خوانده می‌شوید:

سرچشمه معضل رانندگی در کشورمان از کجاست؟

این همه جان‌باخته تصادفات جاده‌ای از کجا می‌آید؟ زمانی که یکی از اقوام دور و نزدیکمان در تصادف جان به جان آفرین تسلیم می‌کند، در کنار ناراحتی‌هایی که بر بازماندگان تحمیل می‌شود، حتما این پرسش هم مطرح است که مرحوم چگونه فوت شد؟ خودرو یا موتور سیکلتش معیوب بود؛ قصور راننده این سانحه تلخ را رقم زد و یا نقص جاده، سبب‌ساز داغ دیدن چند خانواده شد؟ نظر شما چیست؟ این بحث با دیدگاه‌های شما تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۷۷۱۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵ 27 November 2012
|
36317 بازدید
|
همیشه روزهای پس از تعطیلات نسبتا طولانی در کشورمان، روزهای مرورِ اخبار تصادفات جاده‌ای است؛ گویی پیگیری شمار جان‌باختگان رخدادهای جاده‌ای برایمان طبیعی و حتی روزمره شده است! روزهای پایانی تعطیلات نوروز، اواخر تابستان و به پایان رسیدن تعطیلات طولانی مدت یا مواقعی که مناسبت‌های ملی یا مذهبی به پایان هفته گره خورده و مثلا تعطیلات تاسوعا و عاشورا که جاده‌های کشور را آکنده از مسافر می‌کند، موجی از اخبار تصادفات جاده‌ای نیز به خروجی رسانه‌ها تزریق می‌شود.

اما گفتن آمار دیگر تکرار مکررات است؛ کشوری که در رتبه نخست تلفات جاده‌ای است و سالانه 2 درصد جمعیت جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای را از آن خود می‌کند.

در این باره باید گفت که هر ۲۳ دقیقه، یک نفر، روزانه ۶۲ نفر، ماهانه ۱۸۶۰ نفر و سالانه بیش از ۲۲۶۰۰ نفر از هم‌وطنانمان در رخدادهای جاده‌ای از میان می‌روند و... آش به اندازه‌ای شور شده که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مقام قیاس تصادفات و زلزله آذربایجان برآمده و با گفتن «هر پنج روز در جاده‌های کشور به اندازه زلزله مصیبت بار آذربایجان کشته می‌دهیم»، می‌کوشد عمق فاجعه را نشان دهد.

اما مشکل کجاست؟

تا به اینجای کار همه با آگاهی‌‌رسانی‌های گوناگون، دریافته‌ایم که مسافرت در جاده‌های کشورمان، بر خلاف برخی نقاط جهان ـ که بیشتر جنبه رفاهی دارد ـ جنبه ریسک یافته و از تهدیدات جانی قلمداد می‌شود.

هم‌اکنون می‌پرسیم:این تهدید از کجا می‌آید؟

ناگفته پیداست که انگشت اتهام در بسیاری از دیدگاه‌ها به سمت و سوی خودرو و جاده، امکانات زیرساختی و مسائلی از این دست می‌رود.

* به نظر شما، نقش جاد‌ه‌ها و کیفیت آنها و امکانات زیرساختی در تلفات جاده‌ای چه اندازه است؟ آیا همه راه‌های کشور «جاده مرگ» هستند؟

* به نظر شما، مشکل عمده راه‌های کشورمان چیست و سهم این مشکل در آمار ناگوار رخدادهای رانندگی چه میزان است؟

همچنین نکته دیگری که بیشتر مردم از آن سخن می‌گویند، کیفیت خودروهای موجود در کشور است که برخی بیشترین نقش را برای آن قائلند، تا جایی که این مسأله به شوخی و طنز هم راه یافته است؛ اما آیا این پذیرفته خواهد بود که کسی با یک خودرو، که به ایمن نبودن آن آگاهی دارد، دچار سانحه شود؟

* به نظر شما، کیفیت خودرو و مسائل مرتبط با آن، چه سهمی در آمار سهمگین تلفات جاده‌ای در کشورمان دارد؟

* آیا همه این آمار برگرفته از کیفیت خودرو یا راه‌های ارتباطی است یا عوامل دیگری هم در پدید آمدن آن نقش دارند؟

* یادآوری می‌شود، فرهنگ خاص رانندگی ما ایرانی‌ها، یکی از نکاتی است که ما را در سرتاسر دنیا مشهور کرده است؛ اما فرهنگ غالب رانندگی در ایران، تا چه میزان موجب تصادفات جاده‌ای می‌شود؛ بیشتر از خودرو و راه، یا کمتر از آن؟

* البته شاید روحیه قانون گریزی ـ که متأسفانه تبدیل به ویژگی ناپسند بسیاری از ما شده ـ نیز در این میان نقش داشته باشد، چراکه وقتی مهمترین قوانین و مقررات موجود را دور بزنیم، هیچ تضمینی برای رعایت و احترام گذاشتن به قوانین رانندگی می‌ماند؟

* افزون بر اینها، چه موارد دیگری را در این ماجرا دخیل می‌دانید؟ برای نمونه، برخی ریشه مشکل را در ناظر می‌دانند و مثلا ضعف پلیس را عامل بالا بودن آمار تصادفات دانسته و یا مسائلی که جنبه روانی دارند مانند استرس و... را مطرح می‌کنند؛ دیدگاه شما چیست؟

* نقش کدام مورد را بیشتر می‌دانید؟ با کدام یک موافق و با کدام مخالفید؟ سهم هر کدام را چقدر می‌دانید و برای رویکرد اصلاحی چه پیشنهادی دارید؟

با ما همراهی کنید؛ این بحث با دیدگاه‌های شما تکمیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خيلي وحشتناك است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
وقتي اين قضيه وحشتناك تر مي شود كه پليس روي اعصاب مردمي كه به مسافرت مي روند، مي رود .مطمئنا اعصاب راحت وآرامش نقش مهمي در سفردارد و پليس بايد با روان كردن ترافيك و... به مردم كمك كند ولي در واقع چنين نيست.يعني شما با نگاهي به عملكرد پليس در مي يابيد كه انگار اين افراد آموزشي در اين خصوص نديده اند و بيشتر عملشان آن چيزي است كه خودبرداشت مي كنند.چند روز پيش از پاسگاه همدان كه در دوراهي سنندج كرمانشاه قرار دارد مي گذشتم يك سرباز جلوي اتومبيل من را گرفت و مدارك خواست از جمله مدارك معاينه فني بود كه معاينه اتومبيل من چند ماهي از آن گذشته بود ولي اتومبيل من هيچ مشكل فني نداشت با افسر مربوطه كه در پشت ميز نشسته بود بحثم شدو مودبانه به او گفتم اين وظيفه شماست كه جلوي ماشين هاي عبوري را بگيريد نه يك سرباز ،جالب اين بود بيشتر اتومبيل هاي نمره شده اين استان كه از جلوي پاسگاه رد مي شدند اوضاع درستي نداشتند و نقص فني آنها گاها آنقدر مشهود بود كه نياز به برگه معاينه نداشت ولي ظاهرا به اين سرباز اينطور آموزش داده بودند كه شمارهاي ايران 22،33،44و الي آخر تهراني هستند و ...... .خوب اين است رفتار پليس راه ماو يا كمين هايي كه براي كنترل سرعت مي گذارند كه گاها آنقدر بد عمل مي كنند كه خود باعث حادثه مي شوند.............................................
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
جالب اینکه 95% کسایی که اومدن این زیر نظر دادن امان از بی فرهنگی اگه پلیس نباشه ورود ممنوع رو می رن .
وقتی هم چراغ قرمز واسه ماشین جلویی بوق می زنن که برو !!!
محمد اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پنج شنبه 4 نفر ازجمله جناب آقای مهندس ضیایی ( مهندس طراح و مجری طولانی ترین پل دوطبقه کشور در اصفهان) که به اتفاق خانواده برای مراسم عزاداری به روستای زادگاه خود هونجان از توابع شهرستان شهرضای اصفهان میرفتند به علت تخلف راننده مقابل فوت کردند..
چرا مردم اینقدر بی توجه به سرعت ماشین خود هستند..
مردم ملتمسانه خواهشمندم سرعت خود را در مسیرها کنترل کنید ، بهترین ها گاهی بخاطر بی توجهی عده ای بی فکر با خانواده کشته می شوند...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آقای محترم پلاک 22،33،44 حرفت چه ربطی به خبر داشت. رانندگی بدون معاینه فنی خلاف هست. چه ربطی به کسی که ماشین رو متوقف میکنه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
امیدواریم با پیاده سازی پروژه های ایمنی شاهد کاهش تصادفات باشیم :

http://cvt-project.ir/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
سرچشمه کجاست؟ آقا حالا بیایید به خارج شهر کاری نداشته باشیم. در داخل همین شهرها و به خصوص شهرهای بزرگ و مدعی تمدنی چون مشهد و اصفهان و تهران و شیراز و تبریز. شهرهایی که ساکنان آن ادعای تمدن و شهرنشینی دارند و مسئولین آن حقوق آنچنانی میگیرند. حتما شما هم ماشین های پلیس راهنمایی و رانندگی را دیده اید که بی محابا از سمت راست شما سبقت میگیرند و بدون چراغ راهنما خط خود را در بزرگراه یا خیابان عوض میکنند. آیا تا حالا دیده اید که کسی را به خاطر بین خط نراندن و انحراف از لاین عبوری خود جریمه کنند؟ چرا در پشت چهار راهی که 3 لاین (خط) خودرو بیشتر ندارد، بیش از 6 خودرو پهلو به پهلو می ایستند و این تخلف نه توسط پلیس و نه توسط دوربینهای راهنمایی و رانندگی ثبت نمیشود. تا حالا چند بار پلیس به خاطر توقف بر روی خط عابر (حتی به صورت موقت) جریمه صادر کرده است؟ عزیزان پرسنل راهنمایی و رانندگی غیرت کافی و جدیت و شدت کافی را ندارند. باید آن بودجه های نجومی و میلیارد تومانی گشت ارشاد را قطع و صرف آموزش و غیرت مند کردن پرسنل راهنمایی و رانندگی کرد.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به نظر من آموزش آموزش آموزش از هرچیزی موثرتره ، من خیلی وقتها رفتارهای ناهنجاری از بعضی مردم تو جاده ها دیدم که بعضی وقتها آدمو بجای خنده به گریه میاندازه .دنده عقب رفتن تو اتوبان ، کاستن ناگهانی سرعت برای مسافر تواتوبان و ...
هیچوقت تبلیغ شعر " برق اضافی خاموش صداو سیما " ازیادم نمیره. آموزش میتونه بسیار موثرباشه.هم مردم و هم نیروی پلیس هردو باید آموزش ببینند و این آموزش باید مستمر باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
سلام لطفا به این بحث توجه کنید نظارت وبرخورد قاطع پلیس با افرادی که قانونشکنانه جان دیگران را به بازی میگیرند عامل مهمی است که فراموش میشود پلیس معمولا بعد از حادثه علتی را برای تصادف میگوید مثلا بی احتیاطی راننده اما نمیگوید این راننده بی احتیاطی که عملا یک قاتل بالقوه بوده چرا در صدها کیلومتری که قبل از تصادف طی کرده و معمولا دهها تخلف مشابه مرتکب شده با او برخورد نشده اگر در شهر یک قتل سریالی رخ بدهد پلیس تحت فشار قرار میگیرد اما همه فراموش کرده اند که مسوول امنیت جادهها هم پلیس است وهر صانحه ای یعنی پلیس نتوانسته وظیفه خود را در پیشگیری به خوبی انجام دهد
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقای پلاک 22 ، یه کم دقیق تر به مسأله مطرح شده نگاه کن و اینقدر سطحی جواب نده تازه شما خلاف کردی و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به سایر ارگان های کشور به نظر من عملکرد قابل قبول تری داره با این حجم کاری
ساده و مختصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خلاصه ای ساده اینکه:

وقتی معضلات رانندگی در کشور را در کنار سایر معضلات اجتماعی بگذاریم، متوجه یک نکته می شویم

ضعف فرهنگ عمومی

اعم از فرهنگ های شهرنشینی، آپاتمان نشینی، معاشرت اجتماعی، حضور در اماکن عمومی، مصرف، ساده زیستی، ترافیک و ده ها مورد دیگر.

دستگاه های متولی نظیر صداوسیما، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و آموزش عالی و حتی تربیت بدنی موظف به بازنگری در شیوه ارائه آموزش های لازم به جامعه خصوصا نوجوانان هستند.
تا زمانیکه این وظیفه مندی ایجاب نشود، با ازدیاد جمعیت بر انبوهی معضلات افزوده خواهد شد.
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مگه طبق قانون معاينه فني برلي ماشينهاي نو 5 ساله و براي باقي ماشينها 2 ساله نشده پس چرا معاينه فني كه هنوز چند روز از يكسال آن نشده بايد جريمه بشه و وقتي به اون افسر گفتم اين قانونه گفت مجلس براي خودش گفته ما كار خودمون انجام ميديم
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
عدم نظارت کافی از نظر کمیتی ، و بی رحمانه
مثلا در سر تمام ورودی از بزرگراه ها باید دوربین نصب شود و کسانی که یا دنده عقب در بزرگراه می آیند یا 10 متر مانده از لاین سرعت یکهو می پیچند به نظر من باید برایشان مجازات شلاق یا حبس در نظر گرفت ، و همینطور باید دوربین های هوشمندی برای لایی کشیدن ها نصب شود که از نظر فنی ، ممکن است و قس علی هذا . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اونایی که هی میگن فرهنگ به این نکته عجیب دقت کنن که قبل از فرهنگ باید اقتصاد درست بشه. چرا؟
آیا کشور فقیری رو در دنیا میشناسین که توی این مواردی که شما میگین فرهنگ رو رعایت کنه؟ تا وقتی که دغدغه رو از روی فکر مردم برندارین تا ابد هم سعی کنین نمیتونین بهش بگین چه کاری درسته چه کاری غلطه. اون آدم اصلا فکرش سمت فرهنگ نمیره وقتی ذهنش درگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مردم باید نظم و قانونمندی ببینن که منظم و قانونمند بشن. همین افراد بی فرهنگی که همتون دارین میگین، وقتی مثلا برن کشور آلمان زندگی کنن همه قوانین رو رعایت میکنن چون همه چیز در اونجا منظمه! وقتی بی قانونی و بی فرهنگی رو در ساختار جامعه و حکومت ببینی و توقع کنی مردم قانونمند و منظم رفتار کنن واقعا توقع بیجاییه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
منم دانشجوی دانشگاه ارومیه هستم و اهل تهران و البته فارس زبان ... امکان نداره که وقتهایی که مجبورم با اتومبیل شخصی به ارومیه بروم پلیس راه ارومیه اتوبیلم را متوقف نکند و تمام اتومبیل را نگردد، اگر هم بهانه ای برای جریمه پیدا نکنند بین نیم تا یک ساعت وقتم را تلف می کنند
یک راننده پشیمان
| - |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مدت 7 سال است که راننده ام و در انواع جاده های کشور مسافرت کرده ام و کار هر روزم رانندگی در شهر تهران استکه خود بهتر می دانید معضلات زیادی از بابت رعایت قوانین دارد اما گفتید چرا ؟
1 - موتور سوارها بدون اشکال از چراغ قرمز رد می شوند بدون اینکه حتی تذکری کوچک از پلیس ناظر بر اعمال آنها بشنوند.
2 - ماشینهای پلیس بدون ابنکه در مأموریت باشند براحتی خود آموزش نقض قانون به شهروندان می دهند.
3 - بهنگامی که شخصی دیوانه وار باعث ترس و حراس در بین مردم شده و حتی به ماشین شما و خودش آسیب می رساند بهنگام ارائه شماره آن ربه 110 و یا ارائه مستقیم به اولین پلیس مستقر در راه هیچ عکس العملی از حضرات دیده نمی شود و شما را به پر پیچ و خمترین جاده های شکایت و دادخواست و ... راهنمایی می کنند و عملا بی مسئولیتی خود را بروز می دهند .
4 - برای رفع و کنترل ترافیک شهری خود عامل طولانی ترین ترافیکها در معابر می شوند ( با تنگ کردن بزرگراهها ، کوچک راهها و متوسط راهها )
5 - بدون توجه به اینکه سرعت گیر باید استاندارد بوده و باعث صدمه رساندن به وسیله نقلیه نشود از بدترین نوع سرعت گیرها در هر جایی استفاده می کنند و اغلب آنها باعث شل شدن پیچهای مهم و حیاطی خودروهای وطنی !! شده و یا با از بین بردن جلوبندی فقط خرج است که روی دست مردم می گذارند و ... و ... و ...
حالا وقتی خود مجریان قانون با استفاده از اختیارات قانونی !!! خود اینقدر به مردم بی احترامی کرده و حقوق آنان را ضایع می کنند و اعصاب مردم را بهم می ریزند چه انتظاری از مردم دارید ؟ که به قانون !!! احترام بگذارند ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
نظارت نامحسوس و جدیت و نظارت فراگیر پلیس راهکار این امر است ، باید در هر جایی دوربین سیار باشد تا همه جا نا امن جلوه کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1-فرهنگ پایین رانندگی
2-آموزش بسیار ضعیف
3- جاده های غیر استاندارد از بسیاری جهات طراحی ومهندسی
4-تابلوها وعلا مت های رانندگی غیر استاندارد از نظر محل نصب ورنگ آمیزی
5- روشنایی اتوبانها
کنترل غیر مسولانه وصرفا جریمه گرای پلیس محترم
و................
سید سعید روشنک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درسته که خیلی از برادران نیروی انتظامی برخوردشان مناسب نیست و فرمانده ی نیرو هم این مساله را به ازدحام کاری همکارانش نسبت داد!!!! اما قبول کنید اگر همین عزیزان هم نباشند سنگ روی سنگ بند نمی شود.
عزیزان مشکل کار در این است که اتومبیل می خریم بدون آنکه فرهنگ استفاده از آن و فرهنگ احترام به دیگران را داشته باشیم. خود خواهیم و انتظار داریم همه بایستند تا ما برویم.همه کنار بکشند تا ما رد شویم.و البته انداختن آشغال و آب دهان.و بوق هاس سلام و خداحافظی و اعتراض و در رو باز کن و راه بیفت و غیره....
ناشناس
| - |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
مشكل ما ايراني ها تو همه زمينه ها فقر است
فقر فرهنگي و فقر اقتصادي
فرهنگ رانندگي كوچكترينشه
تو اين مباحث هيچ اشاره اي به بي فكري و بي فرهنگي راننده تاكسي هاي عزيز كه نيازي به توضيح نداره نشده
خيلي ها هم كه فرق رانندگي توي شهر و جاده رو نميدونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
از ایرانی بودنم متنفرم.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
فک کنم نتیجه گیری اینه نباید جلوی پلاک 22 33 44... را اصلا گرفت..!!!
تبریز
|
Germany
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فقط مافیای خودرو مقصرند خودشون هم به خوبی خبر دارند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فقط یادگرفتید بگید یکی دیگه مقصره مافیای خودرو میگه شما با نیمتر فاصله از ماشین جلوی رانندگی کن یا اونا میگان فقط سبقت بگیر و برو یا میگن جاده ملک شخصی شماست یا میگن عابر دیدی اجازه نده که رد بشه یا خیلی چیزهای دیگه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مافیای خودرو به شما یاد داده اگه یکی راهنما زد به جای اینکه بهش راه بدی بری سپر به سپر ماشین جلویی که یه وقتی 5 ثانیه از ترافیک جا نمونی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مافیای خودرو اینا رو به مردم یاد نداده اما خوب بلده چه جوری ماشین رو کم هزینه تر و با قیمت گزافتر به زور به من ایرانی بفروشه تا منم با سوار شدنش جونمو کف دستم بگیرمو بیام تو خیابون لابد می خواین بگین مافیای خودرو اینکارو نمیکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مقصر خود ماییم ! وقتی از کیفیت خودرو اطلاع داریم اگه عقل و فرهنگ درستی داشته باشیم بیشتر احتیاط می کنیم ! انصافا ما بی احتیاط ترین راننده های دنیا نیستیم؟!
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مافیای خودرو به شما یاد گفته اتوبان سه لاینه رو 6 لاینه بری، با سرعت 250 تا رانندگی کنی، تو جاده باریک دوطرفه سبقت بگیری یه خانواده رو عزادار کنی و...... به جای این توجیهات بریم فرهنگ داغون رانندگیمون رو درست کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا یعنی خودت میفهمی چی گفتی؟؟

یکی از همینا که رانندگی میکنه بیاد بزنه بهت بازم میگی مافیا؟؟!!!!!!

آخه بشین یکم فکر کن...

چرا یاد گرفتیم جای اینکه خودمون رو درست کنیم بندازیم گردن یکی دیگه؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
جواب به آقای افشین :
مهندس شما با پراید و پژو و سمند و . . . میتونی 250 تا بری اصلا ؟؟!!!!!!!!!!!! خداییش قبل از اینکه کامنت بزاری ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درسته که ماشنهای داخلی 250 نمی رن ولی میتونن در جایی که حداکثر سرعت مطمئن 50 تاست - مثلا در شهر - با 80 تا برن. 250 یک بزرگنمایی از بی مبالاتی مردم در راننگی است که کاملا درسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقایون محترم،متاسفانه اکثر ما ایرانی ها همیشه مشکلاتمونو می ندازیم گردن دیگران-فرهنگ رانندگی رابطه مستقیم با اخلاق داره-ماها اصلا ادم های نقدپذیری نیسیم-مطمئن باشید هر وقت یاد گرفتیم نظرات دیگران هم محترمه و ما حق به سخره گرفتنشونو نداریم-یه قدم به فرهنگ رانندگی برتر نزدیک شدیم.
عليرضا
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
به نظر من 90 در صد پليس مقصره. واقعا پليس ما در مقايسه با پليس در کشور های اروپايی چکار ميکنند؟
saba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اینکه کیفیت اتومبیل و جاده در میزان تصادفات خیلی موثر است حرفی نیست .اما باور کنید این نبود فرهنگ رانندگی است که جان ما را بیشتر تهدید میکند. شاید شما هم بارها رانندگانی را دیده اید که فقط برای چند دقیقه زودتر رسیدن چه کارها که نمی کنند. باور کنید اگر ما همگی فقط تا حدود پنجاه درصد قوانین رانندگی را رعایت کنیم شاهد این همه تصادفات فاجعه بار نخواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اینکه ورود ممنوع می رویم یا اینکه توی جاده ها هنگام ترافیک برای زودتر رسیدن از خاکی می گیریم و خاک تو حلق دیگران می کنیم و برای دیگران مزاحمت درست می کنیم یا سبقت های مرگ آفرین می گیریم، اینکه با سرعت وحشتناک حرکت می کنیم و یا اینکه هر خلافی را می کنیم و اگر کسی معترض شود به جای عذر خواهی با او درگیر هم می شویم و حتی جدیدا با احتمال زیاد با چاقوکشی مواجه می شویم !!!!! نه به خودروساز ربط دارد نه به جاده نه به پلیس و نه به قانون این فقط به فرهنگ ضعیف ما بر می گردد که نمایش دردناک آن در رانندگی نمود پیدا می کند وگرنه در همه مراحل زندگی این خودخواهی آزاردهنده که همه باید فدای خودخواهی های ما شوند همراهمان هست. چه بر سرمان آمده خدا می داند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
نمی دونم چند ساله دارین داد فرهنگ میزنین ولی اصلاح فرهنگ باید آخرین مورد بحث باشد نه اولین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اگر به معنای فرهنگ توجه کنی، غیر مسولانه نظر نمی دی و نمیگی که آخرین بحث، بحث فرهنگه. اگر فرهنگ درست بشه، ماشین بی کیفیت نخواهیم داشت، جاده بی کیفیت نخواهیم داشت، رانندگی افتضاح نخواهیم داشت و ...
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
فردي كه خودش فرهنگ نداره و مقررات رو رعايت نميكنه ميگه فرهنگ آخرين بحثه تا به نوعي توجيه كنه
تفاوت بين آرامش و پيشرفت و بدبختي همين فرهنگ و آگاهيه
هر چند مسئولين مرتبط با فرهنگ هم خوب كار نكردند
سید مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
60 درصد از بی فرهنگی است
و 40 درصد از بی کیفیتی خودرو و جاده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آقا مصطفي

95 درصد بي فرهنگي
5 درصد ساير
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
نخیر دوست عزیز، همان 60 40 صحیح است
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
85 درصد بی فرهنگی
15 درصد سایر
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
همون 95 درصد بي فرهنگي و 5 درصد ساير درست تره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مگه ما معزل رانندگی داریم؟؟؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
احسنت به 95 درصد
ببینم با 120 تا سرعت مثلا با لایی ماشینا تو اتوبان بپیچن تو هم ، چه استانداردی می تونه جون اونا رو نجات بده؟ دیگه ماشینی نمی مونه که بخواد استاندارد داشته باشه حتی اگه بنز باشه
مشکل از روان راننده هاست و بی خیالی مامورین ( بی خیالی شدید)
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اگه فرهنگ باشه حتي بالاتر از 95 درصد موثره اما اين خيلي روياييه كه انتظار داشته باشيم همه فرهنگ و آگاهي لازم رو داشته باشن
شما اگه خوب و كم خطر رانندگي كنيد تا حد زيادي جلوي حادثه رو ميگيريد اما شايد يكي كه رعايت نميكنه موجب دردسر بشه اين طور مواقع راه خوب و خودرو ايمن ميتونه كمك كنه
پس راه و خودرو هم بايد كمك كنه تا جبران اون بي فرهنگي رو بكنه
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
نتيجه سوار شدن تو خودروی ملی همين هستش.
شما ماشين های ايرانی که بعد از چندين سال هنوز دو اير بگ نصب نکردن رو با بدترين ماشين های خارجی مقايسه کنيد که حداقل 6 تا ايربگ دارن.
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دو سه ماه قبل در جاده جدید قم - گرمسار یک دستگاه خودرو مورانو (خودرویی که دارای بیشترین امکانات امنیتی است )بر اثر تصادف دچار حریق شد و علیرغم داشتن انواع ایربگ هیچ کمکی به سرنشینان نکرد ومتآسفانه کلیه سرنشینان آن فوت شدند اینکه بخواهیم بی مسئولیتی خود در رانندگی را به عدم وجود امکانات امنیتی خودرو نسبت بدهیم کمی بی انصافی است اگر ما در رانندگی مقررات را رعایت کنیم و سرعت مطمئنه را مد نظر قرار دهیم مطمئناً همین خودروهای بی کیفیت نیز وسیله حمل و نقل نا مناسبی نخواهند بود اما متآسفانه با افزایش تصادفات است که آمار خسارت نیز افزایش می یابد چه خوب بود صرف نظر از اعلام تعداد تلفات تعداد تصادفات واقع شده در کشور توسط مسئولین محترم اعلام می شد تا دقیقاً مشخص شود جایگاه کشور در باره وقوع تصادفات چگونه است و آنوقت شاید بهتر متوجه می شدیم مشکل اساسی در فرهنگ غلط استفاده از خودرو است و موضوع کیفیت خودرو و راهها درجات بعدی و بسیار پایینی از عوامل تصادف محسوب می گردند
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
داداش خودرو مونتاژ داخلی مثل مورانو هم نباید سوار شد. چون لخت و عور میخوان چند برابر رو خودرو بخورن
احسان ص
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ای بابا علی اقا مورانو هم مونتاز داخل ها میدونی دیگه چی میگم
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
یک کلام، فرهنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
يك كلام ، بي فر هنگي .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
کارشناسان تصادف می گن راه باید بخشنده باشه یعنی اگر راننده خطا کرد، راه باید بیشترین جریمه و سخت ترین مجازات رو براش پدید نیاره و البته این حرف رو برای خودرو هم میشه گفت. یعنی تصادف ساده نباید به کمک ایمن نبودن خودرو تبدیل به جرح و خدای نکرده فوت بشه. اینجاست که به جاده و خودرو گیر میدن وگرنه کیه که ندونه رانندگی ما همه چیز هست الا رانندگی اصولی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حق مطلب رو گفتی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دقیقا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
راه باید به راننده ای بخشنده باشه که مراعات قانون رو میکنه نه ما که راه که باز باشه گاز رو تخته میکنیم لاستیک فرسوده رو عوض نمیکنیم چیزی از رانندگی تو بارون نمیدونیم آخر ادعاییم و اول مهارت!
armin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
به نظر من فقر فرهنگی و فقر اقتصادی در این زمینه دخالت دارند و حل ریشه ای مسئله ، مسئولیت پذیری و دانش می خواهد اگر این دو عنصر اخیر وجود داشته باشند مسائل گفته شده علیرغم پیچیدگی و سختی حل خواهند شد.اگر نه مردم باید حالا حالاها هزینه بپردازند.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
100 درصد از پراید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
عمر دست خداست پراید وسیله است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بی انصافیه همشو بندازیم گردن پراید حامد جان
said
|
Germany
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
بی فرهنگی و بی مسئو لیتی مردم و قانون گریزی قانونگذاران، حرص وطمع، این تفکر عقب نیفتادن از دیگران و خودخواهی مفرط، منطبق نبودن گفتار و عمل مسئولان و دولتمداران
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟