بودجه کمکی دولت برای المپیک 2020 لغو شد

کد خبر: ۹۱۴۴۵۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 28 July 2019
|
4059 بازدید

بعد از تصویب بودجه کشور در سال ۹۸، ضمیمه‌ای هم وجود داشت که از مبلغ ۴۳ هزار میلیاردی درآمدها، کمیته ملی المپیک بتواند ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را برای المپیک توکیو جذب کند، اما با توجه به جلسه سران اقتصادی و حذف ۴۳ هزار میلیارد، این چالش به وجود آمده که دیگر این بودجه ۱۸ میلیاردی به المپیک هم اختصاص پیدا نمی‌کند.

به گزارش تابناک ورزشی، بودجه مصوب دولت در سال ۹۸ مبلغ ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بود که مجلس ۴۳ هزار میلیارد را به عنوان جدول ضمیمه در صورت افزایش منابع دولت اضافه کرد، اما به دلیل محدودیت منابع و شرایط اقتصادی موجود افزایش احتمالی در کار نخواهد بود و به این ترتیب این ۴۳ هزار میلیارد نیز خودکار حذف شد.

با توجه به اینکه گفته می شود فروش نفت بخاطر تحریم ها بسیار کاهش پیدا کرده است، بودجه دولت به مرز ۳۸۴ هزار میلیارد تومان رسید که دولت در آخرین مصوبه ۳۰ درصد بودجه اولیه را کاهش داد به طوری که بودجه سال ۹۸ به مبلغ ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

با وجود این شرایط اقتصادی، مسئولان کمیته المپیک نگران تامین بودجه المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستند و با توجه به تخصیص‌هایی که کمیته داشته، سیدرضا صالحی‌امیری به دنبال راهکار‌هایی برای تامین بودجه المپیک است. کمیته ملی المپیک همچنین برای جذب اسپانسر مرحله اول فراخوان را آگهی کرده و مرحله دوم نیز به زودی آگهی می‌شود. مسئولان کمیته ملی المپیک از مدت‌ها پیش به دنبال جذب اسپانسر برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟