بازتاب شهادت هنیه در رسانه های بین المللی؛

ادعای سی ان ان:یک هواپیما یا پهپاد موشک را به اتاق خواب هنیه شلیک کرده است/ نیویورک‌تایمز: «مرد صلح» کشته شد

رسانه های بین المللی به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۰۷
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶ 31 July 2024
|
31490 بازدید

تابناک بین الملل: روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

نیویورک‌تایمز: «مرد صلح» کشته شد

نیویورک‌تایمز در بازتاب این خبر به نقل از کارشناسان مسائل سیاسی و حوزه خاورمیانه نوشت: اسماعیل هنیه، یکی از عالی‌رتبه‌ترین مقامات حماس در ایران ترور شد؛ بیم فرو رفتن منطقه در جنگی فراگیر می‌رود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بدون وجود این مرد صلح‌طلب، احتمالا جنگ گسترده‌تر می‌شد. اگر اسماعیل هنیه زنده می‌ماند، صلح در زمان ما برقرار می‌شد.

سی ان ان: امروز روز بدی برای خانواده‌های گروگان‌های اسرائیل است

شبکه آمریکایی سی ان ان به نقل از تحلیلگر رژیم صهیونیستی گزارش کرد که امروز با ترور اسماعیل هنیه، روز بدی برای خانواده‌های گروگان‌های اسرائیل خواهد بود.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» به نقل از تحلیلگران رژیم صهیونیستی در خصوص ترور رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در تهران گزارش کرد که «امروز روز بدی برای خانواده‌های گروگان‌ها است».

در این گزارش به نقل از «باراک راوید» تحلیلگر سیاسی اسرائیلی نوشته شده است «اسماعیل هنیه مسئول روابط بین‌المللی حماس و مذاکره‌کننده کلیدی با میانجیگران قطری ومصری در زمینه توافق آتش‌بس در غزه و گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) بود».

وی ادامه داد «ترور او تأثیر منفی مهمی بر این مذاکرات خواهد گذاشت».ارتش اسرائیل در پی اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه در ایران به شبکه سی ان ان گفته است «به گزارش‌ها در رسانه‌های خارجی پاسخ نمی‌دهد».

همچنین خبرنگار سی ان ان مدعی شده  که یک هواپیما/پهپاد یک موشک را دقیقا از داخل پنجره اتاق خواب اسماعيل هنية به داخل آن شلیک کرده است.

بلومبرگ به نقل از حماس: اسرائیل عامل شهادت هنیه است

سایت بلومبرگ، ضمن انتشار  خبر شهادت اسماعیل هنیه در تهران، از قول حماس، اسرائیل را عامل اصلی این اتفاق اعلام کرد.

بلومبرگ نوشته است: حماس می‌گوید اسرائیل اسماعیل هنیه را در تهران کشته است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟