با تحولات منطقه و جهان

کشته و زخمی شدن ۳۰۰۰ تن در درگیری‌های سودان/ آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط آمریکا/ کشته و زخمی شدن ۲۰۰ تن در یمن در صف توزیع کمک‌های مالی/ گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره یمن

کشته و زخمی شدن ۳۰۰۰ تن در درگیری‌های سودان، آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط آمریکا، کشته و زخمی شدن ۲۰۰ تن در یمن در صف توزیع کمک‌های مالی، گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره یمن و دیدار پادشاه اردن و ولیعهد سعودی در جده، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۳۱
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 20 April 2023
|
10166 بازدید
|

کشته و زخمی شدن 3000 نفر در درگیری های سودان/ آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط آمریکا/ کشته و زخمی شدن 200 نفر در یمن در صف توزیع کمک های مالی/ گفت وگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره یمن

بین الملل تابناک: کشته و زخمی شدن ۳۰۰۰ تن در درگیری‌های سودان، آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط آمریکا، کشته و زخمی شدن ۲۰۰ تن در یمن در صف توزیع کمک‌های مالی، گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره یمن و دیدار پادشاه اردن و ولیعهد سعودی در جده، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کشته و زخمی شدن ۳۰۰۰ تن در درگیری های سودان

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، از آغاز جنگ داخلی در سودان تاکنون، ۳۰۰ تن کشته و بیش از ۲۶۰۰ تن زخمی شده‌اند.

با وجود اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته در سراسر سودان، درگیری‌های شدید میان ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» پیرامون کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی کل نیروهای مسلح در خارطوم برای پنجمین روز پیاپی در جریان است.

عصر امروز درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ جمهوری و مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در شهر خارطوم از سر گرفته شده است. شبکه خبری الجزیره گزارش داد، در این درگیری‌های شدید از سلاح‌های سنگین و اسلحه‌های سبک استفاده شده است.

کشته و زخمی شدن 3000 نفر در درگیری های سودان/ آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط آمریکا/ کشته و زخمی شدن 200 نفر در یمن در صف توزیع کمک های مالی/ گفت وگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره یمن

آتش‌بس از ساعت ۱۸ عصر روز سه شنبه به وقت محلی سودان آغاز شده و ۲۴ ساعته ادامه دارد. دو طرف درگیر در سودان همچنین توافق کردند که آتش بس از عصر امروز (ساعت ۱۸:۰۰) به وقت محلی، ۲۴ دیگر ساعت تمدید شود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است. حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع به یکدیگر، منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط آمریکا

ارتش آمریکا روز چهارشنبه خبر داد که یک موشک بالستیک قاره پیما از نوع «مینوت من ۳» را آزمایش کرده است.  

بر اساس گزارش‌ها، تیم مشترکی از فرماندهی نیروی هوایی و نیروی دریایی آمریکا، آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای را انجام دادند. این آزمایش امروز چهارشنبه از پایگاه نیروی فضایی «وندنبرگ» در ایالت کالیفرنیا انجام شده است.  

مقامات آمریکایی اعلام کردند، این آزمایش بخشی از فعالیت‌های دوره‌ای و معمول آمریکاست و هدف از آن، نشان دادن این موضوع است که بازدارندگی آمریکا ایمن، امن، قابل اعتماد و موثر بوده و آماده بازدارندگی در برابر تهدیدات قرن ۲۱ و اطمینان به متحدان است.  

مقامات آمریکایی اضافه کردند که این آزمایش، پیشتر بیش از ۳۰۰ بار رخ داده و این آزمایش در نتیجه تحولات کنونی جهان نیست.

«توماس بوسیر» از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا در این زمینه گفت: «بازدارندگی راهبردی، مهمترین ماموریتی است که ما در نیروی هوایی داشته و سنگ بنای نیروی دفاعی آمریکاست.»

وی در ادامه گفت: «ما همواره آماده دفاع از آمریکا با نیروی هسته‌ای آماده نبرد در هر زمان و در هر مکان هستیم.»

توسعه موشک‌های مینوت‌من از سال ۱۹۷۰ میلادی آغاز شده است. این موشک سه مرحله‌ای بوده و از سوخت جامد استفاده می‌کند. این موشک می‌تواند اهدافی تا فاصله ۱۳ هزار کیلومتر (هشت هزار مایل) را هدف قرار دهد. این موشک بین قاره‌ای می‌تواند کلاهک هسته‌ای نیز حمل کند.  

کشته و زخمی شدن ۲۰۰ تن در یمن در صف توزیع کمک های مالی

شمار قربانیان حادثه ازدحامی که هنگام توزیع کمک‌های مالی میان نیازمندان در صنعا، پایتخت یمن به وقوع پیوست، به ۲۰۰ کشته و زخمی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، یک منبع در صنعا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، قربانیان حادثه ازدحامی که در مرکز توزیع کمک‌ها در مدرسه‌ای در منطقه شرق صنعا رخ داد، به ۸۷ کشته از جمله چندین کودک و ۱۲۰ زخمی انجامید.

گفته شده، نیروهای امنیتی برای کنترل جمعیت تیر هوایی شلیک کردند که یکی از تیرها به سیم برق برخورد کرده و باعث انفجار و ترسیدن جمعیت حاضر می‌شود و در پی ‌آن ۸۷ تن زیر دست ‌و پای جمعیتی که هراسان در حال فرار بودند، جان باختند و ۷۳ تن دیگر نیز مجروح شدند.

این حادثه مرگبار در اواخر روز چهارشنبه و در آستانه تعطیلات عید فطر رخ داده است. ویدئوی‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی ده‌ها جسد را روی زمین نشان می‌دهد.

این منبع گفت، قربانیان به بیمارستان الثوره در نزدیکی حادثه منتقل شدند و تعداد آنها رو به افزایش است.

یک منبع در صنعا گفت، حوادثی از این دست برای نخستین بار رخ داده و این گروه تجاری هفتگی میان نیازمندان در همین منطقه کمک‌هایی را توزیع کرده است.

در همین راستا، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت، این حادثه تراژدی و مصیبت جدید و تصویری مرگبار است که علت نخست آن تجاوز و توزیع کورکورانه کمک‌هاست.

 وی اظهار داشت، تجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات ملت یمن را به بدترین بحران انسانی در جهان دچار کرده است.

وی مسئولیت واقعه تلخی که ملت یمن به دلیل تجاوز، محاصره، قطع حقوق و نابودی ارز شاهد آن هستند، متوجه کشورهای متجاوز دانست.

الحوثی ضمن طلب صبر برای خانواده های قربانیان و شفای عاجل برای مجروحان، تحقق گشایش، لغو محاصره و توقف تجاوز را آرزومند شد.

گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره یمن

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی تلفنی درباره تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن بر اساس مذاکرات جاری بین ریاض و انصارالله گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن با همتای سعودی خود و نیز در مورد نقش عربستان در مذاکرات با حوثی‌ها (انصارالله) و تلاش‌های جاری برای دستیابی به صلح در یمن گفت وگو کرد.

بلینکن در این گفت وگوی تلفنی بر حمایت آمریکا از تلاش‌هایی که راه را برای روند صلح یمنی - یمنی با میانجیگری سازمان ملل متحد با هدف دستیابی به یک راه حل جامع برای مناقشه هموار می‌کند، تاکید کرد.

شامگاه شنبه (۱۹ فروردین ماه) یک هیات عربستانی وارد صنعا شد؛ این نخستین سفر یک هیات عربستانی به صنعا پس از آغاز جنگ یمن علیه یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴ است.

خبرگزاری رویترز جمعه گذشته به نقل از دو منبع آگاه نوشته بود، یک هیات سعودی - عمانی تصمیم دارد به زودی به منظور دستیابی به توافق و آتش‌بس دائم در یمن، به صنعا سفر کند.

پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع یمنی نوشته بود، آتش بس جدید ممکن است حاوی چندین نکته از جمله ازسرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعا و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت‌هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن است، باشد.

این منبع اظهار کرده که ائتلاف عربی نیز متعهد شده بدون استثنا حقوق تمام کارکنان یمنی در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی و سایر مناطق را بپردازد و کمیته‌هایی را برای محدود کردن خسارات ناشی از جنگ، رسیدگی به آن‌ها و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان تحت نظارت سازمان ملل و ضمانت بین المللی کشورهای بزرگ تشکیل دهد.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز در آستانه ورود دو هیأت عمانی و عربستانی به صنعا گفت: خروج نظامیان خارجی از کشور، پرداخت خسارات‌ و بازسازی از خواسته‌های عادلانه ماست. از دیگر خواسته‌های ما توقف تجاوز، برداشته شدن کامل محاصره و پرداخت حقوق همه کارمندان از درآمدهای نفتی و گازی است.

محمد عبدالسلام تأکید کرد که بر موضوع اسرا بیشتر تمرکز خواهیم کرد تا مانند گذشته هیچ مشکلی آن را به تاخیر نیندازد.

دیدار پادشاه اردن و ولیعهد سعودی در جده

پادشاه اردن در دیدار با ولیعهد عربستان در جده، خواستار افزایش تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای ازسرگیری مذاکرات میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی شد.

به گزارش روسیا الیوم، عبدالله دوم، پادشاه اردن بر ضرورت حمایت از فلسطینیان در دستیابی به حقوق عادلانه و مشروع آنها و گسترش تلاش‌های عربی و بین‌المللی به منظور ایجاد چشم‌انداز سیاسی برای مساله فلسطین تاکید کرد؛ امری که می‌تواند زمینه را برای آغاز گفت‌وگوها با هدف دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو کشوری فراهم کند.

عبدالله دوم همچنین به "نقش محوری عربستان در تقویت اقدام عربی مشترک" اشاره کرد.

پادشاه اردن و ولیعهد عربستان در این دیدار که در کاخ السلام در جده برگزار شد، بر تمایل خود جهت تداوم هماهنگی و رایزنی میان عربستان و اردن در خصوص مسائل مهم به منظور تحقق منافع دو کشور و مسائل دو امت عربی و اسلامی تاکید کردند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
هرکی الگوش چین یا روسیه یا کونیست بوده در دراز مدت بدبخت شده
راهبر آمریکا راهبرد از نوع برد برد هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
شما کشورهای رفیق چین و روسیه رو ببین
کشورهای دوست آمریکا رو هم ببین
در حصرت خودرو و خونه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
سلام
۹۰درصد مردم در حصرت خودرو و خونه اند چه کردید چکارمی کنید چی شده در این دوسال اخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
مررم در حسرت یک شکم سیر هستند
خودرو و خونه جای خود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
قیمت ماشین فکستنی من شده ۹۰۰ میلیون اونوقت پول ندام ۵۰۰ هزار تومن بدم روغن اش رو عوض کن
# اقتصاد مریض افلیج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
الگوی ما به قول دکتر ولایتی مردم یمن هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
الگوی خودشون کیه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
مردم ما سر سبد کالا همدیگه رو لت و پار کردن هنوز عکس دعواهاشون هست دیگه وای به حال اینکه بخوان پول توزیع کنن. مطمئن باش در ایران پول توزیع کنن 200 برابر کشته میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
۱۵ :۲
ابوالمشاغل الگو ندارد و خود را الگو میداند برای دیگران
سیدمحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
یمن اخه کشوره که پول براموشون هدر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
کشور عصر حجری که مردمانش هنوز از خنجر و لنگ استفاده میکنند و افتخارشان جنگیدن و شلیک گلوله در کوه و کمر با شکم گرسنه میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
ایران هم مثل یمنه .
تنها فرق ما با اونا اینه که خنجر و لنگ نمیبندیم و الا از نظر امکانات و معیشت و اقتصاد و سفره ؛ فرقی با هم نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
تابناک عزیز !
برای بنده به رغم داشتن حداقل ۱۱ سانتی متر ریش ؛ ۳ پیامک کشف حجاب اومده
کجا باید مراجعه کنم ؟ پلیس +۱۰ یا اوین ؟
در ضمن مستندات اینجانب وجود ریش است که ضمیمه اینجانب میباشد .
این بود دوربین هوشمند دوربین هوشمند ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
بنده هم یه تپه ریش دارم برام پیامک کشف حجاب اومده .
فکر کنم باید یه چیز وثیقه بذاریم تا پلمپ و بازداشت نشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
وقتی از دوربین طرح زوج و فرد استفاده کنن نتیجه اش میشه این
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
:-) دوربین های بی هوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
دوست عزیز
نگران نباش
پیامک کشف حجاب برای علم الهدا و حسین شریعتمداری و احمد خاتمی هم ارسال شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
برای همه اونایی که یه تپه ریش داشتن هم پیامک کشف حجاب آمده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
خدایا در صف غذا مردن را دیدی و فریاد نزدی؟ یا گوشهای ما کر شده است؟ چه کردند با یمن و یمنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
در یمن هم حجاب اجباری باید باشه چون مسئولای اونا هم کلاشینکف و خنجر زیاد دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
دور نیست در توزیع کمک های مالی ما هم کشته بدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
کامنت ناشناس جالب است بنده ریشم یازده سانت نیست ولی حتما 7یا8 سانت هست و چند بار پیامک دریافت کرده ام البته متوجه منظور نشدم گفتم شاید بخاطر همسایه ها فرستاده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
اگر حکومت دیر بجمونه آخر و عاقبت مردم کشور ما هم بهتر از یمن و سودان نخواهد شد.خط فقر ۱۸ میلیونی ، تورم بالای ۵۰ درصد ، نصف بیشتر مردم ایران زیر خط فقر هستن ، ته این داستان بنظرتون چجوریه ؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟