بازدید 14210

ماجرای دریافت پول زور از متقاضیان مسکن مهر پرند

در حالی بر اساس قانون، مالیات واحدهای مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان است که برخی پیمانکاران این طرح در شهر پرند ۲۰ میلیون تومان از مالکان پروژه‌ها مطالبه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 18 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سیر نزولی ساخت وساز مسکن طی سال‌های فعالیت دولت حسن روحانی شرایطی را به‌وجود آورده تا امروز توان مردم برای تامین سرپناه به‌خصوص در کلان‌شهرها به‌شدت کاهش یابد. اتفاقی که باعث شده تا تقاضا برای خرید واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید از جمله پرند روند رو به رشدی داشته باشد.

این تقاضا پس از اعلام بهره‌برداری از مترو پرند در شهریور ماه امسال-که البته فعلاً به تعویق افتاده- با سرعت بیشتری در حال افزایش است و قیمت‌های مسکن مهر این شهر را تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط متقاضیان خرید واحدهای مسکن مهر از بروز یک مورد عجیب در زمان معامله این واحدها خبر می‌دهند.

یکی از خریداران مسکن مهر در این‌باره گفت: هفته گذشته با مالک یکی از واحدهای مسکن مهر فاز ۶ برای خرید به توافق رسیدیم.

وی ادامه داد: با توجه به کلاهبرداری‌های صورت گرفته در گذشته توسط برخی بنگاه‌های املاک، فروشنده و خریدار باید در زمان نقل و انتقال به شرکت عمران پرند مراجعه کرده و استعلام‌های مربوطه را انجام دهند.

وی افزود: پس از این مرحله از واحد مسکونی بازدید کردم که پیمانکار پروژه درخواست ۲۰ میلیون تومان مالیات کرد!

وی تصریح کرد:‌وقتی گفتم مالیات مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان است، نماینده پیمانکار عنوان کرد این ۲۰ میلیون تومان هزینه نگهداری واحدهای مسکن مهر است که ما آنرا در قالب مالیات دریافت می‌کنیم!

وی خواستار نظارت شرکت عمران شهر پرند و جلوگیری از این کلاهبرداری نوین شد و گفت:‌ به‌نظر می‌رسد شرکت عمران نظارت موثری بر عملکرد پیمانکاران ندارد و روی موضوعات دیگر تمرکز کرده است.

اساسا پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر در جایگاهی قرار ندارند که از مالکان این واحدها مالیات مطالبه کنند. مسئله‌ای که شرکت عمران شهر پرند لازم است برای جلوگیری از آن سریع‌تر وارد عمل شود.

بر اساس تبصره ۱۱ بودجه ۱۴۰۲  مـیزان مـالیات پـروژه های‌ مـسکن‌ مهـر بـابت‌ هـر واحد مسکن‌ مهر برای‌ سال های‌ ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ در پروژه های‌ تفاهم‌نامه‌ سه‌ جانبه‌ با سازندگان و تعاونی‌ ها و پیمانکاران فرعی‌ طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفی‌ وزارت راه و شهرسازی‌ سه‌ میلیون  ریال (۳۰۰ هزار تومان) برای‌ هر واحد تعیین‌ شده و هیچگونه‌ مالیات دیگری‌ به‌ غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت‌ خرید مصالح‌ به‌ این‌ پروژه ها تعلق‌ نمی‌گیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۴
کل پیشرفت پروژه مسکن مهر با هشتصد میلیارد دلاری که احمدنژاد اصولگرا در اختیار داشت و در دوره احمدنژاد فقط سی درصد بود !!! اما بدون اینکه روحانی قولی درباره ساخت مسکن بدهد پیشرفت پروژه مسکن مهر را در سراسر ایران به 98 درصد رساند !!!! با وجود خزانه خالی به اعتراف خود احمدنژاد با وجود کرونا و شرایط اصطراری ان با وجود بدهی های احمدنژاد به صغیر و کبیر با وجود بستن موسسات مالی غیر قانونی با وجود تحریمهای شدید ترامپ !!! علاوه بر ان در سالهای اخر دوره ریاست جمهوریش پروژه مسکن ملی را راه اندازی کرد !!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
داداش یه کم قشنگ تر آمار سازی کن حداقل دو نفر باور کنن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
پروژ ای که کل ساختمان تمام شده بود ۸ سال روحانی برای محوطش افتتاح نکرد کلا حرفاتون دروغ شما ها نون خور روحانی هستید بر روحانی لعنت کدوم۰۰ ۸صد میلیاردم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
کاشکی یه ذره انصاف و وجدان در کلامتون مشاهده میشد ، حداقل به صحبتهای وزیر مسکن روحانی آخوندی استناد کن که مسکن مهر رو مضخرف خواند و آجر روی آجر نگذاشت پسر من در پرند یک واحد داشت که در پایان دولت احمدی نژاد ۸۰ درصد پیشرفت داشت اما ۲۰ درصد باقیمانده تا پایان ۸ سال دولت روحانی طول کشید و با تجمع و پیگیری فراوان بالاخره تحویل شد با کلی مشکلات .ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
به همون خدای لاشریک نامرد تر از حسن کلید وجود نداره.میگی قول نداده .چرا دروغ میگی.من خودم از دهن این شخص شنیدم که گفت تمام تعهدات دولت قبل رو به عهده میگیرم ولی وقتی خرش از پل گذشت و رای آورد گفت مسکن مهر مزخرفه و کله اونو خوابوند و من ۷ سال دنبال مسکن خودم در پرند دویدم اما نداد چون کینه احمدی نژاد رو داشت ۲۰ ملیون ریخته بودم ۱۵ فروختم با اینکه خانه تکمیل بود و فقط لنگ کنتور برق بود.کلی هم از پلیس کتک خوردیم به خاطر تجمع.خدا خیرش نده حسن کلید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
هنوز شما ها زنده اید ؟؟؟
سیر نزولی ساخت وساز مسکن طی سال‌های فعالیت دولت حسن روحانی!!!! شما وقتی یک خبر رو با تفسیر شروع می کنی به اصل خبر گند زدی . اصولگرایان حتی اصول ابتدایی خبرنویسی رو هم نمی دونند. بچه تنبل های مدرسه که حالا قدرت گرفتند
باورم نمیشه یکی باشه هنوز طرفدار روحانی ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون . آخه مرد حسابی من خودم واحد پرند دارم ۸ سال تمام پرونده منو که واحد کامل شده‌بود . بایگانی شده بود نمیدادن.عجب از اینهمه حماقت
پاسخ ها
Vahid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
رو که نیست سنگ پای قزوینیه.
واقعا هنوز به اون نقطه نرسیدی که خدا پدر مادر روحانی بیامرزه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اخه روحانی باباشه که طرفداریش رو میکنه و از این دست خرها تو مملکت زیاده ..طرف بعد ۱۰ سال مسکن مهر رو گه با اب دهن ساختن تحویل گرفته با کلی ایراد و خرج و بدون اب وبرق وگاز و نقاشیو کولر و پکیج و ووو... چون از شهرستان میخواد بیاد تهران پردیس بشینه بعد میگه ساختمون زیبامون ..خخخخ فردا هم میگه من تهرانی هستم وتهران زندگی میکنم .
خدا رو حانی رو از شما نگیره وگرنه کاسه کوزه همه چیز سر کی بشکنه؟!
پول ودی پول مالیات وده اصلا ولش کن پول زور وده
از من بعد از اینکه ۶ سال از موعد تحویل واحدم گذشت و بدون هیچ امکاناتی با گریه و زاری تحویل گرفتم واز واحد من برای دفتر پیمانکار استفاده می کردن و بعنوان انبار مورد استفاده قرار دادن .هنوز تحویل موقت به من دادن و برای تحویل قطعي در خواست وجه نگهداری از واحدم را دارند..و من مانده‌ ام به کجا باید شکایت کنم .
بیست میلیون پولی نیست اگر واقعا خونه بدن،مهر ماه که متروش راه بیفته قیمت پرند هم میشه مثل تهران نشه کلا بخری خوبه
آقا این مملگت هرکی به هرکیه. انگار صاحب نداره. هر کی بتونه سر دیگری کلاه میزاره. مم پارسال واحد خودمو از پیمانکار تحویل گرفتم. بدون آب، گاز، برق و تعهداتی که شرکت عمران پرند در ویل قرارداد پنج برگی متعد به انجامش بود مثل کولر، پکیچ کابنت و . . . تازه یک پولی هم گرفت بابت بدهی آورنده که بنده نفهمیدم بابت چی باید این پول رو واربز کنم. نوبت تحویل آپارتمان از پیمانکار شد که نماینده پیمانکار دوباره درخواست واریز هفت ممیلیون تومن کرد و علتش رو متایاتی گطذاست گه اداره مالیات وضع گرده. از شرکت عمران سئوال کردم که اگه من باید مالیات بدم باید به حساب دولت بریزم نه پیانکاد. ولی جواب درست و حسابی نشیدم. به والله بعضی ها مثل گرگ افتادن بجون ملت و به صغیر و کبیر هم رحم نمیکنن. جابی هم نیست که آدم بره شکایت کنه. منکه به خدا واگذارشون کردم و امیدوارم جواب اینهمه ظلم و اخذ پول نامشروع رو در همین دنیا جواب بدن.
۱۲ ساله منتظریم تا خونه ثبت نامی پرندمونو ت تحویل بدن اون موقع هر چی داشتیم دادیم .فک کنم تا ۱۰ سال دیگه هم ندن
یک جوری حساب کنیدکه همه مردم بتونن خریداری کنند، با تشکر از مسئولین بابت ساخت مسکن ملی،یاعلی
حیف وقت برای سایت شما که هر چی بر خلاف نظر شماست منتشر نمی‌کنید.این نظر نیاز به انتشار نداره اگر شرف دارید نظر های قبل رو منتشر کنید
بله واقعیت داره این مطلب،سال 1399 که اومدم مسکن مهر در پرند رو تحویل بگیرم چک لیست رو اجبارا امضا کردم و بعد از آن متصدی شرکت پیمانکار طلب دو میلیون تومان بابت نگهداری ازم گرفت تا کلید تحویلم داد.
با سلام پرند شهریه که هیچ نظارتی روش نیس و کسایی هستن که از این موقعیت سؤاستفاده میکنن واقعا که خیلی متأسفم و نگم برات در مورد املاک های عزیز پرند که واقعا .........
لطفا لطفا لطفا به ساخت مسکن ملی شهر جدید هشتگرد(مهستان) رسیدگی کنید...مردم نیاز به سرپناه دارند با این وضعیت تورم و اقتصاد ....شرایط زندگی در تهران بسیار سخت شده و هیچکس پاسخگو نیست
بله
وزیر روحانی جناب آخوندی میگن من به مسکن مهر اعتقاد ندارم ...
فکر کنم اینا دارن متلک میندازن
وگرنه عاقلانش شما به کاری اعتقاد نداشته باشی میای تکمیلش کنی؟؟
من در سال ۱۴۰۰ واحدم رو تحویل گرفتم البته ده میلیون تومان بانک مسکن کشید روی وام و ده میلیون هم شرکت عمران پرند گرفت در صورتی که چند سال واحدم اماده تحویل بود و تحویل نمیدادن متاسفانه هر چی کم میارند از مردم به اسم قانون میگیرند .
من هنوز تو پرند مسکن مهر که از سال ۸۶ ثبت نام کردم تحویل نگرفتم
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار