بازدید 1247
انتخابات ریاست جمهوری از دیدگاه فعالان مجازی

حرفهای نامزدها تکراری است

فعال فضای مجازی بیان داشت: اینکه کدام نامزد پیروز میدان انتخابات است اصلا قابل پیش‌بینی نیست.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ 12 June 2024

به گزارش تابناک، سهیل کریمی مستندساز و  فعال فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار سیاسی تابناک درباره فضای انتخابات و نتیجه احتمالی این انتخابات گفت: فضای فعلی انتخابات یک فضای کاملا تکراری است و هیچ چیز جدیدی را نمی بینیم.

سهیل کریمی: دولت در خصوص مصائب پاراچنار و نیجریه انقلابی برخورد کند

وی افزود: موضوع مورد اهمیت در انتخابات پیش‌رو خواسته‌ها و منویات مردم است، اینکه انتخابات 1403 چه تفاوتی با انتخابات های گذشته خواهد داشت؟ آیا چینش کاندیدا ها تفاوتی با دوره های قبلی دارد؟ شعار هایشان متفاوت است؟ پاسخ خیر است و در کل می‌توان گفت همه چیز در انتخابات تکراری خواهد بود و فقط مردم هستند که فدا می شود.

شعار تکراری ندهید

وی افزود: در حال حاضر نیازمند نامزدی هستیم که حداقل شعار تکراری ندهد. عمل و شعار نامزد ها تکراری است و حتی رزومه های تکراری دارند، موضوعی که کافی نیست. دولت ها در این ۴۰ سال برای مردم چه کاری انجام داده اند؟ زمان انتخابات می گویند اول مردم یعنی مردم را از خدا نیز بالاتر می دانند اما برای مردم چه کاری انجام دادید؟ چه مشکلی از مردم برطرف کرده اید؟

این فعال فضای مجازی درخصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: یک درصد ثابتی از مردم که نهایتا ۴۰ درصد هستند همیشه رای می‌دهند اما مهم نسل جوان است و بقیه مردم که قانع شوند که پای صندوق بیایند. نامزد ها در کشور ما ثابت کردند زمانی که پیروز می شوند در عمل کار خاصی انجام نمی دهند مانند دولت های قبلی صرفا برای همان چهار سالی که روی کار هستند برنامه ریزی می‌کنند و حتی برای ۴ سال و یه روز هم برنامه ای ندارند.

کریمی با بیان اینکه ۹۵درصد مشکلات مردم ما اقتصادی است و با اینکه مقام معظم رهبری هر ساله شعاری با محوریت اقتصادی مطرح می کنند، گفت: در ابتدای انقلاب نیز آرمان بزرگ انقلاب نیز به همین موضوع برمی‌گشت اما بعد از گذشت ۴۶ سال حتی یک قدم به این آرمان نزدیک نشده ایم و مشکلات مردم هر روز در حال افزایش است. کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود بايد برنامه و طرحی برای مشکلات اقتصادی داشته باشد.


وی در خصوص عملکرد شورای نگهبان، گفت:عملکرد شورای نگهبان مانند دفعات قبل بود و ایرادی به آن وارد نیست. شورای نگهبان وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد اما سلیقه اعضای شورای نگهبان نیز ممکن است در رد صلاحیت یا تایید صلاحیت تاثیر داشته باشد.
این فعال فضای مجازی در پایان نتیجه انتخابات را اینگونه پیش بینی کرد: در خصوص نتیجه انتخابات عنوان کرد: یک رئیس جمهور مانند دفعات قبلی انتخاب خواهد شد و نمیتوان گفت کدام یک برنده می شود و قابل پیش بینی نیست ‌.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات