طلاسازان ایرانی میتوانند با استفاده از ایدهها و طرحهای نو به سمت بازارهای منطقه و جهان قدم بردارند و سبکهای جدیدی تعریف کنند. این ایدهها درکنار تجربه داران میتواند باعث شود که ایران هم مانند ترکیه سهم خوبی در بازار جهانی داشته باشد. در کارگاه طلاسازی به ترتیب ایده پردازی، طراحی و پیاده سازی، قالب سازی سه بعدی، ریخته گری، در مرحله آخر تمیز کاری، پرداخت و اعمال ابزار بر روی مدل و بعد از جلا زدن و شستشو مدل به مرحلهی نهایی یعنی آبکاری میرسد، زیرا آب و رنگ مدل، یکی از مهمترین فاکتورهای اصلی میباشد.