایط ناعادلانه در مراکز توزیع بار بکاهد وحق کمیسیون، نرخ عوارض و مالیات را به نفع رانندگان کاهش دهد.

سازمان راهداری از ابتدای سهمیه بندی بنزین اعلام کرده است که اگر هموطنان با شرایط تغییر قیمت مواجه شدند، می‌توانند مراتب را به نمایندگی‌ها و شعب این سازمان که در تمام پایانه‌های حمل کالا و مسافر مستقر است، اطلاع‌رسانی کنند که شکایات و گزارش‌های دریافتی در کمیسیون‌های ماده ۱۰ و ۱۱ رسیدگی می‌شود.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
سلام دوستان. این روزها چون اینترنت مردم قطع است و مردم برای خریدهای اینترنتی بطور مستقیم نمی توانند وارد سایت شرکت ها بشوند و از قیمت اجناس یا خدمات مطلع شوند یک سری شرکتهای سود جو پیامک می فرستند که مثلا تا آخر هفته وقت دارید که از این کد تخفیف استفاده کرده و فلان جنس را مثلا چند هزار تومان ارزان تر بخرید بعد که از جاهای دیگر استعلام می کنید می بینید همان جنس را به قیمت خیلی کمتر از قیمت تخفیف دار آنها ارائه می کنند. مواظب باشید در این قطعی اینترنت گرفتار چنین کلاهبرداری هایی نشوید. با تشکر
بانام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
احتمالا این گرانی به علت هوای تهران است که تمیز شده به خاطر برف و باران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
جوابش خیلی سادست. ولی امان از اقتصاد دستوری...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تنها وانت بارها نیستند تمام ماشین های شخصی کرایه ها گران کردند نمونه اش میدان ونک تا انتهای شریعتی از 3000 تومان به 5000 تومان افزایش یافت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وانت رو اعدام کنید.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بفرمایید اولیش شروع شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
"... تنها پول بنزین این مسیر را به او بدهد و توضیح داده است که هیچ سودی از باربری در این مسیر ۸۰ کیلومتری نبرده است." اگر وانت، نیسان هم باشد، در بیشترین حالت، در 100 کیلومتر 20 لیتر بنزین مصرف می کند. مسافت را هم 100 کیلومتر در نظر بگیرید. "افزایش" قیمت بنزین هم هیچ، هزینه بنزین آزاد می شود 60 هزار تومان. چطور هزینه ی بنزین شده 180 هزار؟ چقدر هم که ما منتطقی و مستدلیم! حقمان همین است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
پلیس راهها و تعزیرات راحت می تونن برخورد کنن به هر حال جنسی که بارنامه نداره و سایر مدارک هم نداره رو به عنوان جنس قاچاق و دزدی می تونه توقیف کنه تا خلافش ثابت بشه اگر این قوانین به سختی اجرا می شد گرونیها کمتر و منطقی تر می بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حالا مونده تا بفهمید افزایش نرخ یعنی چه؟افسوس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خوشبخدانه رانندگان وانت بار از قشر پولدار جامعه بوده و الزام دارد مسئولین افرادی را که در خوشبینانه ترین حالت فقط ۵۰ درصد هزینه شون اضافه شده به اشد مجازات برسانند.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟