۵ روش پیگیری کارت سوخت خودرو و موتور

نحوه استعلام کارت سوخت چیست و چگونه می‌توان فهمید کارت سوخت صادر و ارسال شده یا نه؟
کد خبر: ۱۲۵۷۰۴۵
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ 03 September 2024
|
13147 بازدید

۵ روش پیگیری کارت سوخت خودرو و موتور

اگر خودرو یا موتور سیکلت دارید، حتما می‌دانید که داشتن کارت سوخت چقدر مهم است تا جایی که نداشتنش ممکن است موجب شود که حتی در مرکز شهر‌های بزرگ، بنزین گیرتان نیاید!

به گزارش تابناک، کاهش تعداد کارت سوخت جایگاه‌های عرضه بنزین و همچنین کاهش سهمیه روزانه بنزین این کارت‌های آزاد، یکی از راه‌هایی است که از یکی دو سال پیش به کار گرفته شده تا مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها را مجبور به سوخت گیری با کارت سوخت شخصی شان کنند.

بدین ترتیب داشتن کارت سوخت بسیار مهم‌تر از قبل شده و در نتیجه پیگیری صدور کارت سوخت نوشماره (موتور سیکلت یا خودرو صفر کیلومتر/موتور یا خودرو تازه شماره گذاری شده) و همچنین صدور کارت سوخت مفقود شده و المثنی، اهمیت بیشتری یافته است.

تذکر مهمتذکر مهم: اگر مالک خودروی نوشماره هستید و از «سامانه ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت» متقاضی صدور کارت سوخت شده اید و همچنین اگر کارت سوخت تان در پمپ بنزین جامانده و به دنبال استعلام آن هستید، به این سامانه (اینجا) بروید.

آشنایی با سامانه آنلاین درخواست کارت سوخت

البته به رغم سخت‌گیری‌های اعمال شده در جایگاه‌های عرضه سوخت، هنوز فرایند صدور و ارسال کارت سوخت با اشکالات زیادی مواجه است؛ ایراداتی که موجب می‌شود کارت سوخت با تاخیر قابل توجهی به دست متقاضیان برسد یا در مواردی، دریافت آن به دردسر بزرگی برای مالک خودرو یا موتور تبدیل شود.

در نتیجه این وضعیت غیرقابل قبول، رهگیری کارت سوخت اهمیت زیادی یافته و به همین تناسب، راه‌های مختلفی برای پیگیری تقاضای کارت سوخت پیش روی متقاضیان قرار گرفته است که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم:

پیگیری از دفاتر پلیس+۱۰

پیگیری حضوری از دفاتر خدمات انتظامی یا پلیس+۱۰، قدیمی‌ترین راه پیگیری کارت سوخت است که البته دشواری‌هایی دارد و در قیاس با راه‌های غیرحضوری و آنلاین، راه چندان جذاب و مطلوبی به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه اینترنت نداشته باشید یا سرور سایت قطع باشد.

آیا می‌توان با پلیس من، اپلیکیشن ساخته شده برای ارائه خدمات دفاتر پلیس+۱۰ به صورت آنلاین و غیرحضوری، پیگیری کارت سوخت را انجام داد؟ متاسفانه پاسخ به این سوال هنوز منفی است و پیگیری کارت سوخت با برنامه کاربردی پلیس من ممکن نیست.

با مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ می‌توانید فرایند صدور و ارسال کارت سوخت را پیگیری کنید. فقط فراموش نکنید که باید مدارک شناسایی و مدارک خودرو یا موتورسیکلت و ترجیحا کد رهگیری را همراه داشته باشید. در صورت صدور کارت سوخت، کد رهگیری مرسوله پستی به شما تحویل می‌شود.


پیگیری از طریق سایت epolice.ir یا سامانه سخا

درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و یا سامانه سخا، یکی از راحت‌ترین راه‌های پیگیری کارت سوخت است. برای این کار باید آدرس اینترنتی epolice.ir را در مرورگر اینترنتی موبایل یا کامپیوترتان وارد کرده و روی دکمه جست‌وجو یا اینتر بزنید.

پیگیری کارت سوخت خودرو و موتور از epolice.ir

برای کسب اطلاع درباره سامانه سخا و کار با آن، روی این لینک کلیک کنید:

سامانه سخا چیست؟ / راهنمای تصویری ثبت نام و کار با سامانه خدمات الکترونیک انتظامی

در صفحه نخست سایت‌ای پلیس (که محصول شرکت پژوهش و توسعه ناجی، وابسته به بنیاد تعاون فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی یا همان فراجا است)، گزینه «کارت سوخت» را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا به صفحه‌ای شبیه عکس زیر هدایت شوید.

پیگیری کارت سوخت از epolice.ir

در این صفحه می‌توانید برای صدور کارت سوخت نوشماره یا صدور المثنی کارت سوخت اقدام کرده یا از طریق منو، فرایند رفع مسدودی کارت سوخت خودرو‌های نفت گاز سوز (خودرو‌های دیزلی که برخی آن‌ها را خودرو‌های گازوییل سوز هم می‌نامند) را پی بگیرید و یا جهت پیگیری و اطلاع از وضعیت کارت سوخت وسایل نقلیه، روی گزینه «پیگیری کارت سوخت» بزنید.


پیگیری کارت سوخت از طریق پست

یک راه دیگر برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست، مراجعه به سایت najatracking.post.ir است که در حال حاضر به دلایل ناگفته، در دسترس نیست. البته ممکن است این اتفاق موقتی باشد و بار دیگر امکان پیگیری کارت سوخت به فهرست مرسوله‌های ارسالی پلیس بازگردد.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

در صورت بازگشت این امکان به سامانه رصد مرسولات پستی، باید ابتدا از نوارابزار کشویی بالای صفحه، «کارت سوخت» را انتخاب کنید، بعد شماره VIN کارت خودرو یا موتور سیکلت را وارد کنید و کد امنیتی را هم بزنید تا کد رهگیری و مرحله ارسال نمایش داده شود.


پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

پیگیری کارت سوخت از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ نیز امکان‌پذیر است. برای پیگیری کارت سوخت خودرو لازم است تا کد V*VIN و برای پیگیری کارت سوخت موتور باید کد M*VIN را به سرشماره فوق پیامک کنید.

پیگیری پیامکی کارت سوخت

دقت کنید که برای استعلام کارت هوشمند خودرو باید ابتدا حرف V و سپس ستاره و بعد وی آی ان (VIN) خودرو (پشت کارت خودرو درج شده) را وارد نمایید و برای استعلام کارت هوشمند موتور سیکلت باید ابتدا حرف M و سپس ستاره و بعد وی آی ان (VIN) موتور سیکلت را وارد نمایید.


پیگیری کارت سوخت از طریق تماس تلفنی

در صورتی که روش قبلی برای شما نتیجه‌ای به دنبال نداشت، می‌توانید راه دیگری را امتحان کنید که اگرچه غیرحضوری است، اما ممکن است چندان ساده و مثمر ثمر هم نباشد؛ امکان پیگیری کارت سوخت از طریق تماس تلفنی.

برای پیگیری کارت سوخت از طریق نیروی انتظامی، فراجا، باید با شماره تلفن ۸۱۲۴۰۵۱۴ یا ۸۸۸۸۵۳۴۷، از طریق پست با شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰ و از طریق شرکت ملی پالایش و پخش با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...