تابناک بررسی کرد

جزئیات وام ۱۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی بانک سپه به گروه خودش/ چند هزار میلیارد تومان برنگشت؟

بزرگترین بانک کشورمان طی ۷۸ فقره وام به گروهی از زیر مجموعه خودش، مجموعا بیش از ۱۹ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۱۴۳۸
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰ 24 September 2024
|
549 بازدید

به گزارش خبرنگار تابناک، بررسی آمار رسمی از میزان تسهیلات‌دهی بانک سپه به کارکنان و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش نکات قابل تأملی در بردارد.

جزئیات وام ۱۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی بانک سپه به گروه خودش/ چند هزار میلیارد تومان برنگشت؟

بانک سپه که سال گذشته حدود ۱۶ درصد از تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به کارمندان را به خودش اختصاص داده و در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام به حساب کارکنان، مدیران و اعضای هیئت مدیره خود واریز کرده بود، حالا بررسی آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نشان می‌دهد که تا پایان فصل بهار، بزرگترین بانک کشورمان طی ۷۸ فقره وام به گروه بانک سپه به عنوان ذینفع واحد، مجموعا بیش از ۱۹ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. تسهیلات بسیار کلانی که جمع ارزش وثایقش حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و کمتر از مجموع رقم وام پرداختی است.

این در حالی است که تا پایان سه‌ماهه نخست سال جاری از این مبلغ، بیش از ۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بازپرداخت نشده و در لیست بدهی کلان این بانک دولتی ثبت شده است. 

از سوی دیگر، تعداد ۲۷ فقره وام ارزی (یورو) با نرخ تسعیر در بازه ۳۳۷۶ تا ۴۲۵۵ تومان به شرکت‌های زیرمجموعه و مرتبط با بانک سپه پرداخت شده است که در نوع خود قابل تامل است؛ چراکه بسیاری از این وام‌های میلیاردی و ارزی با دوره تنفس بیش از ۲۵ ساله تخصیص و تامین شده است. 

جزئیات وام ۱۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی بانک سپه به گروه خودش/ چند هزار میلیارد تومان برنگشت؟

مشخص نیست که در سال‌های اخیر، مدیران بانک سپه با چه متر و معیاری برای پرداخت تسهیلات ابر میلیاردی به گروه خودشان آستین همت بالا زده بودند و حالا نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان از وام پرداختی، به بانک سپه برنگشته است. این در شرایطی است که بسیاری از واحد‌های تولیدی و مولد کشورمان در این سال‌ها از عدم تامین مالی و نقدینگی از سوی شبکه بانکی و نبود تسهیلات بانکی گلایه‌مند بوده و نتوانسته اند در مسیر رشد و توسعه و اشتغال زایی حرکت کنند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟