این پروژه برره ای را جمع کنید

برگزاری نمازجمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب در حالی که یک گردهمایی بزرگ و مردمی و نماد اقتدار کشور به شمار می رفت به علت بی کفایتی چند ساله برخی مسئولان باعث نارضایتی عمومی شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۸۲۸
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ 05 October 2024
|
1936 بازدید
|
۱


به گزارش تابناک به نقل از نیمروز، پروژه مصلای تهران بعد از ۳۵ سال همچنان در حال ساخت و ساز است و به شکلی برره ای و مضحک گویا قصد تمام شدن ندارد.

روز گذشته نمازجمعه تهران به وضوح باعث خشم عمومی نمازگزاران از بی تدبیری مسئولان مصلی شد به شکلی که عدم امکانات اولیه در مراسم به چشم می آمد.

این پروژه که همواره به عدم شفافیت در هزینه ها معروف بوده به عنوان مصلای بزرگ تهران نامگذاری شده اما برای درآمد زایی به برگزاری مراسم ها و نمایشگاه هایی تبدیل شده که به هیچ وجه در شان جایگاه نام این مجموعه نبوده است و از طرفی از این مجموعه می توان به عنوان تنها نمازخانه بزرگ جهان یاد کرد که در طول هفته و به طور معمول امکان نمازخواندن در آن وجود ندارد و بیشتر کاربری تجاری و اقتصادی برای آن تعریف شده است.

از سوی دیگر این مجموعه به علت طولانی بودن روند ساخت به عنوان نماد ناکارامدی کشور شهرت یافته و به نظر می رسد مسئولان می بایست برای اتمام این پروژه طرحی نو در اندازند در غیر این صورت ممکن است مصلای تهران پیش از افتتاح نهایی به علت فرسودگی  مشمول قوانین پروژه های بافت فرسوده شود!

سال ها قبل محمد باقر قالیباف به عنوان منتقد جدی این روند مصحک خواستار آن شده بود که مسئولیت اتمام این پروژه را به او بدهند تا به سرعت آن را تعیین تکلیف کند و حالا با توجه به اینکه او در راس پارلمان قرار دارد احتمالا قادر است با یک مصوبه سازوکار مشخصی برای اتمام پروژه به تصویب برساند و البته به نظر می رسد شهرداری تهران بهترین مجموعه برای اتمام مصلی به شمار می رود و در صورت تصویب مصلی به عنوان یک پروژه شهری می توان روند زمان بندی شده ای برای پیشرفت و اتمام آن متصور بود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
حالا که بعد از سی و پنج سال پیشرفت زیادی داشته و رو به اتمام هستش حالا هر جایی می خواد سندش رو به نام خودش بزنه. و الا شهرداری تهران که برای ایجاد تحول زده تو کار کندن جوی آب هایی که هنوز چند سال نیست از ساخت و سازشون می گذره.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟