به گزارش «تابناک»، در روزهایی که مشغله های زندگی به ویژه در شهرهای پرجمعیت زیاد شده و بسیاری از مردم ناچار به سفارش غذا از بیرون هستند، مجموعه اسنپ در یکی از زیرمجموعه هایش سرویس سفارش و توزیع غذا دایر کرده که به دلایل بسیار، با اعتراض بسیاری از کاربران مواجه است.
مجموعه ای تحت عنوان اسنپ فود که بعید است از کاربران و مشتریانش باشید و دست کم یکبار پیه بدقولی یا کیفیت نازل و مشکلات دیگر آن به تنتان نخورده باشد و از اینکه راهی برای جایگزینیاش ندارید، افسوس نخورده باشید. مجموعه ای تقریبا بی رقیب که البته در روزگاری نه چندان دور رقبای جدی داشت که با برخی اقدامات خاص اسنپ، رقابت را به این رقیب نه چندان منصف واگذار کردند و از دور رقابت خارج شدند.
مجموعه ای که در ابتدای راه فعالیتش تنها به دریافت سهمی از رستورانها قانع بود اما با شکست دادن رقبا، حالا حتی از محل دریافت کرایه حمل و نقل هم درآمد دارد؛ انگار نه انگار که تا همین چندسال قبل «پیک رایگان» بخشی از خدمات جانبی اغلب رستوران ها و فست فودها در شهرهای بزرگ برای جذب مشتری بود.
البته داستان گلایههای مشتریان اسنپ فراتر از این موارد است و حتی دایره موارد فنی و پشتیبانی را هم در بر می گیرد. مثل رویدادی که از ساعتی پیش رقم خورده و موجب شده کاربرانی که تقریبا چارهای جز استفاده از اسنپ فود برای خرید غذا ندارند، با مراجعه به آن به اشکال فنی و از دسترس خارج شدن اسنپ فود پی ببرند و مایوس شوند.
یاسی که بسیاری از کاربران این سرویس آنلاین بعد از دریافت خدمات مشکل دار هم به نوعی با آن مواجه می شوند چراکه انتظار طولانی برای اتصال به اپراتور، در نهایت در اغلب اوقات به جواب های سربالا و خارج از شمول پروتکل های پاسخگویی مجموعه های آنلاین در دنیای استارتاپ ها منجر میشود و جز افزایش نارضایتی، نتیجه ای در بر ندارد!
وضعیتی که میشود گفت نتیجه تک صدایی ایجاد شده در این عرصه است؛ مونوپولی عجیبی که بررسی سوابق نشان میدهد اسنپ فود برای رقم زدنش دست به اقدامات عجیب و حتی تخلفات از وظایف قانونی هم زده و چه بسا اگر مورد رسیدگی مسئولان قرار میگرفت، شاهد ارائه خدمات اینچنین نازل و سرویسدهی پر ایراد اسنپ فود نبودیم. مشکلاتی که احتمالا با ورود نهادهای قانونی و نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، اتحادیه کسبوکارهای مجازی، دستگاه قضا و...، به شدت کمرنگ خواهند شد.