کوپاآمریکا 2024 | آرژانتین در فینالی جنجالی کلمبیا را شکست داد/ مسی و دی‌ماریا اشک ریختند، لائوتارو بانی جشن شد!

در اتفاقی عجیب و کم سابقه، فینال تورنمنت مهمی چون کوپاآمریکا با حدود 80 دقیقه تاخیر آغاز شد. در پایان این دیدار، آرژانتینی ها جام را از آن خود کردند.
کد خبر: ۱۲۴۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳ 15 July 2024

کوپاآمریکا 2024 | آرژانتین در فینالی جنجالی کلمبیا را شکست داد و قهرمان شد/ مسی و دی ماریا اشک ریختند، لائوتارو بانی جشن شد!

به گزارش تابناک ورزشی، قرار بود طبق برنامه تیم های ملی آرژانتین و کلمبیا از ساعت 3:30 بامداد دوشنبه (به وقت ایران)، برگزارکننده دیدار فینال رقابت‌های کوپا آمریکا 2024 باشند. البته حواشی و تنش ها باعث شد این دیدار بالاخره با تاخیر حدود 80 دقیقه ای آغاز شود.

این نخستین دیدار دو تیم در فینال بود در حالی که آرژانتین سی‌امین و کلمبیا سومین فینال را تجربه کردند. دیداری که در استادیوم هارد راک (میامی گاردنز، فلوریدا) با قضاوت رافائل کلاوس داور برزیلی برگزار شد.

در نیمه اول شاهد بازی چندان زیبایی نبودیم و به نظر می رسید حساسیت ها و شاید اتفاقات جنجالی پیش از شروع بازی، روی کیفیت فینال کوپاآمریکا تاثیر منفی گذاشته است. هر چند در این نیمه کلمبیایی ها در یکی دو صحنه خطرساز شدند و می توانستند با برتری به رختکن بروند اما این اتفاق نیفتاد.

از نکات عجیب دیگر این دیدار اینکه قوانین فوتبال تغییر کرد و وقت استراحت 15 دقیقه ای دو نیمه به 25 دقیقه افزایش یافت! دلیل آن اجرای زنده شکیرا خواننده مشهور کلمبیایی برای هواداران بود.

در هر حال دو تیم بعد از 25 دقیقه وارد زمین شدند تا نیمه دوم دیدار فینال کوپاآمریکا را برگزار کنند. در این نیمه مسی و یارانش تا حدودی عملکرد بهتری از حریف سختکوش خود داشتند و موفق شدند خطراتی روی دروازه کلمبیا ایجاد کنند.

اما در حالی که بازی با نتیجه بدون گل ادامه داشت، یکی از مهم ترین اتفاقات این دیدار افتاد؛ جایی که فوق ستاره اشک ریخت و باعث شد تعدادی از هواداران آرژانتین هم اشک بریزند.

کوپاآمریکا 2024 | آرژانتین در فینالی جنجالی کلمبیا را شکست داد و قهرمان شد/ مسی و دی ماریا اشک ریختند، لائوتارو بانی جشن شد!

در دقیقه 64 لیونل مسی که در حال دویدن به دنبال توپ بود، بدون برخورد با بازیکنی، پایش پیچ خورد و روی زمین افتاد. کاپیتان آلبی سلسته نتوانست به بازی ادامه دهد و تعویض شد. دقایقی بعد کارگردان تلویزیونی نمای بسته از لئو را به تصویر کشید که متاثر از مصدومیت خود، اشک می ریخت. در ادامه تصاویری هم از هواداران آرژانتین نمایش داده شد که آنها هم وضعیتی مشابه مسی داشتند.

تلاش بازیکنان دو تیم ثمری نداشت و گرچه آرژانتین در دقیقه 75 موفق شد توسط نیکولاس گونزالس دروازه کلمبیا را باز کند اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد که درست بود و گل مردود شد. در نهایت 90 دقیقه و چهار دقیقه وقت های تلف شده هم به پایان رسید و چهره قهرمان مشخص نشد. بدین ترتیب تیم های اول و دوازدهم فوتبال جهان، در دو زمان اضافی 15 دقیقه ای به تلاش خود ادامه دادند.  

بالاخره در دقیقه 112 لائوتارو مارتینز مهاجم گلزن آرژانتین که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، در موقعیتی تک به تک، دروازه بان کلمبیا را مغلوب کرد و در شادی گلش به کنار زمین رفت و مسی را در آغوش گرفت.

کوپاآمریکا 2024 | آرژانتین در فینالی جنجالی کلمبیا را شکست داد و قهرمان شد/ مسی و دی ماریا اشک ریختند، لائوتارو بانی جشن شد!

در ادامه در دقیقه 116 آنخل دی ماریا که آخرین بازی ملی خود را پشت سرگذاشت با تصمیم اسکالونی از زمین بیرون رفت. او که مورد تشویق هواداران قرار گرفته بود، احساساتی شد و اشک ریخت. در نهایت آرژانتین با همین تک گل ارزشمند موفق شد کلمبیا را شکست دهد و پس از قهرمانی در کوپاآمریکا 2020 و جام جهانی 2022، موفق شد در سومین تورنمنت متوالی معتبر و مهم، قهرمان شود.

ترکیب ابتدایی دو تیم

آرژانتین: امیلیانو مارتینز، تالیافیکو، لیساندرو مارتینز، رومرو، مونتیل، فرناندز، مک آلیستر، دی پائول، مسی، آلوارز، دی ماریا

کلمبیا: وارگاس، موخیکا، کوئستا، سانچز، سانتیاگو آریاس، لرما، اوریبه، دیاز، خامس رودریگز، جان آریاس، کوردوبا

تنش و جنجال در آمریکا، درگیری نیروهای امنیتی با هواداران

هرچه به زمان آغاز بازی نزدیک تر شدیم، اخبار و تصاویری از استادیوم هارد راک (میامی گاردنز، فلوریدا) محل برگزاری این دیدار منتشر شد که عجیب و حیرت آور بود. در واقع حواشی بازی قبل از سوت شروع آن آغاز شد.

ماجرا به مشکل در سازماندهی مطلوب هواداران راه یافته به داخل استادیوم و البته پشت در ماندن بخش زیادی از تماشاگران که بلیت داشتند یا تعدادی که بلیت نداشتند اما می خواستند به هر طریق وارد ورزشگاه شوند، مربوط بود.

در ابتدا اعلام شد که بازی نیم ساعت با تاخیر آغاز خواهد شد. در ادامه دو سه بار این تعویق، تمدید شد تا در نهایت بازی با حدود 80 دقیقه تاخیر شروع شود.

کوپاآمریکا 2024 | آرژانتین در فینالی جنجالی کلمبیا را شکست داد و قهرمان شد/ مسی و دی ماریا اشک ریختند، لائوتارو بانی جشن شد!

این اتفاق در شرایطی افتاد که تصاویر منتشر شده نشان می‌داد بسیاری از هواداران به دلیل جو متشنج اطراف ورزشگاه، مضطرب و نگران هستند. از سویی نیروهای امنیتی که پیش از این هم در طول میزبانی آمریکا از این تورنمنت، انتقادهای بسیاری از عملکرد آنها شده بود، یکبار دیگر در کانون توجه و در واقع انتقادات قرار گرفتند. در تعدادی از فیلم های منتشر شده، مشخص بود که درگیری جدی بین نیروهای امنیتی این کشور با هواداران تیم ملی کلمبیا که در تلاش بودند وارد ورزشگاه شوند، رخ داده است. به دنبال این اتفاقات شاهد واکنش هایی بودیم مبنی بر اینکه آمریکا شایسته میزبانی جام جهانی 2026 نیست و حتی برخی از چهره ها خواهان پس گرفتن امتیاز میزبانی از این کشور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
مسی عشقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
متاسفانه مردم کشورهای توسعه نیافته حتی آمادگی دیدن یک مسابقه رو هم ندارند.فقر فرهنگی با فقر مالی بسیار تشدید میشه.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان