ممنوعیت ورود موبایل به مدارس هلند

همزمان با آغاز سال تحصیلی، قانون ممنوعیت ورود و استفاده از تلفن‌های همراه در مدارس اجرا شد.
کد خبر: ۱۲۵۷۹۶۵
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶ 06 September 2024
|
1699 بازدید

 به گزارش تابناک به نقل از اعتمادآنلاین، همزمان با آغاز سال تحصیلی، قانون ممنوعیت ورود و استفاده از تلفن‌های همراه در مدارس اجرا شد.

خبرگزاری آلمان اعلام کرد، این قانون از ابتدای سال جاری میلادی در دبیرستان‌ها اجرایی شده بود اما با آغاز سال تحصیلی جدید تمامی مدارس حتی مدارس ابتدایی هم مشمول آن شدند.

 
وزارت آموزش در لاهه در این رابطه اعلام کرد، تلفن‌های همراه تمرکز دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد و حواس آنها را پرت می‌کند، که می‌تواند به روند آموزشی آنها آسیب برساند.

هرچند این قانون تاکید کرد دانش‌آموزان در دروسی که به کارگیری تلفن همراه ضروری است، مانند درس مهارت‌های رسانه می‌توانند از آن استفاده کنند و نیز دانش‌آموزانی که به علل پزشکی یا کم‌توانی باید تلفن همراه داشته باشند نیز از این قانون مستثنی هستند و این مساله به مدیران مدارس محول شده است.

شبکه تلویزیون ان‌او‌اس هلند در این رابطه اعلام کرد، در مدارسی که استفاده از تلفن همراه در آنها ممنوع شده، جو بهتری در طول مدت حضور دانش‌آموزان به ویژه در زنگ‌های تفریح حاکم شده است.

لاس پاولز، محقق دانشگاه رادباود، در این رابطه گفت: در سایه نبود تلفن‌های همراه، زنگ‌های تفریح شرایط اجتماعی‌تری را به خود گرفته است و دانش‌آموزان ارتباط بیشتری با یکدیگر ایجاد و بیشتر با هم گفت‌وگو می‌کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...