خوزستان و دیون ادا نشده!

حجت الاسلام ابوالفضل ناصری
کد خبر: ۱۲۶۰۸۷۱
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ 21 September 2024
|
355 بازدید

 این روزها گمانه زنی ها مختلفی در خصوص استاندار جدید خوزستان مطرح می‌شود، مساله ای که با توجه به حساسیت و ویژگی های خاص استان خوزستان باید با تامل بیشتری با آن روبرور شد.

باید توجه داشت که استان خوزستان که دارای رنگین‌کمانی از قومیت های مختلف و همچنین گستره متفاوتی از جریان های سیاسی و فرهنگی و فکری است، یک استان مرزی و محروم ولی استراتژیک با منابع عظیم نفت و گاز.

مدیر ارشد استان خوزستان نیازمند فردی برای مدیریت کلان اجرایست که دارای مرجعیت سیاسی و فرهنگی و همچنین در بین اقوام مختلف مورد توافق باشد بدین معنا که علاوه بر باور عمیق به توازن قومی سابقه فعالیت او گویای تعامل بالا و یکرنگی او با قومیت ها و نحله های سیاسی فرهنگی باشد.

از سوی دیگر تجربه استانداران بعد از پیروزی انقلاب نشان داده است، استاندار جدید خوزستان باید چهره ای علمی دانشگاهی و سیاستمداری میانه رو بدور از تعصب های قومی و حزبی و اهل تعامل با علما و اساتید دانشگاه و جامعه نخبگانی استان باشد چرا که رسیدن به توسعه و پیشرفت جزء از نگاه علم محور و عمل عدالت محور حاصل نمیشود  چنین شخصیتی می‌تواند در اجرای شعار به حق رئیس جمهور مبنی بر وفاق ملی نقشی موثر ايفا کند.علاوه بر مطالب گفته شده پاکدستی و سلامت اقتصادی  گزینه انتخابی می‌تواند به اعتمادسازی بیشتر توده مردم به دولت کمک زیادی کند . 

 از دیگر الزامات دولت محترم در خصوص استان خوزستان انتخاب یک استاندار بومی مستقراست که این مهم  از دیون ادا نشده مرکزیت به خوزستان است، مدیران پروازی و سفری همیشه زخمی بر پیکر اداری استان بوده اند و انتصاب استانداران غیر بومی یا پروازی همیشه این سئوال را برای مردم نجیب و صبور خوزستان ایجاد کرده است که چرا مستحق یک مدیر بومی کارآمد و قوی نیستند؟ آیا در استان پهناور خوزستان با آن سابقه تمدنی، مدیران طراز بومی و کارآمد پیدا نمی شوند؟

 امید است ریاست محترم جمهوری با توجه به شرایط اعلام شده توسط وزیر محترم کشور از جمله مردم داری ، سابقه وزارت کشوری ، استاندار نبودن در استان و همچنین "بازنشسته نبودن" استاندار، گزینه را انتخاب  کند که روح امید را دربین مردم و جامعه نخبگانی استان خوزستان به جریان در آورد هرچند با ویژگی ذکر شده توسط وزیر محترم کشور و گزینه های مطرح شده کار سختی پیش روی ایشان نیست.

فعال اجتماعی خوزستان

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات