بازدید 2694

بازی انقلابیون با قواعد بازی اصلاح طلبان / اجماع تنها راه موفقیت

دکتر علی احمدی
کد خبر: ۱۲۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹ 23 June 2024

رصد مناظره ها و برنامه های فردی داوطلبان، برای هریک کسب امتیاز و  از دست دادن امتیازاتی را به همراه داشته است.اما آنچه دارای اهمیت است، رفتار و الگوی انتخاباتی آن هاست.  

تلقی اولیه اصلاح طلبان و نامزد مورد حمایت آنان، این بود که با نامزد واحد به لطف شورای نگهبان ، وحدت سازمانی طیف اصلاح طلبان  و گفتمانی با درون مایه تنش والتهاب ،خواهند توانست موجی از رای دهندگان را بسیج و همراه خود کنند. با رونمایی این الگو در میزگرد سیاسی، فیلم  تبلیغاتی با نام و درونمایه نسل z ، و ادبیات تند در اصفهان .... متوجه شدند که بدنه اجتماعی سنگین تر از توان و انرژی آنان برای  ایجاد این موج است و آن ها برای بسیج همراهان و ایجاد این موج نیازمند زمان هستند.

به نظر می رسد  از مناظره سوم ، هدف گذاری خود را حداقل دو مرحله ای کردن انتخابات قرار داده اند و قاعده بازی را  نیز در مرحله اول مبتنی بر پرهیز از تنش، تحریک نکردن  انقلابیون و بستن راه اجماع آنان تعریف کرده اند، تا در مرحله دوم با زمان کسب شده ، انسجام بیشتر و  ادبیات رادیکالتر به سمت موفقیت بروند.

شواهد نشان می دهد که نیروهای انقلاب با این راهبرد و قواعد بازی همراهی می کنند. با پرسش های مکرر و  در مخمصه قرار دادن  داوطلبان انقلابی  آنها را ترغیب و متعهد به ادامه حضور  تا پایان انتخابات می کنند. 

با نظر سنجی های جعلی و آشفتگی در نظر سنجی های واقعی معیار اجماع نیروهای انقلاب را حداقل در میان هواداران سخت و با سوء نیت همراه می کنند. 

دست پنهان اتاق های فکر بیرونی  در ستاد های انتخاباتی داوطلبان نیز افزون بر موارد یاد شده برای جلو گیری از اجماع نیروهای انقلاب است.

 اصلاح طلبان که رقابت انتخاباتی را برای خود مبارزه مرگ و حیات می دانند ، برای حیات مجدد تمام قد ایستاده اند.  برای استفاده  از هر ایده و  ابزاری اعم از جایز و غیر جایز برای موفقیت خود ابایی ندارند.
نیروهای انقلاب باید بدانند با توجه به شرایط داخلی و بین المللی، کاری سخت، تاریخی و پیچیده باید انجام دهند، فداکاری و گذشت از منافع فردی و حزبی شرط این درک درست و فهم مشترک است. دوستان انقلابی با اجماع خود بر منافع انقلاب و نظام اجازه ندهند  کشور در بن بست و بحران قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰
ظریف و جلیلی ، برای افزایش مشارکت مردم به صحنه انتخابات قدم گذاشته اند.
یکی از عمق استراتژیک سخن می گوید و دیگری از برجام و ترساندن مردم از دیگران!
این 6 نفر هیچ فرقی با هم ندارند.

زیرا اولاً هر 6 نفر از یک فیلتر عبور کرده اند پس و حد و اندازه هایشان یکسان است، ثانیاً اختیار رییس جمهور آن قدر کم و محدود است که فرقی نمی کند کدامیک به این عنوان دست یابند.
مردم از خواشی اطراف این 6 نفر و بستگانشان به خوبی آگاهی دارند.
چرا نیروهای انقلاب از افزایش مشارکت می ترسند؟
حالا اگر لاریجانی را هم راه می‌دادند مثلا چی میشد
هر شش نفر انقلابی، رزمنده و عدالتخواه و مورد تایید هستند و ترویج این نگرش که پنج نفر انقلابی در مقابل یک نفر ضد انقلاب قرار دارند صحیح نیست. انتخاب با مردم فهیم ایران است به ویژه جوانان برای تامین زندگی شایسته و کشوری پیشرفته
احتمالا برجام باعث شد خانه سازی در کشور کم بشه چون خیلیها دایم نگران بودند که هر لحظه ممکنه توافق بهم بخوره و یکدفعه قیمتها خیلی زیاد بشه و وسط ساخت بمونن.
جلیلی خواهشا بکش کنار ! اگر قالیباف بره طرفداراش به پزشکیان رای میدن ولی اگر تو بری کنار طرفدارات به قالیباف رای میدن !
اگر هیچ کدوم کنار نکشید پزشکیان رای میاره ! برای مصلحت انقلاب بکش کنار ! این معادله خیلی ساده ست! بعدش جناب قالیباف شمارو به عنوان معاون انتخاب میکنن یا وزیر خارجه ، این بهترین کاره
همه چیز واضحه !!! نزارید پزشکیان بیاد بالا !
رییس جمهور مطلوب و مقتضی بر شرایط حاکم رو خود تععین کنید و مردم را بازی ندهید
امیدوارم پزشکیان رای بیاره نخام هرماه ۱۵۰بدم فیلترشکن
جلیلی که گفته هرگز کنار نمیگشم قاضی زاده هم که گفته تا آخرش هستم پس محاسبه ساده ای هست پزشکیان رئیس جمهور میشه ‌
نویسنده این خبر به غلط تصور کرده که مردم بین این شش نفر فرقی می بینند این شش نفر یک روح هستند در شش بدن فقط ادبیاتشان فرق می کند هیچکدام نماینده مردم نیستند این رقابت فقط یک رقابت درون یک حزب است نه بیشتر هیچ نفعی هم برای مردم وجود ندارد.
مردم اراده کرده اند که دولت سوم خاتمی و یا دولت سوم روحانی را انتخاب کنند
روحانی بهترین رئیس جمهور نیم قرن اخیر ایران بعد از خاتمی بود .
امیدوارم حق بع حقداربرس پزشکیان انتخاب بشه شایدخداخواست یکی پیداشدیکم بفکرمردم خودش باش تابقکرمردم کشورهای دیگه چراغی که به خانه رواست به مسجدحرام است
هرگونه رفتن پوششی ها باید محاکمه شوند
مملکت بازی نیست
منظور شما از نیروهای انقلاب چیست ؟ انقلاب متعلق به همه مردم ایران است !
اگر منظور شما از نیروهای انقلاب بعضی از کاندیداها و هواداران ایشان هستند به جز از خسارت و خسران و دفع حداکثری چه ارمغانی برای انقلاب داشته اند ؟ چه از خود گذشتگی و فداکاری برای انقلاب داشته اند ؟ هر جا منافعی بوده با تمام ایل و اوشاق آماده بوده اند ! هر جا قرار بر کندن تکه ای از جان انقلاب بود با هر وسیله ای ضربه زده اند ! اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب کنند ، شما هنوز باور ندارید 46 سال از انقلاب گذشته است ؟
مناظره بعدی درباره سیاست خارجیه که مهم ترین قسمت مناظره ها هست ، ببینم کی صراحت بیشتری داره .
جلیلی چندی پیش گفت که یکی از اشتباهاتس این بوده که با شفافیت صحبت نکرده .
جلیلی رقابتش با آارای باطله خواهد بود
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری