بازدید 5438

پروفیل UPVC چیست؟ کاربردها و ویژگی‌ها

در این مطلب با بررسی ویژگی‌های پروفیل uPVC، مزایای استفاده از این نوع پنجره‌ها را خواهیم فهمید. علاوه بر این با معرفی آبایان پروفیل، خدمات این شرکت را نیز برای شما شرح می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 08 February 2022

پروفیل UPVC چیست؟ کاربردها و ویژگی‌ها

قطعاً هیچ یک از ما سر و صدا و شلوغی روزمره و دائمی را دوست ندارد. معمولاً همه افراد دوست دارند در خانه، محل کار و یا به صورت کلی در هر مکانی که هستند آرامش و امنیت حکم فرما باشد. یکی از مهم‌ترین اجزا نیز در هر ساختمانی پنجره‌های آن است. امروز می‌بینیم که با نصب در و پنجره uPVC می‌توان از ورود صداهای غیرضروری به فضایی دلخواه جلوگیری کرد. اما چگونه؟

پروفیل UPVC چیست؟

پروفیل یو پی وی سی (UPVC) یک پلیمر محکم و بادوام است که به عنوان ماده اصلی در ساخت در و پنجره دوجداره کاربرد دارد. کلمه uPVC مخفف عبارت انگلیسی unplasticised Poly vinal chloride است که معنای pvc سخت شده است. خواص و ویژگی‌های این ماده باعث شده است که در کمتر از ۵۰ سال به عنوان یک جایگزین مناسب در بسیاری از صنایع جهان به کار گرفته شود.

اولین تلاش برای تهیه و تولید این پروفیل در آلمان صورت گرفت که چندان موفقیت آمیز نبود. سال‌ها بعد در ۱۹۲۶ میلادی مهندس والدو سیمون موفق شد از طریق مخلوط کردن pvc با مواد دیگر پروفیل پرکاربرد یو پی وی سی را بسازد.

در ادامه همین مطلب ویژگی‌های پروفیل درب و پنجره دوجداره UPVC اشاره خواهیم کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

تفاوت UPVC و PVC

Pvc ماده اصلی تشکیل دهنده پروفیل uPVC است. این ماده یکی از پرکاربردترین محصولات صنعت پتروشیمی است که مصارف نامحدودی دارد. علاوه بر این قیمت مناسب و کاربری آسان نیز باعث شده است که این محصول بتواند در طول زمان به عنوان جایگزین سایر مواد در صنایع مختلف به شمار آید. همچنین در صنایع مختلف؛ مانند تولید لباس، لوازم خانگی، لوله کشی و انواع اسباب بازی کاربرد دارد. با این حال pvc آثار مخربی که برای سلامتی انسان و محیط زیست دارد. برای مثال جالب است بدانید در کشور آمریکا با هدف حفظ سلامتی کودکان، از به کارگیری این محصول در تولید اسباب بازی‌ها جلوگیری شده است.

همین ضررها باعث شد صنعتگران با اضافه کردن پایدار کننده‌های مختلف به pvc، به تولید پروفیل uPVC بپردازند. نوع جدید پروفیل در برابر اکسیژن، نور و گرما حساسیتی ندارد و همچنین استحکام بسیار بالاتری نسبت به پی وی سی دارد. علت این استحکام اضافه کردن کربنات کلسیم به ترکیبات اولیه است.

پروفیل یو پی وی سی رنگ سفید خود را در طول زمان حفظ می‌کند و به دلیل مقاومت بالایی که دارد در برابر ضربات محکم خم نمی‌شود. علاوه بر این مواد آن قابل بازیافت است و هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری آن نیز در مقایسه با پروفیل pvc بسیار کمتر است.

ویژگی های پروفیل UPVC

همان‌طور که می‌دانید پنجره‌های دوجداره، همانند عایق حرارتی و صوتی عمل می‌کنند. این به این معناست که با استفاده از این نوع پنجره، محیط اطراف شما از تغییرات جوی و همچنین سر و صداهای اضافی در امان خواهد بود. یکی از ویژگی‌های پرطرفدار در پنجره uPVC این است که برخلاف پنجره‌های قدیمی، در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است و در نتیجه طول عمر بیشتری دارد. علاوه بر این، پنجره‌هایی که با پروفیل uPVC ساخته شده‌اند وزن بسیار کمتری نسبت به پنجره‌های قدیمی دارند.

پروفیل uPVC در برابر آتش مقاوم است، در نتیجه با به کار گرفتن این نوع پنجره‌ها در ساختمان در هنگام آتش سوزی امنیت بیشتری خواهید داشت. 

مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، صنعتگران این حوزه را به این فکر انداخت که از پروفیل uPVC (https://abayanprofile.ir/ ) برای ساخت پنجره استفاده کنند. در پنجره‌های دوجداره پروفیل uPVC به عنوان یک جایگزین برای آلیاژهای فلزی و غیر فلزی به کار برده می‌شود چراکه پروفیل یو پی وی سی سبک‌تر است و طول عمر ده برابری دارد.

شرکت آبایان پروفیل، به منظور جلب رضایت مشتریان، در راستای افزایش کیفیت uPVC آزمایش‌های متعددی انجام داده است. در حال حاضر آبایان پلیمر از برترین صادرکنندگان پروفیل‌های اکونومی بر کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه است. شما از طریق ثبت سفارش از این شرکت می‌توانید به راحتی از تمامی مزایای گفته شده در متن بهره ببرید.

کاربردهای پروفیل Upvc

مطرح‌ترین کاربرد پروفیل uPVC در ساختمان‌سازی است. استحکام و طول عمر بالا در این ماده علت اصلی این ویژگی است. مهندسان ساختمان در ساخت سقف‌های کاذب و پوشش دیواری و همچنین ساخت پنجره‌های دوجداره زاویه‌دار از پروفیل uPVC استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید پروفیل یو پی وی سی انواع مختلفی دارد که هرکدام کاربردهای متنوعی نیز دارند. برای مثال نوع پروفیل ضد آب وجود دارد که معمولاً در کنار استخرها به کار گرفته می‌شود و یا نوع صنعتی این پروفیل که در نمای ساختمان‌ها کاربرد دارد. علاوه بر این در صنعت ساخت اسباب بازی، دندان سازی و ساخت تجهیزات پزشکی نیز کاربرد دارد.

هزینه و قیمت پروفیل Upvc

برخلاف تفکر عموم با وجود تمامی مزایای که در متن مطرح شد، این پروفیل و محصولات تولید شده از آن، در مقایسه با سایر جایگزین‌ها قیمت بسیار مناسبی دارد. این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که با توجه به نوع و اندازه سفارشات، رنج قیمتی ممکن است متفاوت باشد  شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین پروفیل uPVC را از طریق شرکت آبایان تهیه کنید. برای این کار کافیست به سایت آبایان پروفیل مراجعه کنید.

آبایان؛ آرامشی بی پایان

پروفیل UPVC چیست؟ کاربردها و ویژگی‌ها

تا به اینجا با مزایا و کاربردهای پروفیل uPVC آشنا شدید. شما می‌توانید برای نوسازی در و پنجره در هر ساختمانی که دوست دارید به آبایان پروفیل اعتماد کنید. با خرید پروفیل UPVC از آبایان، ضمن مشاهده تنوع بالایی از محصولات، بیمه کیفیت نیز دریافت می‌کنید. بیمه کیفیت به شما این حق را می‌دهد که در صورت عدم رضایت خسارت وارد شده را دریافت کنید.

از دیگر مزایای خرید از شرکت صنعتی آبایان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با خرید از آبایان پلیمر و به مدت ۵ سال از تاریخ تولید محصولات، می‌توانید در صورت مشاهده ناکارآمدی، تغییر رنگ و دفرمگی برای تعویض یا بازسازی قطعات به صورت رایگان اقدام کنید.
  • پشتیبانی فنی پروژه و ارائه بهترین راه حل‌ها به منظور رفع اشکالات در سریع‌ترین زمان ممکن، تنها در آبایان پلیمر و توسط متخصصان و کارشناسان فنی این شرکت موفق برای شما مشتریان میسر می‌شود.
  • اطمینان از تنوع و کیفیت محصولات آبایان پلیمر به شما کمک می‌کند ساختمانی پر از آرامش داشته باشید.
  • شرکت آبایان پروفیل با در اختیار داشتن جدیدترین ماشین آلات و ابزار و همچنین همکاری با متخصص‌ترین نیروها در این زمینه روز به روز در حال پیشرفت در بازار می‌باشد.

جمع بندی

در این مطلب شما ضمن آشنایی با انواع خاصی از پلیمرها، کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها را نیز فهمیدید. پروفیل uPVC با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که دارد می‌تواند در کاربردهای متنوع و در صنایع مختلف به کار گرفته شود. شما برای رفع نیازهای خود در این زمینه می‌توانید به آبایان پلیمر اطمینان کنید.

آبایان فعالیت خود را از سال ۹۴ آغاز کرده است و با بیش از ۵ سال سابقه در این زمینه به ارائه خدمات و محصولات با کیفیت یو پی وی سی پرداخته است. شما می‌توانید برای تهیه پروفیل uPVC در انواع مختلف به سایت آبایان پروفیل مراجعه کنید. علاوه بر این برای ارتباط با متخصصان شرکت می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت در تماس باشید.

 

انتهای رپرتاژ‌ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار