نامه برای تهیه کننده «شارلاتان»

پولش را شما بخورید، چوبش را نظام؟!

می‌بینید آقای فرحبخش؟ حضرت آقا فرموده‌اند «من گاهی می‌بینم» در همین نظام جمهوری اسلامی می‌بینند. در همین نظامی که شما نفعش را می‌برید و پولش را به جیب می‌زنید. شما را به همان قرآنی که ادعای پیروی‌اش را دارید، اینقدر از شرع و نظام برای تطهیر کارمانه سیاه سینمایی‌تان سوء استفاده نکنید.
کد خبر: ۱۳۴۲۲۲
|
۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸ 04 December 2010
|
13717 بازدید
سرویس فرهنگی «تابناک» ـ رضا صیادی در مطلبی برای «تابناک» نوشت:

نامه برای تهیه کننده «شارلاتان»

 اهالی سینما و رسانه، مسعود فراستی را به صراحت لهجه‌اش می‌شناسند، اما در برنامه «هفت»، کرنش او در مقابل حسین فرحبخش ، کمی عجیب به نظر می‌رسید. کاش زبان فراستی، برق قلمش را داشت تا «صاحب شارلاتان» اینقدر خودش را پشت شرع و نظام اسلامی پنهان نمی‌کرد.

نجابت بیش از حد مسعود فراستی در برابر ادبیات لمپنیسم فرحبخش، باعث شد تا چند نکته را به او گوشزد کنم؛

استاد! مدعی العموم هرگز از فراستی اعلام شکایت نمی‌کند چون خوب می‌داند که در همین نظام مقدس خودمان، هم موسیقی‌های مبتذل مجوز گرفته‌اند و هم فیلم‌های مبتذلی که حضرتعالی افتخار تولیدشان را دارید. این گفته شما بیشتر به یک شوخی می‌ماند که فیلم های ساخته شده در نظام اسلامی، از به ابتذال به دورند. تلاش شما برای آنکه طهارت نظام را به خودتان تسری دهید، کمی کودکانه به نظر می‌رسد. درست مثل ماموری می‌ماند که به اشتباه فردی را جریمه کند و شبیه شما استدلال کند که مگر نظام جمهوری اسلامی حق کسی را ضایع می‌کند؟!

آقای فرحبش! شما مدرک اجتهادتان را از کدام حوزه علیمه گرفته اید که با صراحت حکم طهارت به ساخته‌های جیب‌پرکن‌تان می‌دهید؟ حالا اگر می‌خواهید یاد بگیرید، استفتاء مقام معظم رهبری را بخوانید، ایشان در پاسخ فردی که می‌خواست با برچسب «مجوز جمهوری اسلامی»، حکم حلیت برای موسیقی مبتذل بگیرد، فرمودند:« تجويز موسیقی توسط سازمان تبليغات اسلامى و يا هر مؤسسه اسلامى ديگر به تنهايى دليل شرعى براى مباح بودن آن نيست.» می‌بینید؟ پس احتمال دارد یک موسیقی در نظام جمهوری اسلامی ایران و توسط سازمان تبلیغات «اسلامی» مجوز بگیرد و حرام باشد،آن وقت امکان ندارد که حسین فرحبخش خودش را پشت همین نظام قایم کندو فیلم مبتذل بسازد؟ حاشا و کلا!

شما که صحبت‌های خود را با آیه قران آغاز می‌کنید و مدام دم از نظام می‌زنید، پس چرا رای همین نظام درباره نشان ندادن آلات موسیقی را تمکین نمی کنید و به آن می‌تازید؟ بالاخره سیاست‌های نظام را قبول دارید یا نه؟! این دوگانگی رفتار، دلیل روشنی دارد، نظام اول برای شما پول دارد و نظام دوم خیر!

حالا اگر باز هم می‌خواهید با توجیه شاد کردن دل مردم و احیانا «ادخال السرور» شارلاتان سازی کنیدو دم از نظام بزنید، این جمله رهبر معظم انقلاب را بخوانید که سال 70 در در ديدار با مديران مراكز سازمان صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران در استان‌ها ایراد فرمودند:« شاد كردن مردم يك چيز است، مبتذل كردن فضا يك چيز ديگر است. من گاهى مى‏بينم كه به‏عنوان شاد كردن مردم، فضا را مبتذل مى‏كنند! مثلاً اگر مى‏خواهند جوك و لطيفه‏يى بگويند، لات‏بازى مى‏كنند! لات‏بازى بد است؛ هرجا باشد، بد است؛ در تلويزيون هم بد است، در راديو هم بد است. تيپهاى متين و شسته و رُفته مى‏توانند همان مقصود را به شكلهاى خوب كاملاً برآورده كنند؛ لزومى ندارد كه در اين زمينه آدم به پَستى گرايش پيدا كند.»

می‌بینید آقای فرحبخش؟ حضرت آقا فرموده‌اند «من گاهی می‌بینم» در همین نظام جمهوری اسلامی می‌بینند. در همین نظامی که شما نفعش را می‌برید و پولش را به جیب می‌زنید. شما را به همان قرآنی که ادعای پیروی‌اش را دارید، اینقدر از شرع و نظام برای تطهیر کارمانه سیاه سینمایی‌تان سوء استفاده نکنید. با صراحت بگویید که این فیلم‌ها را برای جیب مبارک می‌سازید. این که شما پولش را ببرید و نظام چوبش را بخورد، معامله ناجوانمردانه‌ای است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟