بازدید 9308

لجبازی با کرونا به قیمت مرگ

شیوع کرونا در استان سمنان و دیگر مناطق کشور روند صعودی دارد، اما کماکان برخی افراد با کاهلی در حفظ سلامت خود با مدافعان سلامت مجادله می‌کنند، مجادله‌ای که در نهایت باخت باخت است، چرا که کرونا هم نفس مدافعان سلامت را می‌گیرد و هم احتمالا نفس‌های فرد لجباز و خانواده‌اش را به شماره می‌اندازد.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 07 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شیوع کرونا در استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور همچنان سیر صعودی دارد و لازمه مقابله با این ویروس جهان‌پیما احساس وظیفه و همکاری همه‌جانبه در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت محدودیت‌ها و تعیین الزام و اجبار است.

بیش از ۵۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در تخت‌های بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و دو سوم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی‌ اختصاص یافته برای بیماران کرونا اشغال شده است، اما همچنان برخی افراد در حفظ سلامت خود و دیگران کوتاهی می‌کنند.

رسیدن به آرزوی ریشه‌کن شدن کرونا و در کوتاه مدت آرزوی رسیدن به وضعیت تثبیت و سپس روند نزولی در شیوع کرونا، تنها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی تمام اقشار محقق می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اعلام کرده است که ۵۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و برخی افراد بدحال هستند.

حبیب‌الله خجسته‌پور ابراز داشت: تا روز چهارشنبه هفته گذشته از مجموع ۵۲۷ بیمار بستری در مراکز درمانی استان سمنان به دلیل ابتلا به کرونا، ۲۷۹ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و ۲۴۸ نفر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند.

وی با ابراز نگرانی از روند افزایشی شیوع کرونا در استان سمنان، ادامه داد: استان از لحاظ شیوع کرونا در حال عبور از رکورد اسفند سال گذشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: دو سوم ظرفیت تخت‌های درنظر گرفته شده برای بیماران کرونایی اشغال شده است و رعایت نکات بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از برگزاری اجتماعات، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و استفاده از ماسک راه مقابله با این ویروس است.

شناسایی روزانه ۴۰ تا ۶۰ بیمار کرونایی در ۶ شهرستان استان سمنان

بر اساس اعلام نتایج آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور، جمعیت استان سمنان ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر است و از نظر شاخص جمعیت، استان سی ام کشور است و ادامه روند شیوع کرونا با این سرعت برای استان سمنان هشدارآفرین است.

سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان هستند که روزانه ۴۰ تا ۶۰ بیمار در این مناطق شناسایی می‌شود با توجه به اینکه هرفرد آلوده به کرونا حداقل می‌تواند چهار نفر را آلوده کند می‌توان گفت در استان سمنان افرادی با چاقوهای نامرئی در حمله انتحاری جان دیگر شهروندان را به خطر می‌اندازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز می گوید که روند شیوع کرونا، با شیب صعودی و در حال افزایش است به طوریکه روزانه ۴۰ تا ۶۰ بیمار شناسایی می شوند.

نوید دانایی ابراز داشت: دو سوم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در نظر گرفته شده برای کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه اشغال شده است.

وی اظهار داشت: وضعیت استان بر اساس گزارش‌ها، بحرانی است و پیش بینی می شود در دو هفته آینده نیز در همین وضعیت قرار داشته باشد و شاهد شیوع بیشتر بیماری باشیم و از هم‌ اکنون باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: یکهزار و ۸۵۵ نفر نیز با ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای آغاز شیوع کرونا تا روز چهارشنبه گذشته، در شهرستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه شناسایی شدند.

دانایی اضافه کرد: تمام شهرستان‌های استان سمنان در شرایط فوق بحرانی قرار دارند و وضعیت مطلوبی بر استان از لحاظ شیوع کرونا حاکم نیست.

دانایی بیان کرد: در زمان حاضر ۲۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان شفا بستری هستند که تعداد بیماران بستری در این هفته به صورت تصاعدی، نسبت به هفته گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: ۳۶ بیمار در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در بخش های ویژه و از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون، ۳۹۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۶۹۶ نفر نیز به صورت سرپایی با جواب آزمایش مثبت در مجموعه های تحت مدیریت این دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: نرخ ترخیص بیماران کرونایی در مجموعه دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان حدود ۸۰ درصد است.

نرخ شیوع کرونا در شاهرود و میامی بیشتر از میانگین کشوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه در شهرستان‌های شاهرود و میامی یک و نیم برابر نرخ کشوری است.

رضا چمن ابراز داشت: در شهرستان‌های شاهرود و میامی بر اساس گزارش و آمارها، به ازای هر یکصد هزار نفر یکهزار و ۱۸۳ نفر به این‌ بیماری مبتلا می شوند که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا چهارشنبه گذشته کل مراجعات به مراکز درمانی با تشخیص کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۹ هزار و ۲۳۵ نفر بود و ۲ هزار و ۶۵۴ نفر در بخش‌های اختصاصی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار داشت: ۲۴۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۳۳ نفر در بخش ویژه آی سی یو بستری و بدحال هستند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع همه گیری کرونا تاکنون، ۱۳۷ نفر در شهرستان های زیرمجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا، فوت کردند.

چمن بیان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود در شاخص های اقدامات موثر در حوزه مقابله با این بیماری نسبت به میانگین کشوری، در وضعیت مطلوب تری قرار دارد.

به گفته چمن، میانگین سن فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در کشور ۶۷ سال است که این‌ عدد در شاهرود ۷۳ سال سن ثبت شده است.

وی یادآور شد: درصد فوت افراد به بستری در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود ۹ درصد است که این ‌نرخ در کشور ۱۳ درصد گزارش شد.

به گفته وی، فوت بیماران مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو در کشور ۶۲ درصد است و در شاهرود فوت بیماران مشکوک به کرونای بستری در آی سی یو ۳۵ درصد و افراد مثبت قطعی کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه ۴۷ درصد است و این آمار نشاندهنده عملکرد مطلوب در بخش درمان است.

وی تصریح کرد: به واسطه استقرار دو دانشگاه علوم‌ پزشکی در استان سمنان و انجام اقدامات نظارتی و غربالگری مناسب، آمار شناسایی و گزارش دهی شیوع کرونا در استان سمنان دقیق است و شرایط بحرانی در استان نشان از عملکرد مطلوب در بیماریابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار داشت: انتظار می‌رود با رعایت نکات بهداشتی، شیوع کرونا در استان سمنان ابتدا تثبیت و با حفظ وضعیت، روند شیوع نزولی شود.

بر اساس گزارش‌ها علارغم اطلاع‌رسانی‌های پیایی و هر روزه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز سمنان و تلاش‌های بی چشمداشت دیگر اصحاب رسانه، اما همچنان برخی شهروندان استان سمنان کرونا را جدی نگرفته‌اند.

اما پس گزارش وضعیت استان سمنان از لحاظ شیوع کرونا، بررسی‌هایی بر عملکرد مردم و مسوولان در رعایت نکات بهداشتی و خطر جدی شیوع کرونا انجام شد که بر اساس گزارش‌ها علیرغم اطلاع‌رسانی‌های پیایی و هر روزه رسانه ها، همچنان برخی شهروندان استان سمنان کرونا را جدی نگرفته‌اند.

فاطمه سادات حسینی یکی از زنانی که برای خرید میوه به مغازه مراجعه کرده‌ بود و متاسفاه ماسک بینی‌اش را پوشش نمی‎‌داد در واکنش به تذکر استفاده درست از ماسک، گفت: کرونا حرف بیخودی است، کرونا را شلوغ کرده‌اند من از اول تابستان تاکنون ماسک نمی‌زدم اکنون که رسانه‌ها خیلی شلوغ کرده‌اند ماسک میزنم و نفسم می‌گیرد.

او ادامه داد: اگر می خواستم کرونا بگیرم از تابستان تا الان می‌گرفتم، کرونا جدی نیست، معلوم نیست چه کسانی می‌گیرند.

شهروند دیگری برای خرید داروی مسکن به داروخانه حکیم سمنان مراجعه کرده و متاسفانه ماسک ندارد و زمانی که متصدی داروخانه به او می گوید بدلیل نداشتن ماسک نمی تواند به این فرد خدمات دهد آشفته خاطر شده و با تندی پاسخ می دهد که به خودم ارتباط دارد و اصلا می خواهم کرونا بگیرم. این گونه رفتارهای غیرمسئولانه در قبال اجتماع دل هر انسان عاقلی را به لرزه و آشوب می اندازد که چرا حفظ جان افراد برای برخی انسان ها مهم نیست.

متاسفانه از صحبت‌های این گونه شهروندان به نظر می‌رسد، برخی افراد کرونا را جدی نگرفته‌اند و این که چرا جدی نمی‌گیرند باید تحقیقات مفصل انجام شود تا ریشه‌یابی شود افراد چرا برای حفظ سلامت خود نیز التماس مسوولان را گوش نمی‌دهند و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مردم استان سمنان کمتر از ۵۰ درصد نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان سمنان کمتر از ۵۰ درصد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در این باره در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کمتر از ۵۰ درصد مردم استان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع کرونا رعایت می‌کنند.

قاسم شریفی افزود: براساس تحقیقات انجام شده در سطح ملی، بی‌توجهی و کم توجهی در رعایت نکات بهداشتی موجب افزایش شیوع کرونا در کشور و استان سمنان شده است.

وی ادامه داد: استان سمنان در مقایسه با کشور در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور قطع زنجیره کرونا وضعیت بهتری دارد و بر اساس تحقیقات بالاتر از میانگین کشور است.

وی اضافه کرد: میزان رعایت نکات بهداشتی و مشارکت آحاد جامعه برای شکست ویروس منحوس کرونا مطلوب نیست و ضرورت دارد شهروندان برای حفظ سلامت خود و اطرافیان رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان خاطرنشان کرد: در کنار توجه آحاد جامعه، ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از عوامل مهم و موثر در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه در رعایت این نکات داشته باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان خاطرنشان کرد: کوتاهی و سهل‌انگاری در رعایت نکات بهداشتی از سوی دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست و در صورت مشاهده تخلف، مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

در کمال ناباوری در کنار مردمی که رعایت نکات بهداشتی را جدی نگرفته‌اند در استان سمنان مدیرانی را داریم که اعتقادی به رعایت نکات بهداشتی ندارند و با بی‌توجهی به تدوین دستورالعمل دورکاری، الزام استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات و پرهیز از برگزاری اجتماعات زمینه ساز ابتلای کارکنان خود به کرونا می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفته بود: شاخص استفاده از ماسک در دستگاه اجرایی استان سمنان کاهش یافته است و ابتلای مدیران دستگاه‌های اجرایی به کرونا نشان از این گفته دارد ، ستاد ملی مقابله با کرونا برای عدم استفاده از ماسک تا انفصال از خدمت دستورالعمل صادر کرده است و باید با جدیت با متخلفان برخورد شود.

بعد از یقین در کم‌توجهی مردم و برخی مسوولان در رعایت نکات بهداشتی پیشنهادات مسوولان استان برای مقابله با کرونا شنیدنی است که در صورت توجه می‌تواند گره گشا باشد.

انفصال از خدمت تهدیدی برای مدیران کم‌توجه به رعایت نکات بهداشتی

استاندار سمنان بیان کرد: سهل‌انگاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در رعایت نکات بهداشتی پذیرفتنی نیست و حتما به عنوان تخلف اداری بررسی می‌شود و تا حکم انفصال از خدمت نیز می‌توان در این موضوع اعمال قانون کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجتماعات به منظور پیشگیری از شیوع کرونا به هیچ عنوان نباید برگزار شود و تخلف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانسی در جلسات شرکت می‌کنند که نشان از توجه ایشان به موضوع سلامت است و در استان نیز باید از برگزاری هرگونه اجتماع پرهیز شود.

استاندار سمنان گفت: موج اول شیوع کرونا در استان سمنان مقطعی و سریع کنترل شد ولی اکنون به دلیل رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی و وضعیت سیر ابتلا بالا است و هم مرگ و میر روبه افزایش است.
وی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی به غیر از کادر پزشکی اجازه ورود افراد به مجموعه‌ها را صادر نکنند.

وی با اشاره به استفاده از محلول های ضدعفونی غیر استاندارد در برخی بخش‌ها تاکید کرد: نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

تمرکز بر ارائه خدمت بر بستر دولت الکترونیک موثر در مبارزه با کرونا

استاندار سمنان تاکید کرد: ارائه خدمات برخط در بستر دولت الکترونیک توسط دستگاه‌های اجرایی استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

آشناگر افزود: استان سمنان ار لحاظ زیرساخت‌های اینترنتی جزو استان‌های برتر کشور است و باید ارایه خدمات به صورت الکترونیکی در اولویت مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

تداوم اجرای سیاست‌ها لازمه تثبیت و نزول شیوع کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: سیاست ها برای مقابله با شیوع کرونا باید کشوری باشد و تا پایان همه‌گیری تصمیم‌گیری‌ها پابرجا و محکم اجرا شود و به طور مثال مراسم ترحیم،جشن و عروسی و دورکاری تا پایان همه‌گیری کرونا برقرار باشد.

وی اضافه کرد: باید در کلان و تصمیم‌گیران کشور برای مرخصی استعلاجی ۲ هفته ای کارگران به دلیل ابتلا به کرونا تمهیداتی بیندیشند و سیاست کشوری تدوین شود تا کارگر بدون دغدغه اخراج و حقوق و دستمزد ۲ هفته استعلاجی را بگذرانند.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی رعایت نکات بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی باید هوشمندانه‌تر از قبل مورد توجه قرار بگیرد و افراد در اتاق ها و محیط های کاری، خانگی و اجتماع ها، با تهویه مناسب هوا، هوشمندانه فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به اینکه شک جدی وجود دارد هربیمار مبتلا به کرونا می‌تواند چهار نفر دیگر را آلوده کند، گفت: شاید هوای تنفس فرد بیمار هم آلوده باشد و به همین دلیل باید هوشمندانه از هم فاصله بگیریم.

برخورد جدی و مداخله پلیس با افراد بی توجه نکات بهداشتی لازمه مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: زمانی برای توصیه و خواهش نیست و نیروی انتظامی باید مداخله کند و با افرادی که در رعایت نکات بهداشتی کم‌توجهی می‌کنند برخورد جدی شود.

وی اضافه کرد: کادر درمان و پزشکی و بخش بهداشتی، نزدیک به ۹ ماه است که به صورت مستمر و شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و به واسطه فشار کاری و همچنین مشکلات متعدد، فرسایش کادر درمانی در حال افزایش است .
وی بیان کرد: با وجود هشدارها در زمینه موج فزاینده شیوع کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزایش نیافته است و برگزاری اجتماعات ادامه دارد و افراد کمتر به استفاده ماسک توجه می‌کنند.

دانایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به تنهایی نمی‌تواند در مبارزه با شیوع کرونا موفق باشد و ضرورت دارد بخش‌های مختلف کمک کنند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده شیوع کرونا روند افزایشی داشته باشد و ۲ هفته آینده شرایط فوق بحرانی بماند و احتمالا بعد از ۲ هفته با رعایت نکات بهداشتی در هفته‌جاری شیوع به سمت کاهش برود، اما چهار هفته آینده تعداد جان‌باختگان از کرونا به همین روال خواهد بود چرا که تعداد بیماران بدحالی که بادستگاه نفس می‌کشند رو به افزایش است.

جان مهم‌تر است یا پول؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی جامعه را می‌دانیم ولی در شرایط فعلی سلامت مردم از هرچیزی مهم‌تر است و آحاد جامعه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید کمک کنند.

وی افزود: آگاهی بخشی به جامعه با کمک شهرداری و رسانه ها مبنی بر اینکه شهروندان کمتر از خانه خارج شوند و افراد بالای ۶۵ سال در خانه بمانند، نقشی مهم در فرهنگ‌سازی و مقابله با شیوع کرونا دارد..
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اگر شرایط و روند نامطلوب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به این شکل ادامه داشته باشد، نباید به کمرنگ شدن شیوع ویروس کرونا امیدوار بود.

اما افرادی که احساس می‌کنند مشکوک به کرونا هستند نیز نقشی مهم در انتشار بیماری دارند و تعیین مکان‌های برای مراجعه این افراد به منظور بررسی سلامت نقشی مهم در کنترل بیماری و غربالگری دارد که در۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان مرکز پذیرش بیماران مشکوک کرونایی راه‌اندازی شده است که جای تقدیر دارد.

وجود هشت مرکز پذیرش و بررسی بیماران مشکوک به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: هشت مرکز منتخب جامع سلامت در شهرستان‌های استان تحت پوشش این دانشگاه آماده پذیرش و بررسی پزشکی افراد مشکوک به کرونا هستند.

وی ابراز داشت: با توجه به افزایش مجدد شیوع بیماری کووید١٩ و برای افزایش میزان رضایتمندی و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و تسهیل در امر بیماریابی به موقع و همچنین آموزش، اطلاع رسانی و ارائه خدمات بهداشتی بهتر، در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مراکز منتخب جهت مراجعه افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا فعال است.

وی ادامه داد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان هستند که در این ۶ شهرستان و شهرهای شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر و ایوانکی در گرمسار مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید١٩فعال است.

وی اضافه کرد: کسانی که دارای علائم مشکوک به ابتلا به کرونا مانند سرفه، تب بالا و تنگی نفس هستند، می توانند با مراجعه به مراکز منتخب کووید-١٩ و معاینه توسط پزشک، از آخرین وضعیت جسمانی خود مطلع شوند.

دانایی بیان کرد: مرکز منتخب کووید ۱۹ در شهرستان سمنان در کنار مرکز خدمات جامع سلامت ۱۷ شهریور واقع در میدان ابوذر آماده ارایه خدمات به شهروندان است.

وی یادآور شد: مرکز منتخب کووید١٩ در شهمیرزاد واقع در میدان امام(ره)، بالاتر از شهرداری خیابان فیاض‌بخش، در شهرستان دامغان مرکز سیدالشهدا(ع)واقع در میدان دانشگاه ابتدای شهرک گلستان و در شهرستان سرخه واقع در طبقه اول شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان آماده ارائه خدمات است.

وی تصریح کرد: مرکز منتخب کوید ۱۹ شهید تبیانیان در شهرستان مهدیشهر واقع در جنب شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، درآرادان واقع در مرکز خدمات جامع سلامت آرادان، مرکز منتخب کووید ۱۹ شماره ۲ شهری در شهرستان گرمسار واقع در در خیابان ١٧ شهریور روبه‌روی استخر طوسی و مرکز منتخب کووید ۱۹ درمان بستر ایوانکی واقع در میدان امام علی(ع)، خیابان امامزاده فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: پذیرش در مراکز منتخب کووید١٩ در ایوانکی، سرخه و شهمیرزاد به صورت شبانه‌روزی است و در دیگر مناطق ۱۲ ساعته فعال بوده و افراد می‌توانند از ساعت هشت تا ۲۰ برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

کرونا بی‌امان حتی با قدرت بیشتر از قبل سلامت جامعه را تهدید می‌کند و افراد ناقل کرونا مانند فردی است که سلاح سرد به دست گرفته و با جولان در خیابان‌های شهر سلامت افراد را تهدید می‌کند و ضرورت دارد اگر شهروندان خود را موظف به رعایت نکات بهداشتی نمی‌دانند، باید قانون و ایجاد الزام با شیوع کرونا مقابله کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج