معرفی موتورسیکلت‌های پرفروش بازار ایران

رفتار مشتریان بازار خودرو بعد از افزایش شدید قیمت‌ها کاملاً قابل پیش‌بینی بود. در روزهایی که برای خرید یک خودروی ساده نیز باید بیش از صد میلیون تومان هزینه کرد، طبیعی است که گرایش به سمت موتورسیکلت‌ها افزایش پیدا می‌کند. همین تغییر سلیقه باعث افزایش فروش برخی موتورها شده که تا پیش از این هرگز انتظارش را نداشتیم.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۴۹
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 04 September 2021
|
35604 بازدید

همانطور که جذابیت‌های وسیله نقلیه‌ای مانند خودرو باعث به وجود آمدن طرفداران خاصی شده است، در دنیای موتورسیکلت نیز مشتریان پر و پا قرصی پیدا می‌شود. البته در این میان عدم توانایی برای خرید خودرو نیز مطرح است. چراکه در حال حاضر قیمت موتورسیکلت حتی مدل‌های لوکس به مراتب پایین‌تر از یک خودروی ساده است.

نیازی نیست تا دسترسی به منابع آماری از میزان فروش شرکت‌های موتورسازی داشته باشیم. مشاهده رفت و آمد انواع و اقسام این وسیله نقلیه دوپا در خیابان‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که کدام مدل‌ها محبوبیت بیشتری دارند. اگر سری به اخبار موتورسیکلت بزنید به خوبی متوجه می‌شوید که گاهی برخی از مدل‌ها به دلیل همین محبوبیت با شیطنت سراغ کپی‌کاری و تقلید می‌روند.

هرچه هست، بازار موتورسیکلت این روزها شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد. تقاضا در این بازار هم‌چنان صعودی است و شرکت‌های تولیدکننده نیز سعی می‌کنند برای پاسخگویی به این تقاضای روزافزون علیرغم فشارهای اقتصادی، عرضه خود را دوچندان کنند. به همین خاطر است که فروش برخی از موتورسیکلت‌ها با اینکه قیمت بالایی دارند، هم‌چنان رکورددار است.

نامی CDI 125

تردیدی نیست که هوندا CGI یکی از تاثیرگذارترین موتورسیکلت‌های دنیاست. به همین خاطر ساختار فنی و طراحی آن از سوی بسیاری از شرکت‌ها منبع الهام بوده است؛ یعنی همان پیشرانه تک سیلندر سنتی 125 سی‌سی که حالا برای خود یک برند به حساب می‌آید. موتورسیکلت نامی CDI 125 فروش قابل‌توجهی در میان سگمنت Street دارد. موتورسیکلتی با سرعت نهایی 120 کیلومتر برساعتی که البته ساده‌ترین امکانات و تجهیزات را در خود جای داده است؛ مانند ترمزهای کاسه‌ای و گیربکس دستی. هندل برقی و لامپ رشته‌ای، که نشانه‌هایی از تلاش برای حفظ قیمت پایین نامی هستند.

سوزوکی مدل جیکسر SF

موتورسیکلت‌های کلاس Racing اغلب به دلیل پیشرانه قوی‌تر و سازه مقاوم مسابقه‌ای، قیمتی بالاتر از سایر نمونه‌ها دارند؛ اما این باعث نشده که جیکسر فروش کمی داشته باشد. یک محصول 2 متری کاملاً آتشین که با وزن 139 کیلوگرمی‌اش استانداردهای اصلی کلاس ریسینگ را رعایت کرده است. برای این سوزوکی یک گیربکس 5 سرعته ضریب پایین در نظر گرفته شده است تا راکبین حرفه‌ای را هم راضی نگه دارد. جیکسر با ترمزهای دیسکی، سطح بالایی از ایمنی را ارائه می‌دهد. استارت برقی و کیلومترشمار دیجیتالی از جمله آپشن‌های جذاب این موتورسیکلت به شمار می‌روند.

بنلی TNT150

شکی نیست که این زیباروی ایتالیایی توانسته در مدت زمان اندک حضورش در بازار ایران به توفیقی خیره‌کننده دست پیدا کند. این محصول علیرغم چهره مسابقه‌ای خود، توانایی‌های شهری و خیابانی قابل قبولی هم به نمایش می‌گذارد. اگرچه برخی از مشتریان اعتقاد دارند تی‌ان‌تی 150 می‌بایست در محور عقب خود به جای ترمز کاسه‌ای به ترمز دیسکی مجهز می‌شد. راحتی، کیفیت، سرعت و شتاب ازجمله مزایایی هستند که مشتریان قدیمی‌تر این بنلی بارها به آن اذعان کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های خاص موتورسیکلت فوق امکان انتخاب رنگ بین گزینه‌های متعدد است.

باجاج پالس 200NS

اگر باجاج در لیست پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بازار ایران قرار نداشته باشد، پس دیگر چه محصولی باید جای آن را بگیرد؟ باید اعتراف کرد که پالس جدید ستاره درخشان بازار است. محصولی که تقریباً تمام اقشار مشتریان خود را در همه زمینه‌ها راضی نگه می‌دارد. از سرقت و قدرت گرفته تا طراحی و امکانات. کیفیت قطعات و خدمات پس از فروش آن نیز رتبه معقولی دارد. گفته می‌شود سرعت نهایی استاندارد این محصول هندی حدود 140 کیلومتر برساعت است؛ اما مالکان آن می‌گویند که پالس به راحتی می‌تواند از عدد اعلامی هم سریع‌تر باشد.

مگلی 200

اگر در بازه قیمتی 60 تا 70 میلیون تومان دنبال یک موتورسیکلت کارآمد، سریع، باکیفیت، زیبا و ایمن می‌گردید، شک نکنید که انتخاب اول و آخرتان باید Megelli باشد. یک StreetFighter واقعی با زبان بصری بسیار گیراست، که درست بر اساس سبک و سیاق موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای و پیست طراحی شده. علیرغم وزن 132 کیلوگرمی مگلی، یک باک 13 لیتری می‌تواند تردیدها برای کاهش زودهنگام سوخت این خودرو را برطرف کند. باورکردنی نیست که این اسپرت 200 سی‌سی مجهز به تایرهای 17 اینچی است که حتی در خودروها نیز یک اتفاق خاص به حساب می‌آید.

هوندا Click

مگر می‌شود از موتورسیکلت‌های پرفروش صحبت کنیم و حرفی از کلیک به میان نیاید؟ رقیب سرسخت وسپا در بازار ایران که طی یکی دو سال اخیر تبدیل به معیاری برای سایر موتورسیکلت‌های کلاس اسکوتر شده است. کلیک به لطف طراحی آینده‌نگر، قطعات بسیار باکیفیت، امکانات مشتری‌پسند و البته پیشرانه‌ای 150 سی‌سی قدرتمند تا این لحظه هیچ یک از خریداران خود را ناراضی نگذاشته است. تعبیه شدن یک باک 6 لیتری برای این سگمنت از موتورها ایده نابی بوده که تنها از پس هوندا برمی‌آید. 12.5 اسب‌بخار قدرت و 12.8 نیوتن‌متر گشتاور در کنار یک جعبه‌دنده اتوماتیک کاری کرده است که هوندا کلیک در میدان خودش بی‌رقیب باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات