آغاز اجرای پروژه برقی کردن قطار تهران-مشهد از فراد

کد خبر: ۲۲۳۴۲۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶ 31 January 2012
|
2466 بازدید

 مدیرعامل راه آهن گفت: عملیات برقی کردن مسیر تهران – مشهد به طول ۹۵۰ کیلومتر از فردا چهارشنبه در استان خراسان رضوی آغاز ‌می‌شود‌.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی صاحب محمدی در این باره افزود: در مرحله اول ظرفیت جابه جایی ۲۰ میلیون نفر مسافر ودر مرحله دوم ظرفیت جابه جایی ۵۰ میلیون مسافر فراهم ‌می‌شود و زمان عبور مسیر به ۵/۶ ساعت کاهش ‌می‌یابد.

*بهمن ۹۱؛ زمان افتتاح تونل زیرزمینی ایستگاه تهران-تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری ازسخنانش با بیان اینکه پروژه زیرزمینی کردن ایستگاه تهران خط آهن تهران – تبریز بهمن سال ۹۱ به بهره برداری ‌می‌رسد، گفت: در قسمت فوقانی این تونل فضاهای سبز‌، تجاری‌، ورزشی‌، خدماتی و محل‌هایی برای اوقات فراغت مردم ایجاد ‌می‌شود که تاثیر بسزایی در شرایط ساخت و سازو محیطی مناطق ۱۷ و ۱۸ دارد.

صاحب محمدی اظهارد اشت: تونل زیرزمینی خط آهن تهران – تبریز به طول ۲۰ کیلومتر از ایستگاه تهران از ابتدای خ ولیعصر (عج) و تا ابتدای پل کن با عرض ۲۳ متر ادامه دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران سال‌ها برای عبور از خط آهن قطار مشکلاتی داشتند، افزود: در کنار تردد‌های سخت مردم از این خط آهن ناهنجاری‌های صوتی، آلودگی و همچنین ناهنجاری‌های اجتماعی مشکلاتی را برای مردم این مناطق به وجود ‌آورده بود.

صاحب محمدی ادامه داد: اقدامات اولیه برای ایجاد خط جایگزین در سال ۸۶ و عملیات احداث تونل در نیمه دوم سال ۸۷ آغاز شد و این پروژه تا بهمن ۹۱ به بهره برداری ‌می‌رسد.
وی به مسایل فنی این پروژه پرداخت و گفت: این پروژه در ۱۲ قطعه توسط پیمانکاران در حال اجراست و ۳۱۵ میلیون متر مربع خاکبرداری‌، ۵۳۰ هزار تن بتن ریزی و ۶۶ هزار تن آرماتون دراین پروژه مصرف شده است.

مدیرعامل راه آهن ضمن اعلام اینکه در قسمت فوقانی پروژه امکان احداث ساختمان تا ۵ طبقه فراهم است گفت: در سال اول برای اجرای پروژه نیازمند ایجاد مسیر جایگزین و رفع مشکلات عبور مربوط به عبور لوله‌های بنزین، کابل‌های مخابراتی و... بودیم که به این دلیل احداث تونل بعد از رفع این مشکلات آغاز شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی درباره اعتبارات این پروژه اظهارداشت: میزان اعتبار پروژه برای امسال رقم خوبی بوده است به طوری که برای سال آینده نیز اعتبارات کافی پیش بینی شده است.

*نوسازی ۷۰ واگن در آستانه نوروز

مدیرعامل راه آهن همچنین گفت: طبق هر سال از چند ماه قبل از پایان سال اقداماتی برای نوروز تدارک دیده شده است و امسال نیز همزمان با نوروز ۷۰ واگن نو به ناوگان اضافه ‌می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟