عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

مردم نباید دغدغه هزینه‌ درمان داشته باشند

این که قرار باشد به دلیل تأمین هزینه های بیماری، به ویژه در بیماری های صعب العلاج، عده‌ای مشکل داشته باشند و مجبور شوند، حتی خانه و کاشانه خود را بفروشند و صرف هزینه درمان کنند، پذیرفته نیست.
کد خبر: ۱۶۵۹۵۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸ 21 May 2011
|
16210 بازدید
سرویس مجلس «تابناک»ـ عقل و وجدان کسی این را نمی پذیرد و هر کسی در هر مقامی که این کار را انجام دهد، محکوم است.

بشیر خالقی در گفت وگو با «تابناک» به همراه بیان این مطالب افزود: این پذیرفته نیست که مردم برای برآوردن هزینه درمان خود، مشکل داشته باشند و گمان نمی کنم روسای بیمارستان ها، چنین کاری کرده و مریضی را رها کنند.

در طرح خودگردانی بیمارستان ها، درآمد بیمارستانها به درآمدهای اختصاصی وابسته است که بخشی از آن، از بیمه و بخشی به عنوان فرانشیز از بیمار دریافت می شود. در برنامه پنجم و در لایحه بودجه راهکارهایی برای اداره بهتر بیمارستان ها اندیشیده شده است. در تصادفات، 10 درصد بیمه شخص ثالث به بخش سلامت تعلق دارد و برای تأمین هزینه مشکلی نیست. در دیگر بخش ها نیز راهکارهایی هست و نباید به هر روشی برای تأمین هزینه ها متوسل شوند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره مطالبات بخش درمان از دولت گفت: در برنامه چهارم توسعه و بنا به فرمایش های رهبری، مردم نباید دغدغه تأمین هزینه های درمان خود را داشته باشند.

بنابراین، به این صورت تصمیم گرفته شد که 30 درصد هزینه ها را مردم بپردازند و مابقی از منابع دیگر باشد که متأسفانه عملی نشد و در برنامه پنجم نیز این موضوع لحاظ شده و باید منابع آن دیده شود.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از مراکز درمانی دفترچه بیمه را نمی پذیرند، تصریح کرد: اینکه قرار باشد به دلیل تأمین هزینه های بیماری، به ویژه در بیماری های صعب العلاج، عده‌ای مشکل داشته باشند و مجبور شوند، حتی خانه و کاشانه خود را بفروشند و صرف هزینه درمان کنند، پذیرفته نیست.

تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس «تابناک» بخوانید.


اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات