مالکان خودروهای نوشماره بخوانند؛

سامانه آنلاین درخواست کارت سوخت

تازه خودرو خریده‌اید و به دنبال دریافت کارت سوخت هستید؟ آیا می‌شود به صورت آنلاین درخواست کارت سوخت داد؟ اگر با این سوالات مواجهید، این مقاله را بخوانید.
کد خبر: ۱۲۵۶۹۳۴
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ 31 August 2024
|
27080 بازدید
|
۲

سامانه آنلاین درخواست کارت سوخت

به گزارش تابناک، بسیاری از افرادی که خودروی نو و اصطلاحا صفر کیلومتر می‌خرند، با مساله‌ای مواجه می‌شوند که موجب شگفتی‌شان می‌شود؛ اینکه برخلاف گذشته برای خودرو‌های نو، کارت سوخت صادر نمی‌شود و دریافت آن نیازمند ثبت نام و تقاضای کارت سوخت است.

چگونه می‌توان به صورت غیرحضوری کارت سوخت دریافت کرد؟

مدت‌ها پیش خدمتی در زیرمجموعه دولت و به آدرس اینترنتی mob.gov.ir ارائه شد که بعدتر در زمره خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قرار گرفت که می‌شد با آن به صورت آنلاین فرایند ثبت نام کارت سوخت را انجام داد، اما اکنون به دلایل ناگفته این خدمت در دسترس قرار ندارد و فعال نیست!

بهترین و آسان‌ترین روش تقاضای آنلاین کارت سوخت خودرو‌های نوشماره و درخواست آنلاین کارت سوخت، مراجعه به سامانه ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خرداد ۱۴۰۳ راه اندازی کرده است.

ثبت نام در سامانه درخواست صدور کارت هوشمند سوخت

برای ثبت نام در سامانه آنلاین درخواست صدور کارت سوخت، باید آدرس fcs.niopdc.ir را در مرورگر اینترنتی وارد کرده و جست و جو نمایید. دقت کنید که تفاوتی ندارد این کار را با تلفن همراه (موبایل)، رایانه (کامپیوتر) یا لپ تاپ انجام دهید و همچنین فرقی نمی‌کند که از چه بروزری استفاده می‌کنید.

صفحه اول سامانه آنلاین درخواست کارت سوخت

با ورود به سامانه ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت، صفحه‌ای شبیه عکس فوق باز می‌شود که در بالای آن دو بخش «ورود» و «ثبت نام حقیقی» دیده می‌شود. با کلیک کردن روی ثبت نام حقیقی، از شما کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه (شماره موبایل) خواسته می‌شود.

وارد شدن به سامانه درخواست کارت سوخت با کد ملی

با وارد کردن این اطلاعات و بعد از آنکه کد تصویری یا کپچا را در کادر مربوطه وارد کنید، کد چند رقمی ورود به سیستم به گوشی‌تان پیامک (SMS) می‌شود که باید آن را در کادر تازه‌ای که در صفحه نمایش داده می‌شود وارد کنید.

ارسال پیامک تایید در سامانه درخواست کارت سوخت

در این مرحله، فرایند ثبت نام تکمیل می‌شود و پیامک حاوی نام کاربری (که شماره ملی فرد است) و رمز ساخته شده به شماره تلفن همراه ارسال می‌شود که می‌توانید با آن وارد سامانه شوید.

تکمیل ثبت نام سامانه آنلاین کارت سوخت

راهنمای تصویری کار با سامانه تقاضای کارت سوخت

در صفحه نخست یا داشبورد سامانه ثبت درخواست کارت سوخت، بخش‌های مختلفی مشاهده می‌کنید که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند؛ از جمله ثبت درخواست و پیگیری درخواست کارت سوخت و استعلام کارت سوخت‌های جامانده در پمپ بنزین.

داشبورد سامانه درخواست کارت سوخت

توجه توجه:

در حال حاضر ثبت درخواست، صرفا برای خودرو‌های نوشماره (فاقد سابقه صدور کارت هوشمند سوخت) انجام می‌شود و هنوز امکان درخواست کارت سوخت المثنی فعال نشده است. آن گونه که وزارت نفت وعده داده، صدور آنلاین کارت سوخت المثنی بعد از صدور مجوز پلیس راهور فعال خواهد شد.

برای تقاضای کارت سوخت به صورت آنلاین، باید در کادر سمت راست صفحه روی گزینه «عملیات» کلیک کنید و سپس روی گزینه «ثبت درخواست جدید» بزنید. با این کار فرمی باز می‌شود که باید در آن شماره شناسه برگ سبز خودرو (شماره سند رسمی مالکیت وسیله نقلیه) و شماره وی آی ان (VIN) را وارد کنید.

درخواست آنلاین کارت سوخت

در کادر آخر فرم ثبت نام، باید ابتدا نوع پلاک وسیله نقلیه را انتخاب کنید (که در حال حاضر تنها یک نوع است؛ خودرو با پلاک ملی) و بعد شماره پلاک انتظامی را در کادر مربوطه وارد نمایید تا بدین ترتیب فرایند احراز خودرو به انجام برسد.

برگ سبز خودرو برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

 در ادامه این فرایند الکترونیکی، لازم است تصویر مدارک را بارگذاری (آپلود) کرده و در انتها با انتقال به درگاه پرداخت آنلاین، مبلغ صدور کارت سوخت را پرداخت نمایید تا کارت صادر شده با آدرس تان ارسال شود.

نحوه استعلام کارت سوخت جامانده در جایگاه

اگر کارت سوخت خودروتان در جایگاه سوخت گیری جامانده باشد، می‌توانید با مراجعه به بخش «استعلام» سامانه ثبت درخواست کارت سوخت، با وارد کردن شماره یکتا خودرو (VIN) و یا شماره کارت سوخت هوشمند خودرو، پیگیری نمایید که آیا پیدا شده است یا خیر.

استعلام کارت سوخت جامانده در جایگاه

گزارش پرداخت ها، ثبت درخواست پشتیبانی و همچنین پیگیری آن، از دیگر بخش‌های سامانه صدور آنلاین کارت سوخت است.

شماره تلفن پشتیبانی

همچنین شماره تلفن گویای ۰۹۶۲۷ راه دیگری است که برای پیگیری کارت سوخت در اختیار متقاضیان قرار دارد.

پاسخ به چند پرسش متداول و مهم:

آیا می‌توانم با این سامانه به صورت آنلاین کارت سوخت موتور سیکلت را تقاضا کنم؟

خیر. در حال حاضر ثبت درخواست کارت سوخت نوشماره و المثنی برای موتورسیکلت امکان پذیر نمی‌باشد. تا اطلاع ثانوی برای کارت سوخت نوشماره موتور و کارت المثنی خودرو و موتور باید به مراکز و دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید.

پلیس+۱۰ درخواست کارت سوخت داده‌ام؛ آیا امکان پیگیری درخواست من از طریق این سامانه وجود دارد؟

خیر. متقاضیانی که از پلیس+۱۰ برای صدور کارت سوخت اقدام کرده اند، امکان پیگیری از این سامانه را ندارند.

در صورت بروز خطا در فرایند پرداخت، چه باید بکنم؟

در صورتی که پس از پرداخت وجه از طریق درگاه بانکی، تکمیل عملیات پرداخت، با خطا مواجه شد، دوباره بر روی گزینه پرداخت کلیک نمایید تا فرآیند تکمیل گردد.

ثبت نام کارت سوخت برای مالکان زیر ۱۸ سال وجود دارد؟

خیر. در حال حاضر امکان ثبت نام مالکانی که کمتر از ۱۸ سال دارند امکان‌پذیر نیست.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
حدود یکماه قبل درخواست کارت سوخت در این سامانه داده ام هنوز کوچکترین اقدامی برای صدور کارت انجام نشده .
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
من از این سایت درخواست دادم ولی سایت خرابه و اصلا قابلیت درخواست نداره و فعال نیست . مبلغی هم بابت صدور کارت پرداخت کردم.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...