بازدید 140033
سومین روز جنگ روسیه علیه اوکراین

بایدن: یا باید جنگ جهانی سوم را آغاز کنیم یا تحریم کنیم/ الجزیره: نیرو‌های چچنی وارد اوکراین شده‌اند/ موافقت ۲۸ کشور با ارسال سلاح به اوکراین/ ماکرون: جهان باید برای یک جنگ طولانی‌مدت در اوکراین آماده باشد

روز پنجشنبه با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد دومین روز خود شده و واکنش‌های جهانی زیادی را به همراه داشته است. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵ 26 February 2022

وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه روسیه توسط روسیه

بین الملل تابناک: روز پنجشنبه با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد دومین روز خود شده و واکنش‌های جهانی زیادی را به همراه داشته است. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

خبرها و تحولات روز نخست حمله روسیه به اوکراین


خبرها و تحولات روز دوم حمله روسیه به اوکراین


بایدن: یا باید جنگ جهانی سوم را آغاز کنیم یا تحریم کنیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۲۳:۱۴

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سومین روز جنگ در اوکراین اظهار داشت: حمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به اوکراین، اروپا و ناتو را به هم نزدیکتر می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در یک مصاحبه ضبط‌شده که روز شنبه به وقت محلی پخش شد، اظهار داشت یکی از اهداف راهبردی اصلی او حفظ اتحاد میان ناتو و اتحادیه اروپا است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: هدف من از همان ابتدا اطمینان از حفظ اتحاد میان ناتو و اتحادیه اروپا بوده است. زیرا فکر می کنم پوتین فکر کرد می تواند در ناتو اختلاف ایجاد کند و از آن عبور کند. اما این اتفاق نیفتاده است.

بایدن همچنین پیش بینی کرد که روسیه به دلیل حمله خود به اوکراین در کوتاه مدت و دراز مدت هزینه سنگین و گزافی را پرداخت خواهد کرد و این حمله، اتحادیه اروپا و ناتو را به یکدیگر نزدیکتر کرده است.

بایدن در ارتباط با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: او دقیقا تاثیر عکس را بدست می آورد.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد تحریم ها علیه روسیه اظهار داشت که این یکی از روش های فراوان برای مجازات روسیه بدون خطر جنگ در سطح جهانی است.

دو گزینه: جنگ جهانی سوم یا اطمینان از پرداخت هزینه برای روسیه

بایدن گفت: دو گزینه در اختیار داریم. جنگ جهانی سوم را آغاز کنیم و وارد یک جنگ مستقیم با روسیه شویم و دوم اینکه اطمینان یابیم کشوری که برخلاف قوانین بین المللی عمل می کند، برای این کار خود هزینه پرداخت کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به کمک های نظامی و اقتصادی آمریکا به اوکراین برای کمک به این کشور در مقابله با پیشروی روسیه اشاره کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.

آمریکا تاکنون تحریم‌هایی علیه بانک ها و موسسات مالی آمریکا و نیز شرکت روسی خط لوله گاز نورد استریم ۲ اعمال کرده است. واشنگتن همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، سرگئی لاوروف وزیر خارجه ، سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را تحریم کرده است.

الجزیره: نیروهای چچنی وارد اوکراین شده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۲۱:۱۱

«رمضان قدیروف» رهبر منطقه چچن در روسیه و از متحدان «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، گفته است که جنگجوهای چچنی در اوکراین مستقر شده‌اند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره»، در ویدئویی که روز شنبه در فضای مجازی منتشر شد، قدیروف به خود می‌بالد که واحدهای چچنی تاکنون خسارتی متحمل نشده‌اند. وی گفت که نیروهای روس به راحتی می‌توانند شهرهای بزرگ اوکراین از جمله شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین را تصرف کنند، اما وظیفه آنها جلوگیری از تلفات جانی است.

قدیروف با تکذیب گزارش‌های نادرست تلفات از سوی منابع اوکراینی، گفت تا امروز نیروهای چچنی یک مجروح هم نداشته‌اند.

قدیروف گفت: «پوتین تصمیم درستی گرفت و ما تحت هر شرایطی دستورات او را اجرا خواهیم کرد.»

وی از اوکراینی‌ها خواست تا علیه دولت خود که به گفته او از «نئونازی‌ها» تشکیل شده ، قیام کنند.

قدیروف نیروهای خود را در خارج از کشور برای حمایت از عملیات نظامی کرملین در سوریه و گرجستان نیز مستقر کرده است.

ویدئوی کوتاهی که توسط شبکه خبری «آرتی» منتشر شد که هزاران جنگجوی چچنی را نشان می‌داد که در میدان اصلی «گروزنی» پایتخت چچن جمع شده بودند تا آمادگی خود را برای جنگ در اوکراین نشان دهند. راشاتودی در گزارش خود مدعی شد که آنها منتظر دستور پوتین برای ورود به اوکراین هستند.

توصیه به آمریکایی‌ها برای ترک سریع بلاروس
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۲۱:۱۰

همزمان با اوج گیری نبرد بین ارتش‌های روسیه با اوکراین، سفارت آمریکا در بلاروس شنبه شب به وقت تهران به شهروندان آمریکایی توصیه کرده خاک بلاروس را به سرعت ترک کنند.

به نوشته خبرگزاری «آرمنا پرس»، سفارت آمریکا در شهر «مینسک»، پایتخت بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه می‌کند بلاروس را فورا ترک کنند.»

در بخشی از این بیانیه آمده است که وزارت امور خارجه ایالات متحده به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کند به بلاروس سفر نکنند و از شهروندان آمریکایی در بلاروس می‌خواهد که فورا این کشور را ترک کنند.

انگلیس: اوکراین ماه‌های سختی پیش رو دارد
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۸:۲۱

«جیمز هیپی» معاون وزیر دفاع انگلیس در امور نیروهای مسلح روز شنبه گفت، درگیری و بحران در اوکراین ادامه خواهد داشت و این کشور ماه‌های سختی را پیش رو دارد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، هیپی در مصاحبه‌ای گفت: «هیچ‌کس نباید فکر کند که این [بحران] به اتمام خود نزدیک است. آنچه پیش روی اوکراین قرار دارد، اعم از نیروهای مسلح و متأسفانه مردم این کشور، تا روزها‌، هفته‌ها و ماه‌ها مشابه چیزی است که در ۴۸ ساعت گذشته رخ داده است».

این مقام انگلیسی مدعی شد: «اگر به سخنرانی‌ها و نشست‌های خبری [ولادیمیر] پوتین در روزهای اخیر توجه کرده باشید، در کلام او نوعی تعصب و حرارت وجود دارد. او تصمیم خود را گرفته و فکر می‌کنم بدین معنا است که آنچه پیش روی [آینده] اوکراین قرار دارد خونین و بی‌رحمانه خواهد بود».

هیپی افزود، انگلیس هر اقدامی که در توان داشته باشد برای کمک به مقاومت اوکرین انجام خواهد داد اما «همچنان شاهد صحنه‌های وحشتناکی بر روی صفحه تلویزیون خواهیم بود».

معاون وزیر دفاع انگلیس در امور نیروهای مسلح در مصاحبه دیگری گفت کشورش «به هر شکل معقولی که بتواند» از اوکراین حمایت می‌کند اما در نهایت «جنگ به شدت بی رحمانه‌ای» پیش روی نظامیان اوکراینی خواهد بود.

او در ادامه گفت درباره پوتین مدعی شد: «او بخش عظیمی از نیروهای مسلح روسیه را در این کارزار در اوکراین قرار داده و بسیار معتقدم که او خود را در گوشه‌ای گیر انداخته است».

هیپی با اشاره به حمایت لندن از پذیرفتن دولت در تبعید اوکراین گفت، دولت انگلیس به فشار برای قطع دسترسی روسیه به سیستم بانکی سوییفت ادامه خواهد داد.

ترکیه خواستار پایان عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۸:۰۰

 

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که تشدید بیشتر تنش‌های نظامی به نفع کسی نیست.

وی همچنین بر آمادگی ترکیه برای میزبانی مذاکراتی که ممکن است بین فدراسیون روسیه و اوکراین انجام شود، تاکید کرده است.

مسدود کردن دسترسی کشتی های جنگی روسیه به دریای سیاه توسط ترکیه
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۷:۵۸

 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دقایقی پیش در یک پیام توئیتری، از رئیس جمهوری و مردم ترکیه بخاطر حمایت های آنها قدردانی کرد. زلنسکی نوشت: اقدام ترکیه در مسدود کردن دسترسی کشتی های جنگی روسیه به دریای سیاه و نیز تامین حمایت ها مالی نظامی و انسان دوستانی برای اوکراین، در شرایط امروزی بسیار مهم است و ما آن را فراموش نخواهیم کرد.

کی‌یف مقررات حکومت نظامی را شدت می دهد
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۵:۴۹

شهردار کی‌یف با اشاره به شرایط این شهر، از تشدید مقررات حکومت نظامی (منع آمد و شد) در پایتخت اوکراین خبر داد.

به گزارش تارنمای روزنامه لو فیگارو، ویتالی کلیچکو (Vitali Klitschko) اعلام کرد: هرکس بین ساعت ۱۷ تا هشت صبح در خیابان‌های کی‌یف باشد به عنوان دشمن با وی رفتار می‌شود.

وی اضافه کرد: کلیه غیرنظامیانی که در زمان منع رفت و آمد در خیابان باشند جزو گروه‌های خرابکار و شناسایی دشمن محسوب می‌شوند.

زلنسکی: کنترل کی‌یف و اطراف آن به دست اوکراین است
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۵:۴۹

 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در ارتباط با جدیدترین تحولات کشور خو گفت: « ما همچنان کنترل کی‌یف و نقاط مهم اطراف آن را در اختیار داریم. دشمن می‌خواست مرکز کی‌یف را تحت کنترل درآورد و دست نشانده‌های خود را در دونتسک منصوب کند اما ما برنامه‌هایش را متوقف کردیم.»

وی در ارتباط با قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت گفت: «امیدواریم آلمان و مجارستان شهامت کافی برای حمایت از تصمیم حذف روسیه از سیستم سوئیفت را داشته باشند».

رئیس جمهور اوکراین تصریح کرد که «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا در یک تماس تلفنی با وی از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت حمایت کرده است.

رئیس دوما: زلنسکی از کی‌یف فرار کرده است
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۵:۴۷

«ویچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه امروز مدعی شد که «ولودیمیر زلنسکی» ،کی‌یف را به مقصد «لوو» ترک کرده است و همچنین گفت که زلنسکی از روز گذشته، پایتخت اوکراین را ترک کرده بود.

موافقت 28 کشور با ارسال سلاح به اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۳:۳۱

به گزارش امروز منابع غربی، کشورهای اروپایی چک و هلند به اوکراین کمک های نظامی ارسال می کنند.

 خبرگزاری رویترز نوشت که هلند ۲۰۰ قبضه موشک دوش پرتاب پدافند هوایی استینگر به اوکراین ارسال می کند.

رسانه های چک نیز خبر دادند که دولت این کشور موافقت کرده تا مهمات و تسلیحات به ارزش ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به اوکراین ارسال کند.

ساعاتی پیش ولادومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین توئیت کرده بود: بعد از گفت و گوی من با امانوئل مکرون (رئیس جمهوری فرانسه) روز جدیدی در خط مقدم دیپلماتیک آغاز شد. سلاح ها و تجهیزات دوستان ما در راه اوکراین است. ائتلاف ضد جنگ فعال است!

شبکه انگلیسی اسکای نیوز نیز به نقل از منابع خود خبر داده که در مجموع ۲۸ کشور از جمله انگلیس، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی موافقت کرده اند که تسلیحات، تجهیزات پزشکی و سایر کمک های نظامی به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه گسیل کنند.

وزارت بهداشت اوکراین: ۱۹۳ غیرنظامی کشته شدند
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۲:۴۶

 

شبکه الجزیره به نقل از وزارت بهداشت اوکراین گزارش کرد که ۱۹۳ غیرنظامی از جمله ۳ کودک در نبردهای سه روز گذشته کشته شدند.

تسلیم شدن ۸۰ نظامی اوکراینی در جزیره مار
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۲:۱۰

 

ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که ۸۰ نظامی اوکراینی در جریان کنترل جزیره مار تسلیم و به کریمه منتقل شدند.

افشاگری نیویورک تایمز درباره نقش چین در حمله روسیه به اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۱:۵۱

نیویورک تایمز مدعی شد آمریکا به پکن اطلاعاتی را درباره تجمیع قوای نظامی روسیه در اطراف اوکراین ارائه ‌کرده و از آن ها خواسته بود از روسیه بخواهند که حمله نکند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی طی سه ماه گذشته بالغ بر شش بار تلاش کردند چین را به دفع حمله روسیه به اوکراین وادارند اما "مکررا با دست رد پکن مواجه شدند."

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که آمریکا در این راستا به پکن اطلاعاتی را درباره تجمیع قوای نظامی روسیه در اطراف اوکراین ارائه ‌کرده و "به چینی‌ها التماس کرده بود از روسیه بخواهند که حمله نکند."

در همین حال به نوشته پایگاه آکسیوس، چینی ها از جمله وزیر امور خارجه آن و سفیر این کشور در آمریکا گفتند که فکر نمی کنند حمله ای در کار باشد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: پس از یک مورد تبادلات دیپلماتیک در ماه دسامبر، مقامات آمریکایی اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد پکن این اطلاعات را با مسکو به اشتراک گذاشته است.

براساس گزارش این نشریه آمریکایی، چینی ها گفتند که آمریکا "در تلاش است اختلاف افکنی کند – و اینکه چین تلاش نخواهد کرد تا مانع برنامه ها و اقدامات روسیه شود."

اقدام کشورهای اروپایی علیه خطوط هوایی روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۱:۳۴

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که بلغارستان، لهستان و جمهوری چک پرواز بر فراز حریم هوایی کشورهایشان را برای خطوط هوایی روسی ممنوع کردند.

ماکرون: جهان باید برای یک جنگ طولانی‌مدت در اوکراین آماده باشد
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۱:۰۳

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد که «جهان باید برای یک جنگ طولانی‌مدت» در اوکراین آمادگی داشته باشد.

 

ادعای ارتش اوکراین مبنی بر ساقط کردن ایلوشین روسی با 145 نیروی نظامی
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۰:۵۹

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین یک فروند هواپیمای ترابری ایلوشین۷۶ ارتش روسیه را بر فراز منطقه واسیلکوف در نزدیکی شمال غرب کی‌یف سرنگون کرده‌اند.

به گزارش "فاکس نیوز"، این ستاد در حساب کاربری خود در فیس‌بوک خود نوشت: نیروهای ما یک فروند ایلوشین۷۶ ارتش روسیه که حامل چتربازان نیروهای هوابرد روسیه بود را بر فراز منطقه واسیلکوف سرنگون کردند. این انتقام لوگانسک در سال ۲۰۱۴ است.

خبرهای تائید نشده حاکی از حضور ۱۴۵ نیروی نظامی روسیه در این هواپیما است.

همچنین ارتش اوکراین اعلام کرد که یک بالگرد و یک جنگنده سوخو-۲۵ روسیه را در دونباس سرنگون کرده است.

رویترز: تاکنون یک هزار نیروی روسیه کشته شده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۰۹:۴۹

خبرگزاری رویترز جمعه شب به نقل از مقام‌های اوکراینی مدعی شد که تاکنون بیش از یک هزار نیروی روسیه در این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز، روسیه هنوز آماری از تلفات نیروهای خود منتشر نکرده است.

از سوی دیگر سازمان ملل اعلام کرده است که تاکنون ۲۵ غیر نظامی در اوکراین کشته و ۱۰۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کانادا پوتین و لاوروف را تحریم کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۰۸:۵۴

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد که مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه را وضع می‌کند که شامل تحریم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور، سرگئی لاوروف وزیر خارجه و رئیس ستاد مشترک این کشور می‌شود.

نخست وزیر کانادا گفت: اتاوا سومین مجموعه تحریم‌های شدید و هماهنگ شده را اعلام می‌کند. اول ما علیه ولادیمیر پوتین و معماران جنگ بی‌رحمانه علیه اوکراین، رئیس ستاد مشترک و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه تحریم وضع می‌کنیم.

او ادامه داد: علاوه بر این، من حمایت کانادا از مسدود کردن دسترسی روسیه به سیستم پرداختی سوئیفت که بخش مهم سیستم بانکی جهانی است را اعلام می‌کنم.

۵۱ کشور خواستار مطرح شدن بحران اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل شدند
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۰۸:۵۴

۵۱ کشور در بیانیه مشترکی پس از آنکه روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه خود را نشست شورای امنیت وتو کرد اعلام کردند موضوع حمله روسیه به اوکراین را در مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری خواهند کرد.

 

سازمان ملل: بیش از ۵۰ هزار اوکراینی آواره شده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۰۸:۵۳

«فیلیپو گراندی» کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد شامگاه جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت که در ۴۸ ساعت گذشته و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بیش از ۵۰ هزار اوکراینی آواره و از این کشور فرار کرد‌اند.

او نوشت که اکثر آن‌ها به کشورهای مولداوی و لهستان و باقی نیز به مرزهای اوکراین با کشورهای رومانی، اسلواکی، مجارستان و رومانی گریخته‌اند. گراندی در ادامه از کشورهایی که به پناهندگان اوکراینی اجازه ورود به خاک خود را داده‌اند تشکر کرد.

کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد به طور ویژه از «مایا ساندو» رئیس‌جمهور مولداوی پس از اینکه اجازه عبور آوارگان اوکراینی به صورت امن به خاک کشورش را داد، تقدیر کرد و نوشت که این کمیساریا تمامی تلاش خود را برای آماده‌سازی کمک‌های بین‌المللی برای آوارگان اوکراینی انجام خواهد داد.

وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه روسیه توسط روسیه/زلنسکی : امشب روسیه تلاش خواهد کرد کی‌یف را به کنترل در آورد/ کانادا پوتین و لاوروف را تحریم کرد

زلنسکی : امشب روسیه تلاش خواهد کرد کی‌یف را به کنترل در آورد
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۰۸:۵۲

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در پیامی ضبط شده گفت که امشب روسیه تلاش خواهد کرد که کی‌یف را به کنترل در آورد.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید گفت که به نفع آمریکا نبوده که با روسیه جنگ کند و در نتیجه نیرویی به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: «تاثیر تحریم‌های بر نظام مالی و اقتصادی روسیه بسیار بزرگ خواهد بود».

سخنگوی کاخ سفید افزود: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همچنان آماده دیدار با رئیس جمهور روسیه است اما هم اکنون زمان مناسبی برای آن نیست.

 وی گفت: «نمی‌خواهیم به روسیه یا ملت آن آزاری برسانیم فقط می‌خواهیم به نظام و بخش مالی این کشور به دلیل اقدام‌های پوتین فشار بیاریم».

وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه روسیه توسط روسیه/زلنسکی : امشب روسیه تلاش خواهد کرد کی‌یف را به کنترل در آورد/ کانادا پوتین و لاوروف را تحریم کرد

وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه روسیه توسط روسیه!

شورای امنیت سازمان ملل در تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت حمله روسیه به اوکراین با رای منفی روسیه ناکام ماند.

به گزارش اسکای نیوز، پیش نویس‌ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در نیویورک به رای گذاشته شد، بر تعهد خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید می‌کرد و "تجاوز روسیه" را نقض صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانست.

در پیش نویس قطعنامه‌ای که آمریکا آن را تهیه کرده بود، پیش از ارائه در شورا تغییر ایجاد و در آن به جای عبارت «محکوم می‌کند» از عبارت «ابراز تاسف می‌کند» علیه حمله روسیه استفاده شد؛ با این حال روسیه که از اعضای دائم شورای امنیت است آن را وتو کرد.

در پیش‌نویس قطعنامه از مسکو خواسته شده بود که فورا، کامل و بدون قید و شرط، تمام نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین خارج و این کشور را ترک کند.

پیش نویس قطعنامه خواستار توقف فوری استفاده روسیه از زور علیه اوکراین و پرهیز از هرگونه تهدید غیرقانونی یا استفاده از زور علیه هر کشور عضو سازمان ملل شده بود.

چین، امارات و هند نیز از میان ۱۵ عضو شورای امنیت، به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا رای ندادند.

اعمال حق وتو به این معناست که رای منفی هر یک از کشورهای عضو دائمی شورای امنیت، یعنی چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا، مانع از تصویب یک قطعنامه‌ می‌شود.

امارات متحده عربی و هند نیز - که پیش از این جلسه شورای امنیت، درباره موضع‌گیری آنان ابهاماتی وجود داشت - مانند چین از شرکت در این رای‌گیری خودداری کردند.

این قطعنامه علاوه بر محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین و درخواست عقب‌نشینی نیروهای مسکو، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، خواسته بود تا «به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک» در شرق اوکراین را پس بگیرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در توییتی با تشکر از کشورهایی که در حمایت از تصویب این قطعنامه رای دادند، روسیه را به دلیل وتو کردن این قطعنامه، "لکه خونی" بر شورای امنیت توصیف کرد.

اکنون به دنبال وتوی روسیه، آمریکا اعلام کرد که این قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۹۳ عضو خواهد رفت؛ جایی که روسیه در آن حق وتو نخواهد داشت.

قطعنامه یادشده، یادآور اقدامی مشابه از سوی این نهاد سازمان ملل به دنبال الحاق منطقه کریمه اوکراین توسط روسیه درسال ۲۰۱۴ است.

در آن زمان، شورای امنیت قطعنامه‌ای در مخالفت با برگزاری همه‌پرسی برای تعیین وضعیت کریمه تهیه کرد و از کشورها خواست همه‌پرسی مذکور را به رسمیت نشناسند. پیش‌نویس آن قطعنامه ۱۳ رای موافق دریافت کرد، در حالی که چین در رای‌گیری شرکت نکرد و روسیه آن را وتو کرد.

پس از آن، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را با ۱۰۰ رای موافق در برابر ۱۱ رای مخالف تصویب و آن همه‌پرسی را نامعتبر اعلام کرد.

مصوبات مجمع عمومی بر خلاف شورای امنیت ضمانت اجرایی ندارد.

گوترش پس از نشست شورای امنیت: به صلح یک فرصت دیگر بدهید

دبیرکل سازمان ملل امروز شنبه پس از اقدام روسیه در وتو کردن قطعنامه محکومیت حمله به اوکراین، خواستار بازگشت سربازان روسی به پادگان‌هایشان شد و بر لزوم دادن فرصتی جدید به صلح تاکید کرد.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بامداد امروز در توییتی کوتاه نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد تا به صلح دست یابیم.

وی تاکید کرد که طرف‌های درگیر در اوکراین باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند و خواستار اطمینان از عبور آزادانه کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه در اوکراین شد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل جمعه شب پس از استفاده روسیه از حق وتو در تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت حمله روسیه به اوکراین شکست خورد، در حالی که چین، هند و امارات رای ممتنع به این پیش‌نویس دادند.

گوترش درباره حق وتوی روسیه نوشت: "سازمان ملل از بطن جنگ و برای پایان دادن به جنگ متولد شد. امروز این هدف محقق نشده است. اما ما هرگز نباید تسلیم شویم. به صلح یک فرصت دیگر بدهید."

بیانیه نشست سران ناتو در حمایت از اوکراین

نشست سران کشورهای عضو ناتو برای بررسی حمله روسیه به اوکراین امروز به صورت مجازی برگزار شد.

در بیانیه ناتو از نشست امروز آمده است: «ما امروز برای بررسی بزرگترین تهدید علیه امنیت اروپا-آمریکا در طول چند دهه گذشته گرد  هم آمدیم و با قویترین و قاطعانه ترین لحن ممکن، تهاجم روسیه به اوکراین را که مورد حمایت بلاروس نیز است محکوم می‌کنیم.

ما از روسیه می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر و فوری دست از تهاجم نظامی خود بردارد، نیروهایش را از اوکراین خارج کند و از مسیر تهاجمی انتخاب کرده پا پس بکشد، این حمله طولانی مدت علیه اوکراین علیه یک کشور مستقل و دموکراتیک و به طرز وحشتناک است.

این حمله توجیه پذیر نیست، کشته شدن مردم و تخریب‌های صورت گرفته ناشی از اقدامات روسیه را محکوم می‌کنیم. چنین اقداماتی در قاره اروپا کامل و نهادینه شده مضمحل شده است. جهان باید روسیه و بلاروس را مسئول این اقدامات بداند و از تمامی کشورها می‌خواهیم تا این حمله غیرقابل توجیه را محکوم کند. هیچ کس نباید بابت دروغ‌های دولت روسیه اشتباه کند. روسیه مسئولیت کامل این درگیری را باید برعهده بگیرد.

دولت روسیه مسیر دیپلماسی و گفتگو را که مکررا از سوی ناتو و متحدانش مطرح شده رد و به صورت نهادینه قوانین بین‌المللی از جمله منشور سازمان ملل را نقض کرده است. این اقدامات روسیه همچنین اصول و اولویت‌های مطرح در قوانین بنیادین ناتو را نقض کرده است.

تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حمله به اوکراین یک اشتباه استراتژیک وحشتناک است که روسیه بهای سنگین آن را هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی برای سالهای پیش روی می‌پردازد و تحریم‌های غیر منتظره و گسترده از قبل علیه روسیه اتخاذ شده است.

ناتو از نزدیک با سایر متحدان خود و همچنین نهادهای بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا در این راه همکاری می‌کند. همچنین به دعوت دبیرکل ناتو ما امروز میزبان فنلاند، سوئد و اتحادیه اروپا در این نشست بودیم. ما همبستگی کامل خود را با رئیس‌جمهور منتخب، با پارلمان و دولت اوکراین اعلام می‌کنیم و در کنار مردم شجاع اوکراین هستیم که اکنون از سرزمین خود دفاع می‌کنند. فکر و ذهن ما در کنار آنهایی است که کشته زخمی و بی خانمان شده‌اند. ناتو همچنان به تعهداتش درباره اصول اولیه مربوط به امنیت اروپا متعهد است. ما به تامین و ارائه حمایت سیاسی و عملی به اوکراین ادامه می‌دهیم، چون این کشور می‌خواهد از خودش دفاع کند اما بار دیگر بر حمایت قاطع خود از استقلال، یکپارچگی ارضی و تمامیت قلمرو اوکراین تاکید داریم.

این اصول هرگز تغییر نمی‌کند، در نتیجه اقدامات روسیه نیز ما یکسری پیامدهای جدی را برای بازدارندگی و موضع دفاعی ناتو در نظر داریم. متحدان بر اساس اصل ۴۴ پیمان واشنگتن اقدام می‌کنند، ما به اقدامات خود ادامه می‌دهیم و تصمیمات مورد نظر را برای امنیت و دفاع متحدان خود در نظر می‌گیریم. ما نیروهای زمینی و هوایی دفاعی را در شرق ائتلاف مستقر می‌کنیم و در تمامی مناطق دریایی ما برنامه‌های دفاعی را برای آماده کردن خود به منظور پاسخ دادن به یکسری اقدامات روسیه بر اساس اقدامات احتیاطی انجام می‌دهیم. ما همچنین اکنون یکسری استقرارهای دفاعی را در بخش شرقی ائتلاف داریم و تمامی اقدامات لازم را برای تضمین بازدارندگی معتبر و مطمئن و دفاع از ائتلاف اکنون و در آینده انجام می‌دهیم. همچنین تعهد ما به بند ۵ پیمان واشنگتن قاطعانه است، ما برای دفاع و حفاظت از تمامی کشورهای عضو ناتو متحد هستیم، آزادی همواره بر سرکوب پیروز می‌شود.»

پس از نشست سران ناتو، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک نشست خبری گفت: اهداف کرملین فقط به اوکراین محدود نمی‌شود.

به گزارش اسکای نیوز، دبیرکل ناتو گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، خواستار خروج نیروها از کشورهایی است که پس از سال ۱۹۹۷ به ناتو پیوسته‌اند و برای دستیابی به این هدف از زور استفاده خواهد کرد.

دبیرکل ناتو همچنین ادامه داد: روسیه و بلاروس در قبال این اقدامات مسئول خواهند بود.

دبیرکل ناتو تأکید کرد که نیروهای بیشتری از ناتو به سمت شرق این ائتلاف اعزام می‌شوند و همچنین قرار است تسلیحات بیشتری توسط اعضای ناتو به اوکراین ارسال شود.

استولتنبرگ در ادامه صحبت‌هایش گفت: رهبران کشورهای عضو ائتلاف امروز برای رسیدگی به بزرگترین تهدیدی که منطقه اروپا و آمریکا را هدف قرار داده گردهم آمدند. من از فنلاند و سوئد و اتحادیه اروپا در این نشست دعوت کردم، به خاطر اینکه این بحران بر همگی ما اثر می‌گذارد. روسیه فضای صلح آمیز در اروپا را مخدوش کرده است. مردم اوکراین برای آزادی خود در مواجهه با تهاجم بدون توجیه روسیه مبارزه می‌کنند. ما از کشته شدن و آسیب دیدن مردم و تخریب منازل و زیرساخت‌های اطراف آن بسیار ناراحت هستیم.

دبیر کل ناتو همچنین در ادامه صحبت‌هایش خواستار توقف سریع تهاجم روسیه به اوکراین و خروج نیروهای این کشور شد و از روسیه خواست تا مسیر گفتگو را انتخاب کند.

وی ادامه داد: در حالی که روسیه آشکارا مقابل نظم و امنیت اروپایی ایستاده و از زور برای پیگیری اهداف خود استفاده می‌کند، باید جهان، روسیه را مسئول بداند. روسیه که مهاجم است و بلاروس و حامیان تصمیم پوتین برای پیگیری این اتحاد علیه اوکراین یک اشتباه استراتژیک وحشتناک مرتکب شده‌اند. ما آماده‌ایم تا کارهای بیشتری را انجام دهیم و حتی اگر به منزله پرداخت هزینه و بهای آن باشد، آن را ادامه می‌دهیم.

دبیرکل ناتو در ادامه صحبت‌هایش گفت: مردم روسیه باید بدانند که جنگ کرملین علیه اوکراین روسیه را ایمن تر نمی‌کند و باعث نمی‌شود تا روسیه در عرصه جهانی احترام بیشتری به دست بیاورد و باعث آینده بهتری برای فرزندان والدین روسی نمی‌شود.

این مقام مسئول ناتو در ادامه گفت: در واکنش به اقدامات و تحرکات نظامی گسترده روسیه در ماه‌های گذشته اما امور دفاعی و بازدارندگی خود را تقویت و عناصری را از نیروهای واکنش ناتو در منطقه مستقر کرده‌ایم. آمریکا، کانادا و متحدان اروپایی هزاران نیروی خود را در بخش شرقی ائتلاف ناتو مستقر کرده‌اند و بیش از صد جنگنده را در مناطق مختلف در حالت آماده‌باش قرار داده‌ایم و بیش از ۱۲۰ ناو نیز در منطقه شمالی تا مدیترانه در حالت آماده باش هستند.

استولتنبرگ همچنین ادامه داد: جایی برای محاسبات و درک نادرست وجود ندارد، ما آنچه برای دفاع و حفاظت از متحدان خود نیاز باشد، انجام می‌دهیم و از هر وجب از قلمرو ناتو حمایت می‌کنیم و رهبران کشورهای عضو ناتو امروز این مساله را شفاف‌سازی کردند که ما باید به حمایت از ناتو ادامه دهیم؛ یعنی باید از همگی اعضای ناتو حمایت کنیم؛ از کشورهایی مانند گرجستان، مولداوی و بوسنی و هرزگوین نیز حمایت می‌کنیم، برای آنکه آنها در اصلاحات دموکراتیک خود موفق شوند و راهی را در پیش بگیرند که آزادانه انتخاب کرده‌اند. همچنین این بحران نشان می‌دهد که اهمیت آمریکای شمالی و اروپا در کنار یکدیگر چقدر مهم است. هیچ امنیتی در اروپا بدون یک همکاری بین کشورهای عضو شامل اروپا و آمریکا وجود نخواهد داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸۹
چقد خنده داره بضی قوانین بین المللی. خودش رای علیه خودش رو وتو میکنه. بری دادگاه قاضی هر چی بگه تو هم بگی قبول نیس. اونم باید رای عوض کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اگر عاقل بودیم اکنون بهترین زمان برای ایران بود تا بازار گاز اروپا را به دست بگیرد . حیف روسیه اجازه نمی‌دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
وتوی امریکا خوب ، وتوی روسیه بد ... فسفر برای برخی مغزها لازم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تازه فهمیدی؟
صدام به ایران حمله کرد، سازمان ملل خم به ابروش نیاورد که هیچ مدام صدام رو تجهیز هم میکردن.
همین صدام به کویت حمله کرد،‌تحرم شد،‌حمله کردن بهش آخرش هم کل عراق رو گرفتن.

قوانین بین الملل به خصوص سازمان ملل شوخی بیش نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اقای بی ادب، ایشون کلیت وتو زیرسوال بردن و که بنظرم حرف درستی بود. نه حرف از روسیه هست نه آمریکا. بجای کماندو بازی بهتر یکم ادب یاد بگیرید و یکم دقت داشته باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
امیدوارم مقامات ایران به اندازه کافی عاقل باشند که
مملکت را بی خودی درگیر یک بحران جدید نکنند. پوتین با این کارش (اشغال یک کشور مستقل)عاقبت خوشی نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
شورای امنیت خودش رو جوک کرده خودش خودش رو وتو میکنه زوتر این شورایی که باعث مظحکه شدن است را تعطیل کنید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
عزیز کدوم گاز؟ما زمستان بواسطه نبود گاز صنایع را تعطیل می کنیم چی را می خواهی صادر کنی؟هر کدوم از بخاری گازی های توی دهات قد یک برج در اروپا گاز می سوزانند و به عبارتی تباه می کنند و گاز متر مکعبی 1 دلار را می فروشیم به ایشان 2 سنت بعد همین جماعت توان خرید مواد غذایی را بواسطه فقر ندارند چون ما گاز مفت می دهیم نه گوشت و مرغ مفت نتیجه اینکه علیرغم تولید 3 برابر نیاز اروپا گاز در کشور کم هم میاوریم این عاقبت پوپولیسم است بیخود هم گردن روسیه نیاندازید.
ناشناس
| Philippines |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اگر اوکراین بعد از جدایی از شوروی سابق به پیشنهاد امریکا و دیگران عمل نمیکرد و تمام سلاحهای اتمی خود را تحویل نمیداد به نظر شما روسیه جرات حمله به اوکراین را داشت با این اتفاقی که افتاده و همه شاهدیم باید ایران میز مذاکره را ترک و به سرعت دارای سلاح اتمی باشه تحمل تحریمها از اینکه کشورت اینطوری مورد هجوم قرار بگیره بهتره به فکر ایندگان باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
جناب با ادب ، وقتی آمریکا ملتها را بمباران می کند شما ادبت را کجا گذاشته ای ؟ از تک تک کلماتتان ترس از آمریکا موج می زند . مژده به شما که از این تاریخ به بعد ترس از روسیه هم به آن افزوده شد .
hassan
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
غرب باید زودتر برود بلاروس رو ب‍‍گیرد و نیروهای روس رو قیچی کند. از این طریق دست روسیه از کی یف کوتاه می شود.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
با توجه به اینکه در دنیای بی درو پیکری زندگی میکنیم به نطر من باید بمب اتمی داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
به قوانین جنگل کره زمین خوش آمدید...! عاقبت خوبی براش متصور نیستم.1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
غرب باید زودتر چکار کنه؟؟!! حسن آقا از انگلیس شما توریسین غرب بودی و ما نمی دونستیم؟
شورای امنیت چیز جالبیه!
بعد از تشکیل سازمان ملل، چند جنگ رخ نداده که یک طرف غائله یکی از اعضای دائم شورای امنیت نبودند؟
آیا شورای امنیت تضمین برقراری صلح است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
لعنت به آمریکا و جبهه غرب و روسیه و هر دوشون که باعث ایجاد ده ها جنگ در کره زمین شدند.
از جنگ آمریکا علیه عراق و افغانستان به بهانه های واهی ! از اشغال ایران در شهریور 1320 توسط روسیه و انگلیس به بهانه اینکه نازیها در ایران هستند ! از اینکه روسیه به بهانه اعتیاد اعضای هییت دولت اوکراین ، از بهانه عربستان سعودی برای تجاوز به یمن !
از انگلیس برای حمله و استعمار بشریت در دو قرن ! و لعنت کند همه این کشورها که صدام حسین ملعون رو در حمله به ایران حمایت کردند ، حق وتو بایستی در سازمان ملل حذف بشود و هیچ کشوری حق ندارد به هیچ بهانه ایی به کشوری مستقل حمله کند!
روسیه باید برای نپیوستن اوکراین به ناتو منافعی را در مقابلش می گذاشت که به منافع پیوستن به ناتو بچربد همین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
مثلا ماهم می بایست بجای مقابله با داعش در عراق همین کار را می کردیم؟
مرگ بر پوتین روانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
مرگ بر منافقین و رجوی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
بابا ول کنید مرگ بر ایکس مرگ بر ایگرگ...
چقدر بدم میاد از این شعار مرگ بر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
یعنی بخاطر پوتین راضی هستی یه هم وطنت بگی منافق، عجب. پوتین و بایدن هیچ وقت بدرد ما نمیخورند مگر اینکه ما پشت هم باشیم. با این دو گانگی و آتیش شما، بهتر بگم از الان هر جنگی باختیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
مرگ بر روسیه و چین زامبی
واکنش ناتو و غرب به روسیه، خیلی بدی پوتین بد بد بد
شورای امنیت سازمان ملل در تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت حمله روسیه به اوکراین با رای منفی روسیه ناکام ماند
احتمالا روسیه را از شورای امنیت اخراج خواهند کرد.
چیزی مسخره تر از این داریم؟ کشور متخاصم و متجاوز، از حق وتو برخورداره،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
بله مثل امریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
گیرم حق وتو نباشه. میخواین به روسیه حمله کنن؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
حق با شماست حق وتو در همه حال نفی جامعه جهانی هست. آمریکا چین فرانسه انگلیس و روسیه جنایت کارترین کشور ها در طول تاریخ بوده اند .
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
الان بهترین فرصت برای بکار گیری تمام تسلیحات ساخته شده بر روی کره زمینه ..
از اتمی و هسته ای گرفته تا میروبی و شیمیایی و بیولوژیک
به امید آغاز جنگ جهانی سوم و مرگ بیش از 7 میلیارد نفر
آمین
حسین
| Netherlands |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
همین نظر رو در مورد آمریکا هم داری احیانا ؟
اشغال عراق و افغانستان و سوریه از نظر شما تجاوز و تخاصم نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
فرض کن وتو نشده . کی میخواد به روسیه حمله کنه ؟
یادتان نرود بزرگترین نسل کشی بعدازجنگ جهانی دوم دربالکان توسط صربها (منظورم فاشیستهای صربه نه ملت) علیه مسلمانان صورت گرفت .فقط دریک مورد دراشغال شهرسربرنیتسا کل 8000 غیرنظامی باقی مانده درشهر را تیرباران کرذند وروسیه بزرگترین وتنها حامی صربها وجنایتکارانی چون میلوسویچ کارادزیچ ملادیچ بود.ودرنهایت حملات ناتو بود که باعث عقب نشینی صربها شد.اون موقع چون ماهواره واینترنت به شکل فعلی نبود صداسیما با وقاحتی وکذابیتی هزاربرابر فعلی قضایا را کاملا وارونه جلوه میداد.البته منظورم دفاع ازناتو نیست که اصولا فلسفه وجودیش بعداز شوروی ازبین رفت منظورم سیاست حاکم بررسانه های کشوراست که نمونه ای دیگرش را درجنگ امریکا وعراق والان هم دربحران اوکراین میبینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
دمت گرم خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
دروغ از این بزرگتر!!!
ایران حامی بوسنی و هرزگوین بود و هر روز اون سرود معروفشون توی رادیو و تلویزیون صبح تا شب پخش میشد

واقعا برای حافظه هموطنانم متاسفم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
عزیزم شما که در کار سیاست هستی، توجه کن به اینکه ناتو و آمریکا چه زمانی با صرب‌ها درگیر شدن
درگیری بعد از قتل‌علم سربرنیتسا نبود، بلکه وقتی زدن توی سر صرب‌ها که با کرواسی درگیر شدن و بخش‌های صرب‌نشین کرواسی رو هم میخواستن.
بعدشم بخش عمده‌ای از جنایات جنگ بالکان رو صرب‌های بوسنی انجام دادن، نه صرب‌های صربستان.
در جریان صلح دیتون هم با فشار آمریکا و غرب، ۴۹ درصد خاک بوسنی رو در اختیار اقلیت صرب‌های بوسنی قراردادن، حتی بخشی از پایتخت بوسنی یعنی سارایوو، بنام صربسکا، متعلق به صرب‌هاست.
بعد از جنگ، برای بازسازی هم بیشترین کمک‌های بلاعوض و وام‌های خارجی به صرب‌های بوسنی داده شد نه به مسلمان‌ها. مثلا سال ۱۹۹۹ تا جایی که خاطرم هست، آلمان ۵۰ میلیون مارک کمک بلاعوض به صرب‌های بوسنی داد و ۱۰ میلیون مارک وام داد به بوشنیاک‌های مسلمان.
پس غربیها هرگز در بالکان در مقابل صرب‌ها قرار نگرفتن جز اون موارد استثنایی مربوط به درگیری با کرواسی.
همون جنایت سربرنیتسا درحالی انجام شد که نیروهای نظامی متعلق به سازمان ملل، در سرتاسر اون منطقه حضور داشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
روسیه باید به 30 کشور تجزیه شود. چین و آمریکا هم همینطور. باید شر این سه کشور کثیف از دنیا کم بشه تا دنیا به آرامش برسه. روسیه به 20 و چین به 6 تا 8 و آمریکا هم به 7 تا 9 کشور تقسیم بشن. تا دنیا از شر جنگ و نفرت و تنش و قلدری راحت بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
روسیه هم مثل صربستان باید به سی کشور تجزیه بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
یه جوری داستان تعریف کردی که انگار هنوز هم اینترنت و ماهواره وجود ندارد.
هلند جزء ناتو است. دیگه بقیه اش را برو تو اینترنت بخون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اره الانم زیر گرفتن اوکراینی ها با تانک روسی رو نمیبینید ولی اگه امریکایی بود 1000 دفعه محکوم میکردن
خسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
جنگ علیه یوگسلاوی که به کمک عوامل غرب آن را ۷ تکه کردند، یک دلیل اصلی داشت و آن اینکه یوگسلاوی حاضر نبود عضو ناتو بشود! این تنبیه و جنایت بار آن قدر عظیم بود که کشورهایی چون رومانی و بلغارستان و ... فورا تسلیم شدند و درخواست عضویت ناتو کردند. صربستان به جا مانده از یوگسلاوی هنوز هم عضو ناتو نشده و همانند روسیه استقلال منطقه دنباس را به رسمیت شناخت.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
عمو جان یک سرچ تو یوتیوب کنی می بینی ایران از بوسنی حمایت کرد .کمک مالی کرد. حاتمی کیا فیلم ساخت خاکستر سبز. هر روز بوسنی ها تو تلویزیون ما .برنامه داشتند خالی بندی هم حدی داره
برو قوی باش اگر راحت جان طلبی.........که در نظام طبیعت ضعیف پامال است.....دولتی اشکارا به یک کشور ضعیف حمله میکند .انرا اشغال میکند وشوربختانه همان دولت با حق وتو صدای دیگران را هم بی اثر میکند.این بی نظمی جهانی قطعا نمیتواند پایدار باشد.به نظر میرسد دنیا هنوز یک جنگ بین المللی ویرانگردیگربه تاریخ بدهکار است
جای پوتین بودم فوری راننده تانکی را که در حومه کیف ناگهان مستقیم رفت روی یک خودروی سواری عبوری اعدام صحرایی می کردم. چون بیشترین خدمت را به امریکا و ناتو کرد. هر کسی در اکراین و دنیا ان صحنه را ببیند فوری ضد روسیه خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
پوتین اگرپایبند اخلاق بود به یک کشور ضعیف حمله نمیکرد.از کجا معلوم که ادمکشان ویژه اوعمدا این جنایت هولناک را انجام نداده باشند تا روحیه مقاومت مردم شکسته شود.کاری که نازی ها در جنگ دوم انجام میدادند..
سعیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
دستور خودش بوده تا مردم بترسن ولی نمیدونه که آن دوران گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
عبور خودرو از روی مردم برای ما ایرانیها که زیاد عجیب نیست!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
درود بر 16:15
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
منتظر باش تا ضد روسیه بشه دنیا
خسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آقای همه چیز دان، آن تانک مال اوکراین بود که کنترل آن را از دست داد و ماشین را زیر گرفت. آنجا کیف بود و هنوز هم که هنوز است تانگهای روسی وارد کیف نشدند و فقط آن را در محاصره دارند تا شاید به طور صلح آمیز رژیم نئونازی اوکراین سقوط کند.
کاش پوتین دور خود را از مشاوران دلسوز خالی نمی کرد. بوضوح معلوم است که پوتین بر استقبال مردم اکراین از ورود نیروهای روسی حساب بزرگی کرده بود. حتی خارکف دومین شهر بزرگ اکراین که بیشتر اهالی ان روس تبار هستند و در بیست کیلومتری مرز روسیه هست مقاومت سنگینی در برابر نیرویهای روسی کردند و هنوز نیروهای روسی نتوانستند وارد شهر شوند. اگر اینجور پیش برود باتلاق اکراین تمام تاریخ پوتین را به کام خود می کشد.
مسئله جالب دراخباررسانه ملی (؟) این است که خودروسیه وشخص تزارمیگویند حمله برای دفاع از روس تباران اوکراین که تقاضای کمک برای استقلال (یعنی تجزیه)کرده بودندصورت گرفته ولی رسانه میییلی میگوید چون ناتو به طرف شرق درحال گسترش بود روسیه مجبور(؟) به حمله به اوکراین شد. به قول مشدی عباد اصلا دخلی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
چی میگی؟ خود اوکراین داره میگه چون ما به آمریکا (غرب)‌اعتماد کردیم اینجوری شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
چقدر اطلاعاتت کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
همین الان اوکراین با سلاح غربی تونسته مقاومت کنه، خود اوکراین گفته اعتماد به غرب باعث جنگ شده استناد درستی نیست، هر کس از روی استیصال هر حرفی می زنه، شما نباید بهش استناد کنید. اون داره با این حرفش غرب رو تحت فشار میاره.
درود بر 14 سرباز شجاع اکراین که وقتی در جزیره ای در دریای سیاه محاصره بزرگترین ناوهای روسیه درامدند در پاسخ به تقاضای تسلیم روسها گفتند بروید به جهنم. هر 14 نفر کشته شدند ولی در شجاعت و ملی گرایی حال پوتین و روسها را جا اوردند و حماسه افریدند. پوتین و طرفداران او که به یک کشور دیگر که هیچ گناهی نداشت تجاوز کردند حالا حالاها باید تقاص پس بدهند.

کاش پوتین دور خود را از مشاوران دلسوز خالی نمی کرد. بوضوح معلوم است که پوتین بر استقبال مردم اکراین از ورود نیروهای روسی حساب بزرگی کرده بود. حتی خارکف دومین شهر بزرگ اکراین که بیشتر اهالی ان روس تبار هستند و در بیست کیلومتری مرز روسیه هست مقاومت سنگینی در برابر نیرویهای روسی کردند و هنوز نیروهای روسی نتوانستند وارد شهر شوند. اگر اینجور پیش برود باتلاق اکراین تمام تاریخ پوتین را به کام خود می کشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
آدم دلش بحال این سربازان و مردم عادی که گیر رژیم احمق و وابسته اوکراین افتادن میسوزه. وقتی یه کمدین رو به رئیس جمهوری انتخاب کردن که حی کارهای تحریک آمیز علیه روسیه به دستور آمریکا اجام میداد، نتیجه ای به جز این نمیتونست داشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
خبر 12:10 تابناک را یه بار دیگه بخون
یه کم انگار فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
آره راست میگی اوکراین گناهی نداشت شیطان واقعی آمریکا و غرب بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
یه جوری میگه کمدین رپیس جمهور شده انگار جاهای دیگه کیا رییس جمهور شدن
راستی ناهار به شما دادن؟
جالبه. در خود روسیه و در سرتاسر شهرهای روسیه تظاهرات ضد جنگ هست ولی در ایران اگر کسی از حمله روسیه انتقاد کنه صدا و سیما غیر ممکن است که ان را پخش کند.
ای کاش موقع حمله آمریکا به عراق و اسرائیل به لبنان هم دبیر کل اعلام میکرد به صلح یک فرصت دیگر بدهید و دنیای غرب و شرق حمله به عراق را محکوم میکرند و شخص بوش و وزیر امور خارجه اش را تحریم میکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
الان ناراحتی صدام سرنگون شده!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
منظورت از عراق صدامه دیگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
منظور از عراق کشور عراق است صدام را میتوانستند با روش های دیگر هم سرنگون کنند بدون اینکه ملت عراق را از بین ببرند و فاجعه ابوغریب و داعش را رقم بزنند.
همیشه شعبون یه بارم رمضون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
باز شعبون باز رمضون. دوباره شعبون ایندفعه رمضون...
لعنت بر روسیه
آمریکا نیز با قطعنامه وتو شده شورای امنیت به عراق حمله کرد ... مگه چی شد؟
قطعنامه هم می دادند بازم اثری نداشت و کاغذ پاره بود.
اگر ناتو راست می گوید باید اقدام عملی می کرد و جارتا موشک هوا می کرد.
احمق اوکراین که به اعتماد ناتو خود و کشور خود را به باد داد و خرس قطبی را آخر زمستان بیدار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
منظورت راه انداختن یک جنگ جهانی دیگر است؟؟ حالت خوبه؟
سازمان ملل فقط چهارتا اتاق با یه سری آدم های کت شلوار پوش هستند
کاری ازشون بر نمیاد
غربیها هیاهوی بی اثر اروپاییها را بزرگ می کنند
این هیاهو دردی از مردم بیچاره فریب خورده اوکراین را دوا نمی کند.
در چند سال گذشته مردم اوکراین بارها توسط غرب فریب خوردند و پند نگرفتند.
انقلاب مخملی و رنگی و وعده های تو خالی.
الانم به وعده های ناتو اعتماد کردند و همسایه خود را تحریک کردند و تنها ماندند
تنها کشور خود را خراب کرده اند
متاسفانه زرشک هم گرون شده ، وگرنه به سران ناتو تعارف میکردیم

شی جین پینگ رهبر چین از ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه خواست تا «هر چه سریع‌تر برای کاهش تنش‌ها» با اوکراین «گفتگوی تلفنی» داشته باشد. شی گفت: «موضع چین، احترام به استقلال و مرزهای همه کشورهای جهان است.»
با این رفتار ناتو با متحد خود که موجب حیرت اوکراینی ها شد، چین نیز متوجه شد که به راحتی می تواند تایوان را در اختیار بگیرد. تازه تایوان اروپایی هم نیست و عضو ناتو نیز نیست و چین نیز تاکنون آن را به رسمیت نشناخته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اوکراین هنوز عضو ناتو نشده بود
فقط کافیه مردم اوکراین سه روز دیگه مقاومت کنند تا روسیه شکست بخورد مردم اوکراین بدانند اتحاد و مقاومت پیروزی به دنبال دارد پوتین بی ادب شده باید ادب شود
پاسخ ها
l
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
عین باطلاق افغانستان خواهدشدوخودش پابه فرارخواهدگذاشت.چون عرضه کشورداری راندارد.
چطوری روسیه حمله کرده موشک باران کرده بعد کشته هاش یک هزارتاست چقد اینا دروغ میگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
حمله کننده زمینی بیشتر در تیر رس هست ارتش اوکراین هم بعد از روسیه قویترین ارتش منطقه هست سلاح پیشرفته هم که داره
مرگ بر پوتین
یک عده در ایران به همه حمله می کنند که پوتین و روسیه چنین است و چنان است! و به بقیه انگ غربگدا می زنند
ساده اندیشی هم حد و مرز دارد
سینه چاکی برای مردمت و کشورت بکن نه برای کشوری که برای منافع دیگران هیچ ارزشی قائل نیست مگر در راستای اهداف و منافع خودش باشد و به وقتش به بهای ارزنی ما را هم خواهد فروخت
پاسخ ها
نوری
| Canada |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اون یه عده که به بقیه انگ غرب گدا میزنند خس و خاشاکی بیش نیستند!
شواهدی از اینکه جنگ جهانی رخ میدهد، حداقل تاکنون مشاهده نشده اما احتمال اینکه آمریکا و غرب به تلافی این حمله به متحدان و یاران روسیه از جمله ایران حمله کنند، هست. بهانه جور کردن هم که برای قدرتها کاری ندارد مخصوصا برای ایران که حاضر و آماده است.
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بفرماین حمله کنن! اینا میگن به نفعشون نیست برای متحدشون وارد جنگ بشن بعد چطور به نفعشونه به ایران حمله کنن؟؟!! بابا تو دیگه چقده تو هوا هستی
طرفدار جمهوری اسلامی هستم تا وقتی که سیاست آن نه شرقی و نه غربی باشد.
در زمان استالنن میلیون ها نفر از مردم اوکراین را این جنایت کار تاریخ بشریت(استالین) به قتل رساند و مردم اوکراین جنایت های استالین را فراموش نمی کنند و قطعا روسیه حتی با وجود تصرف کیف با شکست سنگین و فضاحت بار از لوکراین عقب خواهد نشست.
پوتین با به فقر کشاندن مردم روسیه در یک اقدام جنایتکارانه خواست عمق استراتژیک نظام فاسدش را به مرزهای ناتو برساند و به جای تلاش برای رفع لقر و تورم و فسادی که نظام فاسدش به مردم روسیه تحمبل کرده است دست به کشور گشایی و سرپوش گذاشتن بر فساد عمدی نظامش کند پوتین نمی تواند از بی کفایتی و فسادش که مردم روسیه را زیر فشار قرار داده است با این حقه بازیها فرار کند و همانطور که شهرهای بزرگ روسیه صحنه اعتراض به کشورگشایی تجاوزکارانه پوتین شده است
اگر ترامپ رئیس جمهور امریکا بود مردم افغانستان و اکراین گرفتار این مصیبت نمی شدند
بایدن خوابالو و بی عرضه به درد هیچ کاری نمی خوره
پاسخ ها
حسین
| Netherlands |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
به کانادایی ها بگید زیاد جوش نزنن شیرشان خشک میشود . شما کانادایی ها فعلا تحت یوق انگلیس هستید پس بیخودی حرف نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
شما نون خشکتو بخور و لنگتو ببند
رئیس جمهور اوکراین کلاه بزرگی بر سرش رفت ، روسیه هم ضرر میکنه اما در عین حال هم سود کرد، آمریکا هم سود میکنه با ایجاد بستر مناسب برای صدور گاز مایع هم خودش هم قطر
اما ضرر هم کرد بهرحال روسیه شاخ و شونه کشید آمریکا کاری نکرد

همه دولت های تقریبا منطقه ای یا ضرر کردند یا سود اما فقط ایران این وسط موند با یک سوال بزرگ :

آیا اینها نهار خوردن یا نه ؟ کسی میدونه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
خودت چی؟
خودت نهار خوردی؟
به امید نابودی پوتین...
مرگ بر هرچه تفکر چپ گرایانه و کمونیستی...
پاسخ ها
حسین
| Netherlands |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
پروفسور حزب کمونیست الان تو روسیه قدرتی نداره
منظورت تفکر ضد آمریکا و امپریالیسته دیگه ؟
خطاب به افرادی که می گن چون اوکراین درخواست عضویت در ناتو رو روسیه می بایست به این کشور حمله کنه و آیا مگه ترکیه عضو ناتو نیست. با این حساب پس ایران هم باید به ترکیه حمله کنه. واقعا بعضی ها توجیهات عمو پوتین رو فکر نکرده تکرار می کنن!!!
پاسخ ها
حسین
| Netherlands |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تو یه فکری به حال عقل خودت بکن
کجا ایران صحبت از ممنوعیت عضویت همسایه هاش تو ناتو کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اوکراینی ها روسی هستن
امیدوارم پوتین پوسیدن گوشت های تنش رو ببینه به بدترین وجهی بمیره. کفتار
مژده ده كه گذبه عبد شد ....
چه جالب غربي هاي خونخوار حالا در مقام مرشد و عابد و معلم اخلاق در اومدن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
جهت اطلاع مزدوران توده ای ازموبایل دستت و ماشین زیرپایت حالا هواپیما ووو... وتا لباست و هرگوشه خانه ات را نگاه کنی غربی ها ساختند فقط آن سماورت ساخت روسهااست.
یک عده ای فکر میکنن اگر جنایت روسیه رو محکوم کنن یعنی به قول خودشون غرب زده هستن!
در ذهن این دوستان اینگونه تعریف شده که باید حتما به یکجایی وابسته بود!
نمیشه فقط ایرانی بود و آزادانه بدون غش کردن به این طرف یا آن طرف وجدان خود را به کار گرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
این وجدان بیدار باید برای همه انسانهای مظلوم باشد یمن و فلسطین و بلندی های جولان و لیبی و سوریه و لبنان و پاناما و عراق و کردستان و هر کسی را که آمریکا و غربیها حمله میکنند و میکشند و تحریم میکنند تا از کرسنگی بمیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
نه زمانی که همین کشورها علیه مردم خاورمیانه براحتی بمب ‌ادوات جنگی می فروشند تا روزانه صدها یمنی عراقی ایرانی و سوری کشته بشند اینها نمی تونه کسی را بی طرف کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تو دقیقا یک غرب ذلیل هستی
عجب مار موذی است این امارات یک وجبی !!!؟؟؟

خدا نخواهد که روزی مورد تهاجم و اشغال یک کشور زورگو و نفهم و دروغگو و وحشی واقع شوند

انزمان خواهند فهمید که حمایت و بی تفاوتی کشورهای عضو شورای امنیت ، از یک متجاوز چقدر درد اور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
همه مثل تو غرب ذلیل نیستن امارت هم ترسیده چون ایران تهدید کرد دو روز پیش که برج خلیفه رو میاره پایین
علیه یمن کسی ، کسی رو تحریم نکرد؟؟؟!!!!
به قول سفیر اوکراین در سازمان ملل جنایتکاران جنگی برزخ ندارن مستقیما می رن جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
جنایت کار اصلی ناتو و آمریکا بودن
اینگونه جنگها در 40 سال گذشته توسط اکثر کشورهای قدرتمند اتفاق افتاده مثل حمله انگلستان و تصرف جزایر فالکلند، حمله آمریکا به گرانادا و پاناما و حمله به جزایر هاوایی و تصرف و الحاق آن در سال 1959 به آمریکا و از همه مهمتر حمله رژِیم صهیونیستی به تمامی کشورهای اطراف خود و اخیرا هم تصرف و ضمیمه خاک کردن بلندیهای جولان ودم بر نیاوردن غربیها و حتی تایید آمریکا و متحدانش ، فی الواقع روسیه بدنبال فنلاندیزه کردن اکراین است یعنی کشوری فاقد ارتش و امکانات نظامی همان خواسته ای که انگلیس و آمریکا و فرانسه بر سر لیبی آوردند و در حال چپاول 3 میلیون بشکه نفت در روز از این کشور هستند و نه حقوق بشر مهم است ونه حق و زندگی مردم که در حال نابودی هستند در این دوران باید قدرتمند بود به هر قیمتی که شده
حق وتو از اعضا دائم بایست سلب بشه رای اکثریت کلیه اعضا
آمریکا وقتی خودش به سلاح هسته ای رسید نگران شد که دیگران هم به چنین قدرتی دست پیدا کنند. بنابراین با انواع روشها سعی کرد مانع دسترسی دیگران بشه. یکی از راههاش تبلیغات و فریب نخبگان جوامع بود! مثلا اینکه سلاح هسته ای به درد کشورهای دیگه نمیخوره! یا برای کشورهای کوچک بازدارندگی نداره! یا باعث ناامنی در جهان میشه! اوکراین هم بعد از فروپاشی شوروی چند سال حاضر نشد سلاحهای هسته ای شوروی رو تحویل بده اما آخرش جریان فکری غرب تونست نخبگانش رو فریب بده و در عوض تضمین امنیتی سلاحهاشون رو تحویل دادن!
.
‌عبدالرضا داوری اصولگرا گفت: بدون تردید از بزرگ‌مردی چون ‎پوتین که هژمونی ناتو را لگدمال کرده حمایت می‌کنم.

آقای داوری،
شما دارید از جنگ گرگها حمایت می‌کنید خون بیگناهان را ندیده می‌گیرید این موضع شما دقیقاً ماکیاولیسم است که هدف وسیله را توجیه می‌کند.
در چنین صحرا گرفتار بلا، این چنین گرگیم باید آشنا.
این دمم با گرگ کردی در جوال، هین رهائی ده مرا زین بد فعال.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
درجه غرب ذلیلیت انقدر بالاست که هنوز عبرت نگرفتی از اوکراین میگی بریم زیر سلطه غرب
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
امر دیگه ای باشه پروفسور؟! باشیم خدمتت... ولی داری حیف میشی هاااااا
سازمان ملل و مخصوصا شورای امنیت جوکی تاریخی است که باید منحل شود
دقت کردین که مدتیه دیگه تروریسم به حاشیه رفته؟ چون الان آمریکا وارد رقابت شدید با ابرقدرتهای چین و روسیه شده و دیگه نمیتونه به بازی ایجاد و بعد مبارزه با تروریسم ادامه بده!
شرمنده ایم که در کنار یک ظالم ایستادهایم
حمله هیچ کشوری به کشور دیگر هیچ توجیهی ندارد این را ما ایرانی ها با خون و گوشت در 8 سال درک کردیم اگر همسن من بودید می فهمیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
این را همه مردم جهان میدانند.
منتها جنگ را مردم نمیکنند و دولت ها به مردم آزاری دست میزنند تا سرمایداران از منافع خود در مرزهای مخوف کشیده شده بدور خود بهره مند باشند
توجهی به دیوار بین مکزیک و ام.آمریکا بیاندازید.
توجهی هم به مرزهای مرگبار اروپا بیاندازید.
هرچه این کشورها چپاوولگرتر در جهان باشند بیشتر بای از چپاول های خود دفاعی مرگبار داشته باشند.
این پدرسوخته‌هایی که بیانیه ناتو رو نوشتن، مخصوصا اینجاش که میگه: "کشته شدن مردم و تخریب‌های صورت گرفته ناشی از اقدامات روسیه را محکوم می‌کنیم. چنین اقداماتی در قاره اروپا به طور کامل و به صورت نهادینه شده مضمحل شده است."، یادشون رفته قتل‌عام‌ها در بوسنی رو جلوی چشم نیروهای ناتو، یو ان، اسفور و بقیه اوباش نظامی غربی رو!!!
طبق گزارش‌ها تا الان ۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته شدن، در بوسنی بیش از ۲۰۰ هزار غیرنظامی کشته شدن!
حالا این پدرسوخته‌ها میگن چنین اقداماتی در اروپا مضمحل شده است!!! عجب!
جهان داره به سوی دو تکه شدن پیش میره
یک تکه او شامل آمریکا و اروپا و ......
یک تکه دیگه شامل روسیه چین صربستان و ....
همین روسیه با همین شیوه ، ارمنستان و آذربایجان و گرجستان را از ایران جدا کرد. کلا شیوه اش به همین صورت است که از هر کشوری که احساس خطر کند دور تا دور استانهای هم مرز با خودش را تصرف میکنه. الان هم دور تا دور استانهای هم مرز با خودش با اوکراین را تصرف کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
احسنت
کانادا خیلی کشور شیرینی شده است! داداش شما فعلا دزدها و اختلاس گران را از کشورت بیرون بنداز بعد بیا برادریت رو ثایت کن. فکر کنم پوتین بگه به من پناهندگی بدید 3 سوت این کار را میکنه. جمع کن این بساط دروغت رو ! شایدم دوست دارند پوتین در سالن ورزشی حضور داشته باشه
باید همه بمبهای هسته ای جهان بکار گرفته بشن و این روسیه و چین کثافت هر طور شده نابود بشن
باید آمریکا بمبهای میکروبی و شیمیایی و میکروبیولوژی خودشو استفاده کنه در این جنگ ...
همه این حیوانات روسی و چینی باید نابود بشن ...
همه کشورهای مستبد و زورگو باید با خاک یکسان بشن ،
داستان حمله روسیه به اوکراین از حدود 1 سال قبل کلید خورد. من یک مروری میکنم به وقایعی که در این یک سال رخ داد با تمرکز بر رویدادهای ایران.
1- تصویب طرح الزام رفع تحریمها در مجلس سال گذشته همین روزها
2- ممانعت از احیای برجام در دولت آقای روحانی که به شرق و روسها بی توجهی میکرد
3- انتخاب رئیس جمهور اصولگرا و متمایل به شرق در ایران
4- عضویت ایران در پیمان امنیتی شانگهای که همسویی در سیاست های امنیتی - نظامی خارجی یکی از تعهدات آن است
4- جلوگیری از احیای برجام تا این لحظه به منظور فشار بر غرب
5- دعوت پوتین از رئیس جمهور ایران و دیدار با او در حدود دو ماه قبل به منظور یارگیری و بهره برداری از کارت ایران در جنگ آتی
6- دیدار با مقامات عالی اکثر کشورهای همسو با روسیه در یک سال اخیر. از سوریه بگیرید تا ونزوئلا و ایران
7- دیدار با رئیس جمهور چین چند روز قبل از حمله به اوکراین
8- تشدید مواضع هسته ای ایران در دو سه روز اخیر و عدم امکان احیای برجام در کوتاه مدت چرا که در صورت احیای برجام، نفت و گاز ایران به اروپا سرازیر میشود و تحریم روسیه برای آمریکا و اروپا راحت تر میشود
در کل بسیار واضح است که ما کارت امتیازی روسها شده ایم و این بسیار شرم آور است که مواضع سیاسی ما باید با برنامه های روسها هماهنگ باشد. در کل اگر روسها به اخلاق و قوانین بین المللی پایبند باشند، مشکلی نیست ولی مساله این است که روسها میخواهند از همه بهره برداری کنند و در عین حال خیری به آنها نرسانند البته خیری هم نمیتوانند برسانند. مثلا روسها صنعت پیشرفته یا فناوری هایی در اختیار دارند که بخواهند به دیگران هم منتقل کنند؟ ...
حالا پوتین پاسخ اینهمه کشته ارتش خودش واوکراین رو چطور میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
ناتو هم باید پاسخ بده فقط پوتین نیست
حالا پوتین پاسخ اینهمه کشته ارتش خودش واوکراین رو چطور میده
ناتو ، آمریکا و اروپا در مقابل روسیه کوچکترین کاری نتونست بکنه
روسیه خیلی یاقی شده و قلدری میکنه تو جهان
همه ازش میترسن
قربونتون پای جهان را وسط نکش،خودتون با خودتون بجنگید تا قیام قیامت!!!
اوکراین یاد آور خفت وخواری روسها در افعانستان است .
دولتمردان ایرانی می بایست از حمله پوتین جنایت کار عبرت بگیرند و غیر قابل اعتماد بودن روسیه را در ذهن خود داشته باشند. نه روسیه ،؛ نه چین و هیچ دولت غربی نمی توانند به عنوان پشتیبانان ایران زمین باشند. تنها مردم غیرتمند کشکورمان هستند که از خاک و کیان و ناموس خود دفاع خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لطفا ناموس را برای من بیسواد تعریف کنید
امکان دارد که پشیمان شوید.
روسیه کشوری منفور هستش
یک پیشنها سازنده
حالا که دنیا خرتوخر و هرج ومرج شده
چطوره ما هم به بحرین یا آذربایجان حمله کنیم
نظرت چیه؟؟به نظرت الان موقع ش نیست.
یک نفر به مسئولین کشور هشدار بده که اشتباه مسئولین کشورمون در زمان جنگ جهانی دوم رو تکرار نکنن، در حالی که طی آن ایران حامی آلمان شد و بعد از شکست آلمان اون بلاها سر کشور و مردم نگون بخت اومد، هر چند چیزی که وجود نداره گوش شنوا از جانب مسئولین است.
اگر اوکراینی ها شیعه بودند هیچ گاه این بلا سرشون در نمی امد و رحمت خدا بر اون ها بود
مشکل انتخاب اشتباه خودشون بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
قربونت با بودن افرادی مثل شما، ما خجالت زده شیعیان گذشته هستیم از اکراین دست بردارید خدا وکیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
رفت و آمدو باید بیشتر میکردند ارز 4200 میدادند سفر
بیشتر میشد خانه دوم هم داشتیم الان همه شیعه بودندچرا بریم ترکیه خانه بخریم
ترامپ با پاره کردن قوانین بین المللی راه رو برای پوتین باز کرد! بیخود نبود که پوتین کمک کرد به پیروزی ترامپ!
روسها در حال پیشروی هستند و فقط آمار کستا از روسها است . مشخصه که طرف اوکراینی لاف می زند
شما فکر میکنید پوتین هم هشت سال میجنگه . فکر نمیکنم
استمرار جنگ در اروپا یعنی نابودی قاره سبز . وقتی رهبران سیاسی اروپا کسانی چون مکرون باشند ، اروپا نخواهد توانست متناسب با وزن فرهنگی و اجتماعی خود در جهان عرض اندام کند و بازیچه مکر انگلیسی + زور یانکی باقی خواهد ماند .
"افشاگری نیویورک تایمز درباره نقش چین در حمله روسیه به اوکراین"...من فکر میکنم جو بایدن بی عرضه ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
مگه دست بایدنه؟
اوکراینی ها به خیال حمایت آمریکا بودند ولی باید می دانستند که تاریخ نشان داده تا زمانی که چیزی برای آمریکا منفعتی نداشته باشد آمریکا خودش را درگیر آن نمی کند.
آمریکا در هر جایی دخالت می کند برای منافع خودش است حتی آمریکایی ها به داعش که یک نیروی تروریستی بود کمک می کردند تا منطقه را درگیر جنگ کنند و از یک طرف اسلحه و مهمات خود را بفروشند و از طرف دیگر کشورهای خاورمیانه را که در مرکز نفت دنیا و ثروت های زیر زمینی خدادادی قرار دارند با جنگ و درگیری، از پیشرفت علمی عقب نگه دارند تا در آینده نفت و ثروت های زیر زمینی خدادادی شان را مفت خری کنند.
البته آمریکا برای عقب نگه داشتن کشورهای خاورمیانه از پیشرفت علمی ، راه های دیگری هم دارد یکی از آنها وابستگی این کشورها است، راه دیگر تحریم به دلایل گذافه و واهی است و ...
البته آمریکایی ها باید بدانند که مردم منطقه دیگر آگاه شده اند و گول اهداف استعماری آنها را که هدفی جزء تامین منافع خودشان ندارد را نمی خورند، هر چند که نظام پوپولیست آمریکایی فعلی ممکن است راه های دیگری را برای فریب افکار عمومی دنیا جایگزین کند ولی دیگر مثل گذشته نمی تواند و نخواهد توانست دنیا را فریب دهد.
به آن چند نفری که جواب این غربگداها را می دهند . دقت کنید که چند نفر خبر را دیده اند و کمتر از یک هزارمشان کامنت گذاشته اند و حتی تعداد اندک مثبت و منفی ها نیز گویای پشت پرده ی کامنت دهنده ها است . این غربگداها اولا خارج کشور هستند و نهایت زندگیشان به عرق ، ورق و منقل خلاصه می شود . اینها همانهایی هستند که زمان جنایت آمریکا در آسیا و آفریقا کاری با سیاست نداشتند و در آن زمان در حال گرفتن عکس سلفی با ماشینهای لوکس خارجی برای پز دادن به اقوامشان بودند و حالا رگ انسان دوستی شان به ناگاه ورم کرده البته آنهم تاوانیست که برای چند روز زندگی بیشتر در ممالک غربی ، باید بپردازند . . شما نیز مانند اکثر مردم که صرفا خبر را می خوانند و رد می شوند ، بدون جواب دادن به آوارگان اردوگاه نشین ، فقط از خبر بگذرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
والا غربگدایی شرف داره به شرق ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تو لنگتو ببند و اشکنتو بخور
با سلام . ایران توانایی تامین 43 درصد گاز طبیعی مورد نیاز اروپا را دارد . و الان بزرگترین فرصت را خداوند به مردمان ایران عطا نموده است که از موقعیت استفاده کنند و گاز طبیعی اروپا را تامین کنند . سوال اینجاست ایا از این نعمت خدادای استفاده خواهند کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
به این آسانی که فکر میکنید نیست
ما ایرانی ها بهتر از هر کشوری حال مردم اوکراین می فهمیم جا داشت بهتر از این با این موضوع روبرو می شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
ایرانیها وضع مردم لیبی که اطمینان کردند به آمریکا و انگلیس را میفهمند که تمام زندگیشان را که روزانه 3 میلیون بشکه نفت است را میبرند و کشورشان دچار جنگ داخلی است و همین رسانه های غربی یک کلمه هم نمیگویند ما وضع مردم یمن و عراق که در همسایگیمان است وبا دست خالی رئیس ناتو که خود آمریکا بود را بیرون کردند میفهمیم
برخلاف شلوغ بازی در فضای مجازی ، مردم پی زندگی خودشان هستند و فقط تاسف می خورند از اوضاع مردم اوکراین . این نوع نگاه در بین تمام مردم کره ی زمین وجود دارد . اما دو گروه در فضای مجازی ایران کاسه ی داغتر از آش شده اند . ضدانقلاب خارج نشین و اصلاح طلبها . گروه اول مجبورند چون غیر از نوکری کار دیگری کنند ، جیره ی غذاییشان قطع می سود و گروه دوم هم برای فراموش نشدن مجبورند زمانی دم از مقاومت برای جنگ با طالبان بزنند و امروز خونخواه اوکراینی ها شده اند . تمام تلاش خود را می کنند که دو اتفاق بیافتد : اول دیده شوند و دوم توسط آمریکا پسندیده شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اصل مطلب رو قشنگ گفتی دمت گرم
هر وقت راهتون رو گم کردید ببینید جبهه غرب کجا رو میکوبه؟ همان جا جبهه حقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
مزدور توده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
هر وقت راهتون رو گم کردید ببینید دشمن کدوم سمت رو میزنه . اونطرف حقه .

البته دشمن شناسی واقعا سخت شده . خود من شخصا به نتیجه رسیده ام که ایران و سرزمینهای جدا شده از ایران در دنیا تنها هستند و دوستی ندارند.
یاحق
روسیه جنگ را آغاز کرد . تهاجم نظامی به یک کشور مستقل روسیه را نابود می‌کند. آلمان با وضعیت بهتر از روسیه نتوانست پیروز شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
روسیه باید به 30 کشور تجزیه شود. چین و آمریکا هم همینطور. باید شر این سه کشور کثیف از دنیا کم بشه تا دنیا به آرامش برسه. روسیه به 20 و چین به 6 تا 8 و آمریکا هم به 7 تا 9 کشور تقسیم بشن. تا دنیا از شر جنگ و نفرت و تنش و قلدری راحت بشه.
اگر جمهوری اسلامی رسما حمله نظامی پوتین به اکراین را محکوم کند وجهه اش را تقویت می کند
مکرون متوهم
#یمن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
ببخشید، اشتباهی منفی دادم، شرمنده.
اوکراین ارتش 22 دنیاست. این جنگ مثل جنگ های امریکا نیست که یک کشور رو تحریم میکنه تا مردمش به مرحله سوء تغذیه برسن بعد حمله کنه ! روس ها دیوانه ان رفتن که هم خودشون رو بکشن و هم اوکراینی هارو

غرب از تحریم گسترده روسیه میترسه و بعیده ارتباطش رو با سوییفت و بانک های دنیا قطع کنن و در سطح ایران تحریمش کنن چون میدونن روسیه اگر بدونه چیزی برای از دست دادن نداره کل اوکراین رو با یه همه پرسی نمادین ضمیمه خاک خودش میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
دقیقا بزودی اوکراین را با یک همه پرسی صوری و تقلبی ضمیمه خاک خودش میکنه
کشور کانادا که هنوز روی پول هاشون عکس ملکه انگلیس چاپ میشه و هنوز مستعمره انگلیس هستن و زبانشون هم فرانسویه ؛ از وقتی این دلقک ترودو رو اوردن روی کار سعی میکنن خودشون رو یک بازیگر قدرتمند در عرصه جهانی نشون بدن خخخخ برو بابا تو کی هستی!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
کل غرب و امریکا با حمله هوایی به عراق اول عراق را نابود بعد اشغال کردند.
ولی به ظور کلی ضعف نظامی روسیه کاملا مشهوده. آمریکا به خاطر اینکه تمام عمرش در حال جنگ بوده تجربه به مراتب بالاتری داره. شما فکرشو بکنید آمریکا به عراق حمله کرد و تا زمانی که صدام شکست بخوره فقط 170 تا کشته داد ! تنها با 170 کشته کل عراق رو تسخیر کرد

درسته که اوکراین به مراتب قدرتمند تر از عراقه ولی بازم روسیه به عنوان ارتش دوم دنیا داره تلفات عجیبی میده.

روسیه از نظر جنگ الکترونیک و سامانه های دفاعی بسیار قدرتمنده ولی هیچ استفاده ای از این قدرتش نمیکنه. ظاهرا حتی یک کدوم از سامانه های اس 400 خودش رو وارد اوکراین نکرده

انگار پوتین هیچ اهمیتی به تلفات خودش نمیده و به نیروهای خودش بیشتر به چشم انتحاری نگاه میکنه تا سرباز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
هنوز دو روز نشده تا پایتخت اوکراین رسیدن این ضعفه؟ بایکوت رسانه های غربی رو باور نکن پوتین فعلا قصد محاصره کی یف نمیخواد دولت فعلی رو نابود کنه فقط محاصره میکنه و امتیاز میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اگه جنگ واقعی بود اینطوری نبود بیشتر دقت کن
علی
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
عجب شما بی رحم و غرب پسند هستید؛
آمریکا ابتدا ۵۰۰ هزار فقط کودک را از گرسنگی و بی دوایی بقتل رسانید آمریکا تازه گرما گرم کشتار در عراق بود که ویکی لیس وی را رسوا کرد.
من تجاوز به تمامیت ارضی کشورها را بشدت رد میکنم ولی اگر لانه نازی های کنونی اروپایی خراب گردد که دسته دسته در آلمان و انگلیس و فرانسه و هلند در خیابان ها نعره میکشند، نه تنها از پوتین چنین درخواستی میکنم بلکه از آقای رییسی میخواهم که قوای کمکی برای روس ها در اوکراین در اختیار قرار دهد.
این نگاشته از ناف آلمان و مشاهدات محلی میباشد
وقاحت و بی شرمی رو فقط میشه در نگاه "غرب" و "غرب گرا" معنا کرد

آمریکایی که برای جدا کردن تایوان از چین تلاش همه جانبه میکنه ولی همزمان 6 مرتبه از چین درخواست میکنه که جلوی حمله روسیه به اوکراین رو بگیره که ناتو با خیال راحت اوکراین رو عضو ائتلاف خودش کنه و بیخ گوش روسیه سامانه های موشکی و هسته ایش رو مستقر کنه

همزمان ابودلقکان و چاکرمسلکان و مغزهای استعمار زده غرب پرست هم روسیه رو متهم به جنایت و جنگ میکنن که چرا به اوکراین حمله کردی و چرا اجازه ندادی اوکراین بعد از تمام همسایگانت مثل لتونی و لیتوانی و..... عضو ناتو بشه که آمریکا با خیال راحت بیاد 1000 تا کلاهک هسته ای دم مرزهات مستقر کنه


جالبه هیچکس منتقد بحران موشکی کوبا نیست که آمریکا دنیارو روی سرش گذاشت که چرا روسیه موشک های هسته ایش رو توی کوبا مستقر کرده و دست آخر هم روسیه رو از کوبا بیرون کرد. ولی اگر آمریکا و غرب کل موشک هاشون رو در اطراف روسیه مستفر کنن اشکال نداره

گفتم دیگه ؛ واقعا وقاحت و بی شرمی رو فقط میشه در دیدگاه آمریکا و آمریکاپرستان که از قضا نصف جمعیت خاورمیانه عقب افتاده رو تشکیل میدن دید
حمله آمریکا و شرکا به عراق لیبی یمن افغانستان و آواره کردن مردم این کشورها هیچ مشکلی نداره فقط حمله روسیه بده
من موندم این شورای امنیت تا حالا کجا بود وقتی آمریکا به افغانستان، سوریه، یمن و... حمله میکرد و مردم بیگناه رو میکشت. یا وقتی هر چند روز یک بار رژیم صهیونیستی به سوریه حمله میکنه و مواضع غیرنظامی مثل فرودگاه، بیمارستان،‌ شهرکها و ... رو بمباران میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
توده ای های منفور جز بد و بیراه گفتن به آمریکا هیچ چیزی در چنته ندارند
ناشناس
| Luxembourg |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
توده ای آمریکا به سوریه و یمن حمله کرده ؟ بی سواد آمریکا به عراق و افغانستان صدام و القاعده حمله کرد که هر دو دشمن ایران بودند و دست آمریکا درد نکنه اما روسیه جز توطئه در ایران و دنیا چه کار کرده؟ دو کار مثبت از روسیه در دنیا نام ببر توده ای؟
خوب دوستانی که فکر میکنند حمله پوتین منافعی داره، میتونند منصفانه صبر کنند. ببیند آیا از فروش گاز چیزی عاید ما میشه، آیا برجامی که تا فردا باید تعیین تکلیف بشه، بهانه نمیشه آمریکا با همین استدلال روسیه و حمایت از کشورهای عرب همسایه به ایران حمله کنه. و روسیه هم بشینه نگاه کنه و چه بسا مثل زمان جنگ خودش هم نشه رفیق طرف مقابل.
پوتین با حمله به اوکراین، حقارت خودش را بیش از پیش به تصویر کشاند. این را چین هم فهمید و حاضر نشد با حمایت بی چون و چرا از حماقت پوتین، منافع خود را قربانی کند. در بیانیه وزارت خارجه چین، صراحتا بر شناسایی اوکراین به عنوان یک کشور مستقل تاکید شده. این وسط فقط عده ای ایران هستند که دلشان برای پوتین سوخته و با تحلیلهای من درآوردی این تجاوز و حماقت بی دلیل را توجیه میکنند. اقتصاد روسیه نابود خواهد شد و این غربیها آنقدر به روسیه توهین و بی احترامی میکنند که از کارش یا پشیمان شود و یا از وضعیت فعلی هم ضعیفتر شود.
امام خمینی (ره) در زمان حیات خود به روسها رو نداد
مردم ایران نفرت شدیدی از روسها دارند که حاصل تبلیغات نیست بلکه از واقعیاتی نشات میگیرد که با تبیین توخالی قابل رفع نیست. هنوز هستند پیرمردها و پیرزنهای 80 سال به بالایی که قلدری روسها در جریان اشغال ایران در جنگ جهانی دوم را به یاد دارند همانطور که پدرسوختگی انگلیسیها را به یاد دارند. فقط یک عده خوش خیال با تحلیلهای متوهمانه هستند که هنوز به روسها امید و دلبستگی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
همین چین و روسیه نبود آمریکا از گرسنگی کشته بودت تا الان
این جنگ میتونه پایان اشغالگری 600 ساله روسیه باشه. و پایان روسیه.. تجزیه روسیه محتمله. خاور دور (8 کشور) منطقه ولگا 5 تا 10 منطقه خودمختار داره. در قفقاز چچن داغستان اوستیا و غیره. تاتارستان باشقیرها یاکوتها و در منطقه دریای سیاه کوزاک ها (همانها که در ایران به اشتباه قزاق گفته میشه و در دوران قاجار در ایران وحشیگری کردن) همه اینها میتونن از روسیه جدا بشن. روسیه باید از آسیا گم بشه. روسیه قرن 14 مورد تایید ماست منطقه ای در شعاع 200 کیلومتری مسکو و بقیه اراضی باید از اینها گرفته بشه. روسیه باید به 20 تا 30 کشور تجزیه بشه. تجزیه روسیه شر یک قلدر رو کم میکنه و بعد اونم باید خلع سلاح بشه و تمام قوای اتمیش نابود بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
به امید نابودی و تجزیه روسیه و چین
حسین
| Netherlands |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
فیلم تخیلی زیاد دیدن آخرش میشه همین
حیف نمیشه صدای شیشکی یا شکلکش رو برات فرستاد
ولی خب منظورم همونه
جوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اگر چند تا عدد و چند تا اسم را عوض بکنیم متن بالا را میتوان عینا برای آمریکا هم استفاده کردتازه تعداد جنگهایی که آمریکا برای منافعش در تاریخ معاصر به را ه انداخته بیشتر از روسیه و شوروی هم هست.یک بام و دو هوا قابل قبول نیست. ظلم باید کلا محکوم شود نه یکطرفه. ضمنا برای تنبیه ظالم،دعوت به ظلم بیشتر جایز نیست.و راه حل عادلانه دعوت به صلح و گفتگو و سختگیری بر ظالم است..
اروپاییها و غربیها هرچقدر با هم بجنگند خاورمیانه آرامتر خواهد بود!
جنگ جهانی سوم به زودی شروع میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
آمین
این جنگ تله ایی بود برای روسیه از طرف غرب تا روسیه هم از اروپا دور کند وهم این کشور منفور کنه وهم هزینه های سنگین وتلفات انسانی زیادی را برای روسیه رقم بزند آنها فقط اوکراین شیر کردند تادر مقابل روسیه بماند چون اوکراین برای آنها مهم نیست مهم اینست ک۸ )وکراین به جای کشورهای اروپایی با روسیه بجگند یعنی امریکا مزدوری می خواست تعالیمه روسیه در اروپا بجگند وان هم اوکراین است لطماتی کهاوکراین خواهد خورد براحتی قابل جبران نیست
صدا و سیما ایران هم آتش بیار معرکه شده و اوکراین رو مقصر می‌دونه و غرب رو .... ۲۰-۳۰
چرا یک برنامه تلویزیونی اینقدر تخریب می‌کنه کشور ایران رو در مجامع بین الملل . اینها میشنووند و روزگار ایران بدتر میشود . نکنید ترو قرآن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
توقع داری از ناتو دفاع کنیم؟
احتمال میدهم که روسیه فقط قصد ادب کردن اوکراین را داشته باشد نه اشغال آن را. البته این احتمال هم وجود دارد که غربیها هم به تلافی آن قصد ادب کردن ایران را داشته باشند. در هر صورت هیچ کشوری نباید نقطه تلاقی درگیریهای شرق و غرب شود وگرنه به شدت متضرر خواهد شد. با این وصف احیای برجام را محتمل نمیدانم و مطمئن باشید همانطور که غربیها به دلیل هنوز عضو نشدن اوکراین در ناتو، حاضر به دخالت نظامی نشدند، روسها و چینیها هم چنین کاری نخواهند کرد اما نکته دردآور اینجاست که کشورهایی مثل آذربایجان و ترکیه و افغانستان از این درگیری احتمالی سوء استفاده کنند.
در حال حاضر بهترین حالت برای تمام طرفین دستگیری یا کشته شدن زلنسکی هست. همه چیز میاد َرجای اولشو مسله حل میشه. گوی که انگلستان بغض گلویش را می‌گیرد و مکرون هم غش خواهد کرد.
تابناک بدکار چرا با جلوه دادن اخبار جنگ روح‌مردم را آزار میدهی...اونور دنیا جنگه‌ به ما چه اصلا بنویسی ننوبسی چی میشه؟!
ما ملت ایران حمله پوتین به کشور مستقل و مردمی که حق آزادی و انتخاب را دارند محکوم می کنیم
نه به جنگ، نه به خشونت و نسل کشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
مگه همه پرسی کردن؟ ناتو به زور میخواست بره اونجا
ناشناس
| France |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
این حقی است که کوبایی ها و ونزوئلایی ها ندارند ؛ فقط آنان که خدایگان فرموده اند این حق را دارند .
یه نکته بگم
این وری ها به اونوری ها میگن غرب گدا
اونوری ها به این وری ها میگن ساندیس خور و کاسب تحریم
عقبه و شخصیت و منش افراد و حزبی که بهش تعلق دارن حتی تو نامگذاری برای رقیب هم تاثیر میگذاره و خودشو نشون میده
پایان پوتین....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
واسه کریمه هم میگفتید بشین تا پایانش بیاد
چقدر فعالین حقوق بشر فعال شدن
فقط نمیدونم چرا بعد از اینهمه سال که از اشغال همسایگان ما و به آتش کشیدن خاور میانه توسط عموسام میگذره هیچ کدوم حرفی نمیزدن و ساکت بودن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
خيلي طرفدار صدام و طالبان بودي؟
پوتین یک ارتش پوشالی داره زیاد به این موشک ها و پوشک هاش نگاه نکنید کافیه موشک ضد تانک و ضد بالگرد به دست اوکراینی ها برسه تا ببینید چطور تانک های قراضه و بالگردهای دوزاری روسیه را شکار می کنند توده ای ها مزدور روسیه که شیفته نظر نویسی برای روسیه هستند صبر کنند و ببینند حتی با تصرف کیف جبهه مقاومت در برابر تجازو روسیه به سمت غرب اوکراین و مرزهای لهستان کشیده می شه که از همین طریق هم تسلیحات به رزمندگان اوکراینی خواهد رسید و بعد خواهید دید مفتضحانه اوکراین را ترک خواهد کرد و پس از آن هم اوکراین به سادگی عضو ناتو می شود و در پایان پوتین نادان هیچ چیزی را به دست نمی آورد.
پوتین با این کار خودزنی کرد هم در داخل روسیه با اعتراضات گسترده روبروست هم آبروی نداشته اش در جهان حراج شد و هم چیزی در میان مدت به دست نخواهد آورد و هم اروپا را مصر کرد که جایگزینی برای گاز از روسیه پیدا کند و هم ناتو متحدتر خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
توده ای چیه غرب ذلیل؟
ای بابا شماهاچتونه ؟
شما هایی که مثلا برای عبور یک تانک روسی از روی یه ماشین ناراحتین (که همه باید ناراحت باشیم )چراوقتی تویمن جنگنده های عربستانی با یه موشک یه عروسی رو به عزا تبدیل میکنن ناراحت نمیشین شماکه مثلا برای اشغال اوکراین توسط روسیه ناراحتین پس چرا برای اشغال ۷۰ساله فلسطین توسط اسرائیل ناراحت نمیشین
امیدوارم به خودتون بیاید وبه جای اینکه تحت تاثیررسانه ها قرار بگیرید باعقل تون مسائل رو تحلیل کنید
هر جا که ناتو و غرب بیایید آنجا نا امن می شود مثل افغانستان و عراق این هم اوکراین
بنظر بنده این یک باتلاق برای روسیه بود که آمریکا تدارک دیده آمریکا برای اینکه چین مهار کنه باید خیالش از چند جهت راحت می شد یکی از بزرگترین دقدقه های آن روسیه بود حالا روس‌ها با حماقت تجاوز به اوکراین هم از بازار انرژی کنار گذاشته می شود ودر انزوای کامل قرار می گیرند دوم ایران است که یکجوری به توافق برسند وبعد نوبت چین است که با تمام قوا برای مهار آن عمل خواهد کرد اگر پوست موز تاوان اثر بخش باشد چین هم گول بخورد آینده نشان خواهد داد که درون اتاق فکرهای کاخ سفید چه گذشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
ظاهراْ این اروپا است که به گاز و انرژی روسیه نیاز دارد و اگر قرار باشد آمریکا همه کشورها را تحریم کند فقط خودش می ماند و خودش و قصه تحریم معکوس می شود فکرش را بکن بلوک شرق بخواهد غرب و آمریکا را
تحریم کند که چنین چیزی در آینده بعید نخواهد بود
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند
توکزمحنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
چو عضوی بدرد آرد روزگار دگر عضوهارانماند قرار
انسان باشید که ترکش این جنگ به ما اصابت نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
واسه تهاجم یمن هم همینجوری شاعری میکردی؟
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
بنی آدم اعضاء یک پیکرند نه یکدیگرند... شعر رو خراب نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
خدایی تو که با پرچم آلمان آمدی چقدر با اعتقاد به این شعر
برای مردم یمن و سوریه و لیبی و میانمار بدرد آمدی؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
همین شاعر فرمود
برو قوی شو که ضعیف پایمال است.
ترکش این جنگ که هیچ هر جنگی تا کنون بما اصابت کرده است و آنها ما نه تنها حتی آنهایی که ترکش ها را میترکانند
تما م گاز تولیدی ما در داخل مصرف می شود ودر زمستان برای مصرف داخلی از ترکمنستان گاز وارد می کنیم ویا گاز کارخانه جات ونیروگاه ها را قطع می کنیم حال بناست کدام گازرا به اروپا صادر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
همان حوزه گازي درياي خزر را كه طبق قرارداد ننگين با روسيه اجازه استخراج ان را نداريم
شرقزاده ها این روزها فعال شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
غرب ذلیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
خوش بحال تو ک خیلی حالیته
خطر رویارویی ابرقدرت‌ها
مهم‌ترین نکته این است - ذخیره کلاهک‌های هسته‌ای پوتین.
بایدن نمی‌خواهد با خطر درگیری مستقیم بین نیروهای آمریکایی و روسی در اوکراین جرقه یک "جنگ جهانی" را بزند و در این مورد علنا صحبت کرده است
آمریکا و اروپا براحتی پوتین را در جنگی انداختند تا به این بهانه روسیه را تحریمی کنند که سالها بدنبال آن بودند.و اما تاوان این کار را مردم بیچاره روسیه خواهند داد با بی ارزشتر شدن روزبروز روبل.
روسیه با سر رفت تو تله غرب. قطعا عمو پوتین در این تله به خاله پوتین تبدیل خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
غرب ذلیل همینه تا دیروز میگفتن غرب فلان میکنه بمان میکنه الان که هیچ کاری نکرده میگن تله بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
دوستی با خاله خرسه
این پوست خربزه را امریکا انداخت زیر پای پوتین. داستان اصلی مخالفت امریکا با خط لوله گاز نرد استریم و  وابستگی المان به گاز روسیه است که مسلما این نزدیکی به ضرر آمریکا است
بهر حال الان بهترین فرصت برای ایران است که توافق وین را سریعا نهایی کند  و با کمک اروپا خلا گاز روسیه را پر کند  و عملا تله ای را که سالها پیش روسیه برای ایران پهن کرد بود که با تمدبد تحربمها شانس صدور گاز ایران به اروپا را ملغی کند، حالا  میتوان خنثی کرد.
امیدواریم که حد اقل از این شانس استفاده شود و مثل همیشه فرصت سوزی نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
اره حتما روسیه به ایران اجازه میده و ایرانم اینقدر زیرساختاش آمادس از چارشنبه همین هفته اقای ایمنی رو میفرسته اروپا
دم روسیه که اقتدار شرق رو برگردوند گرم. همه دشمنای روسیه فدای پوتین بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تو فدای پوتین شو که انقدر دوستش داری. ساندیس با خودت ببر وقتی رفتی پوتین هاش رو واکس بزنی
دم روسیه که اقتدار شرق رو برگردوند گرم. همه دشمنای روسیه فدای پوتین بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
تو فدا شو البته قبلش لنگتو ببند و نون خشکتو بخور
اروپائی ها به جای آنکه برای برقراری صلح پیشقدم شوند در حال ارسال سلاح به اوکراین هستند! ماکرون هم وعده یک جنگ طولانی مدت را داده .... به بهای ویرانی و کشتار بیشتر در اوکراین .
همه اینا به کنار یکی به این ماکرون بگه حفه شه ، حرف نداره ، خفه شه بشینه کنار.
روسیه باید به 30 کشور تجزیه شود. چین و آمریکا هم همینطور. باید شر این سه کشور کثیف از دنیا کم بشه تا دنیا به آرامش برسه. روسیه به 20 و چین به 6 تا 8 و آمریکا هم به 7 تا 9 کشور تقسیم بشن. تا دنیا از شر جنگ و نفرت و تنش و قلدری راحت بشه.
اردوغان هم از توبره میخوره هم از آخور.برای سر کوب کردها روسیه را تحت فشار گذاشته نه بخاطر انسان دوستی چون اردوغان یک دیکتاتور تمام عیار است.
زلنسکی ریییس جمهور اوکراین یک یهودی حامی اسراییله. حالا میتونه ببینه که آیا اشغالگری خوبه یا نه!
ترکیه قبر خودش رو کند ، با روسیه در افتاد و از اوکراین حمایت نظامی کرد
سوژه جدیدی در اومد برای فیلم سازان هالیووود
امریکا میگفت روسیه امروز فردا حمله میکنه همتون میگفتید امریکا جوک میگه حالا کی جوک میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
پوتین رو مجبور به جنگ کردن
روسیه درباتااقی افتاد که یک کشور جهان سوم می شود دیگر مردم اوکراین دیگر تفکر شرقی را قبول ندارند و در برابر روسیه هم می ایستند و بازنده روسیه است
ترکیه. هم رفت سر اوکراین
آیا میدانستید اگر روسیه (همون شوروی سابق) نبود الان وسعت ایران 2 برابر بود. تاریخ رو که میخونم حالم از روسیه بهم میخوره. این روسیه مار خورده افعی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اون 10 میلیون ایرانی که انگلیس تو جنگ جهانی از ایران کشت چی؟ اون حالت رو بهم نمیزنه؟ که اینجور طرفدار غربی ها شدی
روسیه بزودی اوکراین را با یک همه پرسی صوری و تقلبی ضمیمه خاک خودش میکنه
انصافا در طی هزاران سال تاریخ بشر روسیه و چین چه ارمعانی برای بشریت داشتند جز آموزش بیخدایی و کفر و ظلم اما اروپا و آمریکا در کنار ظلم و استعمارگریشون دستاوردهای خیلی خوبی هم برای بشریت داشتند.
جنگ جنگ تسلیحات است . ابرقدرتها با جنگ افروزی دیگر سلاح های کشتار جمعی خود را به منصه حضور می گذارند. جنگ قدرتمند بر علیه بی قدرت ها. و گرنه عصر عصر شعور و منطق هست نه زور و فشار
وقتی ادم این خبرها و کامنتهارو میخونه مطمن میشه که این کشور از هم پاشیده فقط پوستش مونده. بجای اینکه ما پشت هم باشیم یه دو قطبی الکی درست کردن باسم روسیه و آمریکا. هیچ کدوم اینا دلسوز ملت خودشون نبودن حالا میخواید به ما شفا بدند. با این اوصاف ما هر جنگی تو آینده اتفاق بیوفته پیشاپیش باختیم. تکرار تاریخ جنگ جهانی دوم
جاه طلبی و حماقت پوتین روسیه را وارد جنگ نامعلوم کشانده
به نظر میاد پوتین خیلی قلدر شده خرس بوی خون به مشامش خورده یکی اینو ادب کنه
به امید اینکه هیچ جنگی صورت نگیره که زیرساختهای اقتصادی و ملت اون کشور آواره شن
دوستان وقتش هست تهدیدهارو تبدیل به فرصت کنیم الان وقتشه پولارو ببریم اوکراین زمین و ملک بخیم مسخره ام نکنید.
از همان ابتدا هم مشخص بود که این جنگ برای فروش هر چه بیشتر سلاح به اروپای شرقی است.
به نظر من من باید دو طرف دست از جنگ بکشن و برن باهم نهار بخورن
رییس مجلس دوما به راحتی میگوید رییس جمهور اکراین فرار کرده بعد تصاویر زنده نشان میدهد او و باقی وزرا در اکراین هستند!!
ايران نبايد روي وتوى روسيه حساب باز كند
مرد مردان ابر مرد اسلام اردوغان . خدا پشت و پناهت ای رهبر مسلمان واقعی
حالا این جنگ ویرانگرشروع شده وهمه محکوم میکنند ولی کسی شهامت ندارد به ریشه که همان تحریکات ناتو وبلوک سرمایه در عرب این اتش را برپا نمود تا هم روسها وهم اوکراین وهم خود اروپارا در بلند مدت بر زمین زند وبیچاره کند .
قابل توجه اونایی که همش میگن روسیه به یه کشور ضعیف حمله کرده!!! ارتش اوکراین مقام ۲۲ را در بین ارتش های جهان داره و دومین ارتش بزرگ ‌اروپاست! سه برابر ایران هواپیمای جنگی داره و تعداد تانک‌هایش دوبرابر ماست! فقط سیصد تا هلیکوپتر جنگی داره! سه هزار قبضه توپ جنگی داره و … تا الان هم که خوب جنگیدن و‌مردم‌ در جنگ‌های خیابانی با کوکتل مولوتف جلوی پیشروی تانک‌های روسی را گرفتن! به این الکی ها که فکر کرده بودن نیست!
۴۰٪ صنایع شوروی سابق در اوکراین است! همچین میگن ضعیف مثل اینکه یه کشور آفریقایی قحطی زده است!!!
درود بر مردم اوکراین!!!
الجزیره: نیروهای چچنی وارد اوکراین شده‌اند:در حقیقت یعنی داعش به اکراین سرازیر شده حیف دخترهای زیبای اکراینی صد حیف، فکر کنم با این اوضاع تعداد داعش افزایش یابد
جنگ اکراین دو حالت دارد که در حالت اول رئیس جمهور اکراین فرار می کند و جنگ به نفع روسیه به اتمام می رسد که به نفع اکراین هم است
حالت دوم این است که کشورهای غربی احمق شوند و به حمایت از اکراین به روسیه حمله کنند که آنوقت شروع یک فاجعه و احتمالا یک جنگ جهانی خواهد بود
و اگر ایران حالت بی طرفی اختیار کند شاید اتفاقی که در پایان حکومت رضا شاه افتاد بیفتد و از این منظر باید آمادگی مقابله با غرب را داشته باشد
البته بعد از جنگ جهانی دوم غرب سعی کرده است که در جنگ ها عاقلانه تصمیم بگیرد و احتمال حالت اول بیشتر است
همین که پوز کشورهای غربی به عنوان تحریم کننده ایران توسط روسیه به خاک مالیده شد جای شکر دارد و معلوم شد که اروپا و آمریکا ترسو و فقط ادعا دارند و قدرت پوشالی دارند و فقط دنبال دردسر درست کردن برای کشورها هستند مثل عراق و افغانستان و یمن و عربستان و سوریه و ایران و ...
و یکی از دلیل های دیگر ترسو بودن آنها انفعال آنها در مقابل حمله ایران به عین الاسد هم بود
بی رحمترین نیروهای داعشی چچنی بودن
این آمار ۱۰۰۰ تا اشتباهه ! روسیه حداقل تا الان ۴۰۰۰ تا کشته داده!
این آمار ۱۰۰۰ تا اشتباهه ! روسیه حداقل تا الان ۴۰۰۰ تا کشته داده!
این آشی است که انگلیس و آمریکا برای اروپا پختند همین
یک عمر بازی منافع مردم دنیا رو کشت و یه مشت افراد پیر مست قدرت...
می دونید شباهت سوریه و اکراین چیه - سوریه قرار بود مسیر انتقال گاز قطر و امارات به اروپا بشه - اکراین مسیر انتقال گاز روسیه هست به اروپا- این یک جنگ سیاسی نیست یک جنگ کاملا اقتصادی است.
روسیه در پیشروی به داخل اوکراین با مقاومت سرسختانه مردم اوکراین روبرو شده و توده ای ها نگران شدن نکنه اربابشون شکست سختی در اوکراین بخوره تانک های روسی یکی یکی داره شکار می شه و روسیه جز حمله موشکی هیچ توانی نداره روی زمین هیچه سربازان روسیه دارن فرار می کنند و پوتین همه نقشه هاش نقش برآب شد دیکتاتور پوتین به پایان سلام کن.
موافقت 28 کشور با ارسال سلاح به اوکراین: این سلاحها را از کجا و چگونه وارد اکراین میکنند؟ کشور در دست ارتش روسیه است .تعارف میکنند؟ یک ماه قبل از جنگ نمیشد این سلاحها را بدهند؟ این غربیها اکراینیها را سرکار گذاشتند
بایدن: یا باید جنگ جهانی سوم را آغاز کنیم یا تحریم کنیم: دیوانه شدید نه جنگ نه تحریم کنید مثل بچه آدم بروید مذاکره کنید شر را بکنید ما عید میخواهیم بریم ترکیه این دم آخر
اگر غرب ناتو را منحل میکرد وودست از تحریک ودست اندازی به حریم امنیتی وحیاط خلوت دیگران دست بر می داشت دنیا جای خیلی امنی میشد .ولی کمپانی های تسلیحاتی می می گذارن که دنیا روی ارامش ببیند .
دم روسیه که اقتدار شرق رو برگردوند گرم. همه دشمنای روسیه فدای پوتین بشن
این پوتین از کمونیست های دو آتشه بوده و احتمالا الان هم همون آدم سابق است در لباس جدید،و جنایت بیشتر.
همین روسیه با همین شیوه ، ارمنستان و آذربایجان و گرجستان را از ایران جدا کرد. کلا شیوه اش به همین صورت است که از هر کشوری که احساس خطر کند دور تا دور استانهای هم مرز با خودش را تصرف میکنه. الان هم دور تا دور استانهای هم مرز با خودش با اوکراین را تصرف کرد
جرات داره بیاد طرف ایران …………..پوتین……………
امریکابایه نقشه دیگه که ازقبل چیده بودن وانگلیس هم ازاتحادیه اروپاخارج شده همه اینا ازقبل برنامه ریزی شده بود تاروسیه واروپاروناتورومقابل هم قراربدن وخوب که همشون ویران ونابود شدن آقای آمریکا یکه وتنهاچین وهدف قراربده ونابود کنه البته اگه چین باروسیه تواین جنگ مشترک نشه آمریکا باین طرح دوباره میخاد ابرقدرت بشه همه کشورها خصوصا روسیه وچین باید خیلی استه استه برن تا توگو دال آمریکا نیفتن
اخه من موندم هنوز یکی پیدا نشد رمز گشای کنه حمله رو امریکا خودش برنامه رو چیده که روسیه رو از رده خارج کنه چه جنگ ببره چه به بازه روسیه به کشوری عقب افتاده میشه من روسیه بودم داشت خیلی پیشرفته میشود ببین با چه کلکی انداختن تو دام اون که کریمه رو دید راحت گرفت گفت چرا کلشو نگیرم اشتباه بزرگی کرد عمر روسیه ابر قدرت تموم شد این هم بدانید چین هیچ کاری نمیکنه چون اقتصادش به شدتت زیاد به اروپا امریکا وابسته هست
کار روسیه تمام است دولت چک میخواد ۸ میلیون دلار سلاح بدهد به اوکراین با این سلاح میشه روسیه را شخم زد البته اگر قبل اون روسیه پخ نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
این کامنتت شوخی بود؟ یا واقعا عقیده یه غرب ذلیله؟
اکراین سوریه اروپا خواهد شد
امام در اوایل انقلاب شعار نه شرقی و نه غربی را نهادینه کرد و این شعار رمز پیروزی کشور در اینده نیز خواهد بود بنابراین نباید به روسیه نیز اعتماد کرد. و توصیه می شود کشور را از لحاظ نظامی قوی کنید و حتی باید سلاح اتمی داشته باشیم.
بستگی به حکس العمل ناتو در ورشوی لهستان دارد.چیزی که عوض دارد گله ندازد.بعید است ولی ذور از انتظار نیست.
روسیه
روسیه
باید به بایدن گفت راه سومی هم وجود دارد . ساکت بننشینید تا سازمانهای بین المللی تصمیم بگیرند کاری که در زمان حمله آمریکا به افغانستان و عراق انجام ندادند . فکر کنید برجهای دوقولوی روسیه زده شده اند و با یک دلیل مسخره روسیه به این تصمیم رسیده است که باید به اوکراین حمله کند . دنیا که قانون نداره.همانطور که زمان حمله به عراق و افغانستان با بهانه های واهی نداشت.
غرب باید سعی بر صلح باشد نه ارسال اسلحه برای ادامه جنگ وقتل جوانان.
أولا این 14 نفر تسلیم شدند و ویدئو آنها هستش. دوما مردم اوکراین با مردم روسیه بسر عم از نژاد سلافه هستند یک زبان دارند فرقش انگار بین زبان‌ لبنانی ومصري از همدیگر می‌فهمند چون عربیه. فقط این رئیس جمهور اوکراینی می‌خواهد بین دو تا ملت‌ فرق بگذارد.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار