با تحولات منطقه و جهان

صدور فرمان حمله به کاخ ریاست جمهوری نیجر/ درخواست اردوغان برای گشایش فوری کریدور زنگه‌زور/ برگزاری مانور مشترک نیروی دریایی آمریکا و اسرائیل/ پیشتازی چشمگیر ترامپ بر رقبای جمهوری‌خواه

صدور فرمان حمله به کاخ ریاست جمهوری نیجر، درخواست اردوغان برای گشایش فوری کریدور زنگه‌زور، برگزاری مانور مشترک نیروی دریایی آمریکا و اسرائیل، پیشتازی چشمگیر ترامپ بر رقبای جمهوری‌خواه و هشدار «عصائب اهل الحق» نسبت به طرح مشکوک آمریکا در عراق از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۷۰
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 01 August 2023
|
19902 بازدید
|

صدور فرمان حمله به خاک ریاست جمهوری نیجر/ درخواست اردوغان برای گشایش فوری کریدور زنگه‌زور/ برگزاری مانور مشترک نیروی دریایی آمریکا و اسرائیل/ پیشتازی چشمگیر ترامپ بر رقبای جمهوری‌خواه

الهام قرهی قهی ـ صدور فرمان حمله به کاخ ریاست جمهوری نیجر، درخواست اردوغان برای گشایش فوری کریدور زنگه‌زور، برگزاری مانور مشترک نیروی دریایی آمریکا و اسرائیل، پیشتازی چشمگیر ترامپ بر رقبای جمهوری‌خواه و هشدار «عصائب اهل الحق» نسبت به طرح مشکوک آمریکا در عراق از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

صدور فرمان حمله به کاخ ریاست جمهوری نیجر

سخنگوی گروه «شورای ملی حفاظت از میهن» نیجر روز (دوشنبه) اعلام کرد، حسومی مسعودو، نخست‌وزیر موقت نیجر قانونی را امضا کرده که به فرانسه اجازه می‌دهد به بهانه آزادی محمد بازوم، رئیس‌جمهوری منتخب نیجر، به کاخ ریاست‌جمهوری حمله کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این فرمان نخست وزیر موقت آمده است: من، حسومی مسعودو، وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر موقت نیجر این قانون را امضا کرده‌ام و به موجب آن به فرانسه، کشور شریک اجازه می‌دهم تا برای آزادسازی محمد بازوم که گروگان گرفته شده است، به کاخ ریاست‌جمهوری نیجر حمله کند.

وزارت امور خارجه فرانسه گفت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور روز جمعه با بازوم صحبت کرده و پاریس همچنان او را به عنوان رهبر قانونی و مشروع نیجر به‌رسمیت می‌شناسد.  این وزارتخانه همچنین افزود، در صورت هرگونه حمله به اتباع و یا سفارت فرانسه در نیجر، دولت فرانسه فورا تلافی خواهد کرد.

چهارشنبه گذشته بخش‌هایی از گارد ریاست‌جمهوری نیجر با محاصره کاخ ریاست‌جمهوری در نیامی، پایتخت این کشور و مسدود کردن دفتر و اقامتگاه محمد بازوم، رئیس‌جمهوری منتخب نیجر شورش و کودتا نظامی را آغاز کردند.

نیجر حدود ۱۵ درصد از اورانیوم مصرفی نیروگاه‌های برق هسته‌ای فرانسه را تامین می‌کند.

درخواست اردوغان برای گشایش فوری کریدور زنگه‌زور 

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در دیدار با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان خواستار گشایش فوری کریدور زنگه‌زور شد.

 اردوغان در حالی خواستار گشایش کریدور زنگه‌زور شده که دولت ارمنستان تاکنون زیر بار این خواسته ترکیه و آذربایجان نرفته و دولت باکو نیز در اقدامی تلافی جویانه، در زمینه تردد ارامنه ساکن شهر خانکندی مرکز قره باغ و مناطق اطراف به خاک ارمنستان از طریق گذرگاه لاچین مانع جدی ایجاد کرده است.

منطقه‌ای که از آن تحت عنوان "کریدور زنگه‌زور" نام ‌برده می‌شود، در استان سیونیک کشور ارمنستان قرار دارد و مورد اختلاف دو طرف آذری و ارمنی است.

مقامات جمهوری آذربایجان مدعی هستند که مطابق توافقنامه سه‌جانبه آتش بس جنگ دوم قره‌باغ، در این منطقه باید مسیر ریلی و جاده‌ای باز شده و قسمت شرقی خاک جمهوری آذربایجان را به جمهوری خودمختار نخجوان این کشور متصل کند.

شبکه تی. آر. تی خبر ترکیه اعلام کرد که وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز در جریان سفر به ترکیه در کاخ «بش‌تپه» آنکارا با اردوغان ملاقات کرده و درباره روند عادی سازی روابط باکو ـ ایروان به بحث و بررسی پرداخت.

بنا به این گزارش، رییس جمهور ترکیه در این دیدار که با حضور هاکان فیدان وزیر امور خارجه و آکیف چاغاتای کیلیچ مشاور رئیس جمهور و سفیر جمهوری آذربایجان در آنکارا برگزار شد، اجرای هرچه سریع‌تر توافقنامه جامع صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان را برای روند عادی سازی روابط ترکیه با ارمنستان مهم دانست.

وی در ادامه این دیدار با بیان اینکه تلاش برای افزایش حجم مبادلات تجاری ترکیه و آذربایجان به ۱۵ میلیارد دلار باید ادامه یابد، تاکید کرد که همکاری کامل در زمینه انرژی و حمل و نقل به نفع دو کشور است.

اردوغان با اشاره به اهمیت راه‌آهن ترانس خزر و باکو- تفلیس- قارص، بر لزوم استفاده کارآمدتر از این راه‌ها تاکید کرد.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز پیش در دیدار با اردوغان با هاکان فیدان همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرده و درباره روابط با ارمنستان، مساله قره‌باغ و مناسبات دوجانبه مذاکره و گفت‌وگو کرد.

برگزاری مانور مشترک نیروی دریایی آمریکا و اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم و آمریکا مانورهای دریایی مشترکی را جهت تمرین مکان‌یابی و نظارت در دریا و همچنین طریقه سوار شدن بر کشتی‌ها برگزار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت که نیروی دریایی این رژیم و ناوگان پنجم ایالات متحده آمریکا رزمایش مشترکی را از روز یکشنبه آغاز کرده‌اند. این رزمایش دو هفته طول خواهد کشید و شامل آموزش‌هایی در دریا و خشکی خواهد بود.

در ادامه بیانیه ارتش این رژیم آمده است: «سربازان، مکان‌یابی و نظارت در فضای دریا، بازرسی شناورها، سناریوهای مربوط به جست‌وجو و نجات، آموزش مشترک برای کنترل کشتی‌ها و پاسخ به حوادث "تروریستی" را در کنار همتایان خود از ناوگان پنجم آمریکا تمرین خواهند کرد.»

ناوگان پنجم آمریکا هم اعلام کرد که این رزمایش‌ها در شهر بندری حیفا در شمال اراضی اشغالی برگزار می‌شود.

این رزمایش همچنین بر غواصی مشترک از جمله عملیات‌هایی جهت مکان‌یابی و خنثی کردن مین‌ها دریایی با شناورهای زیردریایی کنترل از راه دور تمرکز دارد.

پیشتازی چشمگیر ترامپ بر رقبای جمهوری‌خواه 

بر طبق نتایج یک نظرسنجی جدید که روز دوشنبه منتشر شد، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا با کسب برتری 37 درصدی بر نزدیک‌ترین رقیبش، ران دسانتیس، همچنان پیشتاز بلامنازع رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد ریاست جمهوری نهایی حزب برای انتخابات 2024 است.

در نظرسنجی که از سوی شرکت‌های «نیویورک تایمز/سی‌ینا کالج» برگزار شد، دونالد ترامپ 77 ساله، حمایت 54 درصدی رای‌دهندگان احتمالی رقابت مقدماتی جمهوریخواهان در سطح سراسری را به دست آورد و ران دسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و نزدیک ترین رقیب او تنها 17 درصد رای کسب کرد.

هیچ یک از دیگر چهره های دیگر رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه که نامشان در این نظرسنجی مطرح شد نتوانستند بیشتر از سه درصد رای به دست آورند. «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، «نیکی هیلی»، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و تیم اسکات، سناتور جمهوریخواه آمریکایی هر کدام در این نظرسنجی سه درصد رای کسب کردند.

«ویوک راماسوامی»، سرمایه‌گذار و کارآفرین آمریکایی و «کریس کریستی»، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی نیز هر کدام در این نظرسنجی دو درصد رای کسب کردند. رای هیچ نامزد دیگری نیز به یک درصد نرسید و 13 درصد از پاسخگویان هم گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کردند.

طبق این نظرسنجی دونالد ترامپ در چند بخش موثر و کلیدی بر دسانتیس برتری دارد.

به عنوان مثال رئیس جمهور سابق آمریکا در بین گروه رای دهندگان 65 سال به بالا با نتیجه 60 درصد به 9 درصد بر دسانتیس برتر بود. ترامپ همچنین در بین گروه رای دهندگان بدون مدرک دانشگاهی نیز با نتیجه 62 درصد به 13 درصد برتری داشت.

در دسته مستقل‌ها، ترامپ رای 45 درصدی داشت در حالی که دسانتیس 17 درصد رای به دست آورد. ترامپ همچنین در دسته رای دهندگانی که خودشان را «بسیار محافظه‌کار» معرفی کردند 65 درصد رای داشت در حالی که دسانتیس 15 درصد رای کسب کرد.

طبق این نظرسنجی، دونالد ترامپ در رویارویی فرضی با دسانتیس 62 درصد رای کسب کرد در حالی که دسانتیس 31 درصد رای به دست آورد.

بیش از نیمی از رای دهندگان احتمالی رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه (58 درصد) معتقد بودند که ترامپ به میزان «خیلی زیاد» یا «تا حدی» در بین نامزدهای جمهوریخواه دیگر برای شکست دادن «جو بایدن» تواناتر است در حالی که تنها 28 درصد همین نظر را درباره دسانتیس داشتند.

69 درصد از پاسخگویان این نظرسنجی ترامپ را به عنوان «رهبر قدرتمند» معرفی کردند در حالی که تنها 22 درصد گفتند این توصیف مناسبی برای دسانتیس است.

هشدار «عصائب اهل الحق» نسبت به طرح مشکوک آمریکا در عراق

یکی از نمایندگان پارلمان عراق نسبت به تحرکات مشکوک آمریکا با هدف ایجاد دودستگی در جامعه عراق هشدار داد.

به گزارش ارث نیوز، زینب الموسوی، از نمایندگان فراکسیون الصادقون وابسته به عصائب اهل الحق، امروز (دوشنبه) نسبت به نقش بدخواهانه واشنگتن در عراق با جذب افراد شایسته از طریق برنامه آمریکایی «فولبرایت» هشدار داد.

الموسوی در بیانیه‌ای گفت: «آمریکا از طریق برنامه فولبرایت، افراد شایسته از میان روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان و سایرین را از عراق جذب می‌کند تا با شخصیت‌های مشکوک آمریکایی و صهیونیستی آشنا شوند و آنچه را که آنها می‌خواهند، اجرا کنند. آنها به دنبال تجزیه جامعه عراق از طریق افراد شایسته هستند.»

الموسوی خواستار اقدام فوری دولت عراق برای توقف چنین برنامه‌هایی شد که سفیر ایالات متحده در بغداد روی آن کار می‌کند. وی تاکید کرد که اولین هدف این برنامه‌ها تقسیم جامعه عراق و تخریب هنجارها و سنت‌های اصیل اجتماعی است.

 

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۸۷
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اردوغان و علی اف گوشمالی می خواهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
حتما تو میخوای گوشمالی بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
علی
| Germany |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
نولیبرال ها چنان بی پایه و با تلاشی مذبوهانه به مرگ بر چین و مرگ بر کره شمالی دچار گردیده اند؛
گویا میدانند به روسیه و در نتیجه بریکس و قرار داد شانکهای فحش دادن دیگر خریداری ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
علی بد جوری غیرتی میشی وقتی کسی به چین و روسیه و کره شمالی بد میگه، جریان چیه؟ چند بار باید به ایران خیانت کنند تا امثال تو از خواب بیداربشن شاید هم ساندیس ها را آنها تولید می کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
کی میتونه با ترکیه تابن دندان مسلح و عضو ناتو و صاحب به روزترین پهپادهای بیرقدار بجنگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اول خودت گوشمالی میخواهی چون به ترکها توهین میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
ایران به ترکیه و آذربایجان گوشمالی میده. اگر غیر این بود تا حالا کل خاک ارمنستان اشغال شده بود.
و هیچ کجای این موضوع نه تنها توهین به قوم ترک نیست که اتفاقا ما اقوام مختلف در کنار هم از منافع کشورمون دفاع میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
10:54این شعار پر از مرگ بی معنی را همه جا تکرار میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
آذری های ایران با ترک های ترکیه فرق دارند
چرا شماها که ایرانی هستید و سالها اجدادتان برای این
سرزمین جان فدا کردند برای ترکیه غیرتی می شوید؟
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
خیمه شب بازی محاکمه ترامپ نتیجه عکس داد ومحبوبیتش دوچندان شد و شک نکنید رییس جمهور بعدی امریکا خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
در صورت زبان دازی بیشتر عردوغان ، اشغال و الحاق فوری نخجوانمان
ناشناس
|
Turkey
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
وزیر امور خارجی ارمنی چند روز پیش الان کرد مخالفتی با باز شدن زنگزور ندارد ایران مشکل ایجاد می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
وزیر خارجه ارمنستان نگفته ولی هر کسی همچین چیزی را القا میکند، اشتباه بیجا کرده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
ایران حتما منافعی دارد که مشکل ایجا میکند وتا این منافع تامین نشود حق بازگشایی زنگزور را ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اگر خبر شما درست باشه ایران باید هم مخالفت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
هرچی به نفع ایران باشد باید همان شود
علیم آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اعراب به ناحق میگن جزایر سه گانه ،اولا که اسم عربی ابوموسی رو به کوروش تغییر دهیم و بعد ادعای اارضی هدیه شده به روس در عهد نامه ننگین ترکمنچای رو از طرف قاجار خائن و وطن فروش بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
علیم آقا؛
امارات یک ادعای بی خودی را از یک قرن پیش دنبال می کند و جزایر را از خود می داند در حالی که خودش هم می داند جزایر ایرانی و خلیج، همیشه فارس خواهد ماند، صدام هم به خیال خودش می خواست آبادان بزرگترین استان نفتی ایران را از خاک وطن جدا کند، اگر یک متر از خاک ایران را تصاحب شد امارات هم در خیال مالک بودن جزایر ایرانی باقی بماند.
قرارداد ننگین ترکمنجای هم در زمان قاچار انجام گرفت و الان کلی از آن زمان گذشته است، از زمان پادشاهی هخامنشی هم که سرحدات ایران از شرق تا نیمی از افغانستان و از غرب تا نیمی از
عراق و از شمال ترکمنستان و آذربایجان را در بر می گرفته،گذشته است، مهم امروز است که در کنار کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه تکنولوژی های نو، پیشرفت و بومی سازی کنیم تا آیندگان ما حرفی برای گفتن داشته باشند البته اگر کشورهای استعمارگری چون آمریکا در امور سیاسی ما دخالت نکنند و با ابزار ظالمانه.
تحریم و تهدید، حرکت پیشرفتی کشور را کند نکنند چون اگر پیشرفت نکنیم همان طور که امروز ما از گذشتگان ایراد می گیریم که چرا مرزهای سرزمینی ایران تا این حد کوچک شده، فردا آیندگان از ما این ایراد را می گیرند که چرا با مقاومت در برابر بی عدالتی های آمریکا، مسیر پیشرفت کشور را هموار نکردید پس همان به که پیشرفت کشور را فدای دیپلماسی ملتمسانه نکردیم که عزت نسل آینده در گروی پیشرفت و بومی سازی های روز افروزن امروز و فرداها آن هم توسط دانشمندان و نخبگان وطنی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
نام بوموسی کاملا ایرانی است که متاسفانه یک أ به ابتدای آن اضافه شده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
یه چیزی برا خودتون میگید
چه ربطی به نام داره
ایران کشوری متشکل از اقوام مختلف هست و به همین دلیل ممکنه برخی اسامی مکانها هم برگرفته از زبان همون قوم باشه. دلیل طرح ادعاهای مختلف علیه ایران فقط ضعف شدید روابط خارجی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
امارات شصت سال عمرش بیشتر نیست ادعای چیو می کنه .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
کوروش افتخار اسرائیل و یهودیاس نه ایران ولی متاسفانه تاریخ یهودنویس رو به خورد ما دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
بازگشایی کریدور زنگزور برای ایران خط قرمز است و اجازه این کار را نمیدهد. قبلا هم بهش هشدار داده شده
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
متاسفانه آقای رییسی و وزارت امور خارجه با صدای گرفته آنراگفته و بگوش کسی نرسیده است.
نولیبرال ها و در نتیجه آمریکا و غرب هم،‌ آرزوی عدم موفقیت ایران در دالان جنوب به شمال و سپس اتصال به اورآسیا میباشد که برای ایران، ترکیه و آمریکا پایان داستان خواهد بود
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
من موندم اینا که رای منفی دادن چی فکر می کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
با شجاعت یک مانور سنگین در مرزهای شمالی برگزار کنید. قایقهای تندرو را به ناورگان دریای خزر اضافه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
لطفا کمی تاریخ معاصر را مطالعه کنید. بر اساس قرارداد ترکمانچای، روسیه برای همیشه کشتیرانی جنگی در دریای خزر را از ایران سلب نموده است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
جواب چهارتا افغاتنی رو طو مرز با افغانستان نتونستی بدی. برای اذربایجان شاخ و شونه میکشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
هیچگاه کشتیرانی در جزر برای ایران ممنوع نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
جناب علی اخه ولایت باکو قد ایران اخه هست حریفش همون ارمنستان است . یه مانور دم ارس برگزار شد گفتن پاکستان از ما حمایت می کنه . پاکستان خخخ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
ناشناس ۱۴:۲۱ ، مواظب حرف زدنت باش .تورکیه رو از یا بردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
جنبش فواحش به جای اینکه فکر پیشرفت و آسایش کشور باشه فکر لخت شدن و از بین بردن شرم و حیای انسان هاست که بدتر همه افسرده بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
از خود خدا و پیامبرش جلوتری در این زمینه، شما و هم فکرانتان اگر جای خدا بودید، زن با چادر و روبنده از مادر متولد میشد شاید هم بازهم راضی نمیشدید و زن را خلق نمی کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
چهل واندی سال وقت کمی نیست نه کسی لخت شد نه بیحیا چرا پیشرفت نکردید چرا هنوز در تهیه گوشت و مرغ با قیمت مناسب موندید چرا ؟؟؟؟ این هم وضعیت اقتصاد و مسکن و جامعه است
زن و حجاب و لباس و مسایل جنسی و به قول خودتون حیا عفت اینقدر مغزتون پر کرده و فکرتون درگیر کرده که به چیرهای دیگه نمیتونی فکر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
یک نگاهی به کشور های اسلامی بکن اغلب در جنگ و خون ریزی اخیرا سودان و بعد نیجر همه عقب افتاده همه هم با پوشش اسلامی اگر می فهمیدی حجاب را لازمه پیشرفت نمی دانستی
البته درک این مطالب برای توسنگین است
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
فكر كرده اينجا سايت فارس نيوز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
این یارو بوالهوسه که همه را فواحش میخونه بالاخره خدا حالت را میگیره
فرزند شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
سلام . ناکارآمدی دستگاه سیاست خارجی ایران در مواجهه با بحران پان ترکیسم، کاملا مشهود است. اردوغان ثابت کرده لجباز و یک دنده است و عقب نمیکشد. دستگاه سیاست خارجی ایران باید قاطعانه پاسخ اردوغان را بدهد. این خواست ملت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
زیاد جوش نزن
دستگاه دیپلماسی هم می داند که در این منطقه از معدود حامیان ایران ترکها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اصلا ما دستگاهی داریم که سیاست داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
دستگاه داریم دستگاه هشدار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
با عنایات خداوند متعال بازگشایی کریدور زنگه زور فتح بزرگی برای امت اسلام خواهد بود. (الحمدالله) لذا افتتاح این کریدور مانند خاری در چشم دشمنان امت اسلام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
معلومه گرمی هوا به مغزت فشار اورده وگرنه همه میدونن باز گشایی این کریدور به منزله قطع دسترسی ایران به اروپا و حضور ناتو در بیخ گوش ایران وروسیه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
قرص هات خوردی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
ببین چقدر فتح بزرگی برای اسلام خواهد بود که اسرائیل و ناتو دنبالشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اخه علیف رو چه به این حرفها . اسلام چه سنخیتی با علیف ضد اسلام داره . علیف لائیک و ضد دین است باباش سی سال دبیر کل کمونیست بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
اشتباه منفی زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
ناشناس ۱۲: ۲۷ ، معلومه تو قرص هاتو نخوردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
جلوی آزادی بیان من را میگیرید . این یعنی مظلوم کشی . واین که پناه بر خدا .چرا خانه های ده متری نمیسازند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
عزیز، اینها خانه های یک در دو متری برای ما آماده کرده اند. البته باید پول آن را نیز بدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
جانم ترامپ، بیا که خیلی ها منتظر قدوم تو هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
ترامپ خوش امدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
پیش به سوی ترامپ همراه با پیشرفت ایران و پیروزی روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
همون یکدفعه اومد و برجام را فسخ کرد بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
ترامپ خوش اومدن داره؟
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟