دو هزار و نهصد و یازدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رفیق‌دوست: هویدا اعدام نشد، کشته شد! / پیشنهاد توکلی به مقامات برای همدردی با فقرا / حسین شریعتمداری: نه روسیه مارکسیست است و نه چین مائوئیست

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند امیرعبداللهیان: هیچ ابتکار جدی و قابل ملاحظه‌ای از طرف آمریکا ندیده‌ایم / گرامی‌ مقدم: جلسات شخصیت‌های اصلاح‌طلب و میانه‌‍رو علیه دولت نیست / واکنش عباس عبدی به برکناری امام جمعه تفرش .. را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۴۳
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ 06 February 2022
|
77679 بازدید
|

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

توجیه تازه حسین شریعتمداری: نه روسیه مارکسیست است و نه چین مائوئیست

مدیر مسئول روزنامه کیهان در تحلیل شعار نه شرقی نه غربی گفت: شرق مارکسیست دیگر وجود خارجی ندارد و نه روسیه مارکسیست است و نه چین مائوئیست. ثالثاً ما در زمان حضرت امام(ره) با شوروی کمونیست رابطه داشتیم.حسین شریعتمداری، که عصر پنج‌شنبه در سومین گردهمایی پیشکسوتان و یاران انقلاب اسلامی استان همدان شرکت کرده بود، در بخشی از سخنان خود به ماجرای سفر آقای رئیسی به روسیه اشاره کرد و گفت؛ کسانی که ۲۴ سال فرمان اجرایی کشور را در دست داشتند، وقتی می‌بینند این سفر می‌تواند محاصره آمریکا و متحدانش را بشکند، برای مقابله با این اقدام هوشمندانه دولت، از نگاه حکیمانه امام راحل(ره) به عنوان پوشش استفاده کرده و این سفر را با شعار نه شرقی، نه غربی مغایر معرفی می‌کنند!

وی افزود: حال آنکه اولاً نه شرقی و نه غربی به معنای وابستگی به شرق و غرب است و نه تعامل با آنها، ثانیاً شرق و غرب جغرافیایی با شرق و غرب سیاسی متفاوت است. شرق مارکسیست دیگر وجود خارجی ندارد و نه روسیه مارکسیست است و نه چین مائوئیست. ثالثاً ما در زمان حضرت امام(ره) با شوروی کمونیست رابطه داشتیم.

حادثه ناگوار در تفرش؛ امام جمعه عزل شد

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: امام جمعه شهرستان تفرش عزل شد.حجت‌الاسلام هادی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل اتفاق ناگواری که در شهرستان تفرش به وقوع پیوست، حجت‌الاسلام حسین حاجیلری امام جمعه تفرش عزل و ظرف دو روز آینده امام جمعه جدید این شهرستان منصوب خواهد شد. وی بیان کرد: نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش به امامت امام جمعه جدید و پس از معرفی در شورای اداری شهرستان اقامه خواهد شد.گفتنی است پنجشنبه هفته گذشته پسر ۱۱ ساله امام جمعه تفرش در جریان رانندگی در محور دستجرد به تفرش و در اثر تصادف با خودروی پرشیا، موجب مرگ سه نفر از سرنشینان پرشیا و مصدوم شدن چهار نفر دیگر شده بود.

پیشنهاد توکلی به مقامات برای همدردی با فقرا: دریافتی خود را بین ۵ تا ۳۰ درصد کاهش دهید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به روسای قوای سه گانه و خطاب به کلیه مقامات و سیاستمداران کشور پیشنهاد داد تا میزان دریافتی خود را (بر اساس حداکثر حقوق و مزایا) در سال جدید بین ۵ تا ۳۰ درصد کاهش دهند. وی علت این پیشنهاد را ایجاد حس همدردی مسئولین با فقرا عنوان کرد.

واکنش عباس عبدی به برکناری امام جمعه تفرش

عباس عبدی در واکنش به عزل امام جمعه تفرش در توئیتی گفت، اقدام بموقعی بود و اکنون باید منتظر محاکمه او بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی کرونا گرفت

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کرونا مبتلا شد.تست کرونای وحید جلال زاده نماینده ارومیه و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مثبت اعلام شد.
بنا بر توضیحات دفتر نماینده ارومیه، جلسات و دیدارهای جلال زاده لغو شده است.با شیوع سویه اُمیکرون کرونا در کشور ، ۵۰ نفر از نمایندگان به کرونا مبتلا شده اند. جلسات سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته مجلس نیز تعطیل شد و ساعت برگزاری نشست های علنی در هفته جاری کاهش یافته است.

گرامی‌ مقدم: جلسات شخصیت‌های اصلاح‌طلب و میانه‌‍رو علیه دولت نیست

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: جریان مقابل دولت؛ یعنی ما اصلاح‌طلبان در هر جایی که دولت نیاز به حمایت داشته باشد قطعا در آن مسیر حرکت و حتما هم حمایت می‌کنیم اما قطعا در جاهایی که با دیدگاه جبهه اصلاحات مغایرت داشته و نقدی باشد، آن را منصفانه و به دور از غرض‌ورزی عرضه می‌کنیم. وی ادامه داد: این را به هیچ عنوان قبول ندارم اگر امروز جلساتی برگزار می‌شود، ملاقاتی صورت می‌گیرد و شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلب و میانه‌رو دور هم جمع می‌شوند، همان‌هایی هستند که بانیان وضع موجودند؛ در صورتی که مگر خود آقای رئیسی، نمایندگان و وزرا خارج از این تعریفی که داریم، هستند؟ همه این اشخاص در کشور یا استاندار بوده‌اند، یا نماینده مجلس و یا فعال سیاسی، مگر آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه نبودند؟ بنابراین بانیان وضع فعلی همه هستند و این را نمی‎‌شود بهانه‌ای برای تخریب افراد قرار داد.

نماینده مجلس: قشر پایین جامعه از یک رفاه حداقلی برخوردار است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضع کنونی مردم نسبت به قبل از انقلاب وضع قابل قبولی است، زیرا در گذشته رفاه فقط مخصوص یک قشر خاصی از کشور بود، اما اکنون قشر پایین جامعه هم از یک رفاه حداقلی برخوردار است.

رفیق‌دوست: هویدا اعدام نشد، کشته شد!

آن روز نوبت آقای حقانی بود. ایشان در گیر و دار دستگیری‌ها مرا صدا کرد و گفت حاج محسن، کسی می‌گوید از باغ شیان زنگ می‌زند و می‌خواهد راجع به هویدا صحبت کند! گوشی را گرفتم. آقایی به نام عباس رضائیان که کارمند سازمان آب و خانه‌اش در همسایگی باغ شیان بود، گفت: من از باغ شیان زنگ می‌زنم، آقای هویدا می‌خواهد صحبت کند! هویدا گوشی را گرفت و گفت من امیرعباس هویدا هستم، بیایید مرا ببرید! سریع به شیان و باغ شیان رفتیم. این باغ متعلق به ساواک بود و هفت، هشت هکتار مساحت داشت. در یک طرف باغ شیان، خانه‌ای سه طبقه به عنوان خانه سازمانی برای رئیس ساواک ساخته بودند که هنگام انقلاب، خانواده تیمسار مقدم در آن زندگی می‌کردند. در طرف دیگر باغ هم ساختمان دو طبقه خیلی شیکی بود که به عنوان مهمانسرای ساواک، از آن استفاده می‌شد. در نزدیکی آنجا ۱۲ سوئیت مجهز هم قرار داشت. زندان هویدا، اتاقی در همان مهمانسرا بود. در اتاق، تعداد زیادی بطری پر و خالی مشروب بود. ۱۵، ۱۰ تا پیپ و پنج، شش تا کتاب هم داشت که دو، سه‌تای کتاب‌ها، کتاب‌های سکسی و عشقی بود. او را برداشتیم و به مدرسه آوردیم. هویدا را به اتاق بقیه نبردیم، در یک اتاق دیگر آن را نگه داشتیم. من در آن روز، صحبتی با هویدا نداشتم. چند روز که گذشت، زندان قصر را آماده کردیم و آقای حاج اصغر رخ‌صفت را به عنوان رئیس زندان قصر گذاشتیم. هویدا به آنجا منتقل شده بود که مرحوم محمد- برادر اصغر رخ‌صفت- که مدیر داخلی زندان بود، به من زنگ زد و گفت هویدا می‌گوید می‌خواهم آقای رفیق‌دوست را ببینم! به زندان قصر و سلول هویدا رفتم. گفت مرا از اینجا ببر بیرون، برویم با هم توی حیاط قدم بزنیم، می‌خواهم با شما صحبت کنم! آمدیم در حیاط و نیم ساعتی با هم قدم زدیم! اولین حرفی که زد، این بود که وقتی انقلاب شد، فکر نمی‌کردم شما دوام بیاورید، اما الان که می‌بینم این زندان، توسط چند بازاری و با این نظم اداره می‌شود، متوجه شدم که مملکت را هم می‌توانید اداره کنید!

به او گفتم به طور طبیعی سرنوشت حکومت شما که جدای از مردم بود، به اینجا ختم می‌شد! گفت بله، من قبول دارم که قدرت مردم وقتی جمع بشود، در اختیار هر کس که باشد، او حاکم است!... هویدا در آن روز، دو خواسته داشت. گفت خانه‌ای در برج آ اس پ یوسف‌آباد هست که من پولش را نداده‌ام و مال من نیست! اسم کسی را آورد و گفت خانه مال آن شخص است، به او بدهید. بعد گفت من خیلی حرف دارم، اگر می‌خواهید اعدامم کنید، دیرتر اعدام کنید تا حرف‌هایم را بگویم یا بنویسم!... که متأسفانه عجله کردند. من معتقد بودم که هویدا باید می‌ماند و حرف می‌زد، چون بالاخره ۱۳ سال نخست‌وزیر کشور بود و نباید زود اعدام می‌شد. البته آقای فردوست هم زود مُرد. ما اصلاً کاری با او نداشتیم. او هم اطلاعات جالبی داشت، اما سکته کرد و مرد. ما هم هنوز نفهمیدیم که اعدام هویدا با آن سرعت، کار چه کسی بود! هر چند بعید نیست که کار آقای هادی غفاری باشد، اما قاطعانه هم نمی‌توانم بگویم! اما در هر صورت، هویدا کشته شد و اعدام نشد! اینکه آقای غفاری هم گفته ما هویدا را دستگیر کردیم هم حرف بیخودی است!

امیرعبداللهیان: هیچ ابتکار جدی و قابل ملاحظه‌ای از طرف آمریکا ندیده‌ایم

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر امضای برخی معافیت‌های تحریمی برای ایران از سوی آمریکا گفت: هیچ ابتکار جدی و قابل ملاحظه‌ای از طرف آمریکا ندیده‌ایم. آنچه برای ما مهم است عمل طرف مقابل است.«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با صدا و سیما درباره آخرین خبر‌ها از مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: آنچه برای ما مهم است، عمل طرف مقابل است و ما نگاه می‌کنیم ببینیم روی زمین چه اتفاقی می افتد و باید رفتار عملی آمریکایی‌ها را در رفع تحریم‌ها به صورت عینی و ملموس ببینیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۷
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۲۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
هویدا بهترین نخست وزیر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آقای هویدا یک سرمایه ملی و مردی دلسوز و کارکشته بود. و به هیچ فرد یا ارگان خاصی باج نمی داد و فقط برای مصالح ملی و مردم کار می کرد. یک سرمایه ملی را با دست خود نابود ردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
داستان کبریت یه قرون بود در دوره ی ۱۳ ساله ی هویدا خوب تو
روح و روان مردم نفوذ کره .
ناشناس
| Canada |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
البته برای شاه چون خود هویدا هم بارها گفته است شاه نخست وزیر هم هست من تنها معاون او هستم و دستورات را اجرا میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
خلخالی در مصاحبه با مسعود بهنود صراحتا گفته که در بین تنفس دادگاه و در راهرو به سمت بیرون بودیم ،
که هادی غفاری از پشت به کتف هویدا شلیک کرد
و من با همین کلت به سرش شلیک دوم را کردم و تمام
ویک قبضه کلت رولور استیل سفید را نشان مسعود بهنود میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
نظرات خاص را فقط منتشر می کنی باید دوباره تحریم کنیم
ناصر
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
صحبت ازخوب یابدبودن هویدا بحث ثانوی است.اصل مطلب نوع اعدامهای خلخالی بودکه هرکس رابه صرف داشتن سمتی درزمان شاه بدون طی کوچکترین تشریفات قضایی اعدام میکرد واینکاربقدری مفتضحانه بودکه فرزندان بزرگان آنزمان پدران خودرا مخالف کارهای خلخالی معرفی میکنندیا آنهاییکه ازآن زمان هنوزدرحیاتند درمخالفت با اعمال این فرد صحبت میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
روحش شاد. تعداد مثبتهای این پست را که می بینم بیاد شعر سعدی می افتم: مرد نکونام نمیرد هرگز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
یعنی تاریخ ایران، هویدا را می تواند فراموش کند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
بزرگترین مشکل حکومت شاه

داشتن حکومت فردی غیر دموکراتیک حزبی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
این عذاب وجدان است که یقه رفیق دوست وهمنشینان آن زمان و دوستانش را گرفته و رها نمیکند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
توجیه تازه حسین شریعتمداری: نه روسیه مارکسیست است و نه چین مائوئیست) درست میگه الان این دو تا کشور حکومتی دارند که زورگویی و زندان و داغ و درفش کمونیستهای استالینی و رشد و روش سرمایه داری البته در حلقه خودی ها و استتثمار و استعمار بقیه کشورها را با هم دارند و خوشحالند از پیاده نظامهای کیهانی که نزده براشون خوش رقصی میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
سالها بعد مشخص میشه منشا تفکرات کیهانی از کجا بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اگه یه روزی کیهان یزید و شمر رو تطهیر کرد تعجب نکنید !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
اولا کسی نگفته که چین مائوئیستی است
بلکه حکومت کمونیست است!!؟

دوما اصلا بر فرض که روسیه و چین دارای حکومت دینی و بهترین هستند !!؟

باید دید نوع برخوردشان با کشور و منافع ملی ما چگونه است ؟

چرا این دو کشور با دو قرارداد بلند مدت ،اجازه نداده اند تا حتی مجلس خبر دار شود ؟

چرا تمام ۷ قطعنامه تحریمی بر علیه ما را امضا کردند ؟

و چرا از حق وتوی خودشان بنفع ما استفاده نکردند ؟

جواب اینها را شریعتمداری بدهد لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
نه شرقی و نه غربی
چین و روسیه بارها با قطعنامه علیه ایران مخالفت کرده اند
و شما تنها مواردی را که مخالفت نکرده اند را بولد می کنید.
در روابط دو طرفه حمایت همه جانبه روسیه و چین معنی ندارد
شما هنوز در گیر و دار افکار امپریالیستی و حمایت همه جانبه هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
حاج حسین، خداوکیلی هر دو از شما مسلمون ترند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
چیه انقدر از شریعتمداری مینویسید؟..اون فکر میکنه خیلی اهمیت داره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
حرفهای رفیق دوست هیچ ارزشی ندارد
مردم همه چیز را می دانند
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
مردم چی رو می دونن؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
جناب توکلی چقدر دورویی در مجمع با fatf مخالفت می کنی و باعث گرانی کالا و در بیرون فاز همراهی با فقرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
عزیزم بر خلاف آن چیزی که برای تو تبلیغ کردن اف ای تی اف از بی اثر ترین دلیل ها برای گرانی هست
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
شما با واکسن کرونا وfatfخوش باش
جوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
یک مسئول درست وصادق بین اینها یافت نمیشود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
من روز اول دولت جدید در فارس یک پیشنهاد مطرح کردم که رییس جمهور و وزرا تا سطح مدیر کل و مدیران بنیاد ها و نمایندگانمجلس شورا و خبرگان و شهردار ها و شورا ها و قضات حقوق خود را بمدت یکسال به حداقل حقوق کشور تقلیل دهند تا مردم صداقت آنها را باور و به توصیه های ایشان عمل کنند حالا آقای توکلی به این موضوع رسیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
چرا وقتی در سال 97 هنوز در لیست سیاه نرفته بودید گران های آمد؟!! یا اینکه در زمان احمدی نژاد کار بانکی ها انجام می شد در حالی که لیست سیاه بودیم؟
اسیر تبلیغات نشوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مگه همه اعدامهای اوایل انقلاب با کشته شدن فرق داشت ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
آنچه برای ما مهم است عمل طرف مقابل است و ما نگاه می‌کنیم ببینیم روی زمین چه اتفاقی می افتد و باید رفتار عملی آمریکایی‌ها را در رفع تحریم‌ها به صورت عینی و ملموس ببینیم.) تازه بعد از این همه مدت منتظر اونا هستید ؟!! برنامه خودتون چیه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
حالا این جناب امام جمعه تفرش واقعا فرزندش رانندگی می کرده یا خودش
پاسخ ها
shayan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
احتمال زیاد بچه رو نشونده بوده رو پاش داشته بهش رانندگی یاد میداده بچه یهو دستی کشیده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
پول زیادی و خارج از ظرفیت این بلا رو سر آدم میاره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
اگر اینطور باشه که رفیقدوست گفته پس هویدا در آن جهان درحال محاکمه خلخالی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین

نه اصلاحطلب ، نه اصولگرا
( یک ایرانی الاصل میهن پرست )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
یکی این بنده خدا را بیدار کنه ایشان ساعت ایشان توی سال 88 قفل کرده.
علی
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
مرگ بر غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
علی آقا
جدا شدن ایران از سلطه غرب و افتادنش در سلطه شرق (روسیه و چین) دلیلی است که کشور جهان سومی مثل ایران باید زیر چتر یکی از طرفین شرق یا غرب باشد، حال طرف غرب ثروتمند رفتن ارزش دارد یا طرف شرق گدا؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
هویدا کشته شد ولی نه به دست خلخالی. در وقت استراحت دادگاه تو حیاط کناری که داشته قدم می زده، یه نفر با اسلحه کمری از پشت به گردنش شلیک میکنه.
محمدحسن ربیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
شاه اگر از هویدا حمایت میکرد هیچ وقت سقوط نمیکرد ایران اگر از مغز هویدا استفاده میکرد هیچ وقت گرانی نداشتیم هر چند اگر دولت مردان امروز بودند هیچ وقت هویدا را نمی کشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
ممنونم مایه خنده ما شدی
در دوره 13 سال هویدا متوسط تورم کشور سالی 15 درصد بود ولی قبل آن 3 درصد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟