مادر طب سنتی دنیا را بشناسید

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: طب ایرانی مادر طب سنتی دنیاست که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها آموزش واحد‌های اجباری از سال ۹۷ شروع کردند.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۹۶
|
۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 02 July 2021
|
12256 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه شاهد برگزار شد.

محسن ناصری، مدیرگروه طب سنتی دانشکده علوم پزشکی شاهد با اشاره به اهمیت طب سنتی در درمان بیماری‌های مختلف، بیان داشت: طب مکمل و سنتی دنیا را در برگرفته؛ به طوری که آمریکا برنامه گسترده‌ای برای طب سنتی و مکمل دارند.

وی ادامه داد:انگلیسی و آمریکایی‌ها آموزش واحد‌های اجباری از سال ۹۷ شروع کردند.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد با بیان اینکه طب ایرانی سابقه ۱۰ هزار ساله دارد، گفت: این در حالی است که طب چینی سابقه ۳هزار ساله و طب یونانی سابقه ۷ هزار ساله دارد.

ناصری با اشاره به اینکه باید کاری کنیم مردم بیمار و نیز معتاد نشوند، ابراز داشت: ۱۴ هزار منبع مکتوب طب ایرانی داریم که مشکلات پزشکی را مطرح کرده اند.

وی با اشاره به اینکه روش‌های خاص آموزش پزشکی در طب ایرانی وجود دارد، متذکر شد: در مرکز تحقیقات طب سنتی ایران هدف ما حل مسائل مهم پزشکی بود که ترک اعتیاد، افسردگی و التهاب از جمله آنهاست.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: سالانه ۸۰۰ هزار نفر برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، اما اعتیاد ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها دوباره عود می‌کند.

ناصری با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان والدین خرج درمان و ترک اعتیاد معتادان خود می‌کنند، تصریح کرد: توانایی تعریف پروژه‌هایی برای پیشگیری از اعتیاد را داریم.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟