با چهارصد و نودمین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار مشترک روسیه و اوکراین درباره حمله به بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا / سرنگونی پهپاد‌ها و موشک‌های اوکراینی از سوی ارتش روسیه

چهارصد و نود روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۲۶
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 05 July 2023
|
8675 بازدید
|

هشدار مشترک روسیه و اوکراین درباره حمله به بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا

بین الملل تابناک: چهارصد و نود روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ارتش آلمان: ۵ هزار نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهیم
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۲۰:۴۶

ارتش آلمان همچنان به آموزش نظامیان اوکراینی برای آمادگی در نبرد با روسیه ادامه می‌دهد.

ارتش آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که نزدیک به ۵ هزار نظامی اوکراینی را در سال میلادی جاری آموزش خواهد داد.

بنا به بیانیه ارتش آلمان، این کشور پیش از این نیز ۵ هزار نظامی اوکراینی را در خاک خود آموزش داده است.

آنگونه که ارتش آلمان اعلام کرده برنامه آموزشی نظامیان اوکراینی شامل مواردی از جمله نحوه بکارگیری تسلیحاتی است که از سوی غرب به این کشور ارسال می شود.

وزارت دفاع اوکراین نیز چندی پیش اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی ۳۰ هزار سرباز اوکراینی را در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش دهد.

کی‌یف: اوکراین بهترین میدان آزمایش تسلیحات غرب است
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۲۰:۴۵

«اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» تصریح کرد که اوکراین بهترین میدان آزمایش تسلیحات غرب است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که تاکنون موفق شده میلیون‌ها دلار تسلیحات از غرب برای نبرد با روسیه دریافت کند، در میدان نبرد نتوانسته موفقیت چشمگیری به دست آورد و حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را نیز از دست داده است.

رزنیکوف در مصاحبه خود تصریح کرد که متحدان غربی کی‌یف، «در واقع می‌توانند بررسی کنند که آیا تسلیحات آن‌ها کار می‌کند و تا چه اندازه کارآیی دارد و آیا نیاز دارند به روزرسانی شوند یا خیر».

وی با اشاره به این موارد در ادامه افزود: ««برای صنعت نظامی جهان، نمی‌توان میدان آزمایش بهتری اختراع کرد».

طبق این گزارش، اوکراین تاکنون سامانه‌های پدافند هوایی آمریکایی-نروژی NASAMS و پدافند هوایی آلمانی Iris-T دریافت کرده است.

رزنیکوف در خصوص این سامانه‌ها گفت:‌ «این سامانه‌ها با یکدیگر کار می‌کند...بسیار مهم است که آن‌ها (کشورهای غربی) این را بدانند».

یکی از مشاوران دفاعی غرب در خصوص بهره بردن غرب از جنگ اوکراین برای محک زدن کارآمدی تسلیحاتشان توضیح داد: «این فقط اوکراینی‌ها نیستند که نحوه مبارزه در یک جنگ مدرن و فشرده را می‌آموزند. روس‌ها نیز می‌آموزند».

وی در این خصوص افزود: «این خطر وجود دارد که [غرب] در مورد تاکتیک‌های میدان نبرد عقب بماند، مگر اینکه درس‌هایی را که باید با اضطرار آموخته شود، جذب کنیم.»

علی‌رغم دقت بالای موشک‌های هیمارس، رزنیکوف تصریح کرد که سامانه‌های رادیویی الکترونیکی قدرتمند روسیه راههایی را برای مانع‌تراشی برای آن پیدا خواهد کرد.

مدودف: ناتو ارسال تسلیحات را متوقف کند، جنگ پایان می‌یابد
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۲۰:۴۵

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه چهارشنبه (پنجم ژوئیه) گفت کارزار نظامی این کشور در اوکراین طی چند روز پایان خواهد یافت در صورتی که ایالات متحده و متحدانش ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، این مقام ارشد روس گفت: اگر ناتو و در درجه اول، ایالات متحده و رعایای آن ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین را متوقف کنند، عملیات نظامی ویژه طی چند ماه پایان می‌یابد؛ و اگر ارسال سلاح‌های خود را همین حالا متوقف کنند، عملیات ویژه چند روزه پایان خواهد یافت. 

وی در ادامه سخنانش دو راه را برای پایان دادن به هر جنگی متصور دانست و توضیح داد: در واقع، هر جنگی حتی جهانی می‌تواند به سرعت متوقف شود. یا یک معاهده صلح امضا شود یا اگر کسی همان کاری را بکند که ایالات متحده در سال ۱۹۴۵ انجام داد و از تسلیحات هسته‌ای و بمب‌افکن خود علیه شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن استفاده کرد. 

مدودف افزود: آن‌ها در واقع آن زمان به قیمت جان تقریباً ۳۰۰ هزار غیرنظامی به کارزار جنگ پایان دادند. معاون شورای امنیت روسیه اخیراً در اشاره به گزارش‌ها درباره احتمال ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین گفت هر چه اوکراین تسلیحات مخرب‌تری از حامیان غربی‌اش دریافت کند، خطر جنگ هسته‌ای بیشتر می‌شود. 

این مقام روس در بخش دیگری از مصاحبه امروز با خبرگزاری تاس تاکید کرد «ارتش روسیه مدرن و قهرمان است، هرچند مانند هر ارتشی مشکلاتی خاص را تجربه می‌کند». 

گروسی ادعاهای زلنسکی درباره زاپوریژیا را رد کرد
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۲۰:۴۴

رافائل گروسی در واکنش به ادعاهای زلنسکی گفت: ما هیچ مدرکی دال بر تله گذاری انفجاری در ایستگاه زاپوریژیا پیدا نکردیم.

به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس در آخرین بازرسی خود هیچ مدرکی دال بر تله‌گذاری انفجاری در نیروگاه زاپوریژیا پیدا نکرد.

سرنگونی پهپادها و موشک های اوکراینی از سوی ارتش روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۲۰:۳۹

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شماری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین را در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد: نیروهای مسلح روسیه دو حمله ارتش اوکراین در نزدیکی کراسنی لیمان را دفع کردند. بر اثر این درگیری ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به این گزارش، سربازان روسی در دونتسک، مقر فرماندهی تیپ ۱۱۵ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را شکست دادند. همچنین پنج حمله ارتش اوکراین در این منطقه دفع شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه مواضع ارتش اوکراین را در نزدیکی آرتموفسک هدف قرار داد. همچنین تحت فعالیت دو گروه خرابکاری و شناسایی ارتش اوکراین در منطقه کراسنی لیمان دفع شد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را در دونتسک دفع کرد. در اثر درگیری در این منطقه تلفات ارتش اوکراین به ۲۹۰ نفر رسید.

بنا به این گزارش، نیروهای روسی تا ۶۰ نظامی ارتش اوکراین را در منطقه خرسون هدف قرار دادند. همچنین سه سامانه توپخانه ای ام ۷۷۷ ساخت آمریکا در منطقه خرسون منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که پدافند هوایی روسیه شش موشک هیمارس و شش پهپاد ارتش اوکراین را رهگیری کرد.

هشدار مشترک روسیه و اوکراین درباره حمله به بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا

 روسیه و اوکراین یکدیگر را به طراحی یک حمله قریب الوقوع به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متهم کردند.

رنات کارچا، مشاور رئیس شرکت «روس‌ اتم» اعلام کرد، اوکراین قصد دارد مهمات حاوی زباله‌های هسته‌ای متعلق به یک نیروگاه هسته‌ای دیگر را به سمت زاپوریژیا شلیک کند.

کارچا همچنین به تلویزیون روسیه گفت: در تاریکی شب پنجم ژوئیه (۱۴ تیر)، ارتش اوکراین با استفاده از تجهیزات دور برد دقیق و پهپادهای تهاجمی انتحاری سعی در حمله به نیروگاه زاپوریژیا دارد.

نیروهای مسکو چند روز پس از شروع جنگ اوکراین، زاپوریژیا بزرگ ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا با شش راکتور را تصرف کردند. تاکنون روسیه و اوکراین چندین بار همدیگر را متهم به بمباران اطراف این نیروگاه کرده اند.

در مقابل ادعای روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز در گفت‌وگو با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود مدعی «تحرکات خطرناک» روسیه در این نیروگاه واقع در جنوب شرقی اوکراین شده است.

زلنسکی در حساب توئیتر خود نوشت، در یک تماس تلفنی به مکرون گفته که نیروهای روسیه در حال آماده شدن برای تحرکات خطرناک در زاپوریژیا هستند. وی با مکرون به توافق رسیده تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وضعیت تحت کنترل حداکثری قرار بگیرد.

در بیانیه منتشره توسط نیروهای مسلح اوکراین نیز این ادعا مطرح شده که روز سه‌شنبه "دستگاه‌های انفجاری" بر روی سقف راکتورهای سوم و چهارم نیروگاه کار گذاشته شده و احتمال یک حمله در آینده نزدیک وجود دارد.

همچنین نیروهای مسلح اوکراین مدعی شده اند، اگر آنها منفجر شوند به راکتورها آسیب نمی‌زنند، بلکه تصویری را ایجاد می‌کند که گویی طرف اوکراینی در حال گلوله باران آنجاست؛ از همین روی، ارتش اوکراین آماده اقدام تحت هر شرایطی است.

زلنسکی و ارتش اوکراین هیچ شواهدی برای ادعای خود ارائه نکرده اند.

رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی شبانه خود گفته که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای شبیه سازی یک حمله به این نیروگاه است یا اینکه آنها ممکن است سناریوی دیگری داشته باشند.

فرمانده اوکراینی: تسلیحات غربی در حال نابودی است

یک رسانه آمریکایی گزارش داد، به گفته فرماندهان اوکراینی، نیروهای روسیه مواضع دفاعی مستحکمی بر سر راه سربازان اوکراین ایجاد نموده و در حال نابود کردن تسلیحاتی هستند که ناتو به اوکراین فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال اولکساندر تارانافسکی، فرمانده نیروهای اوکراینی در جبهه جنوبی گفت که نیروهای مسلح روسیه، مواضع دفاعی قدرتمندی در امتداد خط مقدم جنوبی برپا کرده‌ و با مین‌های زمینی و تسلیحات ضدتانک از مواضع خود دفاع می‌کنند.

او همچنین ضمن تایید نقش مهم تسلیحات غربی در قوای تهاجمی اوکراین، از جمله خودروهای زرهی گفت که نیروهای روسیه، مدام این تسلیحات و ادوات را هدف قرار می‌دهند.

این فرمانده ارشد اوکراینی گفت: نیروهای روسیه تجهیزات نظامی غربی را به طور ویژه هدف قرار می‌دهند. آن‌ها بر آن شده‌اند که تا می‌توانند خودروهای زرهی را نابود کنند؛ این اولویت نیروهای روس است.

بسیاری از ناظران جنگ اوکراین بر این باورند، ضدحمله کی‌یف که از ماه‌ها پیش رسانه‌های غربی به آن پرداخته بودند، سرعت پیشروی مطلوبی ندارد و تسلیحات ناتو در این نبردها در حال نابودی است.

شرط مجارستان برای موافقت با ادامه کمک‌های نظامی اروپا به اوکراین

وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد تا زمانی که کی‌یف بانک اوتی‌پی (OTP) این کشور را از لیست سیاه "حامیان جنگ" حذف نکند، مجارستان با هرگونه حمایت مالی بیشتر اتحادیه اروپا در جهت ارسال انواع سلاح‌ها به اوکراین موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، پیتر سیجارتو در یک کنفرانس مطبوعاتی، اوکراین را به دلیل قرار دادن بانک اوتی‌پی (OTP) این کشور در "لیست حامیان" جنگ مورد انتقاد قرار داد و این اقدام را "توهین آمیز" و "غیر قابل قبول" توصیف کرد.

وی اظهار داشت: موضع ما مشخص است، تا زمانی که بانک اوتی‌پی از این لیست حذف نشود، مجارستان برای هرگونه کمک مالی بیشتر اتحادیه اروپا در جهت ارسال انواع سلاح‌ها به اوکراین چراغ سبز نشان نخواهد داد.

وزیر خارجه مجارستان گفت: این تصمیم نه تنها ۵۰۰ میلیون یورو بخش کمک تسلیحاتی بوداپست را ـ که به تازگی وتو (رد) شد ـ بلکه هرگونه کمک نظامی بیشتر را نیز دربرمی‌گیرد.

سیجارتو افرود: با این شرایط بهتر است، اتحادیه اروپا هیچ پیشنهادی برای حمایت مالی از اوکراین در جهت تحویل تسلیحات بیشتر را مطرح نکند.

این مقام اروپایی همچنین رویکرد کی‌یف نسبت به مجارستان را گیج کننده خواند و گفت: گاهی واقعا این احساس را داریم که آنها [اوکراینی‌ها] ما را مسخره می‌کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۱
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
برای اینکه متوجه بشوید پوتین چه حماسه ای برای مردم روسیه افریده. یک قلم ۲۲۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی روسیه در کشورهای اروپایی فریز و برای غرامت اکراین در حال مصادره هست. از انطرف سالی ۱۵۰ میلیارد دلار صادرت نفت و گاز روسیه کاهش یافته یا چین و هند تخفیف میگیرند پس تعجب نداره هر ردز روبل مردم روسیه دارد سقوط میکند و به مرز ۹۲ روبل رسیده. . ولی پوتین به هدفش رسید و خود را پیروز و موفق میداند.. حالا هر کس در روسیه صحبت از دوستی یا حتی نزدیکی به سیستم حکمرانی اروپا کند خائن محسوب میشود. چون سیستم حکمرانی اروپا جایی برای خدمت مادام العمر پوتین باقی نمیگذاره و همه مشکل پوتین این بود که میخواد تا دنیا بنیاده خودش و حلقه نزدیکانش قدرت مطلق را مانتد کیم و تزارهاداشته باشند. پس پوتین به هدفش رسیده. حالا مردم روسیه به قهقهرا میرن فدای سر پوتین!
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
هر پادشاهی دوست دارد که همیشه در قدرت باشد فقط در شرق اینطوری نیست اگر کاهش محبوبیت و اختلافات حزبی در آلمان نبود خانوم مرکل هنوز صدراعظم آلمان بود یا کاهش محبوبیت و چیز های دیگر نبود الان مرحوم شینزو آبه هم نخست وزیر ژاپن بود و اگر این بساط ها و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نبود ترامپ حالا حالا ها رییس جمهور آمریکا بود ذاتأ سیاستمداران دنبال باقی ماندن در قدرت هستند و چیزی به اسم خواست مردم وجود ندارد و دموکراسی آیا از تک تک آمریکایی ها پرسیده شد که موافق کمک به اوکراین هستند آیا رفراندوم چیزی برگزار کردند قبول کنید دولت های غربی برای کنترل مردم خود همیشه فیلم بازی می‌کنند حداقل در کشورهای دیکتاتوری غیر مستقیم و مستقیم تکلیف مردم مشخص است یک گروه خاص یا یک فرد خاص حاکم است نه اینکه همیشه بین احزاب مختلف پشت پرده بر سر نوبتی موندن در قدرت همکاری باشد اگر در آلمان بخاطر سیستم پارلمانی نبود و اینکه احزاب ائتلاف بندی بکنند تا یک نفر صدراعظم بشه و باقی هم وزیر شاید هیچوقت خانوم مرکل صدراعظم آلمان نمی‌شد بدترین نظام های به اصطلاح دموکراتیک نظام پارلمانی است چون باید برای هرچیز از انتخاب رییس جمهور یا نخست وزیر وزیر به اجماع پارلمان نیاز است و معمولاً اگر حزبی اکثریت مطلق را نداشته باشد مثل اسرائیل و لبنان هی نخست وزیر میره میاد یا چند سال طول میکشد یک نفر رییس جمهور بشه از نظر من بدترین نظام سیاسی نظامی پارلمانی است چون هیچ اتحادی در آن وجود ندارد همش میگید که در غرب و اروپا دموکراسی است پس چرا مردم فرانسه گاه بی گاه تو خیابون هستند بعضی مواقع آلمان و ایتالیا الان هم کشور آروم سوییس مردم در موعد مقرر حکام را انتخاب می‌کنند ولی این حکام گند زدن به این مملکت ها البته منظور من حمایت از دیکتاتوری نیست ولی دیکتاتوری امثال پوتین شرف داره به ریاست جمهوری امثال مکرون که گند زدن به فرانسه اگر مردم فرانسه به ملانشون یا لوپن رأی داده بودند وضعیت بهتر بود فرانسه زمانی خراب شد که اجازه دادند که مهاجران آفریقایی و آسیایی در آنجا که عمدتاً از کشور های جنگ زده بودند کل فرهنگ زیبا فرانسه را به گند بکشند نژاد پرستی شرف داره به این همه برابری مسخره طرف معلوم نیست در کشور قبلی خودش چند نفر را کشته میاد در یک کشور متمدن مثل فرانسه و سطح فرهنگ فرانسه را پایین میاره و وقتی پلیس فرانسه در حین مأموریت یک خلافکار را میکشد اینقدر جنجال به پا میکنند من پارسال بعد نیمه نهایی جام جهانی قطر وقتی مراکش به فرانسه باخت مراکشی های مقیم فرانسه در شهر مارسی و چند شهر جنوبی فرانسه فکر کنم لیون تظاهرات و شورش کردند همانجا فهمیدم که این جماعت بازم یک کاری میکنند آقای کانادایی لطفاً توضیح دهید در مورد این قضایا روس ول کن هم‌پیمان کشور شما در ناتو را دریابید لطفاً چاپ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
بیست درصد خاک اکراین چند هزار میلیارد دلار میشه؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
برای اینکه متوجه بشوید پوتین چه حماسه ای برای مردم روسیه افریده. یک قلم ۲۲۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی روسیه در کشورهای اروپایی فریز و برای غرامت اکراین در حال مصادره هست. از انطرف سالی ۱۵۰ میلیارد دلار صادرت نفت و گاز روسیه کاهش یافته یا چین و هند تخفیف میگیرند پس تعجب نداره هر ردز روبل مردم روسیه دارد سقوط میکند و به مرز ۹۲ روبل رسیده. .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
در ضمن به شرق گدا ها هم گوش زد نکردی که غرامت 11 سپتامبر برج های دقلو را هم از ایران گرفتند
اخه شرق گدا ها ناراحت میشن وقتی می فهمند اجدادشون 40 درصد خاک ایران را که هفت برابر کشور بلژیک و حاصلخیز تر ان است رادو دستی به روس دادند ولی یک شیر بچه اوراین برای مترش میجنگه
تئوری شرق گداها این است وقتی من نمی دانم یعنی نیست
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
پوتین به هدفش رسید و خود را پیروز و موفق میداند.. حالا هر کس در روسیه صحبت از دوستی یا حتی نزدیکی به سیستم حکمرانی اروپا کند خائن محسوب میشود. چون سیستم حکمرانی اروپا جایی برای خدمت مادام العمر پوتین باقی نمیگذاره و همه مشکل پوتین این بود که میخواد تا دنیا بنیاده خودش و حلقه نزدیکانش قدرت مطلق را مانتد کیم و تزارهاداشته باشند. پس پوتین به هدفش رسیده. حالا مردم روسیه به قهقهرا میرن فدای سر پوتین!
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
هزینه ۸ میلیارد دلار در ماه خود جنگ و هزاران هزار سرباز خانواده های روس از قلم افتاد. واقعا یک تصمیم آز روی خودخواهی و غرور یک شخص یک ملت و اینده چندین نسل او را متلاشی کرد
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
فعلأ فرانسه را دریاب دوست عزیز که اوضاع خوبی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
چهارصد و نود روز از حمله روسیه به اوکراین به دستور ولادیمیر پوتین با هدف دفاع از مرزهای سرزمینی تحت عنوان عملیات ویژه نظامی برای دفع تهاجم غرب می گذرد، بحرانی که پایان مشخصی برای آن وجود ندارد و در صورت طولانی شدن احتمال جنگی فراگیر با چاشنی اتمی می رود.
آیا اگر ناتوی به رهبری آمریکا به هشدارهای دیپلماتیک مقامات کاخ کرملین مبنی بر اقدامات تحریک آمیز ناتو (نصب سامانه های موشکی و ...) در مرزهای روسیه توجه می کرد، چنین بحرانی در شرق اروپا اتفاق می افتاد؟
آمریکا و تروئیکای اروپایی اش برای پایان دادن به امپراطوری روسیه، نفوذ سیاسی در اوکراین کردند و شعله جنگ کی یف - مسکو را بر افروختند و باعث آوارگی مردم اوکراین و ویرانی زیر ساخت های این کشور شدند و خاک اوکراین را مدفن ادوات نظامی خود کردند و امروز به جای پایان دادن به مناقشه از طریق دیپلماتیک با ارسال گسترده ادوات نظامی به کی یف بر آتش جنگ افروزی می دمند، حال هدف آنها از چنین اقداماتی چه می باشد تاریخ به روشنی در آینده نزدیک قضاوت خواهد کرد یحتمل یکی از اهداف آنها از فرسایشی کردن جنگ مهار قدرت نظامی - سیاسی روسیه باشد، هزینه جانی آن هم که نه مردم اروپا می دهد نه مردم آمریکا، بلکه در حال حاضر مردم اوکراین می دهند ولی آمریکا و تروئیکایی که به قصد جنگ افروزی علاوه بر ارسال ادوات جنگی گسترده به آموزش نظامی مردم اوکراین می پردازند باید بدانند که اولا این ۳۰ هزار نفر اوکراینی را که آموزش می دهند به میدان جنگی می فرستند که بازگشتی از آن نیست در ثانی اگر به این اقدامات جنگ افروزانه ادامه دهند احتمال آخر زمان هسته ای را بالا می برند که آن گاه دودش علاوه بر کشور اوکراین سایر کشورها را هم فرا می گیرد و علاوه بر مردم اوکراین، مردم بی گناه سایر کشورها نیز باید تاوان سیاست های غلط آمریکا و تروئیکای اروپایی را بدهند ولی بهتر این بود که انسانیت را قربانی منافع اقتصادی شان نمی کردند و به پیشنهاد صلح چین توجه می کردند تا جهان از نظم جهانی خارج نشود، جهانی که پر از سلاح های اتمی است اگر قانون جنگل بر آن حاکم شود تبعات فاجعه باری خواهد داشت.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
اتفاقا باید قانون جنگل باشد این نظم اصلأ وجود نداشته این نظم فقط برای کشورهایی مثل ما است که مثل آمریکا و روسیه گردن کلفت نیستیم ما ها به مرزهای کشور های دیگر احترام بگذاریم ولی آمریکا و روسیه در عراق افغانستان و اوکراین هر غلطی بکنند بهتر نیست این سازمان ملل غیر متحد را نابود کنیم و شورای امنیت ببخشید کارتل فاتحان خود خوانده جنگ جهانی دوم را جمع کنیم لطفاً چاپ کنید
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
این حرف های که زدی مفت است روسیه انها را بهانه قراداد چون روسیه می داند هیچکس جرات حمله به روسیه راندارد فقط قضیه اصلی معادن کمیاب گاز و نفت و سلطه بر دریای سیاه است حتی روسیه به ان بزرگی قادر به تولید گندم خود نیست اوکراین گندم نیم میلیارد نفر را تامین می کند روسیه بدون اوکراین یعنی نخودی در عرصه بین المللی موشک بهانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
منکه دارم صبح تا شب دعا میکنم جنگ اتمی بشه روسیه وانگلیس نابود بشن .ارزش رادیو اکتیویته شدن رو داره.
حامد
|
Germany
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
صدام چند ویژگی داشت :1. ماجراجوبود 2. جنایتکاربود 3.بشدت متکبربود 4.انقدر عقل نداشت که عاقبت کارهایی راکه میکرد را بتواند بفهمد. حالا ساندیسی های عزیز بیایند و زیر این کامنت بنویسند که جناب نئو تزار ولادیمیر پوتین کدام یک از خصوصیات مذکور را ندارد؟
پاسخ ها
حجت
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
اسپری فلفل می‌قولی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
میخوان حادثه بدتر از چرنوبیل به سر دنیا بیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
دروغ های پوتین خوب منتشر میکنید
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
درود.بر.روسیه.مرگ.براکراین.ومرگ.برطرف.داران.اکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
اگر نگذاری کامنتم را برای این بی ادب قیامت یقتو میگیرم نمی دانی اکراین هیچ بدی به ایران نکرده ولی روسیه 40 درصد خاک ایران را ازقمست شمال از بهترین خاک ها و اب هوا ها را از ایران جدا کرده انقدر هم قدیم نیست 150 سال قبل همین الان ایران را بگردی شاهد زنده پیدا می کنی حرم امام رضا را با وقاحت و جهت توهین وتحقیر خراب کرده و به توپ بسته و مجلس ملی را در تهران به توپ بسته ان وقت توی بی سواد که نون توی ساندیس تریت می کنی به اوکراین وفش می دهی و درود بر روسیه می فرستی کدام کار را روسیه با تو باید می کرد که از رو می رفتی
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
چرا نمی گذاری جواب این ساندیس خور را بدهم
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
مردم ایران نه با مردم روسیه ونه با مردم اوکراین دشمنی ندارند. ولی طرف متجاوز در جنگ را محکوم میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
مرگ بر سایبریهای روسیه که فارسی زبان هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
نابود باد متجاوز
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟