بازدید 93893

توقیف ۱۰۰۰ کانتینر متعلق به چای دبش

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه هزار کانتینر مربوط به پرونده چای دبش توقیف و در اختیار این سازمان قرار گرفته است، گفت: اَبَر پرونده‌های رسوبی مربوط به دهه‌های ۷۰ و ۸۰ در دولت سیزدهم با تاکید شهید آیت‌الله رئیسی تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۱۲۴۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ 22 June 2024

توقیف ۱۰۰۰ کانتینر متعلق به چای دبش

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سید عبدالمجید اجتهادی امروز (شنبه دوم تیرماه) در نشست خبری، اظهار داشت: در دوره شهید آیت‌الله رئیسی تعامل خوبی بین قوه مجریه و قضاییه صورت گرفته بود که منجر به صیانت از حقوق مردم و تسریع در تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تعیین تکلیف کالاها با رشد ۵۴۷ درصدی به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان انجام شد، ادامه داد: در بخش اعاده کالاها رشد یک هزار و ۲۰ درصدی داشتیم، یعنی کالاها به دست صاحبان اصلی و چرخه تولید بازگشت همچنین رشد ۶۱۰ درصدی فروش کالا و رشد ۱۰۶ درصدی استرداد کالاها در این دولت به ثبت رسید.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه اموال تملیکی در گذشته مغفول مانده بود، گفت: حتی وزرا پیگیر وضعیت انبارهای این سازمان نبودند؛ اما در دولت سیزدهم با هماهنگی‌ها بسیاری از ناممکن‌های رسوبی ممکن شد به‌گونه‌ای که سازمانی که زیان‌ده بود به نهمین سازمان سودده تبدیل و در جشنواره شهید رجایی از این نهاد تقدیر شد.

اجتهادی عنوان کرد: در این دولت کالاهای متروکه در انبارها که سال‌ها مانده بودند و تاریخ مصرف آنها گذشته بود منهدم و بقیه کالاها به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به تدوین برنامه تحول محور در دولت سیزدهم، بیان کرد: کارنامه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم ستودنی و درخشان است؛ در حوزه اموال غیرمنقول نیز رشد یک هزار و ۷۵۰ درصدی اموال غیرمنقول در سال گذشته به ثبت رسید، املاک بزرگ اقتصادی و مفسدان که در اختیار این سازمان بود به مزایده گذاشته شد.

اموال کوروش کمپانی به مزایده می‌رود

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین این پرونده‌ها متعلق به املاک شهمیری با ۸۵ هزار متر مربع در مازندران است که کل این اموال در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت؛ ضمن اینکه ۳۰۰ ملک متعلق به املاک شهمیری و سادات خوزستان است همچنین املاک کوروش کمپانی شامل موبایل و تعدادی خودرو نیز در اختیار این سازمان قرار گرفته است تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در سه ماه امسال ۲۷۶ هزار متر مربع سند به نام دولت صادر شده است.

وی به ساماندهی انبارهای این سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اشاره و بیان کرد: سه برابر دولت‌های گذشته انبارهای این سازمان ساماندهی و انبارها قفسه‌بندی استاندارد شدند.

راه‌اندازی سامانه جامع سیاح

اجتهادی افزود: متراژ انبارهای این سازمان در دولت‌های گذشته تا قبل از دولت سیزدهم ۲ هزار و ۳۰۰ بوده است که اکنون بیش از ۸۰ هزار مترمربع زمین برای انبارها خریداری و ساماندهی شده است؛ همچنین توسعه بیمه انبارها و رشد بالای سیستم‌های هشدار حریق و پایش تصویری از مهم‌ترین اقدامات در این انبارها صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ حراج خرده‌فروشی برگزار شده است گفت: این سامانه در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و شفافیت در حراج‌ها صورت گرفته است.

وی از راه‌اندازی سامانه جامع سیاح خبر داد و گفت: به‌زودی در هفته آینده سامانه جامع اموال تملیکی رونمایی می‌شود که اکنون ۲۵ استان با این سامانه کار می‌کنند.

اجتهادی ابراز امیدواری کرد تا دستگاه‌های کاشف نیز به این سامانه متصل شود تا تعیین تکلیف کالاها سرعت بگیرد.

توقیف ۱۰۰۰ کانتینر متعلق به چای دبش

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی به وضعیت پرونده چای دبش اشاره کرد و گفت: میزان زیادی از این محموله در منطقه ویژه پیام و هزار کانتینر در بندر شهید رجایی بوده که در اختیار سازمان قرار گرفته که شامل چای و ماشین‌آلات صنعتی است.

وی بیان کرد: کلیه اموال متعلق به این شرکت به عنوان متروکه در اختیار این سازمان قرار گرفته که کمتر از ۱۰ درصد در حال انهدام و مابقی در دست فروش است با تاکید بازپرس، سخت‌ترین آزمون‌های استاندارد در خصوص این محموله انجام ش و با مجوزهای سازمان ملی استاندارد و غذا و دارو صادر کردند که در سه استان البرز، تهران خوزستان به مزایده رفت.

هزار خودروی متروکه در اختیار اموال تملیکی

اجتهادی با اشاره به اینکه هزار دستگاه خودروی متروکه در اختیار سازمان قرار گرفته است، گفت: این آمارها هر روز تغییر می‌کند که امکان دارد این خودروها متروکه و یا به ظن قاچاق است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۸
راستی این قضیه چای دبش چی شد؟ به کجا ختم خواهد شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
هیچی چای های مانده در انبار به مزایده گذاشته شده وبرنده مزایده این چایها را در بسته بندی شیک وجدید وبا برند جدید میفروشد به خلق خدا...بقیه پرونده هم که شامل مسئولین دولتی دخیل در این ماجرا وسازمانهای ذیربط میشود !محرمانه است والبته در دست رسیدگی!!:):):):)
کسی یادش نره این دولت رییسی بود که فساد ارز رانتی چای دبش رو متلاشی کرد وگرنه همین الان هم داشتن دلار ۴۲۰۰ تومنی میگرفتن همه مردم میدونن جای دبش تو دولت حسن روحانی اوج گرفت شاید مقدار کمیش هم وارد دولت رییسی شده باشه اما به سرعت منهدم شد توسط دولت رییسی اگه دولت روحانی بود چای دبش هنوز داشت قره کشی بم ام و میکرد تو تلوزیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
شما راحت باش. اینجوری بهتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
یه کم مطالعه هم بد نیست تا آدرس غلط دادن نکنه وزیر کشاورزی هم مال دولت روحانی بوده، مالزی و مرحوم قاسمی چی!!!!!
حقیقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
راست میگی ؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
بیدار شو خودت رو به خواب نزن، بزرگترین فساد های مالی در دولت های اصولگرابه وقوع پیوسته، چای دبش، باغ ازگل، سکوی نفتی، بابک زنجانی، خاوری و......و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
نه عزیز بزرگترین فسادها در دولت های اصولگرا کشف و منهدم شده دلار ۴۲۰۰ مال جهانگیری بود
حاجی 1000 کانتینر یخورده زیاد نیس بنظرت؟ یا ما نمیدونیم 1000 چنده یا نمیدونیم کانتینر چیه...!!!!
پاسخ ها
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
.واقعا هم اینکه نمیدونی کانتینر چیه و هم 1000 چنده
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
هزارتا بیشتره حاجی
Bahman
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
ده درصد انهدام !!!! چیزی نیست میشه صد کانتینر اونم بچه محلا بدیم صداشون در نیاد ، تازه میگیم ریختیم تو دریا ، یه کلمه میگیم انهدام و تمام ، همینجوری هزارتا و خورد خورد آبش میکنیم
۱۰ هزار کانتینر چای هم باشه ۱ میلیارد نمی ارزه. اونم چای فاسد.
اگر این دور و بری های مفسد پزشکیان قدرت را در دست بگیرند، دوباره مفسدان و کله گنده های سرمایه دار جولان میدهند و پدر کشور را در می آورند
پاسخ ها
بهزاد
| Ukraine |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
احسنت داداش ولی چه کنم. که مردم از روی عقل تصمیم نمیگیرند از روی تعصب تصمیم میگیرند اگه انشالله خیر باشه
چراتموم چای هارواتیش نمیزنن ؟
چه کرده ما خبر نداشتیم .
گرونی ، فقر ، چای دبش. میگن چای دبش را در بسته بندی جدید وارد بازار کردن .
روحت شاد رئیسی خیلیا نمیدونن چه کارهای بزرگی تو گمرکات و اموال تملیکی انجام دادی ..حیف قدرت و ندونستن
سازمان سودده؟ مال و اموال مردم رو که بخاطر تغییر قوانین یهویی و شبانه مصادره کردین میفروشین کیف هم میکنین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
تورم سرسام آور و کاهش ارزش پول ملی رو ندیده گذفته و به اعداد و ارقام پز میده!
اخرش حق به حقدار میرسه و خداوند اشد مجازات را برای فاسدان مملکت در نظر میگیره و ملت ایران سر بلند میشن به امید حق علیه باطل
ارز ۴۲۰۰ خوب بود برای ملت ولی چای دپش مربوط به دولت روحانی نبود چون اگر ان زمان بود همان ان زمان هم افشا می شد چای دپش بزرگترین دزدی تاریخ ایران است
هنوز نگفتن این دزدان بسیار محترم که ملت فداشون بشه کی هستند انگار با بشقاب پرنده از مریخ پیاده شدند تلیادها دلار دزدیدند طی مراسمی سوار بر بشقاب پرنده ها شدند ورفتند انگار نه خانی آمده ونه خانی رفته جلالخالق از این غارت بی دزد خخخ
لعنت حق بر فاسدان اقتصادی
یکی دیگه چای لب دوز دبش زهر جون کرده دهن مردم باید بسوزه حالا از ۱۰۰۰ هزار تا میگن والا هند تولید کننده بزرگ چای جهانه با درآمد نصف چای دبش الان ابرقدرت آسیا شده و هرچی غول تکنولوژی هست را در خودش جای داده!
آقاهمین بده بازارتوباتوقیف همین کلی به مردم فشارمیاری
خوب اگر واقعاً راست میگویید برای مردم ثابت کنید حداقل این درآمد ها باید برای مردم تأثیر گذار باشند که متأسفانه فقط بخاطر مرده پرستی و تعریف و تمجید از مردگان چنین فریبکاری میکنند
با نبودن قانون سف تو سخت. و عدم شفافیت. و آزادی رسانه. اینچنین پول و سرمایه نسل آینده به حدر می‌رود
همان چای های فاسد شده است ؟ لابد جعبه میزنید ، حراج و زیر قیمت میدهید ملت بیچاره
دوزدی چای دبش پرونده اش تا کجا رفت رسید
مگه نمی گفتند ارز گرفته چای و ماشین آلات وارد کنه ولی وارد نکرده، پس این هزار کانتینر چیه؟ !!!!!!!!!!!!!!!
خوب اینها کجا می‌ره کاش مخبر رییس جمهور می شد
ای داد مگر چتی دبش،مدیران اینها کی بودن که‌ این‌ همه دلار را گرفتن ؟؟؟؛؛؛
قاچاقیان چی شدن ،قاچاقچیان چای دبش ،کجاین، رئیس شون چی شد؟؟
فرق شهید رئیسی با روحانی در همینه که شهید با هر تخلفی و در هر جایی برخورد میکرد و مقابله میکرد،ولی روحانی می‌گفت اگه دستش بزنین اعلام جنگ میکنم!همه هم می‌دونن که چای دبش از دولت روحانی شروع شد و شهید رئیسی جلوشو گرفت و برخورد کرد.
ریشه یابی.
هردم،ازین ،باغ،بری،میرسد تازه،ترازتازه تری میرسد عجب تجارتخانه ای راه انداخته بودن ،پول پاروکردن ب این میگن تازه ،کارآفرین هم بودن ،العجب
داداش ،یه کم ترمز بکش،باشه میدونیم،شما زیاد نگران نباش تابناک جون،جمع شد قضیه،خیلی وقته،شما برو ببین کاندیدای مورد نظرت چه برنامه ای داره تا مملکت رو برگردونه به برام نافرجام،زخم رو چطوری میتونه دوباره خون بیاره،باشه؟!!!آفرین داداش
لطفاً مسبین این چای دبش. را اعدام کنبد
پاسخ ها
روحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
چشم گفتیم آماده کنن
جایه زیادی هم نمیگگیره
همش مماشات واز هم گل گرفتن
دوباره موعد انتخابات نزدیک شده و طبق معمول قوه ی قضائیه در اقدامی انقلابی و جهادی شروع به مبارزه با فساد و مفسدین کرده!!!!!
اینا رد گم کنیه ، بعد از یکسال جالبه
بله. یاشار سلطانی و وحید اشتری که افشا کننده فساد بودند. چرا الان در زندان هستند.
همش دروغه میخواهند‌مردم رای بدهند من فرزند ایثارگر م‌در کل دگه رای نمیدیم
این یکی از دستاوردهای ظریف و روحانی دوباره ندارید اینا بیان اگه پزشکیان بیاد که خودش کاره ای نیست ظریف و روحانی برای تصمیم می گیرند بقیه چای ها هم میشن چای دبش
دزدها را دستگیر نمی کنند اما از این خبرهای زرد منتشر می کنند تا ادعا کنند داریم با فساد مبارزه می کنیم این ادعا هم خلاف واقع هست و هیچ اموالی از دزدها توقیف نمی شه
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری