حكم اعدام هووي سوم صادر شد

روز حادثه پس از جر و بحث شديد فرياد زدم «يا مرا بكش كه همگي خلاص شويم يا طلاقم بده.» كه ناگهان او به طرفم حمله كرد و من هم با چاقوي ميوه‌خوري ضربه‌اي به سينه‌اش زدم اما به هيچ عنوان قصد كشتن او را نداشتم و تصور نمي‌كردم به همين سادگي جان مي‌سپارد.
کد خبر: ۲۰۰۴۲۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹ 29 October 2011
|
6293 بازدید
ایران: زن سوم نقاش ساختمان كه به دنبال اختلاف‌هاي خانوادگي شوهرش را به قتل رسانده با تقاضاي 2 «هوو» و فرزندان آنها محكوم به مرگ شد.

براساس اوراق پرونده، 16 مرداد دو زن جوان سراسيمه و مضطرب پيكر خونين مرد 50 ساله‌اي به نام «وحيد» را به بخش اورژانس بيمارستاني در كرج رساندند. اما وي دقايقي بعد براثر شدت خونريزي جان باخت. پزشكان هم علت مرگ را پارگي شريان‌هاي حياتي قلب اعلام كردند.

پس از اعلام موضوع به پليس و حضور مأموران در بيمارستان، بازجويي‌ از همراهان قرباني آغاز شد تا اينكه همسر 24 ساله مقتول با اشاره به اختلاف خانوادگي‌شان، به قتل شوهرش اعتراف كرد.

«ستاره» گفت: «10 سال پيش با يك كارگر ساختماني ازدواج كردم و صاحب دو پسر و دختر شديم. اما 4 سال قبل شوهرم در چاه خفه شد و تنها مانديم. در حالي كه همراه فرزندانم در اتاقك سرايداري يك مجتمع مسكوني زندگي بسيار سختي داشتيم يك سال قبل با «وحيد»آشنا شدم كه نقاش ساختمان بود. بعد هم قول داد پس از ازدواج زندگي راحت و بدون دردسري براي من و فرزندانم فراهم كند.

با اين كه مي‌دانستم «وحيد» دو زن ديگر هم دارد ولي چاره‌اي جز اين ازدواج نداشتم اما وقتي به عقدش درآمدم متأسفانه به هيچ‌يك از تعهداتش عمل نكرد و با بچه‌هايم نيز رفتار بدي داشت. او پسر 9 ساله‌ام را به زور سر كار مي‌برد و دائم هم كتكش مي‌زد. به دختر كوچكم هم اجازه مدرسه رفتن نمي‌‌داد و به نوعي در خانه زنداني بوديم. تا اينكه 3 ماه پيش مادرم از دنيا رفت و مشكلاتم دوچندان شد چرا كه 2 خواهر كوچكم كه سرپناهي نداشتند، به خانه‌ام آمدند تا كنارم زندگي كنند.

همسرم نيز به خاطر اين موضوع دائم مشاجره لفظي و درگيري راه مي‌انداخت. به همين خاطر از رفتارهايش به ستوه آمدم. در غم و اندوه بودم تا اينكه روز حادثه پس از جر و بحث شديد فرياد زدم «يا مرا بكش كه همگي خلاص شويم يا طلاقم بده.» كه ناگهان او به طرفم حمله كرد و من هم با چاقوي ميوه‌خوري ضربه‌اي به سينه‌اش زدم اما به هيچ عنوان قصد كشتن او را نداشتم و تصور نمي‌كردم به همين سادگي جان مي‌سپارد.

با اعترافات «ستاره» به قتل همسرش و بازسازي صحنه جنايت، بازپرس پرونده دستور شناسايي و احضار اولياي دم را صادر كرد و پرونده نيز پس از صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري كرج فرستاده شد.

در دادگاه

در جلسه محاكمه عامل جنايت كه در شعبه يكم دادگاه كيفري استان البرز به رياست قاضي «هدايت رنجبر» و با حضور 4 قاضي مستشار و نماينده دادستان برگزار شد، ابتدا نماينده مدعي‌العموم با قرائت كيفرخواست، براي متهم تقاضاي مجازات قانوني كرد. سپس همسران اول و دوم مقتول همراه فرزندانشان به عنوان اولياي دم خواستار قصاص «هووي» جوان شان شدند.«حميده» 51 ساله و سه فرزندش گفتند: ما 4 نفر در يك اتاق اجاره‌اي زندگي سختي داشتيم.

شوهرمان هم هر روز به ما سركشي مي‌كرد و خرجي روزانه ما را مي‌داد اما وقتي ناپديد شد با نگراني به خانه همسر دومش رفتيم و از آنها شنيديم روز قبل خودروي كلانتري را مقابل خانه همسر سومش ديده‌اند. پس از پرس و جو فهميديم «ستاره» شوهرمان را كشته!

مريم ـ 40 ساله ـ زن دوم مقتول هم گفت: از «وحيد» 5 فرزند دارم و اجاره‌نشين هم هستيم. حالا هم از «ستاره» شكايت داريم چرا كه مي‌دانست ما زندگي فلاكت‌باري داريم اما با همسرم ازدواج كرد. حالا هم كه او را كشته بدبختي‌هاي ما چند برابر شده است. بنابراين او فقط مستحق مرگ است.

پس از پايان اظهارات 2 هوو، «ستاره» در دفاع از خود گفت: «همه گفته‌هاي اين 2 زن درست است اما وقتي «وحيد» قول داد فرزندانم را مثل بچه‌هاي خودش بداند برايم كافي بود كه سايه او را بالاي سر خود و فرزندانم بپذيرم اما افسوس كه دروغگو بود و مرا به خاك سياه نشاند. حالا هم قانون بچه‌هاي كوچكم را به بهزيستي سپرده و از سرنوشت 2 خواهر كوچكم نيز بي‌خبرم. با اين حال انتظار بخشش دارم و از هووهايم مي‌خواهم شرايطم را درك كنند و به خاطر خدا و فرزندانم مرا ببخشند.

با اين وجود به خاطر اصرار اولياي دم مبني بر قصاص قاضي «رنجبر» و 4 قاضي مستشار شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز - بصيرنيا، موسويان، مينايي و پاكدامن - وارد شور شده و به اتفاق آرا حكم قصاص نفس - اعدام - را صادر كردند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟