بازدید 17962
۶

معاون سفیر انگلیس تفهیم اتهام و کشور اخراج شد

روزنامه دولت اعلام کرد: معاون سفیر انگلیس بازداشت شد، اما بعد از تفهیم اتهام آزاد و از کشور اخراج شد
کد خبر: ۱۱۲۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 09 July 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه ایران درباره دستگیری سه دیپلمات خارجی نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد: «گزارش‌های دستگیری یک دیپلمات انگلیسی در ایران کاملاً نادرست است».

سایمون شرکلیف، سفیر این دولت در ایران هم با رد گزارش سازمان اطلاعات سپاه گفت: دیپلمات بریتانیایی که در این گزارش از او نام برده شده، حدود ۸ ماه پیش و پس از پایان مأموریتش ایران را ترک کرده است. سفیر انگلیس در حساب توئیتر خود نوشت: «این گزارش‌ها مبنی بر اینکه معاون سفیر ما در حال حاضر در بازداشت است بسیار جالب است. او در دسامبر گذشته در پایان مأموریت خود ایران را ترک کرد.»

اما نکته جالب توجه آن است که به گزارش رسانه‌های خبری، معاون سفیر انگلیس در ایران که یک مقام دیپلماتیک محسوب می‌شود، پس از بازداشت و تفهیم اتهام از کشورمان اخراج شده است. این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا علیرغم انتشار ویدیوی بازداشت وی، این خبر را تکذیب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۶
باشه خیلی خوب شما خیلی اقتدار دارید
حالا یکم اقتدارتون رو به طالبان نشان بدبد
اگر متهمه چرا اخراج شد و محاکمه نشد؟ حالا که محاکمه و مجازات نشده یا شما راست نمیگید یا از کشور متبوعش حساب می برید! کدومشه؟
راستی از ضاربان شهید فخری زاده و سایر ترورها چه خبر؟ دیپلمات و دو تابعیتی که گوشت دم دستن...
چه جالب و البته مقداری هم مضحک!طرف را گرفته اند و تفهیم اتهام کرده اند و بعد اخراجش کرده اند؟!اگر جرمی مرتکب شده است پس دادگاهش چه می شود؟!البته شاید مصونیت دیپلماتیک داشته اند!
وزارت خارجه اتریش هم دستگیری دیپلمات ها یا خانواده هایشان در ایران را تکذیب کرده است. تصاویر منتشر شده هم ساختگی و دستکاری شده هستند.
به هر حال انتشار این ادعاها در این زمان بیشتر نشاندهنده آرزوهای شما است. ولی سؤال اصلی این است که چرا دستگیری های غیرقانونی مردم - چه ایرانی چه خارجی - برای شما نشان اقتدار است؟
کی به کیه؟!
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری