راهنمای ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی

قصد ثبت نام و ورود به درگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری را دارید و با چگونگی این فرایند آشنایی ندارید؟ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۴۶
|
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ 19 October 2024
|
2468 بازدید

راهنمای ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی

به گزارش تابناک، از سال ۱۴۰۲ و در راستای الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات، کلیه بازنشستگان کشوری که قصد دریافت بسیاری خدمات را دارند، به درگاه الکترونیکی این مجموعه هدایت می‌شوند که بسیاری از امور در زیرمجموعه آن به صورت اینترنتی در دسترس بازنشستگان قرار دارد و بی نیاز از مراجعه حضوری شده است.

سایتی برخط که تمامی بازنشستگان زیرمجموعه این نهاد کشوری می‌توانند در آن ثبت نام کرده و از دایره خدمات متنوعی که ارائه می‌دهد، بهره‌مند شوند؛ از دریافت فیش حقوقی و حکم حقوق تا گواهی کسر از حقوق و اعتبارسنجی، خدمات بیمه درمانی و بیمه تکمیلی درمان، دریافت تسهیلات ضروری و وام ازدواج، خدمات فرهنگی و ورزشی و بسیاری از خدمت‌های دیگر.


ورود به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری

برای ثبت نام در این درگاه باید به سایت سازمان بازنشستگی کشوری (cspf.ir) رفته و روی گزینه «درگاه خدمات الکترونیکی» کلیک کنید یا می‌توانید مستقیما آدرس اینترنتی درگاه خدمات الکترونیکی یعنی eservices.cspf.ir را در مرورگر اینترنتی وارد کرده و روی دکمه اینتر یا جستجو بزنید.

دقت کنید که فرقی ندارد از چه مرورگری برای این کار استفاده می‌کنید، اما به توصیه این درگاه بهتر است از گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس برای این کار استفاده کنید. بروزرهایی که هم نسخه رایانه‌ای (کامپیوتری) آنها در دسترس است و هم نسخه مخصوص تلفن همراه (موبایلی) دارند و حتی نسخه اپل و گوشی‌های آیفون هم عرضه کرده‌اند.

ورود به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری

در صفحه نخست درگاه و در بالای صفحه، گزینه‌های ورود به سامانه و ثبت نام را خواهید یافت و اگر قبلا در سامانه ثبت نام کرده باشید، می‌توانید با گزینه ورود، در سامانه لاگین نمایید و در صورتی که نخستین بار است به درگاه مراجعه می‌کنید، بایستی روی گزینه ثبت نام بزنید و فرایند مربوط به آن را طی نمایید.

البته از آنجایی که صندوق بازنشستگی کشوری یک نهاد دولتی و در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، سامانه خدمات الکترونیک آن ذیل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قرار گرفته و در نتیجه یک راه ساده ورود به این سامانه، استفاده از گزینه «ورود از طریق دولت من» یا همان ورود از طریق پنجره ملی است.


برای آشنایی با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و ثبت نام و استفاده از آن می‌توانید به اینجا بروید یا روی لینک زیر کلیک کنید:

نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند


نحوه ثبت نام در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری

برای ثبت نام در درگاه، بایستی کد ملی و شماره تلفن همراه را در کادر‌های خواسته شده وارد نمایید و سپس روی دکمه «ارسال رمز یکبار مصرف» کلیک کنید. دقت کنید که، چون ورود به سامانه با فرایند احراز موبایلی صورت می‌پذیرد، بایستی تلفن همراه به نام خودتان باشد تا در مراحل احراز هویت که با کد ملی شما تطبیق داده می‌شود، مشکلی ایجاد نشود.

نحوه ثبت نام در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری

با دریافت پیامک حاوی رمز (که عددی چند رقمی است)، بایستی کد فعال سازی ۵ رقمی را در کادر مربوطه وارد نمایید تا به مرحله بعد منتقل شوید که تاکید دارد نام کاربری شما، به طور پیش فرض، شماره ملی شما ثبت شده و در ادامه از شما تقاضای ثبت رمز عبور دارد. دقت کنید که بایستی پسورد را دوبار در دو کادر بالا و پایین درج نمایید.

رمز عبور شما بایستی حداقل هشت کاراکتر باشد و این الزامات هم در آن رعایت شده باشد: حداقل یک حرف، حداقل یک عدد، حداقل یک حرف انگلیسی و حداقل یک کاراکتر خاص (مانند هشتگ، درصد، علامت سوال، علامت تعجب، ات ساین و...) در آن استفاده شده باشد.

ثبت پسورد در سامانه


یک راه دسترسی به خدمات ارائه شده در این درگاه، استفاده از اپلیکیشن صبا است. برای دریافت راهنمایی و دریافت لینک دانلود صبا اپ به اینجا بروید یا روی لینک زیر کلیک کنید:

لینک دانلود اپلیکیشن صبا و راهنمای ثبت نام در آن


نحوه ورود به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری

برای ورود به سامانه، بایستی از کدملی به جای نام کاربری استفاده کرده و سپس رمز عبور را وارد نمایید تا وارد سامانه شوید. اگر برای نخستین بار وارد سامانه شوید، پیام سیستمی دریافت خواهید کرد که از شما می‌خواهد اطلاعات پروفایل کاربری تان را تکمیل نمایید.

در داشبورد سامانه و در بالای صفحه، خدمات پرکاربرد را مشاهده خواهید کرد: دریافت فیش حقوقی، دریافت حکم حقوق، گواهی کسر از حقوق/اعتبارسنجی و ثبت نام سفر زیارتی اربعین حسینی. البته می‌توانید با استفاده از منوی درگاه، خدمت دیگری را به این بخش میانبر اضافه کنید و یا با رفتن به بخش‌های دیگر، از باقی خدمات بهره‌مند شوید.

فهرست خدمات درگاه صندوق بازنشستگی کشوری

فهرست خدمات درگاه صندوق بازنشستگی کشوری

درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری، امکانات مختلفی را به صورت برخط و اینترنتی و البته به صورت رایگان (مثل دریافت و تکمیل فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری) به بازنشستگان کشوری ارائه می‌کند و موجب کاهش مراجعات حضوری بازنشستگان کشوری به مراکز مربوطه می‌شود. خدماتی که به این شیوه در دسترس تمامی بازنشستگان کشوری است که حقوق بازنشستگی آن‌ها به صورت مستقیم از صندوق بازنشستگی کشوری واریز می‌شود.

توجه مهمتوجه: این سامانه مخصوص بازنشستگان کشوری است و بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان لشکری نمی‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

گستره این خدمات به شدت وسیع است و از حقوق، بیمه درمانی، بیمه عمر و حادثه، تسهیلات مالی و انواع وام، طرح‌های خرید تخفیفی حتی در حوزه مسافرت و خدمات هتلی، خدمات فرهنگی و ورزشی، ارتباط با بخش‌های مختلف از جمله سامانه گزارش مردمی، استعلامات مانند سامانه سجا، استعلام سوابق، ارتباط با سامانه خویش فرمایی و سامانه شناسه یکتا پرداخت، امور مربوط به کارگزاری و بورس و... را شامل می‌شود.‌

می‌توانید با کلیک روی دکمه «مشاهده» در کنار هر سرفصل از خدمات، به صفحه ویزه آن خدمت رفته و روی خدمت مورد نظر کلیک نمایید. مثلا در کنار گزینه تسهیلات مالی روی دکمه مشاهده کلیک کنید تا به صفحه این دسته خدمات (عکس زیر) منتقل شوید. در این صفحه می‌توانید وام ازدواج را انتخاب نمایید (که در زمان تنظیم این مقاله، برای سال ۱۴۰۳ بسته شده!) یا وام ضروری را انتخاب نمایید (که آن هم در زمان تنظیم و انتشار این مقاله بسته شده و مهلت ثبت نامش تمام شده است!) و یا از طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آنان (طرح حمپاد) استفاده کنید.

ورود به یک سرفصل از خدمات

اموری مانند خود اظهاری شماره حساب، حقوق بازنشستگان خارج از کشور، خرید تخفیفی-اعتباری بیمه نامه ملت، هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، خدمات ویژه امداد خودروی ایران، خرید اعتباری لوازم خانگی صنایع استیل البرز، خرید تخفیفی از کفش ملی، ثبت نام در بانک اطلاعات نخبگان و خانه‌های امید، اماکن ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انواع استعلام ها، از دیگر خدمات این سامانه است.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات